Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roihuvuori asuinalueena

Vierailija
12.09.2025 |

Millainen? Näyttää olevan paljon asuntoja myynnissä 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.

Vaikka tämä kommentti on saanut paljon alas nuoletusta, niin itsekin olen samaa mieltä ja minulla on sentään kokemusta alueesta jo 2000 -luvun alusta lähtien. Olen työskennellyt ja asunut Roihuvuoressa vuosia. 

Siinä todellakin on teollisuusalue aivan vieressä, olin itse siellä töissä, Roihuvuoren ostari on nätisti sanottuna rouhea ja osassa taloista on myös rouhea meininki, vaikka siitähän on tullut semmoinen Kallion hipsterien kutupaikka, jonne ne muuttaa Kalliosta perustamaan perhettä. Lapsiperheitä on paljon ja on kyllä myös ulkomaalaisia. Kaapunaisia vilisee myös katukuvassa aina välillä. Itäkeskus on aivan vieressä, bussit itikseen menee Roihuvuoren kautta.

Vanhat 50-luvun talot on somia ja nättejä toki, kivoin on se kaari jok

Roihuvuori 10v sitten on jo ollut varmasti aika erilainen paikka verrattuna nykyaikaan. 

Vierailija
42/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään noista 50-luvun taloista 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskipossuille narsistikytille oikea paikka vainoamista ajatellen.

Vierailija
44/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko paljon putkirempattavia asuntoja? Se aina vaikuttaa myynnin lisääntymiseen. 

Vierailija
45/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nimenomaan katsoin että ainakin noissa vanhoissa on ne rempat jo tehty ja silti hinnat on kohtuulliset. T: ap

Vierailija
46/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostarilla paljon juoppoja. 

Vierailija
47/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään noista 50-luvun taloista 🙂

Jos yhtään harkitset Roihuvuorta, niin paras paikka on se kaari, joka kiertää lenkin poispäin ja rantaan päin Roihuvuorentieltä. Siinä on yksi sosiaalisen asumisen yksikkö ja taitaa olla sen vieressä kaupungin jonkun järjestön vuokratalo, mutta muilta osin väittäisin, että se on rauhallisin ja paras paikka asua koko Roihuvuoressa. Talot on 50-luvulta pitkälti ja todella nättejä ja eikä ole melua tai häiriötä ostarin, ison tien tai muun muodossa. 

Vierailija
48/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N eekeriä, n eekeriä, n eekeriä, ...

Vierailija
49/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin tuota yhtä taloyhtiötä, jossa on monta taloa, vanhoja siis, joihin on tehty rempat. Ja ovat heti julkkisten varrella. T: ap

Vierailija
50/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.

Roihuvuoressa asuu paljon akateemisia

Sukupuolentutkijoita? Vai kasvatustieteilijöitä?

Tosi akateemista.

Vierailija
51/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuntoja on paljon tarjolla, niin se tarkoittaa että useat ovat muuttamassa pois. 

Vierailija
52/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä kommentti on saanut paljon alas nuoletusta, niin itsekin olen samaa mieltä ja minulla on sentään kokemusta alueesta jo 2000 -luvun alusta lähtien. Olen työskennellyt ja asunut Roihuvuoressa vuosia. 

Siinä todellakin on teollisuusalue aivan vieressä, olin itse siellä töissä, Roihuvuoren ostari on nätisti sanottuna rouhea ja osassa taloista on myös rouhea meininki, vaikka siitähän on tullut semmoinen Kallion hipsterien kutupaikka, jonne ne muuttaa Kalliosta perustamaan perhettä. Lapsiperheitä on paljon ja on kyllä myös ulkomaalaisia. Kaapunaisia vilisee myös katukuvassa aina välillä. Itäkeskus on aivan vieressä, bussit itikseen menee Roihuvuoren kautta.

Vanhat 50-luvun talo

Mikä 10v sitten? Muutin pois viime vuonna.

Vierailija
53/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai elämäntilanne muuttuu, monet asunnon ei ole perheellisten kokoluokkaa.

Vierailija
54/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolta löytyy kivoja paikkoja asua. Moneen on tehty remontit jo joten siltä osin on hyvä juttu.

Vierailija
55/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti on Max 220000€ t:ap

Vierailija
56/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjetti on Max 220000€ t:ap

Ja minkä kokoisen ja millaisen asunnon haluat? Oletko varma, että juuri Roihuvuoresta?

Vierailija
57/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuori on kiva paikka. Isot kaupat puuttuvat joten ostoksilla pitää käydä Herttoniemessä tai Itiksessä. 

Roihuvuoressa asuu paljon venäjänkielisiä.

Vierailija
58/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis tätä lenkkiä, jonka muodostaa Satumaanpolku ja Keijukaistenpolku. 

Ilmoituksen kartasta hahmottaa sen hyvin. Jos itse edes etäisesti harkitsisin Roihuvuorta, niin noita taloja katselisin. On rauhallista, nättiä, ulkoilupolut ja ranta lähellä, rakennuskanta 50-lukua. 

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23325626

Vierailija
59/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluan ehdottomasti roihikseen, tykkään kun on lähellä merta ja hinnat on kohtuulliset samoin vastikkeet.t:ap

Vierailija
60/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon Satumaanpolun asuntoon ei ole tehty putkiremppaa.... T: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi