Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roihuvuori asuinalueena

Vierailija
12.09.2025 |

Millainen? Näyttää olevan paljon asuntoja myynnissä 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihiksessa on kaikenlaista porukkaa, sehän siitä tekee just kivan, ei sinne edes kaivata nokka pystyssä kulkevaa joka luulee että koulutus on se juttu. Siellä on ihania ihmisiä ja nättiä. 

Vierailija
22/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on akateeminen äitini tykännyt asua. Hän pitää siitä, että on samanhenkisiä ihmisiä, julkisilla pääsee helposti, merenranta ja ulkoilureitit lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lapsiperheitä myös, kiva paikka, kaikki liki ja mukavia ihmisiä. 

Vierailija
24/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roihuvuoren kulttuurillisuus on tasaisesti kasvanut. Se näkyy myös vanhalla alueella. En suosittele.

Vierailija
25/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha Roihis on vielä hyvin vapaa tietyistä ihmisistä ja tietyt taloyhtiöt kyllä ihan täysin vapaita. Omistusasuntoja niissä. Itäisen Helsingin viihtyisimpiä paikkoja.

Vierailija
26/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.

Roihuvuoressa asuu paljon akateemisia

Ei asu. Roihuvuoden akateemisuusaste on pienempi kuin Helsingin keskiarvo. Esimerkiksi Länsi-Pakilassa on 36 % akateemisia ja Roihuvuoressa vain 21 %.

Länsi-Pakila tuskin on keskivertoalue.

Vierailija
27/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen verrannut myynnissä olevia asuntoja, ja kyllä pidän enemmän tuosta onko tuo sitten ala Roihis? Missä on noita vanhoja taloja.

Vierailija
28/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa ihmisten akateemisuus. T:ap

Vierailija
29/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin myös että hinnoiltaan Roihis ois mulle aika kiva, en halua pulittaa mitään 300t€ asunnosta.

Vierailija
30/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat talot, remontteja tiedossa. Ja kyllä se rikkaus sieltä Itiksestä ja Hertsikasta valuu Roihikaankin.

Vierailija
31/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika elämänmakuinen näin kauniisti sanottuna. Viereinen teollisuusalue vielä korostaa alueen epäakateemista vaikutelmaa.

Roihuvuoressa asuu paljon akateemisia

Ei asu. Roihuvuoden akateemisuusaste on pienempi kuin Helsingin keskiarvo. Esimerkiksi Länsi-Pakilassa on 36 % akateemisia ja Roihuvuoressa vain 21 %.

Länsi-Pakila tuskin on keskivertoalue.

Ei ole keskivertoalue vaan se olikin esimerkki alueesta, jossa asuu oikeasti paljon akateemisia. Koko Helsingin akateemisuusaste on 24 %, joten Roihuvuori jää sen alle.

Vierailija
32/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee enää iltalenkkejä Roihuvuoren metsäpoluilla. Siellä liikkuu päihtyneitä miesporukoita. Ennen uskalsin.

Vierailija
33/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua kaavoitussuunnitelmiin, ennen kuin ostaa Helsingistä mitään. Voi olla kiva alue asunnonostohetkellä, kunnes viereiseen metsikköön rakennetaan megalomaaninen vuokrakolossi.

Vierailija
34/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mamughettohan se on nykyään. Viime vuonna kävin neljässä näytössä siellä. Ei kiitos.

Rapuissa ei montaa länsimaista nimeä enää löydy.

Vierailija
35/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että moneen vanhaan taloon on jo tehty isot rempat ja naapuriin ei voi rakentaa mitään kun tuolla on nuo talot historiallisesti arvokkaita. Hintataso on kyllä hyvä. Vastikkeet monessa 300-400€ niissä missä on rempat jo tehty.

Vierailija
36/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä olet käynyt näytöissä.... Monessa talossa edelleen ihan omistusasunnot ja yhtään ma mu nimeä ei alakerran nimitaulussa.

Vierailija
37/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä kommentti on saanut paljon alas nuoletusta, niin itsekin olen samaa mieltä ja minulla on sentään kokemusta alueesta jo 2000 -luvun alusta lähtien. Olen työskennellyt ja asunut Roihuvuoressa vuosia. 

Siinä todellakin on teollisuusalue aivan vieressä, olin itse siellä töissä, Roihuvuoren ostari on nätisti sanottuna rouhea ja osassa taloista on myös rouhea meininki, vaikka siitähän on tullut semmoinen Kallion hipsterien kutupaikka, jonne ne muuttaa Kalliosta perustamaan perhettä. Lapsiperheitä on paljon ja on kyllä myös ulkomaalaisia. Kaapunaisia vilisee myös katukuvassa aina välillä. Itäkeskus on aivan vieressä, bussit itikseen menee Roihuvuoren kautta.

Vanhat 50-luvun talot on somia ja nättejä toki, kivoin on se kaari joka kiertää muistaakseni Satumaanpolun(?). Ostarin, teollisuusalueen, tai kirsikkapuiston kupeeseen en muuttaisi. Kyllä siinä on vuokrataloja myös ja ainakin yksi suurempi järjestyshäiriö oli päällä kerran, kun ohi kävelin. Ne kaikki räkälät on siinä lähellä myös. Itse en tykännyt Roihuvuoresta kokonaisuutena, ei ollut minua varten se paikka. 

Vierailija
38/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee enää iltalenkkejä Roihuvuoren metsäpoluilla. Siellä liikkuu päihtyneitä miesporukoita. Ennen uskalsin.

Mulla oli sama ja muutin pois. Täällä on lääniä vähän eri tavalla ja iltalenkit jää pois alueella liikkuvan susilauman takia. Elämä on fifty-sixty!

Vierailija
39/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin seinäjokea tämmöinen asuinalue?

Vierailija
40/73 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytäänkö jossain Länsi-Pakilassa akateemisuusasteeseen? Kuulostaa puisevalta ja ihmiset ikäviltä. Roihuvuoressa asuva N30, M30 DI-aviopari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi