Ymmärsin juuri miksi meikkaaminen kannattaa!
Samat vaatteet, sama käytös ja samabnainen muutenkin.
Kevyesti meikatulle naiselle avataan ovet, hymyillään, palvelua saa kaupoissa, jne. En ole jaksanut meikata hetkeen, mutta tänä aamuna laitoin vähän ja ero oli selkeä.
Nainen joka ei meikkaa on alempaa kastia selvästi.
Miksi näin? Surullista.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen on yksi järjettömimmistä asioista mitä ihminen on keksinyt. Onneksi ei ole pakko meikata, säästyy rahat ja aika. Ja ympäristö ja luonto myös.
Tai sitten yksi parhaimmista. Kun erottuu edukseen niin muut ihmiset kohtelevat paremmin. Onhan se hieman surullista ehkä, mutta jos haluan hyvää palvelua ne todellakin laitan hieman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen on yksi järjettömimmistä asioista mitä ihminen on keksinyt. Onneksi ei ole pakko meikata, säästyy rahat ja aika. Ja ympäristö ja luonto myös.
Tai sitten yksi parhaimmista. Kun erottuu edukseen niin muut ihmiset kohtelevat paremmin. Onhan se hieman surullista ehkä, mutta jos haluan hyvää palvelua ne todellakin laitan hieman meikkiä.
Hyvää palvelua? Ite ainaki juoksen karkuun kaikkia kauppojen myyjiä ja muita jokka haluaa "palvella".
Ymmärräkkö että he haluaa vaan sun rahat?
Naisen elämää. Kerro jotain uutta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla merkitystä on, siksi itsekin meikkaan... Muuten en oikeastaan jaksaisi, mutta kaikki nyt vaan tuntuu sujuvan paremmin kun on vähän maalia naamassa...
Millä tavalla paremmin, voitko antaa pari esimerkkiä? Ani harvoin meikkaan ollenkaan, enkä ole huomannut, että saisin mitenkään huonoa kohtelua sen paremmin kaupoissa, terveydenhoidossa kuin muuallakaan. Ihan olen arkisen näköinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Naisen elämää. Kerro jotain uutta?
Miehet saa huonoa kohtelua jos meikkaavat. Oliko tuo sulle uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää palvelua? Ite ainaki juoksen karkuun kaikkia kauppojen myyjiä ja muita jokka haluaa "palvella".
Haetko esim ravintolassa annoksesi itse keittiöstä? Tai menetkö vain autokauppaan ja haet sieltä jostain itse ne avaimet jonka jälkeen mitään papereita täyttämättä ajat auton liikkeestä ulos?
Tai etsitkö huonekaluliikkeestä itse sohvan kangasnäytteet?
Saan kyllä hyvää kohtelua ilman meikkaamistakin. Plus olin nykyisen deitin kanssa useammilla ekoilla treffeillä (mukaan lukien ihan ekat treffit) kokonaan ilman meikkiä eikä näyttänyt miestä haittaavan. N33
No olen nykyisin aina ilman meikkiä ja iältänikin jo täti, ja juuri äsken kadulla tuntematon mies nyökkäsi.
En ole koskaan meinannut. Olen romuluinen ja lyhyttukkainen. Kaksikin hyvää miestä, koulutettua ja sivistynyttä olen saanut, toinen menehtyi, mutta löysin seurustelukumppanin vielä yli kuusikymppisenä. Eikä merkillä vaan rehdillä ja hauskalla persoonallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetko esim ravintolassa annoksesi itse keittiöstä? Tai menetkö vain autokauppaan ja haet sieltä jostain itse ne avaimet jonka jälkeen mitään papereita täyttämättä ajat auton liikkeestä ulos?
Tai etsitkö huonekalulii
Inhoan ravintoloita, varsinkin niitä missä "palvellaan" kysymällä jatkuvasti onko kaikki hyvin, vastaan aina että "oli kunnes tulit häiritsemään".
Autokaupassa osaan tilata auton ilman lipevää myyjää.
Ikeassa kaikki on esillä enkä kaipaa huonoa suomea puhuvaa svenssonia siihen haitoiksi.
Eikö ole hassua, jos kosmetiikkaosastolla ei palvella meikitöntä ihmistä, kun luulisi, että juuri sellaiselle ne meikit tulisivat tarpeeseen ja hänelle voisi suositella kaikenlaisia tuotteita?
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kyllä mulle hymyillään ja avataan ovia, enkä meikkaa ikinä 😃
Sinä oletkin kaunis, tavallisen pitää maalata naama peittoon ja leikkiä Halloweeniä joka päivä....rumaa taas ei pelasta mikään kun on ihan saman näköinen sen noitanaamarinkin kanssa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Meikkaamisella on suuri merkitys siihen miten tulee kohdelluksi. Ikävää itsekin ylläpitää tuota toimintaa, mutta jos haluan jotain ostaa niin saan paljon parempaa palvelua meikattuna... Minulla on jopa tietynlainen meikki jonka laitan kun menen kauppoihin, se on todella erilainen verrattuna esim viikonloppuravintolameikkiin.
Okei, olen myyjä. En edes huomaa kellään meikkiä ja kellään ei. Paitsi meikki överit vetäneet pistää silmään. Ja silloinkaan se ei vaikuta palveluun. Ilkeät saa huonompaa palvelua eli keskinkertaista. Muut hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hassua, jos kosmetiikkaosastolla ei palvella meikitöntä ihmistä, kun luulisi, että juuri sellaiselle ne meikit tulisivat tarpeeseen ja hänelle voisi suositella kaikenlaisia tuotteita?
Mua aina tuli juuri meikki ja hajuste myyjät häirittee kun kävin vaikka stokkalla vuosia sitten (2000 luvun alussa). En ymmärrä miksi enkä varsinkaan ymmärrä miksi aloittivat suihkuttamalla hajuste näytteen naamalle.
M50, partaäijä
Vierailija kirjoitti
'Olen myös hymyilevä, kaunis myös ja ovia avataan... Meikillä kuitenkin on merkitystä jopa minulle, sen heti huomaa muiden käytöksessä.'
Vaikka olisi freesi ja luonnonkaunis kera
jylhän luuston, niin kyllä se niin on, että
huoliteltuna ja viimeisteltynä kuka tahansa
saa erityisen hyvää palvelua.. suorastaan
punaista mattoa eteensä, esim. vaateliikk.
[Yhtä kohtelias mä itse tosin olen - asioinpa
sitten casual street tai business-vetimissä].
Meillä naisilla on aikamoinen arsenaali
'kauneusvelvollisuuksia'/ pakollisia tuotteita
miesten parranajoon ja hammashygieniaan
verrattuna. Naisen meikkipussi voi sisältää
jopa muutaman kymmentä eri tuotetta,
muutakin kuin vain bb-voiteen, maskaran ja
valokynän.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Poistun aina äkkiä Kicksistä kun tuntuu etten kuulu joukkoon :D
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia meikkaaminen EI kannata! Meikkaamalla vain edistät ja ylläpidät naisten huonoa asemaa.
Itse en ole koskaan meikannut, ja olen täysin kyllästynyt naisiin, jotka uhriutuvat ja valittavat siitä, että naisten pitää meikata, vaikka meikkaaminen on täysin oma valinta.
Aika harva nainen ajattelee tätä näköjään niin, että naisen pitää meikata, että se näyttää edes siedettävältä ja miehen.
Miksi tässä asiassa kukaan ei huutele sen tasa-arvon perään? Alistutaan vain hymyssä suin?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu myös iästä. Nuorena saattoi huudella ilman meikkiä missä asussa vaan ja näytti hyvältä. Vanhempana on pakko panostaa enemmän, ettei näytä vastaheränneeltä Justiinalta.
Kyllä vanhempana saa parempaa palvelua. Ehkä siksi että näyttää Jystiinalta 😅
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan meinannut. Olen romuluinen ja lyhyttukkainen. Kaksikin hyvää miestä, koulutettua ja sivistynyttä olen saanut, toinen menehtyi, mutta löysin seurustelukumppanin vielä yli kuusikymppisenä. Eikä merkillä vaan rehdillä ja hauskalla persoonallani.
Tuo ei mitenkään poista sitä faktaa, että sillä rehdillä ja hauskallakin asiat skulaa paremmin jos ulkonäkö on muille mieluisa.
En meikkaa. Olen ihan tavallisen näköinen. Pidän itsestäni huolta muuten.
Hyvöö palvelua saanut kaikkialla, juhliin meinannut ja samalla käynyt kaupoilla yms. mitään eroa en huomaa, kuin että itsellä on meikkikerroksen alla ikävä olo, jotain ylimääräistä iholla.
N33