Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisen voi jättää kotiin yksin nukkumaan?

Vierailija
10.04.2007 |

Tuli tuosta livalla hyttiin ketjusta mieleen Itse tuskin jättäisin laivalle alle 15v:tä yksin hyttiin, mutta entä kotiin - milloin voi vanhemmat mennä mielestänne leffaan, teatteriin jne. Kyse ei siis mistään rymyämisestä, vaan ennen puolta yötä kotiin asiasta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman aikuisen valvontaa kotiin ennenkuin 16-vuotiaana.

Vierailija
2/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 alkaen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin isot pileet, juotiin baarikaapista ja sotkettiin!!! Veljeni oli 17 ja teki saman perässä vielä isommalla vahingolla!

10-vuotiasta en todellakaan jättäisi, 15 on vähän rajatapaus vielä... 17 periaatteessa joo...

Vierailija
4/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis heidän hoitajanaan.. Lapset olivat 4 v ja 1 v..

Vierailija
5/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin kuvitella että lapseni nukkuu " yksin" esim. jossain leirillä jo 10v. Eli mökissä vaikka 4 muun ikätoverinsa kanssa.

Kotona yksin voisin kuvitella että esim. 12v voi jäädä yksin kun vanhemmat menee elokuviin (ei ole siis koko yötä pois). Tämä tietysti riippuu lapsesta ja siitä voiko häneen luottaa. Luulen että 12v ei vielä biletä, mutta sitten vanhempana saattaakin. Toisaalta olen itse ollut 17v kun olen muuttanut pois kotoa, että pakkohan se vastuu on sille nuorelle joskus annettava. Voisin kuvitella että mun esikoinen on 15v yksin kotona, mutta jos pettää luottamuksen ja järjestää bileet, niin rangaistus on iso ja luottamus menetetty.

Vierailija
6/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 7-8 vuotiaan voi jättää kyhyeksi ajaksi yksin kotiin ja sama se sitten onko se aika yöllä vai päivällä. Esim siksi aikaa, että hakee mummon rautatieasemalta tai käy kaupassa. Noin tunti.

Noin 16-vuotiaaksi pitää kuitenkin olla nukkumaanmenoaikana kotona. Niinpä useimmat teatteri-ja leffaillat jäävät kyllä väliin, sillä eihän aikuisten näytöksiä sillä tavalla ole että yhdeksäksi ehtisi kotiin.

Vierailija
7/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuttiin Helsingissä. Samoja ´ikärajoja´ ajattelin tulevaisuudessa koklata omille muksuille ja kaupunkina edelleen HKI (jossa naapuritkin on lähellä).

Vierailija
8/8 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut mitään ongelmia. Tosin samoin sitten jouduin jäämään 15-vuotiaana hoitamaan 11-vuotiasta pikkuveljeä, mutta onhan eri asia olla aivan yksin kotona kuin sisaruksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi