Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (672)

Vierailija
641/672 |
07.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HyvÀ puoli on se ettÀ missÀÀn muualla yhteiskunnassa en ole kokenut samanlaista halveksintaa kuin hoitajilta ja lÀÀkÀreiltÀ ilmeisesti juuri mt-diagnoosin vuoksi? Ei koulussa, ei työelÀmÀssÀ, ei ystÀvÀpiirissÀ jne. Alaspainaminen ja halveksinta tulee "hoito"taholta ja jÀÀ osaston seinien sisÀpuolelle. SiellÀ pilkataan tulotilannettasi jne.

Vierailija
642/672 |
07.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/672 |
08.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jo koulussa opetettiin ettĂ€ jokaisella ihmisellĂ€ on rajat johon ei kajota. 

Vierailija
644/672 |
08.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Syökö henkilökunta ja potilaat samassa pöydÀssÀ samaan aikaan?

Vierailija
645/672 |
09.05.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

IhmisellÀ oikeus mennÀ sekaisin. Voi viedÀ turvaan, ettei ole haitaksi mutta senkin voisi tehdÀ ilman vÀkivaltaa, pakkolÀÀkkeitÀ

Vierailija
646/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksien rikkomista, vĂ€kivalloin ja painostuksella ihmisen alas painamista, niin ettei muita vaan ahdista 😱 vĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ ko.henkilön omasta ahdistuksesta tms. VĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ koskemattomuudesta, aivoterveydestĂ€, hermoston vaurioista joita ylilÀÀkitsemisellĂ€ aiheutetaan. Jokainen pieni osanen "hoidossa" suunniteltu painostamaan. Kyseenalaistaa ei saa. Aina löytyy keinot kÀÀntÀÀ potilaan syyksi jne. jne.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
647/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mielikuva valkotakkisesta lÀÀkÀristÀ ison piikin kanssa on totta. Antipsykootteja injektoidaan vÀkisin, ellei niitÀ suostu ottamaan.

Vierailija
648/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksien rikkomista, vĂ€kivalloin ja painostuksella ihmisen alas painamista, niin ettei muita vaan ahdista 😱 vĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ ko.henkilön omasta ahdistuksesta tms. VĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ koskemattomuudesta, aivoterveydestĂ€, hermoston vaurioista joita ylilÀÀkitsemisellĂ€ aiheutetaan. Jokainen pieni osanen "hoidossa" suunniteltu painostamaan. Kyseenalaistaa ei saa. Aina löytyy keinot kÀÀntÀÀ potilaan syyksi jne. jne.

Juuri nÀin. Joutuuko tuonne noin yleensÀ ottaen paremman vÀen porukkaa? Onko suomenruotsalainen ikinÀ ollut pakkohoidossa?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
649/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TylsÀÀ

 Ihan stanan tylsÀÀ ja syödÀÀn vĂ€hĂ€n vĂ€liĂ€. MitÀÀn ei tapahdu. Nukut syöt ja nukut.

Vierailija
650/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kiusatut  joutuu sinne eivĂ€t niinkÀÀn kiusaajat. Kiusaajista tulee suomessa mm. presidenttejĂ€ ja muita poliitikkoja. SiinĂ€ nĂ€ette suomalaisen arvomaailman. Kiusatut junaillaan oirehtiessaan hullujenhuoneelle, jotta kiusaajia ei tarvitse laittaa ruotuun. Kiusatut yleensĂ€ kuitenkin helpompia ihmisiĂ€. Samaa kastia siis ovat keskenenÀÀn ja luoneet kiusaajat itselleen edullisen systeemiin itseÀÀn palvelevan kiusatut jÀÀ ulkopuolelle ns. mt potilaina leima otsassaan. Vaikka ihan terve todellisuudessa aluperin olit. Kun lopulta alat jotenki reagoida kiusaamiseen henkisesti oletkin yhtĂ€kkiĂ€ se "hullu". NĂ€in se homma usein menee. Samoin kĂ€vi pojalleni jota alettiin jo ihan pienenĂ€ kiusata kun kylĂ€n kiusaaja paskakasat hyppi hĂ€nen pÀÀllÀÀn leikkipuistossa ja hĂ€n lopulta joutui osastohoitoon. EntĂ€ kiusaajat, ei mitÀÀn heille tietenkÀÀn. Hoitaja kuvaili kiusattua poikaani omahyvĂ€iseksi vaikka totuus oli, ettĂ€ hĂ€n oli aina kiusaavia kavereitaan kohtaan antelias ja mm. pyysi ettĂ€ ostan heillekin limpparit kuumana kesĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€. Kiusaavat paskat olivat sitten kaadelleet hĂ€nen ostamat limpparit maahan ja menivĂ€t kerran kotioven taakse kuvaamaan hĂ€ntĂ€ kun hĂ€n oli yksin, jonne naapuri onneksi ehti soittaa poliisit hĂ€tiin. Vahingot meidĂ€n perheelle suuret. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
651/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusatut  joutuu sinne eivĂ€t niinkÀÀn kiusaajat. Kiusaajista tulee suomessa mm. presidenttejĂ€ ja muita poliitikkoja. SiinĂ€ nĂ€ette suomalaisen arvomaailman. Kiusatut junaillaan oirehtiessaan hullujenhuoneelle, jotta kiusaajia ei tarvitse laittaa ruotuun. Kiusatut yleensĂ€ kuitenkin helpompia ihmisiĂ€. Samaa kastia siis ovat keskenenÀÀn ja luoneet kiusaajat itselleen edullisen systeemiin itseÀÀn palvelevan kiusatut jÀÀ ulkopuolelle ns. mt potilaina leima otsassaan. Vaikka ihan terve todellisuudessa aluperin olit. Kun lopulta alat jotenki reagoida kiusaamiseen henkisesti oletkin yhtĂ€kkiĂ€ se "hullu". NĂ€in se homma usein menee. Samoin kĂ€vi pojalleni jota alettiin jo ihan pienenĂ€ kiusata kun kylĂ€n kiusaaja paskakasat hyppi hĂ€nen pÀÀllÀÀn leikkipuistossa ja hĂ€n lopulta joutui osastohoitoon. EntĂ€ kiusaajat, ei mitÀÀn heille tietenkÀÀn. Hoitaja kuvaili kiusattua poikaani omahyvĂ€iseksi vaikka totuus oli, ettĂ€ hĂ€n oli aina kiusaavia kavereitaan kohtaan antelias ja mm. pyysi ettĂ€ ostan heillekin limpparit kuumana kesĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€. Kiusaavat paskat olivat sitten kaadelleet hĂ€nen ostamat limpparit maahan ja menivĂ€t kerran kotioven taakse kuvaamaan hĂ€ntĂ€ kun hĂ€n oli yksin, jonne naapuri onneksi ehti soittaa poliisit hĂ€tiin. Vahingot meidĂ€n perheelle suuret. 

HyvĂ€ esimerkki, lisĂ€ksi  saa vielĂ€ haukkua pÀÀlle tuossa tapauksessa "omahyvĂ€iseksi" 

Vierailija
652/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta ettÀ osastolle tulevilta potilailta tarkastetaan ruumiinaukot?

Ei ole tarkastettu, enkÀ tiedÀ ettÀ muiltakaan olisi psykiatriassa. PÀihdehoidosta olen kuullut tuollaista, jos on ollut epÀily ettÀ joku salakuljettaa mukanaan kiellettyjÀ aineita.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
653/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Et halua ettÀ kerron

Vierailija
654/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö henkilökunta ja potilaat samassa pöydÀssÀ samaan aikaan?

Ei. Sairaalaruokailu koskee vain potilaita. Henkilökunta syö omia evĂ€itĂ€ omassa taukohuoneessaan tai kĂ€y sairaalan henkilöstöravintolassa. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
655/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksien rikkomista, vĂ€kivalloin ja painostuksella ihmisen alas painamista, niin ettei muita vaan ahdista 😱 vĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ ko.henkilön omasta ahdistuksesta tms. VĂ€hĂ€t vĂ€liĂ€ koskemattomuudesta, aivoterveydestĂ€, hermoston vaurioista joita ylilÀÀkitsemisellĂ€ aiheutetaan. Jokainen pieni osanen "hoidossa" suunniteltu painostamaan. Kyseenalaistaa ei saa. Aina löytyy keinot kÀÀntÀÀ potilaan syyksi jne. jne.

Juuri nÀin. Joutuuko tuonne noin yleensÀ ottaen paremman vÀen porukkaa? Onko suomenruotsalainen ikinÀ ollut pakkohoidossa?

On ollut. 

Vierailija
656/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko potilailla mahdollisuutta kuntoilla? Eli onko osastolla esimerkiksi kuntosali?

Ei osastolla ole, mutta sairaalassa kyllÀ on. Kuntosalilla kÀytiin yhdessÀ pienen ryhmÀn kanssa, ulkoilemaan pÀÀsi joka pÀivÀ. Liikkuiseen kannustettiin.

Vierailija
657/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SitÀ en ymmÀrrÀ ettei kanttiinista saa kortsuja. Osastolla kuitenkin heilutetaan peittoa vaikka sÀÀnnöt miten kieltÀÀ.

Jotkut hoitajat antaa potilaille sÀÀlipillua. 

Vierailija
658/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi mukavaa ja rentouttavaa sekĂ€ sain todella paljon terapiaa. Olin yksityisessĂ€ hoidossa, joten ehkĂ€ menetelmĂ€t erit. MitÀÀn lÀÀkkeitĂ€ ei ollut pakko syöÀ. 

MissÀ tÀllaista yksityistÀ psykiatrista osastohoita saa?

Vierailija
659/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yhden yön psykiatrisella osastolla. Olo oli hirveĂ€. VielĂ€ hirveĂ€mpÀÀ oli pÀÀstÀÀ irti, ja myöntÀÀ, ettĂ€ nyt on niin huono olo, ettĂ€ tarvitsen apua. 

Osa potilaista oli pelottavan sekaisin. PelkĂ€sin, ettĂ€ yksi mies tulee yöllĂ€ huoneeseeni. 

Kaikki ovet oli lukittuna ja oltiin monen oven takana. 

Kun lĂ€hdin pois, yksi hoitaja tuli halaamaan minua ja sanoi, Ă€lĂ€ tulee enÀÀ takaisin. Lupaa, ettet tule enÀÀ takaisin. En enÀÀ mennyt. 

Kamala paikka. 

Joo sama. Taputeltiin selkÀÀn kaiken osastolla kokemani vĂ€kivallan jĂ€lkeen ettĂ€ Ă€lĂ€ tule enÀÀ takaisin đŸ„° Olin vaan niin joo 😊😊😊😊😊

 

   Halveksin. 

MitÀ vÀkivaltaa koit, mitÀ sinulle tapahtui?

Vierailija
660/672 |
19.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HyvÀ puoli on se ettÀ missÀÀn muualla yhteiskunnassa en ole kokenut samanlaista halveksintaa kuin hoitajilta ja lÀÀkÀreiltÀ ilmeisesti juuri mt-diagnoosin vuoksi? Ei koulussa, ei työelÀmÀssÀ, ei ystÀvÀpiirissÀ jne. Alaspainaminen ja halveksinta tulee "hoito"taholta ja jÀÀ osaston seinien sisÀpuolelle. SiellÀ pilkataan tulotilannettasi jne.

En ole kokenut ollenkaan noin, vaan minulle oltin erittĂ€in asiallisia. Mutta on varmaan erilaista eri paikoissa. Olin avoimella osastolla (en siis suljetulla) ja kĂ€vin osastolta bussilla työhaastattelussakin, sain uuden työpaikan. Sairastumiseni liittyi edellisen työpaikan työpaikkakiusaamiseen, joten uusi työpaikka oli tarpeen. En tietenkÀÀn haastattelussa maininnut ettĂ€ olin osastohoidossa. Olin silloin jo aika hyvĂ€ssĂ€ kunnossa ja pian sen jĂ€lkeen pÀÀsin jo kotiin. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi yhdeksÀn yhdeksÀn