Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdemotivaatiota á la "bileristeily"

Vierailija
12.09.2025 |

Olipa valaiseva ja mielenkiintoinen (ehkä lainausmerkeissä) juttu Hesarissa koskien pieniä 4 tunnin ns bileristeilyjä. Siinä siis käsiteltiin keski-ikäisten käyttäytymistä tällaisella yleensä työporukan virkistysmatkalla vesibussi-tyyppisellä aluksella tyypillisenä perjantai-iltana. Näin pitkään naimisissa olleena, keski-ikäisenä perheenisänä, joka väistämättä joskus miettii millaista elämä olisi ollut jos ei olisi mennyt naimisiin, voin kiittää Hesaria tämän jutun tekemisestä. Ei kyllä TIPPAAKAAN enää tarvitse miettiä olisiko elämä mahdollisesti jotenkin jännittävämpää ja mukavampaa sinkkuna =D

Siis herrajumala tuota menoa. Niin käsittämättömän white trash, halpaa junttikamaa että oikein teki pahaa. Alkoholin kittaamista paikallisjunassa (selvästi puhtaasti humalahakuista teinimeinikiä), halvan oloista laariruokaa (josta kuitenkin todetaan että "täällä saa syödä hyvin"), halpaa pukeutumista (josta kuitenkin lesoillaan), työväentaustaista porukkaa, kännistä "mukana laulamista" tahmaisella tanssilattialla, itkeviä känniläisiä jotka eivät edes tiedä missä laiva on, kuvitelma tästä kokonaisuudesta "onnellisuuskuplana"..

Tätäkö keski-ikäisten juhliminen tosiaankin on? Itse kaipaisin siistiä pianobaaria, tyylikkäitä ja hillittyjä ihmisiä, hyvää ruokaa ja viiniä, puhtaita paikkoja. Nyt siis voin turvallisesti jatkaa omakotialue-elämääni, tietäen etten jää mistään paitsi =D

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, AP kiittää kommenteista, selvää siis on että tuollaiselle mitä suurimmassa määrin on kysyntää. Itse koin lapsuudessa isän alkoholiongelmat haastavina, joten suhtautuminen ns örveltämiseen ainakin opiskeluajan jälkeen on hieman kielteinen.

Tuo Hesarin juttu muuten mainitsi, että risteilyt ovat lähes aina loppuunmyytyjä, eli selvästikin asiakaskuntaa kyllä löytyy.

Vierailija
42/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkapipo AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinin litkiminen jossain pianobaarissa kuulostaa hemmetin tylsältä, mutta onneksi sellainen vaihtoehto on olemassa niille jotka sellaisesta pitävät.

Muakin nauratti tää. No, meidän perheessä soitetaan pianoa itse (konservatoriot käytynä) niin ehkä tuo olisi puolestaan hieman juntihkoa meille. 

Juu, kyllä konservatorion käyneelle muiden pianonsoitto on auttamatta junttia.

Joo, tämä oli hyvä. Konservatoriossa käy vaan ylempi ylempi keskiluokka :D

Vierailija
44/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mitä ruokaa ne syö? Siis se laariruoka?

Jotain seisovan pöydän höyryhauteessa tuntikaupalla ollutta mättöä. Ihan sama, ei se mikään kulinaristinen elämys ole. Ja viiniparitus puuttui kokonaan.

Mikä helvetin viiniparitus?

Tokihan buffetruokailussakin pitää olla sopivat, kalliit vuosikertaviinit joka ruokalajille, vaikka ruokailun hinta on tyyliin 29 euroa / hlö.

Toiset meistä kiittää onneaan siitä että voi jättää korkin kiinni.

Vierailija
45/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viinin litkiminen jossain pianobaarissa kuulostaa hemmetin tylsältä, mutta onneksi sellainen vaihtoehto on olemassa niille jotka sellaisesta pitävät.

Muakin nauratti tää. No, meidän perheessä soitetaan pianoa itse (konservatoriot käytynä) niin ehkä tuo olisi puolestaan hieman juntihkoa meille. 

Joo, tämä oli hyvä. Konservatoriossa käy vaan ylempi ylempi keskiluokka :D

Pillipiiparit: salli meidän nauraa, sinä rahvas joka kuuntelet soittoa julkisessa tilassa, me nautimme vain yksityiskonserteista yksityisasunnoissamme. :d

Vierailija
46/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, AP kiittää kommenteista, selvää siis on että tuollaiselle mitä suurimmassa määrin on kysyntää. Itse koin lapsuudessa isän alkoholiongelmat haastavina, joten suhtautuminen ns örveltämiseen ainakin opiskeluajan jälkeen on hieman kielteinen.

Tuo Hesarin juttu muuten mainitsi, että risteilyt ovat lähes aina loppuunmyytyjä, eli selvästikin asiakaskuntaa kyllä löytyy.

