Pikänajan sääennusteiden mukaan tulossa lauha talvi
Toivottavasti näin koska haja-asustusaleella asuvana autottomana eläkeläisenä pyöräilen kauppamatkani.
Kommentit (17)
Ihan turhia tuollaset, uutisarvo nolla. Kohta taas on jo uusi ennuste kerrottu, joka ihan toisenlainen - ja sää sitten on sitä mitä on ennustuksista riippumatta.
Aika näyttää. Toissatalvi oli kauhea kauppamatkat pyörällä liikkuvalle koska lunta tuli sakeasti ja kunnan aurauskapasiteetti ei pystynyt auraamaan edes kuntakeskuksen lähistöllä olevia kävely ja pyöräilyteitä aurattuina kuin vasta seuraavana päivänä lumipyryn jälkeen. Autojen väylä oli toki aurattu.
Jaa, hirvikärpäskautta jatkuu siis ensi kevääseen...
Se oliskin hyvä juttu, katotaan nyt monestiko ennusteet vielä muuttuu. En kaipaa lunta kun 10 cm ja pakkasta max -10.
Ihanaa, toivottavasti ennuste toteutuu. Ei mua pakkanen haittaa mutta lunta inhoan. Sitä on jokapaikka täynnä, hankaloittaa arkielämää, liukasta, loskaista tms. Elämä on paljon helpompaa ilman lunta ja tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi kun ei tarvitse aurata/hiekoittaa/hoitaa liukastuneita. Jos lunta kaipaa niin menkää Lappiin.
Jos nyt edes parin seuraavan päivän ennusteet pitäisi paikkansa - muu on jo ihan utopistista.
Miten liittyy huutelusi aloitukseen?
Toissasyksynä oli samanlainen ennuste, mutta tulikin runsasluminen ja aika kylmä talvi.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, toivottavasti ennuste toteutuu. Ei mua pakkanen haittaa mutta lunta inhoan. Sitä on jokapaikka täynnä, hankaloittaa arkielämää, liukasta, loskaista tms. Elämä on paljon helpompaa ilman lunta ja tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi kun ei tarvitse aurata/hiekoittaa/hoitaa liukastuneita. Jos lunta kaipaa niin menkää Lappiin.
Mitä pahaa on kuivassa, puhtaassa lumessa? Se on kaunista, puhdasta, siinä on mukava kävellä, mahdollistaa lasten pulkkamäet, ihmisten hiihtämiset ym. Kieltämättä se nollakelin loska ja sen jäätyminen vuorotellen ei ole niin mukavaa. Mutta jos pitää valita talvella paljas maa tai lumi, niin lumi tietysti!
Kysyin tekoälyltäkin niin lauhaa veikkasi ja että pysyvä lumi tulee myöhään eikä tule paljon sitäkään.
Mä ennustan keskivertoa talvea jonnekin osaan Suomea,näin kertoi minulle P.Kutvonen
Ei noihin pidemmän ajan ennusteisiin voi luottaa yhtään. Yleensä todellisuus on juurikin päinvastoin, kun mitä on ennustettu. Vasta aika näyttää.
Toivottavasti tulisi, lumeton talvi ois ihana. Viime talvi piti olla lauha, vaan eipä pitänyt ollenkaan paikkaansa se.
Samanlainen, kuin viime talvi tänne TampereelleTammikuu oli liukastelua, mutta siitä eteenpäin mukavaa leutoa menoa, ja lunta ei tullut.
Odottakaa, käyn etsimässä jos pihalta löytyisi sammakoita joilta voisin kysellä tulevan talven säistä. Ihan yhtä luotettavaa olisi kuin nämä meteorologien laatimat pitkäaikaisennusteet.
Voi tulla paljon lunta sitten.