Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++HUHTIKSET tiistaina+++

10.04.2007 |

Kello jo näin paljon ja uutta pinoa en bongannut...

Linkki eilisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10019092&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään otian asenteeksi: tulee kunhan on tullakseen, nautin tästä hetkestä kun voin vielä itse (suurinpiirtein) vaikuttaa siihen mitä teen. Nytkin ajattelin katsoa sunnuntain leffan, joka jäi kattomatta...

Neuvolassa on tullu käytyä jo tänä aamuna, ja kaikki ihan ok, mutta painoa tullu 2.6kg viikkoa kohti... täällä oli todella munarikas pääsiäinen, nimittäin ihan suklaisissa munissa laskettuna. Perjantaille varattiin uus aika, ja sitte varataan aika saikulle jos ei päätä ulostautua sitä ennen.

G: minkä ikäinen olet/olit ensisynnyttäjänä? itse olen 25, mies 34.

+ otan tästä lähtien positiivisen asenteen

+ hieno ilma tulossa

+ sean conneryn ja catharina zeta-jonesin leffa tiedossa (ja vähän munaa, joita jäi vielä ;)

miksu 40+1

Vierailija
2/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen tuli vietettyä, enkä käynyt kirjoittelemassa, vaikka palstaa jonkin verran luinkin - paljon oli syntynyt huhtivauvoja - onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille!

Aamutuimaan kävin neuvolassa ja kaikki kunnossa - vaavi laskeutunut viikon takaisesta huomattavasti, lähtökuopissa siis on (ja toivottavasti syntyy pian:-)). Sf-mitta oli laskenut viimeviikkoisesta 1cm:llä, tosin supistus oli päällä mittausta tehdessä. Painoarvioksi täti merkitsi 3,2kg.

GALLUPIA laittelen, johon voivat vastata jo nyyttinsä saaneetkin, mikäli käyvät tällä palstalla meitä vielä odottavia tervehtimässä:

Missä asennossa vaavisi pötköttelee/pötkötteli masussa eli tarjonta ja millä puolella selkä ja jos sukupuoli on tiedossa, niin kerro myös se?!

Tämä vauva on samassa asennossa kuin isosiskonsa eli pää alaspäin ja selkä minun oikeassa kyljessä. Tämän sukupuolta ei ole tiedossa, mutta vahva tyttöolo on.

Tiistaita kaikille!

-aurora rv 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: esikoisen saadessa olin 28v., mies 30v.

+ tänään oli neuvola ja vaavi vielä alempana kuin viime viikolla

+ päivä lähempänä vaavin syntymää

+ aurinko paistaa ja loppuviikoksi on luvattu lämmintä

-aurora, taas;-)

Vierailija
4/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla...

Kolmen vessareissun yö takana ja seitsemän aikaan ylös.

Aattelin ottaa tänään itseäni niskasta kiinni ja leipoa, siivotakin pitäisi. Tässä vain nyt sitten odottelen koneen ääressä sitä oikeaa hetkeä aloittaa... :)

G1: ensisynnyttäjänä olin 29 v, ukko 32

G2: esikko oli rt1 eli selkä mun vasemmalla kyljellä ja poika tuli, tämä nykyinen asukki on vaihdellut rt 1 ja rt 2 välillä, viime viikon neuvolassa oli jopa selkä kohti mun napaa, tällä hetkellä on taas rt1

Päivän plussat

+ kaveri tulossa kylään

+ päivä lähempänä syntymää

+ ihan hyvä olo, saattaa tuo leivonta- ja siivoussuunnitelma toteutuakin

amulet 38+4

Vierailija
5/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Esikoinen kun syntyi olin 22w, mies 23w. Kuopus kun syntyi olin 24w ja mies 25w. Ja nyt kun tämä vauva syntyy, olen ite 26w, mies 27w.

G: Ninistä on ollut kyselyä. Meillä ne ei vielä oo valmiina. Ei tiedetä kumpi tulee. 2 poikaa on jo ja poikafiilis on ilmassa =)

( . ) Olo oli eilen illalla sen yhden S:n jälkeen todella kamala. Supistuksia tuli ja meni. Kestoltaan olivat n30sek. ja tulivat 2-10min. välein. Kahden aikaan yöllä sit loppuivat kun seinään...

MUTTA ei tarvi kyllä kummosta rasitusta tehdä niin alkaa supparit tulemaan taas =)

Että odottavaisin mielin ollaan...

+ arska paistaa

+ lupaavia supistuksia eilen illalla

+ kuopus heräsi vasta 7.45!!!

Nyt hyppään suihkuun ja sit kauppaan koko jengi!

t. jonzku80 rv 38+0 ( jippiiiiii!!!! )

Vierailija
6/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakitin esikoisen katsomaan tomi traktoria ja toivon et ehtisin vähän kuulukisia kirjoitella.

Odottavalla kannalla ollaan vaikkei mitään ihmeellistä olekaan tapahtunu. Viime torstain siivousurakan jälkeen on selkä ollut kipeä ja öisin on ollut sellaista menkkajomotusta. Suoli toimii vähän liiankin hyvin ja jätinkin rautatabletit suosiolla pois. Toisella puolella on tunnelma ollut epäilyttävän kosteaa. Kamalaa kun miettii et onko lapsivettä (varsinkin tänään) mut luulenpa ettei ihan vielä sentään.

Yöllä ehtii kaikki lorahduksen tunteen huomaamaan ja miettimään.

Niin KYSYMYS USEAMMAN SYNNYTTÄNEILLE:

äitini sanoi eilen että jos multa menee lapsivesi niin täytyy soittaa ambulanssi ja mennä sillä sairaalaan. Pitääkö paikkansa?

Ja siis nimenomaan uudelleensynnyttäjänä? En ainakaan muista kuulleeni tai lukeneeni tästä joten viisaammat valaiskaa...

Tänään on muuten neuvola ja täytyy sielläkin koittaa muistaa tuosta kysyä. Se vaan et kun tänne maalle rupeet ambulanssia tilaamaan niin johan sitä on synnytetty tuhannen kertaa ennen saapumista :) sama varmaan taksin kanssa :)

Galluppeihin vastauksia:

NIMET meillä on molemmille valmiina. Pojalle nimi oli helpompi miettiä mut kyllä se tytönkin nimi sitten mieleen juolahti. Katsotaan vaan et sopii sit tulokkaaseen...

IKÄ ensisynnyttäjänä mulla 31 ja mies 39?? nyt 33 ja 41

VAUVAN ASENTO meillä on pitkään oltu raivotarjonnassa? eli pää alaspäin, vauvan selkä on minun vasempaan kylkeeni päin. Esikoinen (poika) oli samassa asennossa

Niin ja oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Papaija 37+1 (iiks!!!!)

Vierailija
7/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana aika mielenkiintoinen yö. Heräsin puoli yhdeltä siihen, että kakkosasialla käynti vessassa tuntui erittäin tarpeellista. Samaan tunteeseen liittyi myös tieto, että mitään ei tulisi koska olen aivan ummessa. Tunnin ajan mietin mitä tekisin. Soitin sitten synnärillekkin ja sanoin, että tämä ei ole supistus vaan jatkuva puristus alavatsassa enkä tiedä halkeanko vai mitä. No eivät oikein osanneet auttaa. Lopulta sain pungerrettu suurin piirtein märän pierun ja ihmeestihän tuo tuntui auttavan. Lopulta tuli vähän lisää ja sen jälkeen alkoivat supistukset.

Varttitunnin välein koko ajan kipeämpiä ja kipeämpiä. Neljän aikoihin niitä tuli jo neljän minuutin välein ja herätin miehen, että tänä yönä taidetaan kuule lähteä. No sitten tuli taas kakkoshätä ja tässä vaiheessa olikin sitten jo ripuli. Nälkäkin pääsi yllättämään joten jäin syömään, että mies voi vielä nukkua kun ei ollut mikään paniikki. Menin syömisen jälkeen takaisin sänkyyn kunnes puoli seitsemältä tuli taas tarve vessaan menemiselle (Veristä limaa ja jumalattoman iso löntti tippui vessanpönttöön) ja syömiselle (aivan ihme hommaa). No keittelin siinä teetä ja tein leipää ja onneksi ukki on meillä kylässä, joten istuskelin hänen kanssaan ja kellotin supistuksia. Tunnin ajan 7 minuutin välein. Menin antamaan hevosille heiniä, mutta en onnistunut siinä koska aivan älytön supistus iski ja olin toimintakyvytön. Menin herättämään miehen ja sanoin, että nyt lähetään synnärille..

No arvattavasti supistukset loppuivat siihen (ei passaa mainita tuota synnäriä enää ääneen). Käytiin kahdeksan maissa neuvolassa kysymässä, että lähetäänkö synnärille vai kotia ja käski mennä kotia. Täälä sitä nyt sitten ootellaan ja ihmetellään. Välillä tulee supistuksia 7 minuutin välein välillä 20. Ei taida tulla lähtöä tänään. No huomenna on kuopuksen synttäripäivä, joten taitaapi Oliviasta tulla siskolle syntymäpäivälahja. Väsyttää aivan sairaasti vaan kun menee makuulleen niin alkaa supistella. Mitenköhän tässä jaksaa kolmas huonosti nukuttu yö jo takana.

Leivänkannikka ja Olivia yhä edelleen yksiössään

Vierailija
8/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollu pitkä tauko kun olen vimeksi kirjotellu, olo on ollu jotenkin ehkä levoton ja samalla masentunu niin en oo edes tietsaa avannu ja siksi oonkin ihan pihalla mitä täälä on tapahtunu. Monet on ainakin jakautunu se on selvää ONNEA TEILLE!!

Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole vieläkään ja tuntuu että tuskin tuleekaan. Viime poli käynnillä puhuivat että käynnistellään kun 38 viikkoa täynnä. No se on tänään mutta aika vasta torstaille tonne polille katotaan pitävätkö lupauksen ja alkavat käynnistellä.

Oon kyllä ottanut jo asenteen että ei mitään kiirettä antaa lasten kasvaa masussa jos niin haluavat.

G: nyt ensisynnyttäjä 24v (kuukauden päästä 25) mies 28

+ tänään kyläilemään

+ viime viikolla satanut lumi alkaa olla sulanut pois

+ mieli hyvä =)

-p- 38 (poks, poks)

Vierailija
9/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kuulostaisi siltä että Olivia olisi vihdoinkin irtisanomassa vuokrasopimustaan :) Onnea synnytykseen, ei voi olla enää kaukana!

Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Supistelee muttei kipeästi. Laskettuun aikaan reilu viikko. Päivää ennen LA on aika äippäpolille. Luulen että katsotaan kohdunsuun tilanne ja varmaan katsotaan vauvan kokoa?

Päänsärky on vaivannut liki joka päivä jossain vaiheessa.

Esikoisen syntyessä oltiin miehen kanssa 23v, ja nyt tänä vuonna täytetään 25v. Nimet on vielä vähän hakusessa, katsotaan sitten miktä vauva näyttää :)

Nyt takaisin katsomaan pojan kanssa titi nallea!

Heippa heippa!

Sanna 38+5

Vierailija
10/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs vastailen,kun poika nukkuu ja saan olla hetken rauhassa koneella.

Lapsivesistä:Tämä oli mulle 3:s raskaus ja nyt eka kerta meni nuo vedet.Mutta kun käytiin sairaalassa tutustumassa,kätilö sanoi,että kun lapsivedet menee,niin voi käydä rauhassa suihkussa,ja pistää siteen housuun ja yrittää nukkua jos vaan voi.Niin mäkin tein,lepäsin petissä,kunnes lähettiin sairaalaan,ja autolla mentiin,kävelin vielä parkkihallista sairaalaan.Ei tarvii ambulanssia,ellei tietysti tule suurta määrää verta yms.Mäkin huomaan,että mun äitillä jyrkkiä ja vanhanaikaisia käsityksiä raskaudesta ja vaavin hoidosta=)Eihän ennen ollu vierihoitoakaan,vaan muksut omas huoneessa eros äideistä=)

Olin 20-vuotta kun sain esikoisen,ja nyt 28,kun tämä kolmas tuli.

Nimi on pojalle jo valittu,ja varasin jo papinkin=)

Poika oli mahassa pää alaspäin,ja peppu olo vasemmalla puolella,potkut tuli oikealle kylkiluihin.

En muista muuta,mutta menenpäs lepäämään,että jaksaa taas tissutella=)

Vierailija
11/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää samallalailla ehdi koneelle, mutta olen kyllä käynyt kaikki jutut lukemassa. Ihanaa kun lisää huhtivauvoja tulee koko ajan, onnittelut täältäkin kaikille!!

Meillä tätä arkea harjoitellaan vielä. Esikoinen on ottanut (ainakin toistaiseksi) koko vauvajutun tosi hyvin, ei kiukuttele eikä muutenkaan vaikuta yhtään mustasukkaiselta. Haluaa kattoa vauvaa ja paijailla ja nauraa kaikille äänille mitä vauveli päästää :)

Pikkuneiti nukkuu ja syö ja kakkaa ja sit taas posottaa unta 3-4 tuntia putkeen. Pari yötä meni niin ettei herännyt kertaakaan ja nyt pari yötä on selvitty yhdellä syötöllä ja varhaisella aamupalalla jonka jälkeen on nukuttu taas. Ja esikoinenkin on yllättäen nukkunut kokonaisia öitä joten täällä vaan ihmetelllään miten hyvin nukkuvat lapset meillä onkaan.. Ihan ihmeellistä!

Mun masu on kadonnut huippunopeasti, jotain on toki vielä jälkellä mutta viikossa tapahtunut muutos on kyllä suuri. Ensimmäisellä kierroksella kesti ihan sikakauan ja turvotuksetkin vaivasi vielä pitkään jälkikäteen, nyt mistään niistä ei mitään tietoa.

Tikit sain pois sunnuntaina ja johan helpotti kun ei kiristä enää :)

Jakautukaahan loputkin niin päästään tonne vauvapuolelle huokailemaan kaikki yhdessä ;)

Galluppeihin:

Asennoista: Molemmat vauvat perätilassa selkä oikeaa kylkeä vasten, esikoinen poika ja tämä kakkonen tyttö. Mulla on kuulemma suippo kohtu joka voi olla syynä näihin perätilavauvoihin.

Ikä: Esikoisen syntyessä oltiin molemmat 23v, nyt molemmat 25v (kesäkuussa 26v)

Tsemppiä kaikille loppumetreille hurjan paljon!!!

marie ja prinsessa Vadelma 8 vrk

Vierailija
12/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikalla taitaa olla menoa pian...yritän seurata perässä...

Mulla alkoi yöllä kovat menkkakivut ja supisteluja tuli aina välillä, mutta nukuttua sain aika hyvin. Nyt on ollu koko aamun selkäpolttoa ja supistelee, välillä tiheemmin ja sitten on taas taukoa. Vähän tulee juoksevaa väritöntä ja hajutonta vuotoa. Äsken kävin neuvolassa ja pissatestin mukaan siinä olis lapsivettä, mutta terkka sanoi ettei testi ole täysin varma, mutta voipi olla, että lapsivettä tihkuttaa. Neuvolassa kaikki oli ok, pissa puhdas, rr 127/72, paino tippunut viikossa 800g. Terkka sanoi, että kotiin vaan ootteleen josko nää supistukset tästä kovenis tai menis vedet kokonaan. Että täällä sitä nyt kökitään ja ootellaan. Päätä on särkeny kolme päivää, on ollu aivan karmee yökköolo ja maha ollu kans kolme päivää sekasin, että enteileekö se nyt sitten synnytystä. Alkais nyt tapahtua, kun toivoa kerran on.

Tämän enempää ei juttua irtoo...katotaan miten käy.

Tsemppiä kärvistelijöille ja toivotaan kaikille supparisäteitä tai vesien menoa!

Helinä+poitsu 39+2

Vierailija
13/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti siihen vielä vastata...aivot ei tosiaan toimi...eli kun esikoinen syntyi olin 20 ja mies 22 ja nyt siis kakkosen tullessa olen 23 ja mies 25.

Vierailija
14/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko rikkinäinen yö takana, kun masua supisteli tiheään, ei kipeästi kuitenkaan. Vauva vaan oli liikekannalla.

Neuvola olis huomenna, voi olispa tämä muksu nyt laskeutunut...edes..

Joku kysyikin sitä pitääkö tilata ambulanssi, jos lapsivedet menee. Mulle neuvolassa sanottiin, että jos nyt menee, ennen kuin vauva laskeutunut tai kiinnittynyt niin mentävä mahdollisimman pian kylkiasentoon makuulle ja matkustettava makuulla, mutta voi mennä omalla autollakin. (Meillä sairaalaan 15-20 min). Ettei napanuora luiskahda ja jää puristuksiin.

G: Esikoisen syntyessä olin 30v. Mies 37v. Nyt tämän toisen kohdalla täytän 35v. kesällä ja mies täyttää 42v.

G: Esikoinen oli koko ajan rt taisi potkia vasemmalle. Tämä vauveli vaihtelee asentoa, potkii minne sattuu -nivusiin, oikealle, vasemmalle, ylös. Pitää huomenna kysyä neuvolatädiltä, että missä asennossa tämä nyt saatuis olemaan, itse alan olla aika pihalla, mutta ilmeisesti kuitenkin pää alaspäin. Nytkin potkii molemmille sivuille ja nivuseen...

No, mutta huomenna neuvola, vaikkakin sijainen. Jospa asiat hieman selkeytyy. En voi mitään, mutta pikkasen huolettaa, että tuleeko tämä kakkonen yhtä näppärästi ulos kuin ensimmäinen..

Tikanpoika 39+1

Vierailija
15/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruvennu tuulemaan kovasti niin ei ole niin lämmin kun voisi olla..

Hyvin nukuttu yö takana :) Likka nukku koko yön omassa sängyssä kerran vaan huuteli niin siihenkin riitti että vähän puhuin/ääntelin takasin! Ja vessareissulla vähäntaputin pepulle jos oikein muistan :/

G: esikoisella olin 22v ja nyt 24.v mies oli 26v ja nyt 28.v

G esikosta en muista muuta kun että oli rt, mutta tää on rt pettu vasemmalle ja potkut oikeelle

Roppa on vissiin ruvennu valmistautumaan synnytykseen. kun vaatii niin paljon lepoa ja tekee vaan mieli käpertyä omiin oloihin.. Mikä ei ole oikeen toteutettavissa. Sama tuli esikoisella ennen synnytystä!

Aamulla mentiin pyörällä perhekerhoon ja ottihan voimille. Nyt vaan tulee harjotus supistuksia mitä nyt on tullut viime viikonkin!

Torstaina olisi tarkoitus lähteä ikeaan ostoksille! Velipoika lähtee kuskiksi ;) Saa viellä rauhassa shoppilla ennen kun vauva syntyy. Uuteen kotiin vähän ostaa kaikkea kivaa :) Toivottavasti löytyy!

Likka kun herää niin taidetaan lähteä tontille leikkii.. ja haravoimaan!

+hyvä mieli

+nätti ilma

+torstaina ikeaan

+perjantaina neuvola

+rv 38+2

Vierailija
16/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyhmänä unohdin laittaa puhelimen äänettömälle. Hermot meinas mennä. Tarviiko sitä joka päivä kysellä, että miten menee onko oireita. Varsinki nyt ku mahaan sattuu aivan sairaasti.

Galluppeja. Esikoisen syntyessä olin 23 ja mies 31. Kuopusta tehessä olin 24 täytin 25 muutaman kuukauden päästä mies 32. Nyt 36 ja mies joka on vaihtunut matkan varrella 30.

Siihen toiseen galluppiin en osaa enää vastata kun synnytyksestä on niin kauan.

Vesien menosta. Lääkäri sanoi, että aina kun vedet menee pitää lähteä sairaalaan, mutta ei ole kiire. No kummaltakin lapselta on vedet menny. Esikoiselta mentiin omalla autolla n.150 kilometrin matka. Kävin välillä taukopaikalla miesten vessassa pissallakin. Kuopuksen kanssa sanottiin että lähet ambulanssilla, mutta suostuin siihen kuljetukseen vasta kotoa kun miehellä ei olisi muutoin ollut autoa. Eli molemmat vesien menot tapahtuivat siis neuvolassa sisätutkimuksen aikana.

Voi apua että nyt ne nuo supistukset vasta sattuuki kun ovat koko yön jyllänneet vatsalihaksia muusiksi. Itku meinaa tulla heti alku sekunneilla.

Leivänkannikka ja Olivia 40 + 5

Vierailija
17/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena lueskelen juttujanne. Tänne ei meinaan kuulu supistuksen supistusta =(! Kaikki mahdolliset keinot käytetty 1000x, mikään ei tehoa. Äitini serkku on opiskellut kiinassa klassista akupunktiota ja hän neuvoi pisteet joita voisin painella sormin. Pisteet tosiaan löytyivät ja ovat TODELLA kipeät ja kosketusarat (pitäisi tarkoittaa sitä että synnytys on ihan hollilla). Mutta BLAAH, ei mitään...

Pelkään että vauva kasvaa masussa hurjan isoksi, itse olen pienilantioinen jne..esikoista jouduttiin auttamaan imukupilla kun oli hieman jumissa (3750g).

Esikoisen syntyessä olin 25, mies 32. Nyt minä 27 ja mies 34.

Terv. epätoivoinen Maiskis-80 40+3

Vierailija
18/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivänkannikka: Tsemppiä synnytykseen, näyttäisi todellakin olevan jo ihan lähellä, voi kumpa täälläkin jo jakuduttaisiin.

Mies sairaslomalla kotona, oli sentään tunnin töissä, toivottavasti saapi flunssaisena tulla synnytykseen mukaan jos ei parane pian.

Huomenna menen hammaslääkäriin, kun jotain on suussa tapahtunut, en vain osaa sanoa onko paikka poissa vaiko purenta muuttunut. Saa nähdä miten pärjään selälläni siinä tuolissa kun on vähän hankala hengitellä. Torstaina on meno sitten neuvolaan.

Kohta pitäisi mitata verensokerit ja sitten ajattelin, että jos vaikka lähtis lenkille. Eilen tein pisimmän lenkin sitten 1½ kk. TUntui tosi hyvälle.

G:Elikkäs meillä esikoinen tulossa ja molemmat juuri viimeviikolla vanhennuttiin, minä 28 ja mies 30 v. Toiseen galluppiin vastaus on että rt on ja ensin oli pitkäänkin siten että potki vasemmalle ja selkä oli mun oikealla kyljellä mutta on kääntynyt toiselle kyljelle tuossa n. 3 viikkoa sitten.

Plussia tälle päivälle:

+ katsottiin yhdessä leffaa

+ ihan kiva ilma, mutta jälleen tuulee melko kovaa

+ 2 perättäinen yö kun sain nukuttua oikein hyvin

Vierailija
19/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo oikein tullut pääsiäisen aikoihin kirjoiteltua, enkä kyllä ole käynyt lukemassakaan juttuja...

Nyt lukeman mukaan aika moni on jo jakautunut. Onnea siis teille!

Masentaa! Kateellisena luen teidän juttuja kun kaikilla on oireita ja supistuksia! Sieltä alkaa huhtivauvoja putkahtaa :) Onnea synnytykseen!

Täällä päässä ei mitään oireita. Ei mitään! Vauva potkii mahassa ja kaikki on kunnossa. Ei supistele ei vaikka nyt ne olisivatkin erittäin tervetulleita!

Oikeestaan vähän valehtelin kun sanoin ettei mitään oireita ole. Nyt pääsiäisenpyhien aikana muutamana iltana supisteli niin, että ekan kerran tunsin ne! Lauantaina supisteli oikein urakalla. Eivät tosin olleet kipeitä ollenkaan, mutta oli hauskaa tuntea miltä ne tuntuu jottei synnytyssupistukset sitten tule ihan yllärinä :D

Edellisiltana ja eilen illalla supisteli vähän...

Toivottavasti ei mene yliaikaiseksi! Tuntuu jo nyt, että on odottanut ainakin kaksi vuotta niin miten kestää ne päivät mitkä menevät yli! Huoh...

TULE ULOS JO!!

G1 : Vauva raivotarjonnassa eli pää alaspäin. Vauvan selkä on oikeella puolella. Potkut tuntuu suurimmaksi osaksi vasemmalle puolelle.

Tyttöä ollaan veikattu, tyttöolo on ja ultrassa 50% varmuudella sanottu että vauva on tyttö.

Kuinka usein nuo muuten pitävät paikkansa?

G2 : Odotan nyt ensimmäistä lastani ja olen 19 vuotias, mies on 29 vuotias.

Plussia:

+ Siivottiin eilen koko kämppä, joten oli ihana aamulla herätä raikkaaseen tuoksuun :)

+ Enää päivä laskettuun aikaan!

Indy rv 39+6

Vierailija
20/24 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä tänään ja kaikki ok, painoa oli tullut n. 500g/viikko eli kaikkiaan n. 16kg :/ ja uuden ajan sain ensi tiistaille, meinasi ettei taida ihan viikossa vielä tulla kun ei ole laskeutunut ollenkaan. Tosin eipä laskeutunut ensimmäinenkään kuin vasta sitten kun alkoivat todelliset supistukset eli saas nähdä.

GALLUP:

Vauva on raivotarjonnassa, selkä mun vasemmalla kyljellä ja poika tulossa. Esikoista odottaessa olin 21 ja mies 34 nyt 24 ja mies 36

Viime yö oli kamala: heräsin 4 kertaa, 2 kertaa vessaan ja 2 kertaa pojan takia joka heräsi jo klo 5!! sitten valvoin sen kanssa 6 asti jonka jälkeen tulin alakertaan nukkumaan vähäksi aikaa ja nyt väsyttää helvetisti!! :(

Noh jospa meen ruuan laittoon ja palailen vaikka huomenna jos olo olis vähän parempi.

+ tänään sauna

+ poika nukkui pitkät päikkärit

+ koko perhe kotona koko viikko

Sanna 38 *POKS POKS *