Tiktokissa tuli vastaan jonkun ison risteilyaluksen mainos, että nitä voi vuokrata myös yksityiskäyttöön, juurikin yrityksille suunnattuna. Kerta kaikkiaan kyllä leuka loksahti lattiaan, että tosissaanko jotkut yritykset näitä vuokraavat ja millaista on henkilöstö, joka menee firman kanssa peltipurkkiin keskelle merta kännäämään :D 

Vierailija
47/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arveletko ap, ettei niitä pianobaareja jossain ole? Ei ole mikään pakko mennä örveltämään yhtään minnekään. Ettekö käy puolison kanssa yhdessä ulkona? 

Joo ei ole pakko tietenkään mennä, ja siksi tämä on jäänyt minulta hieman hämärän peittoon, että tuollaista meno muka yleisemmin olisi. Mutta pidän Hesaria kutienkin luotettavana mediana, joten uskon artikkeliin kyllä.

Käydään syömässä kyllä, joko kaksistaan vaimon kanssa tai koko perheen kesken, mutta cocktailbaareissa ei tule juuri käytyä. Tai noh, ei ollenkaan. Sitä voisi hieman välillä kokeilla, mutta vaimo ei oikein sellaisesta piittaa, joten on jäänyt.

Mistä sä nyt päättelet, että "meno" on "yleisemmin" tuollaista kuin Hesarin kuvaamassa jutussa, jossa siis yksi pi

Pelästyit sitä, että joku muu pitää hauskaa eri tavalla kuin sinä? Justiinsa. Onneksi olen keski-ikäinen nainen ja parisuhteessa miehen kanssa joka ei arvostele muiden tekemisiä eikä myöskään haikaile "tyylikkääseen pianobaariin" vaan on avoin lähes kaikelle silloin kun juhlimaan lähdetään.

Vierailija
48/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arveletko ap, ettei niitä pianobaareja jossain ole? Ei ole mikään pakko mennä örveltämään yhtään minnekään. Ettekö käy puolison kanssa yhdessä ulkona? 

Joo ei ole pakko tietenkään mennä, ja siksi tämä on jäänyt minulta hieman hämärän peittoon, että tuollaista meno muka yleisemmin olisi. Mutta pidän Hesaria kutienkin luotettavana mediana, joten uskon artikkeliin kyllä.

Käydään syömässä kyllä, joko kaksistaan vaimon kanssa tai koko perheen kesken, mutta cocktailbaareissa ei tule juuri käytyä. Tai noh, ei ollenkaan. Sitä voisi hieman välillä kokeilla, mutta vaimo ei oikein sellaisesta piittaa, joten on jäänyt.

Kyllä kyllä 🙄

Vierailija
49/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juurikin luullut, että pianobaarien soittajat ovat näitä konservatorion käyneitä musiikin harrastajia, tuskin siellä pimputetaan Sibelius Akatemian voimin? 

Vierailija
50/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herrajumala tuota menoa. Niin käsittämättömän white trash, halpaa junttikamaa että oikein teki pahaa. Alkoholin kittaamista paikallisjunassa (selvästi puhtaasti humalahakuista teinimeinikiä), halvan oloista laariruokaa (josta kuitenkin todetaan että "täällä saa syödä hyvin"), halpaa pukeutumista (josta kuitenkin lesoillaan), työväentaustaista porukkaa, kännistä "mukana laulamista" tahmaisella tanssilattialla, itkeviä känniläisiä jotka eivät edes tiedä missä laiva on, kuvitelma tästä kokonaisuudesta "onnellisuuskuplana"..

Tätäkö keski-ikäisten juhliminen tosiaankin on? Itse kaipaisin siistiä pianobaaria, tyylikkäitä ja hillittyjä ihmisiä, hyvää ruokaa ja viiniä, puhtaita paikkoja. Nyt siis voin turvallisesti jatkaa omakotialue-elämääni, tietäen etten jää mistään paitsi =D

Herranen aika miten nokkapystyssä tämä on kirjoitettu! Selkeästi tehdään ero siinä, miten siellä pianobaarissa ne hillityt ja tyylikkäät ihmiset ovat parempia kuin ne halvasti pukeutuvat työväentaustaiset. Mä veikkaan, että todellakin on parempi, että pysyt siellä omakotitalossasi, niin ei tämä maailman monimuotoisuus pääse toiste yllättämään.

Vierailija
51/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuivaakin kuivempi tyyppi.

Ihme että on jostain puolison löytänyt.

Pianobaarissa hissimusiikkia kuuntelemassa. 😂

Vierailija
52/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko tuossa jutussa että meno on yleisesti tuollaista? Vai onko juttu tehty ihan vaan niistä j

Minäkin olen kysynyt kusipäältä vilpittömästi, onko hänellä aivovamma. Auttaisi suhtautumaan empaattisemmin, kuin että henkilö on vain kusipää.

Vierailija
53/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juurikin luullut, että pianobaarien soittajat ovat näitä konservatorion käyneitä musiikin harrastajia, tuskin siellä pimputetaan Sibelius Akatemian voimin? 

Shh älä pilaa pillipiiparien yläluokkalarppia.

Vierailija
54/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joko nainen, homomies tai yksinkertaisesti itseään muita parempana pitävä luuseri. Hävettäisi olla tuollaisen kanssa naimisissa. Että oikein Pianobaariin 😂 Joo. Onneksi mun mies jaksaa näin keski-ikäisenäkin lähteä ihan festareille, katubileisiin tai lähikuppilaan. Sen verran harvoin kuitenkin käydään, että silloin nautitaan ja juhlitaan.

Vierailija
55/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, tämä selvittikin koko jutun juonen. Olisit maininnut jo aloituksessa.

Useimmiten se muiden hauskanpidosta uhriutuva ilonpilaaja jossain vaiheessa kertoo olevansa alkoholistivanhempien traumatisoima. Uhrihattu päässä sitten kytätään etenkin läheisimpien ihmisten juomista ja bailausta naama rutussa. Vingutaan että eikö yksi olut riiiiitä, eiiiiköööö, miksi eeeiii, älä ota enempää kuin yhden, minulle tulee kurja olo kun oli lasinen lapsuus! Yksi lasi viiniä ruoan kanssa juhannuksena on se ainoa tapa juoda alkoholia, koska minä teen niiiiiiiin!

Vierailija
56/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika miten nokkapystyssä tämä on kirjoitettu! Selkeästi tehdään ero siinä, miten siellä pianobaarissa ne hil

Olen ollut mukana parissa pikkujouluissa joissa osallistujat olivat enimmäkseen professoreita, tohtoreita (osa tupla-) ja lehtoreita. Voin kertoa että niissä ei todellakaan istuttu missään pianobaarissa paheksumassa muiden biletystä. :D Ei siis ole bileristeilyt ja villi bailaaminen vain työväenluokan puuhaa. Sen nyt tietävät kaikki paitsi ihan pikkuboksissa eläneet pölvästit.

Vierailija
57/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhyy. Luuletko olevasi ainoa alkoholistivanhemman lapsi? Mulla ryyppäsivät molemmat, silti minä olen aikuinen ihminen ja ymmärrän, että useimmat meistä hallitsevat päihteiden käyttönsä. Voin lähteä risteilylle, ei minun tarvitse ottaa hillitysti ja tyylikkäästi cocktailmekossa pianobaarissa sillä se juhla kestää tasan yhden illan. On se vaikeaa kun pitää olla niin fiini koska isi joi silloin 40 vuotta sitten. 

Hohhoijaa.

Vierailija
58/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pianobaarista oli kyse. Kyllä me oikeissa konserteissa käydään. 

Vierailija
59/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tämä selvittikin koko jutun juonen. Olisit maininnut jo aloituksessa.

Useimmiten se muiden hauskanpidosta uhriutuva ilonpilaaja jossain vaiheessa kertoo olevansa alkoholistivanhempien traumatisoima. Uhrihattu päässä sitten kytätään etenkin läheisimpien ihmisten juomista ja bailausta naama rutussa. Vingutaan että eikö yksi olut riiiiitä, eiiiiköööö, miksi eeeiii, älä ota enempää kuin yhden, minulle tulee kurja olo kun oli lasinen lapsuus! Yksi lasi viiniä ruoan kanssa juhannuksena on se ainoa tapa juoda alkoholia, koska minä teen niiiiiiiin!

Ehei, jos käyn hyvässä ravintolassa tilaan aina mahdollisimman pitkän kaavan menun ja viiniparitukset päälle. Ei siinä kyllä yhtä, kahta tai edes kolmea lasia viiniä juoda. Alkuun yleensä joku cocktail ja jälkiruoan kanssa portti tai vastaava. Humalaan siinä tulee, mutta ero on siinä että se ei sisällä ördäämistä, itkemistä, huonoa käytöstä, tahmeita tanssilattioita, jatkoille menoa tai muuta mitä alkuperäisessä Hesarin jutussa mainittiin. Päivällinen voi kestää helposti 3, joskus jopa 5 tuntia, mutta sitten mennään kotiin nukkumaan.

Vierailija
60/108 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin onkin harrastajia, ei siellä yleensä mitään ammattilaisia ole, siksi tuntuisi hassulta mennä sinne "nauttimaan pianomusiikkia" kun samaa kuulee konservatorion tai musiikkioppilaitoksen oppilasilloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän