Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oOo MA-KE HELMINAUHA oOo

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä jälkeenpäin lukee omia juttuja niin huomaa ihmeelliset sekoilut eli siis ilman meitä molemia ei ole ollut yökylässä. Mutta on ollut yökylillä vai toisen vanhemman kanssa.

no nyt lopetan. tekuin miiri

YÖKYLÄILYT: Ollaankohan me jotenkin outo perhe kun meidän 4 v. tyttömme ei ole ollut kotoa poissa yön yli ilman äitiä ja/tai isää.

[/quote]

Vierailija
2/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänne kerennyt jo iso pino muodostua! :) Kiva että moni hiljaiseloa pitänytkin on taas alkanut palstailla! :)

Gallupeihin:

YÖKYLÄILYT: Meillä esikoinen oli ensimmäistä kertaa mummulassa yötä 4kk:n iässä. Silloin olin siis itse yksinhuoltaja ja äitini asui lähellä (alle kilometri) ja kävimme kyllä päivittäin hönen luonaan kun hän oli silloin työttömänä kotona. Eli oikestaan " vieraassa" paikassa ei yökyläillyt ennen kuin puolitoista vuotiaana. Nyt tämän kakkosen kanssa olen kovasti miettinyt tuota yökyläilyn ajankohtaa. Nykyisin asumme äitini kanssa eri kaupungeissa ja jotenkin ei anopille huvita hirveästi viedä hoitoon näin pikkuista. Esikoinen kyllä on siellä yökylässä melkeinpä kerran viikossa tai kahdessa! Ihan kylläkin omasta halustaan. Välistä jopa kiellän menemästä kun tuntuu, ettei hän ole ollenkaan kotona.

ROTA: Emme aio ottaa rotarokotetta. Hintakin on näköjään kallis, mutta en kyllä ole edes miettinyt sitä ottavani vaikken hintaa ennemmin tiennytkään.

BAARI: Mieli tekisi välistä kovastikin, mutta olen päättänyt, että menen vasta sitten kun mahtuu " bilevaatteet" päälle!;) Kun en viihdy ihan normivaatteissa baarissa vaan tunnelma syntyy vasta kun on itsensä laittanut ja uusia vaatteita en viitsi ostaa. Niitä kyllä on tuolla kaapissa ihan tarpeeksi odottamassa. :)

VAPPU: Olen vähän miettiny josko menisimme äitini luokse Tampereelle. Miehelle en kyllä ole vielä mitään puhunut. Voi kyllä olla, että silloin pitää olla peltohommissa ja jää kokonaan juhlimatta. Tiedä häntä..

NIMI: Meillä kanssa minä mietin vaihtoehdot joista yhdessä sitten päätettiin sopivin. Mieheltä ei tullut mitään ehdotuksia vaikka kuinka kyselin. Ehkäpä se vain on niin, että nuo miehet eivät ole kovin luovia/mielikuvituksellisia ja nuo nimien pohdinnat jää luonnollisesti sitten meille äideille. ;)

Sitten muihin asioihin..

Sain tänään vihdoin nuo ennakkotehtävät postiin. Ei kyllä ollut mitään halpaa lystiä se! Maksoin 30 euroa neljästä kirjelähetyksestä! Piti nääs huolehtia, että menevät kaikki perille asti eivätkä jätä postista noudettaviksi paketeiksi! Olivat niin suuri kokoisia. Tuskinpa olisivat mistään hakutoimistoista lähteneet kenenkään tehtäviä noutamaan. ;)

Nyt pitäisi vielä saada yhdelle asiakkaalle sisustussuunnitelma tehtyä ennen kun viikonloppuna lähdemme sitten reissuun. :) Ensin menemme yöksi anopille ja sieltä jatkamme sitten sunnuntaina kohti helsinkiä, josta lähdemme päivä Tukholmassa risteilylle! :) Ihanaa päästä taas johonkin " ulkomaille" vaikka ei nyt tuota tukholmaa pidemmälle lähdetäkään. ;) Ei viitsitty ostaa lapsille passeja eikä jättää heitä vielä hoitoonkaan.

SPORTTARILLE piti sanoa, että laitan huomenna ne patukat postiin! :) Laitoin sulle mailiakin asiasta..

Ja JONZU: Oletkokaan kuulolla? Nyt minulla on niitä patukoita täällä kotona eli laitapa osoitteesi minulle, jos vielä haluat niitä. :) Osoite oli hanna_p@suomi24.fi

Ja muutkin voi laittaa mailia, jos proteiinipatukat kiinnostaa! :)

Nyt siirryn sohvalle kattomaan salkkareita, eilisen jakso kun on nauhalla!;)

-frog2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

YökyläG:Meillä ei lapset ole yökylässä oikeastaan koskaan. Oliskohan esikoinen ollut 4 kertaa ja kakkonen on ollut 2 kertaa ja nyt kuopus saa kyllä täyttää ainakin vuoden ennen kun yökyläilee. Mä en pysty juhlimaan tai rentoutumaan yhtään kun on niin kova ikävä ja huoli lapsista jatkuvasti eikä meillä lasten hoitajiakaan oikeastaan ole lähimainkaan eli itse hoidan lapseni, jollei ole pakko (kuten synnyttämään mennessä) johonkin hoitoon viedä.

Alkoholista sen verran että äidinmaitoonhan imeytyy alkoholia samanverran kun sinulla on veressä sitä eli promileita. Käsittääkseni d-vitamiinit sisältävät enemmän alkoholia kun äidinmaito vaikka olisi kuinka humalassa. Toinen juttu kokonaan onkin sitten se että kuinka paljon voit juoda jotta pystyt vauvaa käsittelemään tai suostuuko vauva juomaan maitoa joka maistuu erilaiselle jne.... Eli viinilasillisesta tai muutamasta oluesta ei kannata ottaa stressiä!

Meillä ristiäiset ovat ensi sunnuntaina ja järjestettävää riittää, mutta mitään pitopalveluita tai suuria juhlia muutenkaan meille ei tule vaan pakastealtaan tuotteilla ja leipomon kinuskikakulla viedään mukavasti kotosalla seremonia läpi. Lapsille sain vaatteet hommattua, mutta itselleni pitäisi vielä keksiä jotakin kivaa. Melkein hellepäiväkin olisi sunnuntaille luvassa, joten varmasti jotakin kevyttä pitäisi pukea jottei hiki valu!

Meillä tyttö voi hyvin, syö koko ajan ja näyttää myös siltä ;-)

Nyt täytyy lähteä taas vaihtamaan vaippaa kun taisi tulla taas iso läjä!

Palailen tuonnempana...

t.Kaisa & " Ronja" 4 vko

Vierailija
4/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan ihana ilta eilen vauvan kanssa, kun ei yhtään ollut ilmavaivoja!! Killitteli ja naureskeli vaan melkein yhteentoista ja nukahti itsekseen omaan sänkyyn! En vaan millään meinannut raaskia vauvaa sänkyyn laittaa kun oli niin iloinen..sängyssäänkin vielä hetken äänteli -jutteli kai jollekin- ja sit nukahti, ilman minkäänlaista itkua!

~Nää mun jutut on kaikki pelkkää ilmavaivoista kertomista -tai vaivojen puuttumista- sori! ~

Meillä taitaa tosiaan olla helminauhasta viimeisenä ristiäiset!

Vasta ens kuun alkupuolella saadaan ne järjestettyä, jos pappi saadaan varattua..Pitäis alkaa toimiin!

Papista riippuen järkätään joko ruokapippalot tai sit ihan kahvitus..

Riippu siis siitä mihin aikaan pappi ehtii tulla!

Kysyin jo aiemminkin, että mitä te itse laitatte ristiäisiin päälle?

Mulla ei oo varmaan yhtään sellasta pukua/vaatetta, mitä vois ajatella laittavansa, joten uudet on ostettava..

Kumma juttu, kun tuo poika ei nuku vaunuissa jos ne ei liiku! Vähän väliä saa mennä hytkytteleen, eikä kotihommista tahdo tulla mitään!

Nyt kahvinkeittoon..

mammutti ja Vilppu (ja äiti jo sekaisin pojan iän kanssa..oliskohan 1kk ja 2vk tai jotain)

Vierailija
5/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivä, pakko päästä ulos! Harmi vaan kun keräsin luuni sängystä vasta 11 aikaan ja nyt on päivä ns. " pilalla" kun minusta on kiva jo aamusta mennä vähän pihalle. Nyt on niin saamaton olo kun liian pitkään nukuin. Aamulla 9 korvilla vauvan syötin ja siinä sängyssä toisillemme hymyiltiin ja nukahdettiinkin näköjään :)

Mullakaan ei ole mitään ristiäiskamppeita (vaatettahan meillä on kaapit täynnä, mut ei päälle mahtuvia!) joten joudun ostoksille lähtemään. Perjantaina mennään tyttöjen kans oikein shoppailu reissulle. Tilasin H&M:ltä paketin ja se tuli viime viikolla, mutta ei niistä ollut oikein mulle yksikään hyvä. Liian pieniä (vaikka tilasin isoimpia kokoja..) tai muuten vaan istumattomia.

Meissä siis ristiäiset 22.4 ja mua jännittää kamalan paljon.. En edes ymmärrä mitä jännittämistä siinä on!

Meilläkään ei pikkumies nuku vaunussa kunnolla, ellei se liiku. Aina ajattelen että on se nyt tunnin käppäilylenkin aikana nukahtanut sen verran syvään uneen että voi jättää vaunuihin nukkumaan tuohon takapihalle, mutta ei!Laitan aina itkuhälyttimen vaunuun ja hauska kuunnella tuttu rituaali: noin 5 min kuluttua herra huomaa etteivät vaunut enää liiku, alkaa äheltää, venytellä ja päästellä pieniä äänimerkkejä.. Tätä jatkuu noin 15 minsaa ja sitten rääkästään ihan kunnolla. Poimin pojan vaunuista, riisun ja laitan omaan sänkyyn ja sinne rauhottuu uniansa jatkamaan. Eihän se sänkykään liiku, joten sama oisi nukkua vaunuissa! Aluksi luulin että olin pukenut pojan liian tukevasti vaunuihin, että heräsi kuumuuteen, mutta ei siitäkään ole kyse.. Ihme marakatti tuo meidän Ukko kun ei vaunuissa passaa nukkua. No on ainakin hyvä tietää, että viihtyy omassa sängyssään myös, vaikka olen aika paljon nyt pitäny viekussa ja silminnähden on tyytyväisenä meidän leveässä sängyssä kelliessään.

Oho, ruokahan mulla oli liedellä, joten nyt hellan eteen jatkamaan!

~Henniina ja Ukko huomenna 7 viikkoa

Vierailija
6/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh...on kyllä pakko hieman rutista joten jättäkää lukematta jos ärsyttää.No niin, siis itse olen väsynyt kun pikkupoika kitisi ja valvotti viime yönä ja nyt haluu olla koko ajan sylissä. Ja sitten tänään esikoinen ollut tosi hankala koko aamun et alkaa olla jo kaikki rangaistukset käytössä eikä silti poika tunnu uskovan et olen tosissani. Siis huutoa, siskon ärsytystä ja pahan tekoa koko ajan!! Ja ei taas usko mitä sanotaan. Kiva kantaa melkein 6-v sisälle jäähylle huutavana ja potkivana, yleensä huutaa täysiä et SATTUU vaikka ei edes koskisi...no onpa taas naapureille hupia. Itseä vaan ärsyttää niin p*******sti!!!

Katellisena aina lueskelen kun muiden vauvat nukkuu monta tuntia kärryssä putkeen...ei meillä maksimi on vissiin ollut 2,5h. Tänään 45min ja sitten alkaa huuto ja pakko nostaa pois kun ei vaan kärryyn rauhoitu. No eipä nuo kaksi ekakaan ole vaunuissa viihtyneet.

Vähän samoilla linjoilla olen tuon yökyläilyn kanssa kun KOLOMONEN. Eli vauva tuskin menee minnekään ennekuin on vähitään vuoden. Meillä isommat käyvät välillä isovanhemmilla kun itse pyytävät.

Joku kyseli baariin menosta...kirjoittelinkin jo aiemmin et aion ensikuussa poistua bändiä kuuntelemaan. Eli käytännössä lähden vasta klo 21 jälkeen ja jos en mene omalla autolla niin yhden tai kaksi olutta varmaan juon. En ole muuten mikään baarissa viihtyjä vaan jotain bändiä saatan lähteä kuuntelemaan.

Vaikka väsyttää tänään kovasti niin on tää kyl aika ihanaa aikaa. Menee vaan aika hurjan nopeesti kun pikkumies jo nauraa ja juttelee ja on hereillä tosi paljon. Justhan tämä vasta syntyi!!

Oli kyllä mukava lukea Pajuskan ja Viherryksen(?) kuulumisia pitkästä aikaa, kuten mainitsittekin. Nyt poikaa viihdyttämään...

calmus & pesue

Vierailija
7/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä kanssa unet jatkuu hyvin omassa sängyssä jos pojan hakee sisälle nukkumaan! Ja alkuun myös kävin vähentämässä pojan päältä vaunujen peittoa ja avasin kantokopan vetoketjua, kun luulin, että vauvalla on kuuma..

Ihan ensimmäisiä kertoja vaunuissa nukkuessaan poika nukkui melkein 4 tuntia putkeen, mutta nyt ei!

Mies kävi hiukan kävelemässä vaunujen kanssa ja nyt on hiljaista ollut jo puolisen tuntia, mutta kuullostelen koko ajan koska alkaa kuulua itkua..

Ihana ilma tosiaan on, mutta mulla vieläkin puutuu oikea jalka kävellessä, joten kovin innokkaana en ole käveleen lähdössä. Olis niin kiva alkaa kunnolla kuntoileen, mutta ei siitä tule mitään, kun jatkuvasti joutuu pysähteleen, kun jalka on puuduksissa ja melkein kipee!

..ja pois

m

Vierailija
8/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa!

Meillä on nyt ristiäiset onnellisesti ohitse. Olihan niissä hommaa, kun pidettiin ne mummolapaikkakunnalla (matkaa 400km)! Me tarjottiin pikkusuolaisia (nakkeja, lihapullia, salaattia, leipää, lohta, poroa) ja tietty makeaa sen seitsemää sorttia. Ja yöpyjille oli sitten myöhemmällä tarjolla makkaranpaistoa, saunaa ja uintia (vuokraamassamme juhla- / yöpaikassa oli uima-allas). Onnistuneet olivat juhlat ja juhlakalu tyytyväisenä koko seremonian ajan! Pään kastaminen oli sitten viimeisenä niittinä ja tyttö vaipui uneen. Oli kyllä niin herkkä tilaisuus, että kummin esittäessä laulua, itki suurin osa juhlaväestä. Neito sai nimekseen Alma Helmi Orvokki.

Meidän vaavi nukkuu kyllä yleensä vaunuissa sen 2-3 tuntia, mutta joskus on päiviä, kun ei rauhoitu sinne millään, kuin liikkumisen ajaksi. Äskenkin sen hain tuolta yli parin tunnin unilta ja nyt sitten jatkaa uniaan kantoliinassa. Automatkasta ei neiti sitten niin tykännytkään... Melkoista huutoa välillä. Eikös vauvojen pitäis rauhoittua autossa???

Yökyläilystäkö olette keskustelleet? Esikoinen oli varmaan lähemmäs kaks vee, kun oli ekaa kertaa missään yötä. Joskos tämän kakkosen vähän aikaisemmin... Ei kyllä ole mitään hinkua jättää pientä niin pitkään kun imetän. Joskus kyllä houkuttelis jättää pieni ja nukkua kunnon yöunet. Me kun kuulutaan niihin parin tunnin välein heräileviin!

Vatsavaivat tai lähemmin ilmavaivat vaivaavat neitoa täälläkin! Hirveetä rupsuttelua, kiemurtelua ja itkeskelyä. Masusta kuuluukin sellaista kurinaa. Voi pientä... Onneksi tähän liinaan rauhoittuu mukavasti vaikka pierut vaivaiskin. Meillä on Huggis kovassa käytössä. Iskäkin tykkää typyä tässä kanniskella. Eilen nukahti yöunillekin tähän liinaan iskän syliin.

Kateellisena luin, kuinka joidenkin vauvat nukahtavat sänkyynsä. Ei meillä! Tissille tai liinaan yöunille, vaunuihin ulkona, vaan ei sisällä! Mikähän ero siinä on, ettei sisällä nukahda vaunuihin? Tutkimattomat ovat vauvojen tiet :-)

Ihana ilma tosiaan! Ristiäisväsy vaivaa kuitenkin sen verran, että taidetaan ottaa pikku päikkärit ja vasta sitten suunnata uudelleen ulos.

Mukavaa tynkäviikkoa!

Timbe ja Alma 8vkoa (apua, kuinka aika rientää...)

Vierailija
9/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekohan jo täysin unohtaneet minut.. ;) Te olette kyllää monesti olleet mielessäni, mutta kun en ole saanut aikaiseksi tulla tänne palstailemaan (viimeksi kävin synnytystarinani rustaamassa). Tänään päätin, että pakko päästä edes synnytystarinoita lukemaan! Siellä olikin mammutilla hurja synnytyskokemus! Ikävä, että sait kokea sellaista, mutta ONNEKSI loppu hyvin, kaikki hyvin - eikös!? Huh.

Minulla ei nyt sitten ole hajuakaan teidän jutuistanne, mistä on ollut puhetta, mutta ehkä pääsen jyvälle jonain päivänä.. =)

Meille tänne kuuluu hyvää. Mulperi nukkuu nyt ulkona vaunuissa, joten on hetki aikaa istahtaa. Poika on mitä ihanin, vaikka kitinääkin riittää. Ilmeisesti ilmavaivoja - perä paukkuu jatkuvasti. Rela -tipat on meillä nyt käytössä, ja taitavat auttaakin - ainakin kakka on jo hienon sinapin väristä, eikä enää sellaista vihreää.. Hymykin häneltä irtoaa herkästi, suloisine hymykuoppineen! =D Jutellakin tuo jo yrittää!?! Miten hurjaa vauhtia pikkuinen kasvaakaan. Niin, kasvusta puheen ollen - pojalle tuli ekan 6vk:n aikana pituutta lisää hurjat 7cm! Paino oli syntyessään 3860g ja 6vk:n iässä 5500g, joten hyvin kasvaa. =)

Ristiäiset meillä on nyt sunnuntaina, 15.4.07. Tulen sitten kertomaan, että mikä nimeksi tuli (jos en aiemmin rustaile).

Nyt pitää saada jotain aikaiseksi ennen kuin Mulperi herää!

Mukavaa tiistaita kaikille! =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]7vk+5pv(?)

Vierailija
10/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis vaan kaikille!

Munat on syöty ja paistit masuun laitettu. =) Eli pääsiäinen herkkuineen ohitse.

YökyläG: Isompi oli vuoden ikäisen yhden yön ja jälkikäteen kuulin että ilta oli mennyt itkiessä... Olisin hakenut pois jos olisin tiennyt, sillä en tykkää " huudattaa" lasta. Selvästi oli kaivannut vanhempiaan... Ei ole sen jälkeen ollut ja enpä pikkukakkostakaan ole kovin äkkiä laittamassa yökylään.

Meillä nimijuhlat on vasta helatorstaina jos pysytään jotakuinkin nuhattomina, siis kun sellainen on taas päällä. Kaksi viikkoa terveinä tässä oltiinkin. Huoh, vain neljä tuntia kunnon unta viime yönä ja sitten taas Samua höyryttelemään vessaan. Oppisi jo hengittämään suun kautta ;)

KYllä meillä noi unet vaihtelee ihan hurjasti. Joskus nukutaan viisi tuntia putkeen ja joskus vaan 15 min. Yleensä nälkä herättää toinen on ilmavaivat tai tukkoinen nenä. Aloitin Rela-tipat uudelleen ja ehkä nyt kakka kulkenut helpommin läpi, ei sellaista naamapunaisena tekemisen meininkiä. Mutta edelleen niska paskoja, eli bodeja menee sellaiset kolme päivässä.

ROTAROKOTE G: Kuinkas moni on ajatellut sen ottaa? Me emme päässeet tutkimukseen ja isompi oli tänä keväänä nesteytyksessä vatsataudin takia. Joten meillä harkitaan vakavasti rokotetta, resepti jo kirjoitettuna lääkäriltä hyllyllä odottaa apteekista hakua. Ei siihen vatsatautiin Suomessa yleensä kuole, mutta rankkaa se on pienelle. Nyt olis aika antaa, jos aikoopi. Viimeistään 16 viikon ikäisenä annettava. Kallistahan se on (yksi annos lähemmäs 80¿ - kelankorvaus?ja tarvitaan [vähintään] kaksi), mut säästää lasta sen aiheuttamalta tuskalta ja huonolta ololta. Ei tosin suojaa muilta vatsataudeilta!

Huomenna ostoksille ja hiukan nimijuhlien suunnittelua kahvikupposen ääressä kahvilassa, jos hyvin sujuupi ensi yö. En viitsi autoilla kauhean väsyneenä... =)

Palailen taas hyvällä hetkellä!

T:Tea =)

Vierailija
11/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin jouduttiin arkeen, oltiin nimittäin vauvan kanssa toimistolla töissä aamupäivä ja nyt käytiin neuvolassa. 2kk: 4700 (2700g) ja 57 cm (48cm), pää 38cm oli kasvanut sentin viime kerrasta. Riittävästi on kasvanut kuulemma. Huomenna taas töihin, TYLSÄÄ! Mutta mitäs on tullut alettua yrittäjäksi.

Ihania nimiä taas lisää, Alma ja Nemo mm. tosi kivoja!

Mammutti ja ken muukin kyseli ristiäisvaatteista: ostin odotusaikana ulkomailta ihanan pellavaisen tummansinisen jakun, jossa on pitsintyyppistä reunoissa. siihen sitten mulla oli mielestäni sopiva hame kotona, jota aloin etsiä päivää ennen ristiäisiä (huom huom fiksua...). Kun sen löysin, hame olikin musta eikä tummansininen, kuten jakku. No enhän voinut mustassa mennä ristiäisiin, joten laitoin arkisen työpuvun housut. Eli housut + se pitsijakku oli asusteena, ei uusia hankintoja.

Yökylä: jos tissin saisi irrotettua mukaan niin mikä ettei vaikka heti : )

Mutta taitaa jäädä pidemmäksi aikaa, en viitsisi alkaa korviketta käyttää sen takia, ja etenkään kun yöllä olisi lähinnä kiva nukkua eikä lähteä jonnekin reissuihin. 3 tuntia olen ollut poissa pumpatun tissimaidon avulla.

Nukahtamiset ja nukkumiset: Nukahtaminen miten milloinkin, joskus tissille, mistä siirrän sänkyyn, joskus aikansa heiluttuaan ja ähellettyään itsekseen sohvalle tai omaan sänkyyn, joskus silitetään päätä tai pidetään kättä pään päällä illalla ja nukahtaa siihen. Ja sitten vaunuihin ja turvaistuimeen kun lähdetään liikkeelle. Mutta vain jos lähdetään liikkeelle, ei siis koppaan ulkona. 3 h pisimmät päikkärit, yleensä sellaisia puolen tunnin - tunnin mittaisia useammat päivässä.

Muita hauskuuksia: Milli on alkanut hekottaa hauskasti juuri kun on alkamassa imeä, ikään kun " he he, he he, kiva nähdä ruoka taas!"

Ja sellainen akuankkamainen ääntely myös välillä, ihan selvä ankka : )

Kovasti hymyilee ja juttelee hoitopöydän vieressä olevalle neuvolasta saadulle Bona-naamakuvalle, naama on selvästi sen paras kaveri : )

Iloista lämpenevää viikkoa!

Vierailija
12/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan pikaisesti siitä rotavirusrokotteesta. Se maksaa 75e/annos, ja niitä tarvitaan 2 annosta (annetaan 2kk ja 3kk iässä). Kela EI korvaa siitä mitään, koska se on sairauden ennaltaehkäisyä, ei hoitoa.

Me päätimme olla ottamatta - ihan vaan kalliin hinnan takia. (Kelan ajattelutapa myös ottaa päähän! Tulee se hoitaminen varmasti kalliimmaksi Kelallekin kun pikkuinen sitten joutuukin sairaalahoitoon ehkä viikoksikin rotaviruksen/kuivumisen takia! Mutta siis ei korvaa..)

Yökyläilystä on ollut ainakin juttua näköjään.. Meidän muksut eivät ole ekaan vuoteen olleet yökylässä, enkä usko tän kolmosenkaan yökyläilevän ennen kun on vuoden täyttänyt/imetys lopetettu.

Vierailija
13/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori en ole pitkiin aikoihin eli moneen päivään kirjotellu. Ristiäiset oli lauantaina ja sen jälkeiset pari päivää meni apeissa tunnelmissa – eräs lähipiirin ihminen kun suuttui näistä nimiasioista ja uhkasi katkasta välitkin, tilanne näyttää nyt rauhoittuneen. No sanottakoon nyt vielä että kyseessä oli vauvan isoisä ja aiheena se kun vauvalle annettiin minun sukunimi…

Tänään ollaankin sitten ilosissa tunnelmissa kun neuvolassa painoa oli 4755 g (syntymäpaino 2890 g) ja pituutta 57,5 cm (49 cm). Pituudessa ja päänympäryksessä hyppäs siis -1 käyrältä 0 käyrälle eli hyvin tuntus maitoa riittävän… samoissa lukemissa näytti Sporttarin vauvan 2 kk neuvolaluvut olevan.

JOKO TEIÄN VAUVAT JUTTELEE? Meillä ääntelee kovasti vastaukseksi, hymyilee myös päivittäin

MAMMUTTI: Mulla oli ristiäisissä samat vaatteet ku parina edelliskesänä hääjuhlissa, huomasin vain ristiäisaamuna että jakku ei mahtunut enää kiinni mahan kohdalta ;o) mutta hyvin se toimi avattunakin!

YÖKYLÄILY/BAARIREISSUT: Ei oo kyllä mitään inspistä itellä lähtä mihinkään enkä tosiaan raskis vielä tässä vaiheessa olla vauvasta erossa muutamaa tuntia kauempaa. 3 vkon päästä meen saunailtaan mutta aattelin olla vain muutaman tunnin niin ettei tartte alkaa maitoja pumppaileen – ja ihan selvällä linjalla. Yhtään ei kiinnostas alkaa ryyppäämään ja sitten pumpata maitoja pois. Tuonne saunailtaan mennessä vien pojan mummolaan ja menen sinne sitten itekkin yöksi.

TIMBE: Ihana nimi, meilläkin oli tuo Helmi nimi harkinnassa jos ois tyttö tullut.

ILMAVAIVAT: meilläkin aiemmin pieruja itkettiin, Disflatyl 3 x päivässä on auttanut. Itketty on nyt vähemmän, olisko äidin maidottomalla ruokavaliolla osuutta asiaan…

NUKAHTAMINEN: Yleensä vain tissi suussa. Päivisin kyllä tutilla ja vaunuihin nukkuu kyllä, mutta illalla yöunille pojan saa vain tissillä.

HANNELE + SAMPO ANTERO 2 kk

Vierailija
14/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä taas palattiin sitten " arkeen" meilläkin pyhien jälkeen.

Tosin vähän erilaiseen tälläkertaa - esikoisen hoitohärjestelyissä tapahtui iso muutos, perhepäivähoitaja joutui järjestämään hoidot niin ettei hänen kotiinsa enää mennä (kesäkuun loppuun asti). Jatkossa mennään niin että hoito kiertää perheissä vuorotellen, ja aloitus olikin heti sitten meiltä tänään klo 7:15!! Eli neljä 3v muksua tuli päiväksi meille ja taitaa tältä viikolta olla aamu-unet sitten mennyttä ;) Toisaalta oli tosi kiva seurata heidän touhujaan. Meillä alkaa myös sattumalta vessaremontti tällä viikolla, joten venymiskykyä kohta kysytään... on meillä onneksi siis 2 vessaa mutta tuo remonttiin menevä on se mitä käytetään yleensä, toiseen saa juosta yläkertaan.

Muutenkin meille tuli tänään (joo hyvä sattuma) siivousringin siivoja toista kertaa, ja löysin itseni iltapäivällä tilanteesta jossa perhepäivähoitaja viritti meille kaikille välipalaa, siivoja siivosi ja minä laiskottelin sohvalla. Perhepäivähoitaja ehti jo huhuilla että kartanonherratar voi nostaa jalat pöydälle vaan ;) no kuulostaa vähän liian hyvältä, tätä kesti n. 5min ennenkuin poitsu heräsi.

Meilläkin oli tuossa ristiäiset ja nimeksi tuli Sebastian Otto Emil. Olipa kyllä tuskainen mietintä mutta pääasia lienee että ollaan lopputulokseen nyt tyytyväisiä. Sukulaisilta tuli mitä erinäisempiä kommentteja, paras oli ehkä tätini joka arvosteli pitkää kutsumanimeä (ja hänen omalla tytöllään on kaksiosainen pitkä kutsumanimi, kaiken lisäksi kumpaakin tosiaan käytetään ;)

Yökylä-gallupista; meillä esikoinen taisi olla eka kertaa yökylässä reilun vuoden ikäisenä. MEillä sukulaiset asuu 700km päässä joten aika hankalaa tuo järjesteleminen on. Enkä kyllä alle vuoden ikäistä oikein jättäisikään, suositushan on niin monta yötä voi jättää kuin on ikävuosia. Tosin meillä oli silloin kerralla sitten 2 yötä mutta pidempään emme ole olleet pois (tyttö nyt 3v). Imettäessä en oikein ymmärrä miten tuon edes järjestäisi? Meillä ainakaan Sebastian ei oikein tuota pulloa vielä ole omaksunut, joskus jotain menee mutta olisin kauheissa tunnontuskissa jos ajattelisin että toisen on pakko nyt pullosta sitten osata koko yö juoda.

Kotivaa' alla äsken kävin ja jos sitä on uskominen, Sebastian painaa nyt 6600g (lähtö 3795). Ikä vähän vajaa 2kk.

Vierailija
15/27 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut taas ilmavaivaton päivä! Kyllä on ihanaa, kun pienen ei tarvitse itkeä kipuja!

Olen antanut kerran päivässä Disflatyl-tippoja n. 5-7 tippaa ja tuntuu auttavan.. Tai ei ainakaan tee huonoa!

Kakka on kyllä taas kiinteämpää, mutta pojan ei tarvitse sitä kuitenkaan kovasti ährätä.. Tyytyväisiä ollaan jos näillä eväillä menis ilmavaivat kokonaan!

Mitäs ne Rela-tipat muuten on? En oo muualla kuullu moisista, mutta täältä oon lukenu, että teillä monella on käytössä.

Minni:

Kyllähän sut ja Mulperi muistetaan vielä!

Kyllä juu on mukavaa kun hengissä ollaan ja terve vauva tuhisee viekussa!!

Rotarokote:

Me päätettiin se ottaa, vaikkakin hinta on aika karmee!

Meillä poika jutelee ja hymyilee jo kovasti, kun sille juttelee..

Neuvolasta saatu Bonan hymy-naama on hoitopöydällä ja se on aika kiva juttukaveri, vaikkei se vastaakaan.

Tänään viriteltiin lahjaksi saatu soiva mobile sitterin yläpuolelle ja se osoittautu tosi ihanaks vekottimeks! Vauva hymyilee jo melkein kun kuulee sen pimputuksen mitä se mobile soittaa.. Siitä roikkuu pelle, pilviä, aurinko ja kuu ja niitä on kiva katsella!

Pidättekö muuten vauvoja jo lattialla? Entäs paljon mahallaan?

nyt kuuluu taas kutsuhuuto

m

Vierailija
16/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän enää malta olla palstailematta, kun kerran alkuun taas pääsi. =)

Mammutti kyseli Rela -tipoista. Ne on ihan vain maitohappobakteeri -tippoja.

2kk:den neuvolassa lääkäri merkkas vauvan korttiin, et " pään kannattelu vajaata" , ja käski pitää vauvaa hereillä ollessaan vatsallaan (ei nukuttaa niin), jotta niska vahvistuu. Mielestäni kyllä poika on aika törnevä (kaikki sukulaisetkin niin sanovat tavatessamme), mutta neuvolassa oli taas niin raukea, ettei paljon taitojaan esitellyt. No, ei varmasti ole pahitteeksi kuitenkaan vatsallaan aina välillä pitää, tosin tämä tapaus ei siinä asennossa kauaa viihdy. Niin, ja ilmavaivoihin lääkäri meinasi myös vatsallaan olon auttavan.

Meillä nukuttiin edellis yö tosi huonosti, joten viime yö menikin sitten suht mukavasti - mitä nyt illalla oli huutoa.. Epätoivoisesti yritin pojalle tyrkyttää tissiä ennen nukkumaan menoa (klo 21.30), mut ei huolinut sit yhtään, vaikka kuinka yritin. No, ed. syömisestä oli n. 2h ja söi sillon reippaasti, joten päätin sit kokeilla, et josko nukahtais ilman tissii sänkyynsä. Vessassa kävin ja poika huus sen pari minuuttia ihan suoraa huutoa, mut yht`äkkiä huuto tyssäs ku seinään. Ehdin jo miettiä ties mitä (tukehtumista tms), ja hädissäni menin katsomaan, mut hän nukahti vaan. No, menin minäkin tilaisuuden tullen nukkumaan, ajatellen et parin kymmenen minuutin päästä kuitenkin herättää poika nälissään, mut mitä vielä! Klo 02.30 hän heräsi syömään, joten kiitettävä pätkä nukuttiin. Klo 06.30 taas herätti ja söi, nyt tuhisee jälleen kehdossaan (yöt nukkuu pinniksessä). Isommat vielä nukkuu, äidillä näin ollen luksus hetki! Tää hiljaisuus on jotain ihan ihmeellistä, ja ennen kaikkea harvinaista.

Jeps, mutta pitää nyt mennä aamupalan tekoon. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]huomenna tasan 8vk

Ainiin, nimiasiasta vielä. Oletteko miehesi kanssa ihan samoilla linjoilla nimen suhteen, vai onko teillä ihan eri maut? Alan olla epätoivoinen oman ukkoni kanssa - häneltä kun ei ideoita heru. Minä siis olenkin nyt ihan yksikseni nimen pojalle päättänyt! Aluksi hän kumosi nimen täysin, mutta pitempien pohdintojen jälkeen olemme taas siihen samaan nimeen päädytty, kun ei kerta parempaakaan vastaan ole tullut, ja mieskään ei enää ole nimeä vastaan. Olisi silti ollut mukava keksiä nimi ihan yhdessä ja valita sellainen, joka todella molempia miellyttää, mutta minkäs teet, kun toiselta ei irtoa mitään ideoita! Eikä miehelläkään kyllä tätä nimeä vastaan varsinaisesti mitään ole, mutta hän ilmeisesti epäröi sen takia, että luulee sukulaisten (tai paremminkin isänsä) pitävän nimeä liian lempinimimäisenä. Minua ei taas sukulaisten mielipiteen hetkauta - tämä on minun lapseni ja muut hyväksykööt päätöksemme/päätökseni nimestä.

Vierailija
17/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo aamuvirkkuna kahvipannua tyhjentelen. Viime yö meni taas miten meni, Meidän 3-v taas änkesi meidän sänkyyn ja eihän siinä enää mahtunut kunnolla nukkumaan. Pikku-neitikin ähräsi koko yön ja heräsin varmaan 15 kertaa antamaan tissiä, mutta pistikin tissin nähtyään silmät kiinnija jatkoi uniaan. Pitäisi varmaan jaksaa ruveta nukuttamaan omassa pinnasängyssä tuota natiaista, jos vaikka rauhallisemmin sit nukkuis.

Meillä ei kärsitä varsinaisista ilmavaivoista, kakka ja pierut kyllä tulevat tasaisesti mutta röyhtäykset ovat kiven alla. Välillä tuntuu että saa puolituntia hyppiä ja hytkyttää että edes pieni röyhtäys saadaan aikaiseksi ja olo helpottuu. Isänsä on kuulemma ollut samanlainen, mutta nykyään osaa röyhtäistä kyllä tarpeettoman paljon ja kovaa =)

Oliskos jotakin röyhtäisy vinkkejä?

Ja heippa vaan MINNI, mä jo aattelin et eikö me susta kuulla enää, kiva kun kerkesit piipahtamaan ja kertomaan kuulumisia.

Oon monesti miettinyt mitä kuuluu niille jotka tosi aktiivisesti palstaili tuolla odotuspuolells, kuten PESSI, MAARET(TI), JOLANDA JNE... ? Olis kiva kuulla mitä teillekin kuuluu, joten jos taustailette niin rustailkaahan kuulumiset tänne.

Rota-rokotteesta en tiedä mitään, meillä ei neuvolassa ole moisesta puhuttu mitään. Tuskin otan kun maksaa nuin paljon. Mistä tuo rota-virus tulee sitten? Meillä ei lapsilla ole tuota tautia ainakaan ollut.

Minkäslaiset vappu-suunnitelmat teillä on? Me lähdetään ehkä anoppilaan kyläilemään tai sitten vietetään ihan rauhallinen vappu kotona perheen kesken ja syödään munkkeja ja tippaleipiä! (taas siis tiedossa repsahtamista herkkuihin) Täytyy katsella jos täältä pääkaupunkiseudulta löytyis jotakin mukavaa vappu-tekemistä lapsille, onko jollakin tietoa jostakin tapahtumista?

Ai ja MAMMUTTI: Olit eilen mielessäni kun näin meidän talon ohi kävelevän yhden naisen jolla oli pikkuinen vauva kantoliinassa ja talutti rotikkaa rivakasti kävellen, ajattelin et jos asuisit täällä meilläpäin niin se olisit varmaan sinä, HIH! Minäkö palsta-addikti kun nään palstalaisista unta ja kuvittelen vielä näkeväni livenä milloin missäkin.

Nyt täytyy laittaa tää pikkuinen nukkumaan johonkin tästä mun sylistä kun taas syödessään nukahti autuaasti.

T.Kaisa ja Ronja (jo lähes varmasti) ja ikää 4 vko

Vierailija
18/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rota-virus on siis erittäin helposti tarttuva ripuli (alle 5vuotiailla paljon esiintyy), ja sen vuoksi monet joutuvat ihan sairaalahoitoon kun uhkaavat kuivua liikaa. Eli todella ikävä virus, mutta on kyllä ikävän kallis se rokotekin (annetaan siin suun kautta, ei pistoksena).

Vierailija
19/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa. Sain luettua parin viikon pinot vasta nyt kun on ollut netti vähän katkolla (sen siitä saa kun on niin kätevää vaihtaa yhteyden tarjoajaa) Paljon olette ehtineet kirjoittamaan.

Meille ei tänne kuulu edelleenkään mitään erikoista. Nimi on saatu annettua ja olihan niissä ristiäisissä taas paljon hommaa.

Masuvaivoja ei ole ainakaan vielä ollut sen ensimmäisten viikon lisäksi. Täytyy varmasti koputtaa puuta...

Nukkumaan menee kiltisti omaan sänkyyn mutta heräilee edelleen kolmisen kertaa yössä.. kumpa sen saisi vähennettyä edes kahteen.. ehkä joskus. Päivällä on vähän samansuuntaista kuin muilla. Vaunuissa nukutaan hienosti jos ne liikkuvat mutta herätään kyllä heti kun saavutaan takaisin kotiin. Eli pidempiä unipätkiä kyllä tämä äiti kaipailisi.

Älkäähän nyt kivittäkö mua mutta kyllä meillä pikkuinen on ollut jo kahdesti yöhoidossa. Toisen käytin nukkumiseen ja toisen baarissa oleiluun ja muutaman siiderin juontiin. Olen aina ollut kova menemään ja yksinkertaisesti pää räjähtää jos en saa olla välillä " yksin" . En ole tästä koskaan huonoa omatuntoa kantanut enkä kanna. Lapsille on varmasti parempi ettei äidin päässä ala liikaa piipata. Lasten kanssa yksin oleminen ei ole aina ihan helppoa, varsinkaan nyt kahden.

Yritän taas kerran luvata kirjoitella useammin =)

Mukavaa kevättä kaikille, huomenna pitäisi taas alkaa paistamaan ja lämpenemään. Ihanaa =)

MyQ ja pikkuinen 7vk

Vierailija
20/27 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tainnut perjantain jälkeen pinoja käydä lueskelemassakaan, koneelle en vaan ole ehtinyt ja viikonloppuna piti käydä mummoani katsomassa Rovaniemellä kun on mennyt melko huonoon kuntoon.

Eli jotain galluppeja oli mutta.. noh,koetanpas muistaa!

ROKOTE: ei vissiin oteta.. 2kk ikä on jo täynnä eli melko pian pitäisi saada se jos meinataan ottaa. Vasta kuukauden päästä on neuvola ja saa nähdä tuleeko aikaseksi muuten vaan käydä kipaisemassa sitä reseptiä sitä ennen.

YÖKYLÄILY: tunnustaudun ' huonoksi äidiksi' mutta meillä esikoinen aloitti äitini luona yökyläilyn puolen vuoden iässä, n. kerran kuussa. Äiti tykkäsi, esikoinen tykkäsi ja me saatiin vapaa ilta joka monesti meni kotona löhötessä,syödessä hyvin ja saunoessa. Nyt kun on tämä pienempikin niin esim leffaan lähtiessä äitini tulee tänne ja ajoitan lähdön aina niin että ehdin laittaa isomman unille :)

NUKKUMINEN: meillä on nukuttu jo kolmena yönä kellontarkasti 22-07 omassa sängyssään eli tosi kivasti! Toivottavasti jatkuu näin *koputtaa puuta* Aamusyönnin jälkeen otan viereeni ja pötkötellään n. 9:ään jolloin esikoinen alkaa olla puuroa vailla.

RISTIÄISVAATETUS: raskauden aikana ostin mustat housut joita entuudestaan oli mulla useemmat mutta lötsähtää ajan kuluessa. Noh, synnytyksen jälkeen ne roikkui päällä joten piti ostaa pienemmät. Mustien housujen lisäksi mulla oli hempeä vaaleenpunanen kerrospaita jossa oli pitsiä sekä musta bolero sen päällä. Vaaleanpunaiset korut vielä lisäksi, meinasi tosin hieman kiire tulla kun edellispäivänä vasta päätin vaatetuksen..

MASUVAIVOJA: ei meillä oikeastaan enään ole, ehkä pahimmat on jo ohi. Välillä olen cuplatonia antanut mutten tiedä onko siinä oikeastaan taikaa vaiko ei.

NUKAHTAMINEN: nukahtaa yleensä itse kesken leikin, päivisin siis, josta nostan vaunuihin tai omaan pinnikseen nukkumaan. Iltaunille alkaa yleensä 20-21 maissa mutta vielä 22 aikaan yritän tuputtaa maitoa että jaksaa nukkua pidempään ja menen itse samalla unille.

Varmaan vaikka mitä muutakin on puhuttu mutta nyt en kyllä kertakaikkiaan muista :( .. palaan asiaan luettuani pinoja hieman tarkemmin!

-Henna ja Melina 2kk-