Roihuvuori asuinalueena
Millainen? Näyttää olevan paljon asuntoja myynnissä
Kommentit (73)
Tykkään noista 50-luvun taloista 🙂
Läskipossuille narsistikytille oikea paikka vainoamista ajatellen.
Olisiko paljon putkirempattavia asuntoja? Se aina vaikuttaa myynnin lisääntymiseen.
Kun nimenomaan katsoin että ainakin noissa vanhoissa on ne rempat jo tehty ja silti hinnat on kohtuulliset. T: ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkään noista 50-luvun taloista 🙂
Jos yhtään harkitset Roihuvuorta, niin paras paikka on se kaari, joka kiertää lenkin poispäin ja rantaan päin Roihuvuorentieltä. Siinä on yksi sosiaalisen asumisen yksikkö ja taitaa olla sen vieressä kaupungin jonkun järjestön vuokratalo, mutta muilta osin väittäisin, että se on rauhallisin ja paras paikka asua koko Roihuvuoressa. Talot on 50-luvulta pitkälti ja todella nättejä ja eikä ole melua tai häiriötä ostarin, ison tien tai muun muodossa.
N eekeriä, n eekeriä, n eekeriä, ...
Tutkin tuota yhtä taloyhtiötä, jossa on monta taloa, vanhoja siis, joihin on tehty rempat. Ja ovat heti julkkisten varrella. T: ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.
Roihuvuoressa asuu paljon akateemisia
Sukupuolentutkijoita? Vai kasvatustieteilijöitä?
Tosi akateemista.
Kun asuntoja on paljon tarjolla, niin se tarkoittaa että useat ovat muuttamassa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.
Vaikka tämä kommentti on saanut paljon alas nuoletusta, niin itsekin olen samaa mieltä ja minulla on sentään kokemusta alueesta jo 2000 -luvun alusta lähtien. Olen työskennellyt ja asunut Roihuvuoressa vuosia.
Siinä todellakin on teollisuusalue aivan vieressä, olin itse siellä töissä, Roihuvuoren ostari on nätisti sanottuna rouhea ja osassa taloista on myös rouhea meininki, vaikka siitähän on tullut semmoinen Kallion hipsterien kutupaikka, jonne ne muuttaa Kalliosta perustamaan perhettä. Lapsiperheitä on paljon ja on kyllä myös ulkomaalaisia. Kaapunaisia vilisee myös katukuvassa aina välillä. Itäkeskus on aivan vieressä, bussit itikseen menee Roihuvuoren kautta.
Vanhat 50-luvun talo
Mikä 10v sitten? Muutin pois viime vuonna.
Tai elämäntilanne muuttuu, monet asunnon ei ole perheellisten kokoluokkaa.
Kyllä tuolta löytyy kivoja paikkoja asua. Moneen on tehty remontit jo joten siltä osin on hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Budjetti on Max 220000€ t:ap
Ja minkä kokoisen ja millaisen asunnon haluat? Oletko varma, että juuri Roihuvuoresta?
Roihuvuori on kiva paikka. Isot kaupat puuttuvat joten ostoksilla pitää käydä Herttoniemessä tai Itiksessä.
Roihuvuoressa asuu paljon venäjänkielisiä.
Tarkoitan siis tätä lenkkiä, jonka muodostaa Satumaanpolku ja Keijukaistenpolku.
Ilmoituksen kartasta hahmottaa sen hyvin. Jos itse edes etäisesti harkitsisin Roihuvuorta, niin noita taloja katselisin. On rauhallista, nättiä, ulkoilupolut ja ranta lähellä, rakennuskanta 50-lukua.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23325626
Kyllä, haluan ehdottomasti roihikseen, tykkään kun on lähellä merta ja hinnat on kohtuulliset samoin vastikkeet.t:ap
Tuohon Satumaanpolun asuntoon ei ole tehty putkiremppaa.... T: ap
Roihuvuori 10v sitten on jo ollut varmasti aika erilainen paikka verrattuna nykyaikaan.