Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies väittää että aurinkorasva ei voi sekoittaa kasvovoiteen kanssa!!!

Vierailija
26.05.2024 |

Mulla on kuiva iho ja käytän kosteuttavaa kasvovoidetta. Pelkään myös palavani nyt kun on helteitä. Laitoin sitten myös aurinkorasvaa tänäänkin.

Mies alkoi rageemaan ettei molempia voi laittaa yhtäaikaa! Kuulemma iho kuolee kun on liikaa kaikenlaista.

Pahoitin mieleni. :~(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ulos aurinkovoidetta, yöksi sitten kosteuttavaa voidetta. Tai sitten osta kosteuttavaa aurinkovoidetta kuten CeRaVe sk 50 Moisturising Lotion.

Älä sekeoittele voiteita, et ole kemisti. Miehesi on oikeassa.

Vierailija
2/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri voiteilla voi olla jokin yllättävä yhteisvaikutus. Niiden kaikki ainesosat eivät välttämättä sovi yhteen, joten itse en laittaisi kuin yhtä voidetta kerrallaan.

Toki jos olet vaikka aamulla laittanut kosteusvoidetta ja iltapäivällä laitat aurinkorasvaa, niin se on ihan ok, koska edellinen on ehtinyt imeytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasvorasvoissakin on suojakertoimia. ei ehkä kaikissa, mutta osta sellaista missä on, tai laita kasvorasva yöksi

Vierailija
4/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai voi laittaa kosteusvoidetta ja aurinkovoidetta kerrostaen. Itse laitan aina kosteuttava kasvovesi + hyaluronihapposeerumi + voide + aurinkovoide kombon. Usein vielä meikkivoide siihen päälle. Ja tämä on ihotautilääkärin mukaan ok. Ei mikään pelkkä aurinkovoide kosteuta mun atooppista ihoa tarpeeksi. Eikä niissä mitään sellaisia aineita ole, mitkä reagoisivat joko sen ettei aurinkovoide suojaa, tai että tulisi muita haittoja.

Vierailija
5/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoiteen alle kuuluu laittaa seerumit ja muut hoitotuotteet. Myös kosteusvoide jos sitä tarvitsee. Itse en laita kesällä kun yhden voiteen seerumin päälle, talvella tarvitsee enemmän kosteuttavia rasvoja.

Vierailija
6/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa niistähän suorastaan neuvotaan levittämään kosteusvoiteen päälle, esim. tässä jota itse kasvoille käytän https://oranssiorava.fi/Saevyttaevae-aurinkovoide-kasvoille-SK-50-beige

Vierailija
7/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä väärässä tässä. On suositeltavaa laittaa aurinkosuojan alle ne ihan normaalit kosteutus- tai hoitotuotteet, mitä muutenkin käyttäisi. 

Vierailija
8/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosairaalan verkkokauppa Nesi suosittelee laittamaan voiteen aurinkosuojan alle. https://nesi.fi/blogs/news/levita-ihonhoitotuotteet-tassa-jarjestyksessa

Levitä ihonhoitotuotteet tässä järjestyksessä 

Puhdistus (puhdistustuote + kasvovesi, kuorinta)

Tehohoito (seerumi, hoitoampullit, silmänympärysvoide)

Kosteutus (kosteusvoide, ihoöljy)

Suojaus (aurinkorasva, suojaavat voiteet)

Peittäminen (meikki) 

Vierailija
9/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän hän reagoisi jos kuulisi, että jotkut käyttävät jopa esimerkiksi 12 tuotetta samaan aikaan ja ovat silti elossa ihoa myöden. Se nyt tuskin kannattaa mutta muutama on ihan normaalia ja jopa suositeltavaa. Toki joitakin poikkeuksia on, esim retinolia ei saa laittaa iholle joka on sitten auringossa ja jotkut tietyt ainesosat heikentävät toistensa vaikutusta (ei kuitenkaan koske aurinkorasvoja).

Vierailija
10/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosairaalan verkkokauppa Nesi suosittelee laittamaan voiteen aurinkosuojan alle. https://nesi.fi/blogs/news/levita-ihonhoitotuotteet-tassa-jarjestyksessa

Levitä ihonhoitotuotteet tässä järjestyksessä 

Puhdistus (puhdistustuote + kasvovesi, kuorinta)

Tehohoito (seerumi, hoitoampullit, silmänympärysvoide)

Kosteutus (kosteusvoide, ihoöljy)

Suojaus (aurinkorasva, suojaavat voiteet)

Peittäminen (meikki) 

Öljy ei ole kosteuttava tuote vaan kosteutta sitovaa rasvaa, joka tarvitsee alleen jonkin kosteuttavan tuotteen, kuten kasvoveden tai seerumin. Kasvoveden ja nesteet ovat myös nykyisin usein niin hoitavia, ettei välttämättä seerumia edes tarvitse, ellei ole iho tarvitse jotain erityistä tukea. Ihoaan ei muutenkaan kannata ylihoitaa.

Ap:lle. Järjestys on kasvovoide ja aurinkosuoja. Jos voide on liian paksu, kannattaa vaihtaa emulsiomaiseen, jossa vesi/rasva-seos sisältää vähemmän rasvaa/öljyjä.

Vierailija
11/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis totta kai voi laittaa kosteusvoidetta ja aurinkovoidetta kerrostaen. Itse laitan aina kosteuttava kasvovesi + hyaluronihapposeerumi + voide + aurinkovoide kombon. Usein vielä meikkivoide siihen päälle. Ja tämä on ihotautilääkärin mukaan ok. Ei mikään pelkkä aurinkovoide kosteuta mun atooppista ihoa tarpeeksi. Eikä niissä mitään sellaisia aineita ole, mitkä reagoisivat joko sen ettei aurinkovoide suojaa, tai että tulisi muita haittoja.

Jos haluaa tehokkaasti kosteuttaa ihoa, on parempi käyttää kosteuttavaa voidetta, seerumia tai muuta etenkin öisin.

Jos laitat päiväksi aurinkovoidetta ja sen kanssa muita voiteita, sitten riippuu aurinkovoiteen laadusta, pitääkö se levittää kasvoille ennen muita voiteita vai sen jälkeen. Nyrkkisääntönä niin että kemiallisiin filttereihin perustuvat voiteet tulevat AINA ENSIN kasvoille, sitten seerumit sun muut siihen päälle, kun taas fysikaalisiin filttereihin perustuva aurinkovoide tulee kaikkien muiden mömmöjen PÄÄLLE.

Edellinen perustuu voiteiden toimintatapaan. Kemialliset filtterit suojaavat ihoa imeytymällä ihoon, joten jos sen alle on vedellyt rasvaa ja seerumia, se voi estää aurinkovoiteen imeytymistä. Fysikaaliset filtterit taas suojaavat ihoa luomalla sen päälle suojaavan kerroksen, joten siksi se levitetään kaiken päälle viimeiseksi.

Vierailija
12/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa tehokkaasti kosteuttaa ihoa, on parempi käyttää kosteuttavaa voidetta, seerumia tai muuta etenkin öisin.

Jos laitat päiväksi aurinkovoidetta ja sen kanssa muita voiteita, sitten riippuu aurinkovoiteen laadusta, pitääkö se levittää kasvoille ennen muita voiteita vai sen jälkeen. Nyrkkisääntönä niin että kemiallisiin filttereihin perustuvat voiteet tulevat AINA ENSIN kasvoille, sitten seerumit sun muut siihen päälle,

Monet nykyiset ovat jonkinlainen kombo kemiallista ja fysikaalista.

Vierailija
13/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ulos aurinkovoidetta, yöksi sitten kosteuttavaa voidetta. Tai sitten osta kosteuttavaa aurinkovoidetta kuten CeRaVe sk 50 Moisturising Lotion.

Älä sekeoittele voiteita, et ole kemisti. Miehesi on oikeassa.

Tuo Cerave olisi muuten hyvä, mutta vetää kasvot punaläiskäisiksi.

Vierailija
14/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri voiteilla voi olla jokin yllättävä yhteisvaikutus. Niiden kaikki ainesosat eivät välttämättä sovi yhteen, joten itse en laittaisi kuin yhtä voidetta kerrallaan.

Toki jos olet vaikka aamulla laittanut kosteusvoidetta ja iltapäivällä laitat aurinkorasvaa, niin se on ihan ok, koska edellinen on ehtinyt imeytyä.

Mutta mietippä jos ne kumpikin imeytyy kehoon ja tulis joku kehonsisäinen yhteisvaikutus!!

Vierailija
15/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat päiväksi aurinkovoidetta ja sen kanssa muita voiteita, sitten riippuu aurinkovoiteen laadusta, pitääkö se levittää kasvoille ennen muita voiteita vai sen jälkeen. Nyrkkisääntönä niin että kemiallisiin filttereihin perustuvat voiteet tulevat AINA ENSIN k

Sitten luetaan käyttöohjeista miten tehdään.

Tai arvioidaan INCI-listalta mitkä aineet ovat ensin eli mitä on eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi