Miksi puolisot pitää aina ottaa suku/perhetapaamisiin mukaan?
Tai siis että aikataulut pitää sopia aina niin että puolisokin varmasti pääsee. En minä ainakaan odota että minun puolison olisi aina päästävä mukaan kun menen vaikka perheeni luona käymään (asutaan maks 30km etäisyydellä toisistaan) tai kutsun omaa perhettäni meille. Ei miestänikään haittaa jos ei pääse osallistumaan minun puolen suvun juttuihin, eikä minuakaan jos en miehen puolen suvun. Mukavaahan se on jos sattuu sopivasti niin että kaikki pääsee, olen vaan tässä vierestä seurannut siskoni ja yhden kaverin toimintaa, aina pitää kyläillä niin että molemmat pääsee, ei käy niin että äiti esimerkiksi lapsen kanssa tapaa omaa sukuaan. Kertokaahan muut mikä tässä oikein on? Eikä minus puolisot haittaa yhtään, mukavia ovat kaikki mutta menee vaan aina hirmu säätämiseksi että saadaan kaikkien aikataulut yksiin.
Kommentit (19)
Minä ainakin haluan tavata sukuani ja joitakin muita ihmisiä vain puolisoni kanssa nykyisin. Huomasin joskus, että selviän tapaamisista helpoiten noin, kun puoliso on jonkinlaisena suojamuurina.
En tiedä, sinun pitää kysyä noilta henkilöiltä, jotka harrastavat tuota
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tieto ketään hyödyttää? Sen vuoksi sitä ei myöskään tule aloittaja kysyneeksi suoraan kos tieto ei kuulu hänelle hän ei sillä tiedolla mitään tee.
Se on sellainen vanha piintynyt tapa josta voisi luopua. Paljon helpompaa olisi kun kumpikin olisi yhteydessä omiin sukulaisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tieto ketään hyödyttää? Sen vuoksi sitä ei myöskään tule aloittaja kysyneeksi suoraan kos tieto ei kuulu hänelle hän ei sillä tiedolla mitään tee.
En kysy kun mielestäni se on epäkohteliasta ja saa sen kuulostamaan siltä etten haluaisi puolisoita mukaan, siitä ei ole kyse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kysy kun mielestäni se on epäkohteliasta ja saa sen kuulostamaan siltä etten haluaisi puolisoita mukaan, siitä ei ole kyse. Ap
Epäkohteliasta on yrittää udella tietoja jotka ei sinulle kuuluu? Yhtä epäkohteliaita olisi udella sitä miksi et ota puolisoa mukaan tapaamisiin.
Puolison läsnäolo saa mut jotenkuten sietämään sukulaistapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Miten sun täytyy säätää aikatauluja jos toinen kulkee vain yhdessä puolison kanssa?
No esimerkiksi jos kutsun perheeni luokseni kahville, niin vanhemmat pääsevät, siskokin lapsen kanssa kotona ja pääsisi mutta ei käy kun "Tuomaksella iltavuoro silloin, kävisikö joku muu kerta kun Tuomaskin pääsee?". Tai sitten kun yritetään sopia milloin mennään vaikka syömään vanhempiemme luokse, "kävisikö viikon päästä su, joo käy minulle aamuvuoron jälkeen, ei käy meille, Tuomas pääsisi vasta kuuden jälkeen, no mites sitten viikon päästä, no minä olen sitten itse töissä/muuta menoa, sitten vanhemmilla muuta menoa eli hyvässä lykyssä monen viikon päähän menee sopiva aika. Minä otan mieheni mukaan jos sattuu vapaalla olemaan mutten kieltäydy sillä perusteella että hän ei joskus pääse.
Ja samaa tuntuu siis olevan kaverillani hänen perheensä kesken. Ap
Yleensä kumpikin tapaa omat sukulaisensa yksinään.
Ei minua ainakaan kiinnosta tavata miehen sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Puolison läsnäolo saa mut jotenkuten sietämään sukulaistapaamiset.
Minulla oli pitkään tämä. Sittemmin huomasin, että puolisoni ei viihdy sukulaisteni seurassa. Joten jos en itse aidosti halua mennä, eikä puolisoni halua lähteä mukaan, ei mennä ollenkaan.
Puolisoni ei halua tavata sukulaisiaan, jos minä en ole mukana. En tiedä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sun täytyy säätää aikatauluja jos toinen kulkee vain yhdessä puolison kanssa?
No esimerkiksi jos kutsun perheeni luokseni kahville, niin vanhemmat pääsevät, siskokin lapsen kanssa kotona ja pääsisi mutta ei käy kun "Tuomaksella iltavuoro silloin, kävisikö joku muu kerta kun Tuomaskin pääsee?". Tai sitten kun yritetään sopia milloin mennään vaikka syömään vanhempiemme luokse, "kävisikö viikon päästä su, joo käy minulle aamuvuoron jälkeen, ei käy meille, Tuomas pääsisi vasta kuuden jälkeen, no mites sitten viikon päästä, no minä olen sitten itse töissä/muuta menoa, sitten vanhemmilla muuta menoa eli hyvässä lykyssä monen viikon päähän menee sopiva aika. Minä otan mieheni mukaan jos sattuu vapaalla olemaan mutten kieltäydy sillä perusteella että hän ei joskus pääse.
Sisar ei tule Jos yhteistä aikataulua ei löydy.
Tosin noin läheisen ihmisen ollessa kyseessä itse varmasti kysyisin että etkö voi tulla sitten yksin ellei Tuomas pääse. Muut kuin sisaresi tuskin edes osaa vastata siihen onko se mahdollista ja jos ei ole miksi ei.
Näin anoppina toivoisin, että näkisin lapsiani ihan vaan "oman perheen" kesken joskus. Vaikka miniät ovatkin ihan mukavia.
Tajusin vasta jokunen vuosi sitten, että olin hölmö, miksi aina menin mukaan anoppilaan. Silloin tuntui että velvollisuuden tunnosta piti aina järjestää itsensä mukaan. Ehkä minunkin anoppini olisi toivonut lastaan luokseen ilman minua. Ja anoppikin oli ihan mukava ihminen.
Kannattaa aina yrittää asettua sen toisen ihmisen asemaan, vaikka kaikkihan me ollaan erilaisia, omine mielipiteinemme ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tulee vain he, jotka pääsevät ja haluavat tulla.
Se nyt vaan on fakta, että mitä suurempi suku/perhe, ja mitä enemmän erilaisia elämäntilanteita, sitä vaikeampaa on saada kaikki samaan aikaan samaan paikkaan.
Hyvä kysymys. Meillä ainakin veli meni täysin vaimonsa alistamaksi koiraksi, kun ei koskaan saanut yksin tulla kuin äkkipiipahtamaan vaimon ollessa ylimustasukkainen ja pilasi kaikkien ennen niin rennot välit.
Sanomattakin selvää, että eivät asu enää samoissa osoitteissa..
Kannattaisi miettiä pari krt ennenkuin sukuun raahaa täysin sopimattoman katkeran ja kateellisen hlön. Ja myös omaksi epäonnekseen kontrollifriikin.
Ei pidä. Ihmetyttää että yksin asuvien äitien /tätien luoksekin raahataan puolituntemattomat ukot yökyläilyyn ja vieraaksi. Eivätkö naiset voisi asioida ilman kumppania vanhemman ihmisen luona ja kunnioittaa sen verran muita. On eri asia jos sovitaan, että pitkäaikainen kumppani 25 vuoden jälkeen tulee mukaan.
Se on se mustasukkaisuus ja pelko että puukotetaan selkään. Tai tosiaan käytetään kilpenä puolisoa jos välit ovat epäautenttiset.
Vierailija kirjoitti:
Näin anoppina toivoisin, että näkisin lapsiani ihan vaan "oman perheen" kesken joskus. Vaikka miniät ovatkin ihan mukavia.
Tajusin vasta jokunen vuosi sitten, että olin hölmö, miksi aina menin mukaan anoppilaan. Silloin tuntui että velvollisuuden tunnosta piti aina järjestää itsensä mukaan. Ehkä minunkin anoppini olisi toivonut lastaan luokseen ilman minua. Ja anoppikin oli ihan mukava ihminen.
Kannattaa aina yrittää asettua sen toisen ihmisen asemaan, vaikka kaikkihan me ollaan erilaisia, omine mielipiteinemme ja hyvä niin.
Se on myöhäistä nyt. Rikoit kaikkien välit ja sait anoppisi ennenaikaiseen hautaan itsekkyytesi vuoksi ja vihaan sinua sen vuoksi mitä teit perheellemme ja äidillemme loppuun asti. Et ole tervetullut mihinkään enää koskaan. Pysy poissa myös taivaspuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen vanha piintynyt tapa josta voisi luopua. Paljon helpompaa olisi kun kumpikin olisi yhteydessä omiin sukulaisiinsa.
Ennen vanhaan muodostettiin perhe- ja sukulaissuhteet kun avioiduttiin. Nykyisin "avioliitto" samoin kuin avoliitto on käytännössä seukkaamista. Sitä varten ne avioedotkin kirjoitetaan, että eron saa niin kuin ei koskaan yhdessä oltaisi oltukaan.
Niin. Miksi ihmeessä jotakin heilaa, edes avioheilaa, kannattaisi sekoittaa suvun asioihin kun ihmisellä ei kerran merkitystä ole.