Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kesti tulla raskaaksi?

Vierailija
12.09.2025 |

Montako kuukautta yrititte? Minkäikäisiä olitte? Käytittekö ovulaatiotikkuja tai jotain muuta apuna?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaamalla se selviää, asennolla on myös merkitystä että tavara pysyy sisällä

Vierailija
2/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhdyntä. En käyttänyt mitään. Luonto on järjestänyt asian niin, että hedelmällisyys on korkeimmillaan uuden kumppanin kansa ensimmäisellä parittelukerralla. Kunnioita luontoa niin et joudu ongelmiin.

Vierailija
4/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testaamalla se selviää, asennolla on myös merkitystä että tavara pysyy sisällä

Eläimet parittelevat aina samassa asennossa ja samalla tavalla kerran vuodessa, eikä hedelmöittymisongelmia ole. 

Vierailija
5/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatio (munasolun irtoaminen) on se hetki, jolloin raskaus voi alkaa.

Ovulaatio tapahtuu yleensä n. 1216 päivää ennen seuraavan kuukautisvuodon alkua (eli useimmiten kierron keskivaiheilla, jos kierto on säännöllinen).

Hedelmällisin aika on:

23 päivää ennen ovulaatiota

ovulaatiopäivä

1 päivä ovulaation jälkeen

👉 Käytännössä 56 päivän ikkuna kuukaudessa, jolloin yhdyntä voi johtaa raskauteen.

Vierailija
6/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 päivää siis

Vierailija
7/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun ei ehkäisty. Lapsia on 3.

Vierailija
8/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta. 

Vierailija
9/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä ei varsinaisesti yritetty. Toista lasta yritettiin noin kolme viikkoa. Harrastatte seksiä 2-3 kertaa viikossa. Näin on spermaa jatkuvasti naisen kehossa. Mitään ovulaatiotikkuja ei tarvita. Jos taas ei kiinnosta paneskella noin usein, niin vika on puolison valinnassa.

Vierailija
10/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta, oltiin 37 kun aloitettiin. Ei käytetty ovistikkuja tai mitään muitakaan apuvälineitä, oltiin ihan ok sen asian kanssa ettei lapsia ehkä tulisikaan. 

Toka lapsi alkoi ekasta kierrosta ja lapsilla on 13 kuukautta ikäeroa. 

Vierailija
11/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääyönä menetin neitsyyteni aviomiehelleni ja kuukauden päästä tajusin olevani raskaana. Olin silloin 20v. 

Toinenkin raskaus alkoi varmaan heti kun jätin pillerit pois. 

Vierailija
12/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 vuotta on nyt yritetty. Kun aloitettiin, olin itse melkein 35-vuotias ja mies melkein 43-vuotias. Yrittäminen on sikäli ollut ehkä vähän voimakas ilmaus, että käytännössä vain jätimme ehkäisyn pois ja päätimme, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen. 

Nyt olen 39-vuotias ja mieheni 47. Olemme olleet lapsettomuuteen liittyvissä tutkimuksissa, mutta mitään varsinaista hoidettavaa ei ole löytynyt. Minulla on ikäisekseni poikkeuksellisen paljon munasoluja jäljellä. Olemme nyt kuitenkin havahtuneet siihen, että tarvitsemme lähetteen lapsettomuushoitoihin nyt, jos haluamme julkisella puolella hoitoa, koska lähete pitää tehdä viimeistään puoli vuotta ennen naisen 40-vuotispäivää. En vain oikein tiedä, mitä siellä sitten hoidettaisiin. Otimme tässä kuussa ovulaatiotestin käyttöön ja olemme alkaneet sekstailla näinä 5 - 6 mahdollisena päivänä sekä aamuisin että iltaisin. 

Vierailija
13/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 11 päivää. T nainen

Vierailija
14/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla erityisesti +30v pariskuntien kokemuksia. Yritystä on takana vasta 2 kuukautta, mutta se on ollut kohtalaisen aktiivista (n. 6 hedelmällisenä päivänä aamuin illoin), joten kiinnostaisi kauanko on kestänyt muilla. Hienoinen pettymys on tullut tähän mennessä joka kerran jälkeen, vaikka tiedän, että yritystä on ollut vasta vähän aikaa. 

Vierailija
15/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 v (ei eka lapsi) tulin raskaaksi 3 kk kuluessa yrityksen aloituksesta. 39 v tulin heti raskaaksi kun yritettiin, mut meni kesken spontaanisti 12 viikolla ja siitä meni noin 6 kk ennenkuin tärppäsi olin silloin 40.v just täyttäny

Vierailija
16/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta kierrosta 10v kuparikierukan jälkeen. N29

Vierailija
17/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta aina ilman mitään ehkäisyä ja sisään ja lähes joka kuukausi kierron puolivälin tienoilla ja ikää alle 30 ennen kuin kerran tärppäsi. En taida olla kovin hedelmällinen. 

Vierailija
18/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla eksällä kesti yhden yön sen "Se on vain kaveri" miehen kanssa

Vierailija
19/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 vuotta. Olen jo aika painava.

Vierailija
20/62 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotiaana aloitettiin yrittämään esikoista. Kesti 3v tulla raskaaksi tikutin ovulaatiota ja tutkimusten mukaan kummassakaan ei mitään vikaa (mies vuoden vanhempi). 

Toista yritettiin 1,5v, olin 24v raskaaksi tullessa 

Kolmatta yritettiin 3kk, olin 26v raskaaksi tullessa

Neljättä yritettiin 9kk, oli. 29v raskaaksi tullessa

Viidettä yritetty 4v ajan. Olen 35v nyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi