Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni mies hakkasi siskoni nuorena. Nyt ei kuulemma ole sellaista koskaan tapahtunutkaan.

Vierailija
13.09.2025 |

Juteltiin eilen illalla siskoni kanssa ns syvällisiä. Käytiin läpi lapsuutta, nuoruusvuosia ja seurustelusuhteita.

Siskoni alkoi seurustelemaan miehensä kanssa jo parikymppisenä. He riitelivät kovasti jo alusta alkaen ja kerran riidellessä mies pahoinpiteli siskoni. Muistan hyvin kun hän tuli silmä mustana ovelleni.

Siskoni jätti poikaystävän, mutta he palasivat yhteen muutaman vuoden kuluttua ja saivat kaksi lasta. Muistan että kovia riitoja heillä edelleen oli, kumpikin ihminen, joka ei osaa puhua asioita selväksi.

Varovasti kyselin, että onko mies nyt jättänyt väkivallan käyttämisen pois ristiriitatilanteissa, siskoni väitti ettei mies ole koskaan pahoinpidellyt. Hän on viime vuodet muutenkin kehunut avioliittoaan ja muuttunut miestään passaavaksi kodinhengettäreksi, jota ei kyllä nuorena ollut.

Siitä tulikin itselleni ajatus, että onkohan hän niin miehensä alistama, että kieltää itseltäänkin sen, että on joutunut pahoinpidellyksi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena se on sisko hakattava.

Vierailija
22/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin itse vastaavan tapauksen. Nuoruudenystäväväni mies pahoinpiteli ja Ystäväni otti eron. Pian alkoi haikailla tämän äijän perään ja palasivat yhteen. Meillä viileni välit tämän ystäväni kanssa kun sanoin, että turha tulla enää minun luokseni itkemään kun turpiin tulee. 

Sama juttu kävi erään sukulaiseni kanssa. Katkaisin välit kun palasi kolmannen kerran väkivaltaisen miehen luokse. Sittemmin muutti toiselle paikkakunnalle tätä pakoon, kun tilanne äityi jälleen. PTSD vahvana edelleen. En uskalla itsekään olla hänen kanssaan tekemisissä enää, sillä hakeutuu koko ajan väkivaltaisiin suhteisiin. Yritti tämän jälkeen tukeutua isäänsä, joka on ollut yhtä lailla väkivaltainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen tulee puuttua heti paikalla. Hullua kysellä 20 vuoden päästä siskolta että vieläkö hän muuten lyö sinua?

Vierailija
24/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin itse vastaavan tapauksen. Nuoruudenystäväväni mies pahoinpiteli ja Ystäväni otti eron. Pian alkoi haikailla tämän äijän perään ja palasivat yhteen. Meillä viileni välit tämän ystäväni kanssa kun sanoin, että turha tulla enää minun luokseni itkemään kun turpiin tulee. 

Mulla oli samanlainen ystävä. Poikaystävä oli hyvin varakkaasta perheestä ja hyvitteli väkivaltaa ostamalla kalliita tavaroita. Jossain kohtaa ystävä sai väkivallasta tarpeekseen, mutta palasi vuoden päästä yhteen. Minäkin otin etäisyyttä tuossa kohtaa. 

Vierailija
25/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus naiset eivät tosiaan tottele ilman koulutusta. Harmi kun niin pitkälle on pitänyt miehen mennä.

Vierailija
26/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistähän voi muuten nykyään tehdä rikosilmoituksen. Ei ole enää asianomistajarikos vaan yleinen syyttäjä syyttää väkisin jos mies hakkaa naista. Eli ulkopuolinenkin voi ilmiantaa.

Vierailija
27/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus naiset eivät tosiaan tottele ilman koulutusta. Harmi kun niin pitkälle on pitänyt miehen mennä.

Nyt on onneksi vanhempana ymmärtänyt kuinka väärässä olikaan ja aiheesta sai rangaistuksensa.

Vierailija
28/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistähän voi muuten nykyään tehdä rikosilmoituksen. Ei ole enää asianomistajarikos vaan yleinen syyttäjä syyttää väkisin jos mies hakkaa naista. Eli ulkopuolinenkin voi ilmiantaa.

Näin olen tehnytkin. Suomalaismies löi aasialaista vaimoaan erään marketin käytävällä. Otin yhteyttä kauppiaaseen ja valvontakameraan tallentunut tilanne lähti poliisille. 

Vierailija
29/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siskosi taloudellisesti täysin riippuvainen miehestään?

Onko hän muutenkin vähän sellainen avuton hölmö, joka ei itse osaa huolehtia esim. laskujen maksamisesta tai vakuutuksista? 

Tunnen myös tällaisia naisia. 

Saattavat olla hankalia ja kärkkäitäkin, valmiita taistelemaan lapsen opettajia vastaan vaikka skitä kuuluko Halloween Suomeen vai ei jne. Mutta pahoinpitelevää miestä kohtaan ollaan nöyrää, pelokasta, puolustelevaa.

Nämä naiset ovat usein "väsyneitä", nukkuvat päiväunia ja velkaantuvat. Eivät osaa pitää arjesta huolta: kotona on usein sekaista, laskut maksamatta, eivät huolehdi jämptisti lasten hyvinvoinnista ja jaksa olla näille reilu, luotettava aikuinen. 

Vierailija
30/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin olen tehnytkin. Suomalaismies löi aasialaista vaimoaan erään marketin käytävällä. Otin yhteyttä kauppiaaseen ja valvontakameraan tallentunut tilanne lähti poliisille. 

Sellaiset fantasiat siellä :D

Vierailija
31/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän muutenkin vähän sellainen avuton hölmö, joka ei itse osaa huolehtia esim. laskujen maksamisesta tai vakuutuksista? 

Saattavat olla hankalia ja kärkkäitäkin, valmiita taistelemaan lapsen opettajia vastaan vaikka skitä kuuluko Halloween Suomeen vai ei jne. Mutta pahoinpitelevää miestä kohtaan ollaan nöyrää, pelokasta, puolustelevaa.

Nämä naiset ovat usein "väsyneitä", nukkuvat päiväunia ja velkaantuvat. Eivät osaa pitää arjesta huolta: kotona on usein sekaista, laskut maksamatta, eivät huolehdi jämptisti lasten hyvinvoinnista ja jaksa olla näille reilu, luotettava aikuinen. 

Sinäpä se muiden asiat tiedät :D Pelle!

Vierailija
32/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin  30% ihmisten muistoista on valemuistoja. Mitä paremmin ja yksityiskohtaisemmin muistat jonkin hyvin vanhan tapahtuman, sitä todennäköisemmin kyseessä on valemuisto. 

Toki ihmiset myös huijaavat itseään ja lähes tahdon varaisesti unohtavat ikäviä asioita.

Aivot ovat ihmeelliset.

Vierailija
33/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset fantasiat siellä :D

Ei tarvitse uskoa. Näin kuitenkin tein. 

Vierailija
34/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi oppi kerrasta, miksi sitä turhaan jatkokouluttamaan?

Vierailija
35/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö naistasi oikein!

Vierailija
36/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen piireissä sä pyörit jos tunnet useampia tällaisia pariskuntia? 😳

Ja mitä siunauksesi sinusta kertoo?

Vierailija
37/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu?

Vierailija
38/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskollasi on ihana jännämies. Sellaisen naiset haluaa.

Olet tyhmä. 

Vierailija
39/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin  30% ihmisten muistoista on valemuistoja. Mitä paremmin ja yksityiskohtaisemmin muistat jonkin hyvin vanhan tapahtuman, sitä todennäköisemmin kyseessä on valemuisto. 

Näin mun isä yritti väittää. Jännää että mun sisaruksilla on sama "valemuisto". 

Vierailija
40/45 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on onneksi vanhempana ymmärtänyt kuinka väärässä olikaan ja aiheesta sai rangaistuksensa.

Eihän sekään mitään haittaa, kun nainen ottaa puolustuksekseen veitsen ihan vahingossa ja puukottaa sillä väkivaltaisen pskan hengiltä? Tai vahingossa vaan silloin kun mies nukkuu?

Kun me naisethan heikompana sukupuolensa ollaan vaan hormonihuuruissa kiukkuisia eikä päätäntävallassa omista tunteista tai teoista laisinkaan?

Ihan hupsista vaan, sellaista se elämä vaan joskus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme