Kuinka paljon ennen määräaikaisen työsopimuksen loppumista voi aloittaa uuden työn hakemisen?
Työsuhdetta on vielä puoli vuotta jäljellä eikä jatkosta ole puhuttu mitään. Voinko tässä vaiheessa laittaa LinkedInissä tilaksi vihreän rinkulan eli open to work?
Työnantaja ei välttämättä tykkää jos jatkoa olisikin, mutta työmarkkinoilla vaikuttaa olevan edelleen aika huono tilanne, joten uutta työtä ei välttämättä löydä kuukaudessa tai kahdessa.
Kommentit (36)
Vaikka heti, mitä sun työnhaku työnantajalle kuuluu. Itse ovat palkanneet sut määräaikaiseksi, eivät voi olettaa että olet jotenkin heidän roosterissa käytettävissä määräaikaisuuden jälkeen 100% varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olen siis luottanut lupailuihin että jatkoa voisi löytyä ja jos sitä ei olekaan löytynyt, on tullut todella kiire löytää uusi työ.
Haluaisin nyt välttää tällaisen tilanteen, mutta varmistanko julkisella työnhaulla sen ettei jatkoa varmasti ainakaan tule?
Ei siitä rinkulasta ole mitään hyötyä, joten turhaan edes mietit asiaa.
Aloita heti
Jossei työnantaja halua sinun menevän muualle töihin niin voisi tarjota vakituisen työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heti, mitä sun työnhaku työnantajalle kuuluu. Itse ovat palkanneet sut määräaikaiseksi, eivät voi olettaa että olet jotenkin heidän roosterissa käytettävissä määräaikaisuuden jälkeen 100% varmuudella.
Ei kai se kuulu, mutta mietin silti miten vihreään rinkulaan suhtaudutaan kun pomo käy välillä LinkedInissä kyttäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin olen siis luottanut lupailuihin että jatkoa voisi löytyä ja jos sitä ei olekaan löytynyt, on tullut todella kiire löytää uusi työ.
Mikään muu kuin allekirjoitettu työsopimus on merkityksetöntä. Parempi olettaa, ettei töitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se kuulu, mutta mietin silti miten vihreään rinkulaan suhtaudutaan kun pomo käy välillä LinkedInissä kyttäämässä.
Vihreä rinkula ei ole työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järkevä esimies ymmärtää, että ihmisen on tehtävä työtä saadakseen palkkaa, jolla voi maksaa elämisen. Ja ethän sä uutta työtä sillä saa, että laitat Linkkarissa sen vihreän ympyrän päälle. Sun täytyy lähettää hakemuksia, joita voit tehdä työnantajasi selän takana kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käy kyttäämässä tuollaisia. Ketään ei kiinnosta, eikä sellaiseen olisi aikaa muutenkaan.
Tietysti haet töitä kaikin keinoin. Koska sinun sopimuksesi päättyy ja olet pian työtön. Tyhmää se vasta siinä vaiheessa on alkaa etsimään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ovat palkanneet sinut määräajaksi. Ei uuden työn etsiminen ole kiellettyä. Jos eivät halua menettää sinua niin jatkavat määräaikaisuutta tai vakinaistavat .
Nimenomaan KANNATTAA hakea.
Pari kertaa kun olet poissa töistä työhaastattelun vuoksi niin nykyinen työnantaja herää tarjoamaan sinulle hyvän sopimuksen jatkosta. Jos olet hyvä työntekijä niin ei semmoisia karkuun kannata päästää.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa kun olet poissa töistä työhaastattelun vuoksi niin nykyinen työnantaja herää tarjoamaan sinulle hyvän sopimuksen jatkosta. Jos olet hyvä työntekijä niin ei semmoisia karkuun kannata päästää.
Olen julkisella puolella töissä. Pomo on saattanut soitella perään työsuhteen päätyttyä, että tulisitko takaisin. En tullut, kun olin työttömyysjakson jälkeen päässyt töihin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti haet töitä kaikin keinoin. Koska sinun sopimuksesi päättyy ja olet pian työtön. Tyhmää se vasta siinä vaiheessa on alkaa etsimään töitä.
Totta. Jättää hakematta töitä ennen päättymistä ja on sitten työtön. Eikö juuri työssä oleva saa helpommin töitä kuin työtön?
Ei työnantajakaan ole lojaali sinua kohtaan. Jos löytävät jonkun paremman tekemään samaa työtä halvemmalla niin sinut heitetään syrjään hetkeäkään epäröimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei käy kyttäämässä tuollaisia. Ketään ei kiinnosta, eikä sellaiseen olisi aikaa muutenkaan.
No ilmeisesti pomoa kiinnostaa, kun tiliä käydään kyttäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Jättää hakematta töitä ennen päättymistä ja on sitten työtön. Eikö juuri työssä oleva saa helpommin töitä kuin työtön?
Työsuhdetta on vielä puoli vuotta jäljellä, joten mietin vain onko tämä hyvä hetki laittaa oma työnhaku julkiseksi? Yleensä olen alkanut tehdä siitä näkyvää pari kuukautta ennen työsuhteen päättymistä, mutta ajat ovat nyt kovat.
*Työnantaja ei tykkää*. Ei tarvitse tykätä koska kyseessä sinun työura. Et varmasti itsekään tykkää kaikesta mitä työnantaja tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen julkisella puolella töissä. Pomo on saattanut soitella perään työsuhteen päätyttyä, että tulisitko takaisin. En tullut, kun olin työttömyysjakson jälkeen päässyt töihin muualle.
Se on voi voi. Olisivat tarjonneet vakituisen työsopimuksen sinulle. Tarpeeksi iso palkankorotus niin irtisanoudut ja palaat takaisin vanhaan paikkaan.