Jos saisit 3 poikaa, mitkä heidän nimensä olisivat?
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme neljästä Bhagavad-giitaa'n, "hindujen Uuden Testamentin"(?) sankarin, Arjunan (ardsunan) veljestä, chatGPT:n mukaan:
Yudhiṣṭhira vanhin veli, oikeamielisyydestään tunnettu, sai Dharman jumalalta.
Bhīma valtavan voimakas, syntynyt tuulijumala Vāyulta.
Nakula kaunis ja taitava, syntynyt jumala Aśvin-kaksosista.
tahi:
Sahadeva viisas ja tarkkanäköinen, hänkin Aśvin-kaksosten poika.
On kyllä suoraan sanoen rumia nimiä, olisi tuskaista kutsua omia lapsiaan tuollaisilla nimillä. Varmasti noilla kulttuurialueilla kasvaneilla tietysti eri juttu, kun on heille tuttua kielialuetta ja nimiä.
Vieraskieliset nimet kuulostavat helposti hölynpölyltä, jos ne ovat monimutkaisen kuuloisia ja vieraita.
Varsinkin aivan eri kulttuurialueiden, eli kaukaa. Euroopan sisällä on pääosin tuttuja tavallisia nimiä, joillain muslimialueilla voi olla vieraampia.
Mulla tulee joistain hipeistäkin jotka käyttää nuita intialaisia nimiä, helposti vähän epämiellyttävä olo. Samoin viikinki-larppaajista. Osa jostain kundaliinijoogan vuoksi nimensä vaihtaneista on kyllä tosi mukavia, ei siinä.
Joonas, Pirkko-Juhani ja Jaakko.
Vierailija kirjoitti:
Otto, Panu, Urpo
Panu olisi mukava nimi. Synonyymi tulelle Suomen kielessä.
Ottokin on hyvä nimi, mutta se tulee germaanisesta kulttuuripiiristä ja Urpo taas tulee latinasta: Urbanus = Kaupunkilainen.
Nimissä sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta jotenkin toivoisin itse nimien tulevan samasta kulttuuripiiristä tai kielestä.
Larvandad, Hormisdad ja Gushnasaph
Vierailija kirjoitti:
Ukko, Sampo ja Tapio
Mahtavia nimiä pienille pojille! Ehkä liiankin mahtavia, etenkin Ukko!
Faith kirjoitti:
Eeli, Asser ja Simeon.
Supisuomalaisetkin nimet ovat hienoja, mutta olen aina ihaillut mm. noiden heprealaisten nimien kauneutta. Myös Pietari ja Johannes ovat hienoja Raamatun nimiä, ja on monia muitakin.
Tykkään konsonantteihin päättyvistä nimistä. Esim. slaavilaiset pojannimet Artem ja Milan ovat kauniita. Mutta ne ovat jo selkeästi ei-suomalaisia joten niitä en valitsisi.
Siis ovatko heprealaiset nimet jotenkin enemmän suomalaisia kuin slaavilaiset?
Vierailija kirjoitti:
Tupu, Hupu ja Lupu
Lupu on työkalu, jota tarvitaan jouhiköyden tekoon! Outo nimeksi!
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Eeli, Asser ja Simeon.
Supisuomalaisetkin nimet ovat hienoja, mutta olen aina ihaillut mm. noiden heprealaisten nimien kauneutta. Myös Pietari ja Johannes ovat hienoja Raamatun nimiä, ja on monia muitakin.
Tykkään konsonantteihin päättyvistä nimistä. Esim. slaavilaiset pojannimet Artem ja Milan ovat kauniita. Mutta ne ovat jo selkeästi ei-suomalaisia joten niitä en valitsisi.
Siis ovatko heprealaiset nimet jotenkin enemmän suomalaisia kuin slaavilaiset?
Ehkä hän tarkoitti sitä, että kristinuskon myötä levinneet nimet ovat olleet täällä kauan? Toisin kuin slaavilaiset nimet, jotka ovat pysytelleet erillään vaikka ovatkin lähempänä kuin raamatullisten nimien alkulähteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otto, Panu, Urpo
Panu olisi mukava nimi. Synonyymi tulelle Suomen kielessä.
Ottokin on hyvä nimi, mutta se tulee germaanisesta kulttuuripiiristä ja Urpo taas tulee latinasta: Urbanus = Kaupunkilainen.
Nimissä sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta jotenkin toivoisin itse nimien tulevan samasta kulttuuripiiristä tai kielestä.
T. Panu Rajala
abortti 1
abortti 2
abortti 3
Ruotsissa naiset ovat alkaneet abortoimaan poikalapsia, suomessa se tapahtuu yleensä vain jälkiaborttina, vielä.
Matti, Teppo ja Seppo. Vaikka en ookkaan turkkulainen.
Topi, Höpö ja Luru
Tyttökolmikko olisi puolestaan Nöpö, Pupu ja Sussu
Perheestä löytyy jo koirat Mikko, Milla ja Teemu