@@@Lokamaatuskat-05 vkolla 15@@@
Kommentit (25)
Meillä oli tänään 1v6kk neuvola..pojulla painoa 10210g ja pituutta 80,5cm. Kaikki hyvin muutoin valtakunnassa.. Piikkiä meinas alkaa itkeen, mutta en herrantähen ihmettele ku oli sitte niin vimosenpäälle teurastajan otteet tädillä jotta huhhei!! En ikiikiikinä anna tuon akan pistää enää mun lasta ja jos voisin vaikuttaa niin en kenenkään muunkaan lapsia!!
Syöttötuoli on meillä edelleen käytössä.. meillä semmonen jossa oma pöytä kiinni ja vyöt mihin voi köyttää..on vissiin käytössä vielä aika pitkään:)
Mun ois vissiin kans aihetta alkaa tienvarsia kuluttaan ku eilen yks töissä kysyi että oonko raskaana!!!voi hitto.. en oo kyllä niin iso aatellu olevani:) Niin siis en ole viimetietojen mukaan raskaana... noh ihan hyvä, tuleepahan joku syy alkaa hikoileen näitä läskejä. Ja sanoisin kyllä että oon meidän työpaikalla sieltä pienimmästä päästä, että sitte syö miestä. Kysyjä oli kyllä semmonen tyyppi että vois kyllä antaa mennä ohi vaan..
Asiasta toiseen..surffailin hobbyhallin sivuilla eilen ja aivan ihana pikkupyörä pisti mun silmään.. semmonen jota voi käyttää 10kk eteenpäin.. vanhemmalle " aisa" , turvakaaret, muuttuu lapsen mukana yms.. ja 49¿. Käykääpä vilaseen jotka pyörää jo suunnittelette.
Ja pitäis painua pehkuihin..
T:Helli
Ultra kuulumisia, se on nyt sitten ohi, kyllä sitä odotinkin ja jännitin. Oli taas niin rauhallinen ja laiska kaveri siellä että sai velloa ja jyskyttää ja heiluttaa että sais yhtään liikkeelle tai edes oikasemaan itteään mutta sitkeä kaveri oli ja meinas jo ultraaja luovuttaa mutta toinen ultraaja sanoi että kyllä täältä nyt kaikki tarpeellinen löydettiin, (olis se toinenkin aika ollu ihan kiva).
Kyllä se ultran jälkeen kotimatkalla rupes jylläämään sitten mahassa, taitaa olla vähän hitaasti syttyvä kaveri niinkun isänsäkkin.
No joo sukupuoli jäi siis arvoitukseks ja pikkusen kyllä harmittaa, kyselin sitä mutta ultraaja sanoi että ehei me sellasia kerrota se on vanhempien oma asia katsella ne jutut, höh ja minähän silmäkovana kattelin mutta kun en ihan kaikkea osaa tulkita kun se ultraajakaan ei selostanu ihan kaikkea. Olin olevinaan näkevinäni häpyhuulet mutta sitten pompahti pippeli muka esille :D autossa vielä kattelin kuvia ja sanoin miehelle että katos nyt tuossa on noi häpyhuulet mutta sitten tajusinkin että kuva oli päästä siis yläpäästä :D tosi noloa jos ultrassakin yritin etsiä päästä pippeliä tai pimppiä.
Pitäis kai mennä töihin jutskaamaan ja kertomaan että jatkan kotona oleskelua että saavat pitää saman sijaisen jos on kerran hyvä ja pystyy vielä jatkamaan. Voipi olla että pikkulinnut on kyllä jo laulellu sinne tiedon mutta kumminkin ihan kiva mennä kattomaan mikä siellä on meiniki.
No joo meillä jo miehet nukkuu, isompi ukko meni sänkyyn jo ennen Jesseä mutta ei Jesse antanu sen nukkua kun " huumoroi" siinä vieressä,sit oli pakko viedä Jesse jo yöpuvun vaihtoon ja nukkumaan.
Taidan tästä ittekkin mennä.
Öitä
T.Silja
Aamun makeimmat naurut sain tosta Siljan viestistä; jos onkin etsinyt sukukalleuksia vauvan päästä..Hahhahhahahahaha Eikait niillä vielä masussa sentäs kasva kyrde otsaan, vaikka äitiä vähän ketuttaiskin, heh! Oli kuiteskin varmaan tippa silmässä, kun sitä epeliä ihastelit? Eikös tuo Jessekin oo aikas eläväistä sorttia, vaikka masussa liikuskelikin laiskasti, joten eipä kait noita luonteita voikaan päätellä massun liikkeistä? Mä en kyllä oo ikinä saanu mitään selkoa sukupuolesta ultran kuvista, paitsi kun vitosta ultrattiin jotain 34-viikolla epätasaisten sydänäänien vuoksi, niin silloin näin aivan selvästi kivekset kuvissa!!! Ei epäilystäkään, vaikka olikin ihan tämmönen " vanhanaikainen" ultra. Kaitpa se pitäs sinne 3D vai mikä lie 4D-ultra onkaan mennä, jos haluis varmuutta asiaan..Mä en kyllä edelleenkään haluis tietää etukäteen kumpi tulee..
Mä luovuin sitten siitä Milon fillari-hankkeesta! Eipä tuo vielä sitä tartte, kun tuntuu, että kaikki on vielä niin ihmeellistä ulkona, että riittää puuhaa ilman pyörääkin..Ja meillä kun on semmonen poljettava traktori ja sitten semmonen päällä istuttava auto, niin eipä tuo niissäkään jaksa yhtään istua, joten ootellaan seuraavaa kesää.
Tänään ois tarkoitus lähteä noiden teinien kanssa Itikseen, kun ovat kenkää, farkkua, paitaa jne. vailla, ja Jumbosta eivät ole mieleisiään löytäneet, niin josko Itiksestä löytyis. Sitten tarttis ostaa nelosen kaverille syntsälahja, joten huihai rahan menoa:O(.
Ikäviä ihmisiä Hellin työpaikalla, yökkis! Ei tulis kyllä itselleni mieleenkään mennä kyselemään toisen raskautumisesta, ilman satakymmenen prosenttista varmuutta massun kasvusta!! Elä välitä noista, sano vaan jotain nasevaa takas! Ois itelläkin syytä lähteä jotain liikuntaa harrastamaan, ja nyt oon vielä ottanut tavaksi syödä jotain pullaa, keksiä, viineriä tmv. aamukahvin kanssa. Kun sen vatsataudin jäljiltä oli olo niin hoikka, niin pitikin mennä heti pilaamaan se olo ylenpalttisella mässäämisellä, pyh.
Vitsin vitsi, se onkin taas jo torstai! Uskomatonta, mutta vkonloppu meneekin taas aikas tarkkaan työn touhussa, ettei paljon iloa siitäkään.
Hauskaa päivää!
Trutti
eilen vielä oli sellainen lumimyräkkä että oksat pois.me kylläkin nakotetaan edelleen sisätiloissa pojat kuumeessa.ehkäpä se aurinko paistaa vielä risukasaankin ja päästäis ulos...
meilläkään ei pojalle pyörää vielä tälle kesälle hommata.tarpeeksi hommaa et isompi saadaan opetettua ajamaan ilman apurattaita.
minkälaisia kesäloma suunnitelmia teikäläisillä on?onko tapana käydä jokin kesälomareissu?olemme ajatelleet vaasaa ja vaasalandiaa+tropiclandiaa,eikö sielllä ole kesällä joku vesipuistokin...onko kukaan käynyt kyseisessä paikassa?ajattelin et vois passata meille,kun pienempikin tykkää kovasti uimisesta niin se ois niinku sitte molempien juttu.
käyttekö miehenkanssa oman reissun kaksistaan vai pelkästään koko perheen voimin?me ollaan käyty joskus miehenkans sitte viel kaksistaan tallinnassa muutama yö,mutta saapa ny nähä miten tänä vuonna käy.
jokohan olisin jaaritellut tarpeeksi,kesäisin tunnelmin kaaku
Pojan kanssa lääkärissä käyty ja onneksi korvatulehdusta ei enään ollut. Saatiin uusi yskänlääke, joten käväisimme Jumbossa apoteekissa ja sitten ostamassa yhdelle Lontoossa asuvalle ystävälle synttärilahjan.
Juu siirsin nyt sitten myös sitä meidän ensi viikon risteilyä tuonne kesäkuuhun. Noh ehkä se Tukholmakin on kivempi kunnon kesäpäivänä. En viitsi nyt puolikuntoista pojua lähteä viemään laivalle, ja kun on toi sydänjuttukin niin ei tiedä mitä puolikuntoisena voi saada aikaseksi.
LOMASUUNNITELMIA me lähdemme toukokuussa koko perhe + anopit viikoksi Kyprokselle. Se on taas tämä sydänlapset- ja aikuiset ry joka järjestää tämän reissun. Sitten tosiaan on ystävän ja hänen pojan kanssa tuo risteilykin kesäkuussa. Mökillä koitetaan olla enemmän tänä kesänä jos säät sallii. Viime kesänä sinne rakennettiin uusi aitta jotta me ja miehen siskon perhe mahdutaan samaan aikaan olemaan siellä, nyt kummallekin perheelle omat huoneet. Sitten voisi tehdä just jonkun Tropiclandia/Muumimaailma etc etc retken.
PYÖRÄ me ei kans vielä tänä kesänä pojalle omaa pyörää hankita. Pitäisi hankkia pyöränistuin joka laitetaan todnäk mun fillariin niin voisi kesällä tehdä pyöräretkiä. Taitaa Citymarketissa nyt olla jonkinsortin tarjouksessa tuo Hamaxin istuin.
Me kävimme eilen illalla taloyhtiön yhden toisen äidin kanssa ostamassa kolehdilla kasatuilla rahoilla uusia leluja tuohon hiekkikselle. Mm kaivuri, palloja, hyppynarua, sankoja, lapioita, kakkumuotteja, vispilöitä ym ym. Alkaa nimittäin tämänhetkiset olemaan sen verran hajonneita että niillä satuttaa pienemmät lapset itsensä. Pihatalkoot taitaa olla ensi viikolla joten silloin on lelulaatikoiden siivous ja uudet käyttöön.
Pitäisikö perustaa ihan oma Lokamaatuskoiden laihisryhmä???!!! Saattaapi olla että törmätään Pähkiksen kanssa tuolla joen varrella joskus. Tarttis nimittäin päästä muutamasta kilosta eroon ennen kuin minkäänsorttisia bikineitä aikoo päällensä laittaa.
Juu mutta nyt omiin ' tärkeisiin' hommiin kun vauhtiville nukahti päikkäreille. Aurinkoista päivän jatkoa (ja lämpöä ainakin viikonlopuksi vissiin luvattu)!
Mistä löydän autoon selkänojasuojan? Poju ylettyy kohta potkimaan edessä olevaa istuinta. Mielellään jos joku yksivärinen simppeli löytyisi. Olen yrittänyt netistä etsiä, mutta joku Bilteman on ihan järkyttävän näköisiä.
G: Onkos teillä kokemusta uimahalleista taaperoitten kanssa? En tarkoita vauvauintia vaan ihan lastenaltaassa polskimisesta. Ovatko tykänneet? Onko teillä käytössä uimatossuja? Ajattelin tilata sellaiset pojalle.
Juu nyt tää oli tällainen pikakäynti, käy tuo pikkuherra tänään hieman hermoille ja se ei auta että istun netissä sillä siitä hän ei tykkää.
vitsi ku alkaa ottaan hermoon,kun viikko jo kökötetty sisätiloissa,eikä helpotusta näytä olevan tulossa.itte oon kyllä lenkkeilly harvasen päivä,kun tuntuu et pakko päästä edes lenkille jos ei muuta satu olemaan kaupassa käyntiä tms.pienet on ilot..
Uimahallissa käymisestä.me oltiin viime kesänä viikko kylpylähotellissa ja poika jo silloin kovasti tykkäsi polskia.nyt ollaan jokunen kerta käyty läheisessä kylpylässä ja on kyllä ollut pojalla hauskaa ja jaksaa olla vaikka kuinka kauan.en tiedä sitten miten uimahallissa ,tulisiko kylmä...?kylpylöissä kuitenkin lämpimämmät vedet ja muutenkin lämpimämpi ilmasto.ajattelin kyllä että käytäs koko perhe uimahallissa kunhan pojat paranee,niin sittenpä sen näkee tarkeneeko pikkunenkin siellä polskia.uimavaippa meillä on ollut aina pojalla päällä.joissakin halleissa se on pakollinenkin.en ole kuullukkaan mistään uimatossuista...minkälaiset ne on ja mistä niitä saa tilattua?Ois tosi kätskät varmaan.
pää tyhjeni ny kokonaan joten palaillaan!
että ootko kattonu sellaselta sivulta kuin pikku-piia.googleta niin siellä ainakin jonkinlainen suoja autonpenkeille ja muutakin.me ollaan saatu kaks semmosta pampersin autonpenkkien kurasuojaa pampersin vaippojen mukana kun osti kaks pakettia aikanaan niin sai sellasen kurasuojan mukaan.ne on ollut kyllä tosi hyvät.paremmat kuin se mikä ollaan ostettu jostain lastentarvikkeesta tai vastaavasta.
Googletin sanaa ' lasten uimatossut' ja tuli muutamat vaihtoehtosivut. Eli sellaiset pehmeät tossut jota lapsi voi pitää uimahallissa, rannalla ja vedessä. Meillä poju liikkuvaa sorttia ja liukastelee ihan meidän kylppärissäkin märällä kaakelilattialla, joten ne estäisivät myös sen ja varsinkin etelässä niin mitä lie lasinsiruja ym sattuu rannalla olemaan. Suojaa jalkoja sitten paremmin.
Kävin äsken hammaslääkärissä. Voi viude mitä meininkiä...en ole käynyt kunnallisella hammaslääkärillä yli 10 vuoteen...nyt pitäisi johki röntgeniin mennä ja vieläpä Tikkurilan terveysasemalle jonottamaan...soro no. Anteeksi jos täällä joku asuu Tikkurilassa mutta mä en jotenkin ' pysty' sitä paikkaa... Ehkä mä odotan että palaan töihin niin pääsen sitä kautta myös tutulle hammaslääkärille.
Meillä kans edelleen poju flunssassa, joten tutut on fiilikset että sisällä kökötetään...argh kun meinaa itsellä mennä hermo herkemmin ja poika tahtoisi ulos leikkimään. Ollaan me tehty muutamia vaunulenkkejä mutta ei se kuitenkaan ole sama kuin energian purkaus pihalla.
Harrastaako kukaan teistä säännöllisesti lenkkeilyä? Kertokaahan miten mun joka olen totaalisesti rapakunnossa kannattaisi aloittaa. En koskaan ole tykännyt juoksemisesta, mutta voiskohan sitä vielä oppia?! Mitkä varusteet ovat parhaimmat juoksemiseen? Tosin mun kunnolla on aloitettava kävelylenkeillä.
Taisi poju nukahtaa joten menen äitini seuraksi alakertaan. Palajan kenties jossain kohtaa!
Onpas siitä aikaa..
Meillä poitsu on ollu kipeenä, eka korvatulehduskin tuli. Sit tää vika kulmahammas on osoittautunut tosi hankalaksi tapaukseksi, että suppoa on joutunut pistää viikon ajan max. annoksia. Tänä iltana on sitten ollut aivan ihana: leikkii itekseen eikä itke! Ihanaa :)
Omaa tahtoa löytyy melkoannos. Ja varsinkin sekoittuneena noihin hammaskipuihin on tuntunu aikas raskaalta. Muutenkin tuntuu, että oma pinna ei meinaa kestää juuri mitään. Johtuu kait tästä raskauden mielialavaihtelusta. Eli siis tossa marras-joulukuun vaihteessa suunilleen ois tulollaan pikkukakkonen ;) Vielä ei raskauspahoinvointia, ekassa kun muistaakseni näihin aikoihin oli jo varsin tukalaa oloa.
Syöttötuolista oli puhe: Meillä istutaan, ja oon kuvitellut, että istutaan varmaan 3-vuotiaaksi. Ylös poika nousee kyllä jatkuvasti, mutta sama ongelmahan tuo olisi muissakin tuoleissa. Taipumusta kun on nimenomaan nousta aina joka tuolille ensin istumaan, sitten seisomaan, eikä itse halua laskeutua, vaikka osaisikin. Heiluttelee siinä vaan voitontahtoisesti itseään..
Pottailua ollaan pikkasen kokeiltu aina välillä. Tuntuu, että hiukan alkaa olla sellasta otollista harjoitteluaikaa jo. 3 kakkaa on tehnyt pottaan ja joitakin pissoja.
Olinkin bongaavinani tutun nimimerkin tuolla odotuspuolella kun käväisin siellä lukemassa juttuja.
Täällä pari yötä ollut yhtä hulabaloota pojalla ja olen ihan naatti. Sinne menivät siis hyvät yöt - good bye. No ehkä saadaan palautettua kunhan poika tervehtyy ja pääsee normaaliin ulkoilurytmiin.
Kohta lähdössä asioille ja samalla reissulla menen kummityttöni kanssa elokuviin katsomaan Keksijäkylän Lotta (tai jotain sinnepäin). Annoin synttärilahjaksi leffalipun.
Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin!
Kevättä rinnassa! Aivan ihana ilma, mulla tuli oikeen hiki kun olin tytön kans kävelyllä. Siis hän käveli myös, joten vauhti ei ollut mitenkään huima, mutta arska lämmitti niin että ihan hikeennyin. Nähtiin pulupariskunta hommissa keskellä jalkakäytävää, eli hormonit hyrrää nyt niilläkin näköjään. Tyttö katto niitä monttu auki ja osotteli sormella, " tintu, tintu" ! Juujuu, lintuhan se siinä ja lisää tulossa.. ;)
Hömötintille onnittelut ja iloista odotusta!
Kaakulle ja muille, joilla sairastellaan, tsemppiä! Toivotaan, että pääsette pian ulos ja nauttimaan auringonpaisteesta.
Nyt en ehdikään tän pidempiä turinoita, pitää mennä laittamaan valkkariperunat mikroon ja sitten pihvinpaistoon, nam! Illanjatkoja!
Pähkis :)
...viime kesältä muistuu hyvin mieleen, mutta koitetaanhan maatuskat edes välillä raapustaa kuulumisia jottei ihan kadota!
Me olimme pitkästä aikaa ulkona aamupäivällä ja toistamiseen nyt illalla. Poju nukkui ulkoilun jälkeen päikkäreitä 3h ja toivon että pikkuhiljaa myös yöt taas rauhoittuisi kun päästään myös iltaisin ulkoilemaan. Ihan kamalia olleet yöt ja minä olen ollut ihan törkeän pahalla tuulella...taisin suututtaa kunnolla myös oman äitini kun oli meillä pe-la. Väsymys teettää mulla ärtyisyyttä ja vielä pms-oireet olivat varmaan pahimmat ikinä tällä kertaa. Selittelyn makua eikö.
No ystävän kanssa ' valiteltiin' samoja asioita puhelimessa tänään itsemme suhteen ja koitamme nyt yhdessä tsempata toisiamme ' parempaan oloon ja ulkomuotoon' .
Tulkaahan ainakin ens viikolla linjoille taas, joohan...
Heihei!
Tää taas tukistaa itseään, kun ei oo joutanut (muka) kirjoittamaan. Mutta kyllä se niin vain tuppaa olemaan, että kun töissä viettää ne viheliäiset tunnit, ja eilenkin sen 8 tuntia, niin sitten on muutama miljoona muuta asiaa, jotka pitäs hoitaa kans, ja pinoutuminen hetkiseksi herpaantuu..Selittelyn makua täälläkii:OD.
Onnea hurjasti Hömötintille kakkosen odotuksen vuoksi! Onkohan se kevättä vai mitä, mutta kyllä mulla välillä kummasti alkaa pyöriä mieli vauvajuttujen ja odotuksen ympärillä, ja varsinkin kun oon hullu mennyt lukemaan Kultaisten pinoa kuume-puolella, niin ei hitsi:O(. Ranteet auki, jos en tuu järkiini..Noh, ukkokulta aloittas varmaan selibaatin ikuisuuteen asti, jos kuulis sanaakaan vaava-kuumeesta! Mutta kaikille muille kovasti Onnea odotuksen matkalle ja odotuksen alkuuan saamiseksi, luen sitten teidän tarinoita ja eläydyn oloihinne:O).
Romi jutusteli noista uima-tossuista.Meillä on noi sauna-reissut aina tapaturma-alttiita, kun kylppäri on ihan semmosta tosi liukasta laattaa lattiasta seinille asti (no ei meillä sentäs Spiderman asu, joten seinistä viis!), joten paras konsti välttää liukastumiset Milon kohdalla ovat yksinkertaisesesti jarrusukat! Ilman niitä ei meillä saunaan tai suihkuun mennä, ja olen muillakin pitänyt niitä pienenä jopa uimahallissa! Tosin Romilla eri tilanne, kun matkustelette tuolla " meduusa" -rannoilla ja muuteskin ulko-oloissa uskonkin kunnon tossujen olevan ehdotomat, mutta näin kotioloissa kannatan: Jarrusukat jalkaan!!
Ja vielä Romiin, (hih, taas!!) tosta lenkkeilystä; mä olen jos kuinka monta kertaa yrittänyt aloittaa jonkinsortin lenkkeilyn, mutta ei hitto, mulla tulee heti parin juoksuaskeleen jälkeen veren maku suuhun, ja huohotan kuin hullu:O/. Joskus aikoinaan, kun asuttiin rivarissa, niin siellä oli semmoinen aktiivinen nais-porukka, jonka mukaan itsekin lähdin, ja niin tehtiin piiiiiittttttkkkkiiäää kävelylenkkejä Vantaanjoen varrella usein iltaisin, kun kersat oli pantu nukkumaan! Se oli kyllä tosi kiva sosiaalinen tapahtuma, ja uni maistui sen jälkeen mojovasti+ kunto kasvoi ihan huomaamatta ja läskitkin vähän lässähti matkan varrelle, mutta en saa yksin tehtyä mitään vastaavaa, enkä kyllä iltapimeällä uskaltaisikaan. Uskoisin, että jos vain hankkii kunnon juoksulenkkarit ja mp3:en korville, niin johan alkais juoksu sujua.. Ehkä innostun itsekin joku ilta kokeilemaan, kuhan ensin saan nuo mainitsemani välttämättömyystarvikkeet.
Huomenna taasen uusi pino, uudet kujeet!
Kaunista iltaa ja rauhallisia unia!
Truide
Niin, siis aattelin, että on selvempää, kun on uusi pino uudelle viikolle, ja samalla mahtuu hienosti kaikki maatuskat tekemään taas uutta pinoutumis-enkkaa. Hitto, mulle on iskenyt joku kirjoitushäiriö, kun yksikään lause ei onnistu ilman jonkin sortin virheitä, höh!
Arki taas eessä, ja ihan hyvä niin.Mennyt ihan möllöttelyksi ja laiskotteluksi elo näin pitkinä vapaina..Siis kellä on vapaata ollut, mutta kun torikat notkuu kotona, niin tuntuu, että kauhia kaaos joka huoneessa jne.
Eilen tuli sitten avattua grillikausi, juu u, ihan nakeilla ja makkaralla vain. Ei paljon huvittanu ees sitä hetkeä ulkona olla, että ruoka kypsyy, kun niin jäätävä ilma oli, vaikkakin ihan kaunis, onneksi. Käytiin testaamassa myös pyöräilyhommat, ja Milohan tykkäs nakottaa fillarin kyydissä..Alkoi poru nousta, kun nostin jätkän pois kyydistä.
Huomenna nyt ois mummia ja kummia tulossa vitosen syntsäkaffelle, kun siirtyi sen taudin vuoksi tuo homma, ja vasta ens vkolla sitten pidetään ne kaverisyntsät, että kaikki lomailijatkin pääsevät mukaan.
Mun pitäs kanssa muistaa se puolitoistavuotis-nla varata, mutta alkoi tökkimään sekin homma, kun just hokasin, että sehän onkin lekurille aika, ja meillä on se ulkosuomalainen pizza-Enrico vielä toistaiseksi lekurina, ja en ihan tykännyt kovasti siitä:O/. Siis sillä nyt ei ole väliä, että on ulkolainen, mutta koko tyyppi oli jotenkin niin epäselvä ja omanapainen, kun kävin sen selkäni takia sen luona, etten oikein halua Miloa sen tutkittavaksi viedä..Karmea akka, minäkin..
Jatkanpa muita touhujani välillä, kivaa alkavaa viikkoa kaikille!
Truutta ja Milo
On se mukava kun taas vähäsen nousi tuo lämpötila tuolla ulkona. Oli kyllä aikas viileä koko pääsiäisen. Mekin avattiin sunnuntaina grillikausi, mut se oli kyllä mies joka yksinään värjötteli ulkona ja me muut odotettiin sisällä kuola valuen ruokaa :)
Mut nythän ne on taas luvannu ens viikonlopuks tosi lämmintä! Jospa sillon vois vaikka syödäkin ulkona...
Nyt on sit pimu ollu jo 5 päivää ilman tuttia. Ekat 2 yötä ja päivää se huus kunnes nukahti. Raukka pieni :( Mut sit seuraavat 2 yötä ja päivää se meni nukkumaan ihan kiltisti ilman yhtään mitään, tyytyväisenä laitteli myös nukkevauvoja sänkyynsä nukkumaan. Mut eilen illalla ja nyt päikkäreillä oli taas huutoa kunnes uni tuli. En tiedä mikä sille nyt tuli! Vai meneekö tää tälleen aaltoillen?
On niin sydäntä raastavaa kun toinen siellä itkustaa, mut en mä nyt enää sitä tuttia sille takas anna! Ei oo vaan pimu viel löytäny mitään sitä korvaavaa unilelua tms. No, ehkä se tästä.
Meillä on ens to 1,5v neuvola ja masuneuvola, et sit saa Truutta uusia sykkeitä! :) Tähän asti ne on ollu 172, 150 ja 155. Vähän on korkeemmat ku mitä meidän pimulla oli. Mites se nyt olikaan, kummalla piti olla korkeemmat ja kummalla hitaammat? Mul ei oo mitää muistikuvaa...
Silja, mistäs löysit tän madam mamman? Odotuspuolelta vai? Maksoko se jotai? Kylhän se terve järki päässä sanoo, et noi on jotai ihan humpuukia, mut ainahan sitä voi huvikseen kokeilla! Mäkin niin kovasti haluisin tietää kumpi sielt on tulos. Oma fiilis kun vaihtelee koko ajan. Ei mulla pimustakaan tullu ku vast lopussa sellanen vahva tunne, et tyttö se on.
Jep, mut nyt tää maatuska vetäytyy nauttimaan salaattilounaasta. Kerrankin näin kevyellä linjalla! :)
tuntuipa pitkältä noi pääsiäisen pyhät.johtunee siitä et molemmat lapset sairaina,joten ulkoilut ja kyläilyt jäivät vähiin.tämäkin päivä täytynee olla sisätiloissa,kun molemmilla edellen kuumetta.pienempi sairasti mahataudinkin tuossa viikonloppuna ja nyt siis uusi kuumetauti jyllää.
tuntuu niinku et loppua ei näy tälle sairastamiselle.
onneksi en ole työelämässä vielä, en tiiä miten ois selvitty.kolmisen kuukautta sairastettu,muutaman päivän pätkiä lukuunottamatta,ehkä jopa yks viikonpätkä tais mennä terveenä.
pääsiäinen meni suklaamunia syödessä ja muutakin herkkuja tuli syötyä ihan kohtuullisesti.minäkö oon sellanen herkkusuu,kun sen aloittaa on vaikee lopettaa.tänään kyllä ajattelin lähtee juoksulenkille ja ottaa taas ittee niskasta kiinni ja palata ruotuun.
onko teillä kaikilla vielä syöttötuoli käytössä?Meillä meinaa poika syödä oikeestaan normaalituolilla pöydän ääressä kaikki ruokailut.kiipee tuolille oottamaan ruokaa ja siinä on sitte syöny,kun en ole nostanu syöttötuoliin.istuu nätimmin siinä,kun syöttötuolissa,jossa kilmuaa ja seisoo.saa pelätä millon tulee alas vielä sieltä.meillä camin futura syöttötuoli ja on kyllä ollu hyvä,mutta nyt poika alkanu pelleileen siinä.
eipä tässä kai ihmeempiä jaarituksia...palaillaan
Sanjalle, joo odotus puolella pyöri pinoa noista ennustajista ja sieltä nappasin osoitteet, ihan on ilmasta ja laitoin vaan sähköpostia jossa kerroin ikäni, lastenlukumäärän (joita jo on) ja lasketunajan. Kyselin myös että onko tulevaisuudessa vauvoja vielä tulossa.
Tässä tulee nää osoitteet
madam.mamma@luukku.com ja ennustajaelli@luukku.com
Madam vastas heti samana päivänä mutta ennustaja elli ei vieläkään.
Syöttötuolista, meillä istutaan vielä ja varmaan kotona istutaan aika pitkäänkin paitsi et nyt poitsu on alkanu siinä seisomaan niin pelkään että koska hujahtaa alas kun en kerkeekkään apuun. Kylillä jos ei ole syöttötuolia niin istuu kyllä tavallisella tuolilla tosi nätisti.
Nyt tarttee mennä antamaan pojulle välipalaa ja sitten jos lähettäis ulos koiran kanssa.
Hauskaa viikkoa
T.Silja
Täällä pn kaksi flunssaista last (3,5v ja 1v5kk), päivä on mennyt tapellessa ja nenää niistäessä. Vielä ei ainakaan ole tarvinnut lääkärissä käyttää.
Muuten arki sujuu suht mukavasti. Molemmat lapset nukkuvat onneksi päiväunet samoihin aikoihin ja ruokailu sujuu kivasti. Kuopuskin osaa syödä itse. Toisinaan on kyllä päiviä, jolloin hän ei viitsi vaivautua ottamaan lusikkaa edes näppeihinsä -toisaikainen tapaus.
Olen kotiäitinä syksyyn 2008 asti, saa nähdä miten aika kuluu. Minulla on kylläkin muutamia omia harrastuksia, joissa saan toteuttaa ihan itseäni...
Joku kyseli syöttötuolin käytöstä. Meillä on sellainen vielä käytössä ja tulee olemaan aika pitkään. Kuopus on sen verran temppu-iita, että on parempi, jos hänet saa " köytettyä" tuoliin kiinni :)
Öitä!
Kiemura
Ihan pakko tulla nauramaan kun nään sieluni silmin Truutan anopin istua nököttämässä kaffepöydässä kotsa päässä. Siitähän oli joskus ammoin puhetta, kyllähän mä kaikki tällaiset asiat muistan, vaikka tärkeemmät asiat unohtuukin.. hihhihhuhhahhuhhaaaiai..! :)
Ja siitä kierukasta, Malmilla kävin. Hormonit hyrrää nyt tasaseen tahtiin, eikä se asennus (kauhee, ihanku jotain autoa ois fixattu) todellakaan tuntunu papa-koetta kummemmalta.
Onhan se aina tietty vähän epämukavaa käydä pötköttämässä haarat levällään vieraiden ihmisten edessä, mutta huumorilla siitäkin selviää jos ei muuten. Oon tottunu niin härskeihin juttuihin, että tosta kierukanlaitostakin on väännetty kavereiden kesken jos jonkinlaista vitsiä.. hihhih. ;)
Ja ystävämme Kela sitten.. ONNEKSI mun ei tarvitse asioida sen puljun kanssa enää kovin pitkään! Puhelimessa sanotaan sitä, toimiston tiskillä sanotaan tätä ja loppujen lopuksi (kun on ensin toista kuukautta odoteltu päätöstä) ne haluaa jotain pirun tyhjänpäiväisiä lisäselvityksiä, eikä ne sittenkään osaa laskea yksinkertaisimpiakaan yhtälöitä!! GRRRR!
Kyse oli ihan vaan hoitolisästä, jota hain takautuvasti.. enkä ois edes vaivautunu moisen onnettoman summan takia, jos oisin tienny että taas menee hendrixit. Tsiisus että nyppii.
Noh, se siitä. Nyt vaan sitten toivotaan, että myrskyn jälkeen on poutasää, ja pääsen huomenna(kin) piiiitkälle lenkille. Oon kävelly siellä Truiden kulmilla, siis varrella virran, ja kerran mennä puuskutin Jumboon asti! Kyllä tekee hyvää kun saa kilot liikkeelle. Juuh... saas nähdä kauanko tääkin innostus kestää.. ;)
Nymmää meen taas, moikkelis!
Pähkis :)