Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (429)
Ihan hyvÀÀ hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. PitÀÀ vaan rukoilla ja toivoa ettÀ olisi viisautta lÀÀkÀreillÀ ja psykiatreilla. YhteistyötÀ tÀmÀn mielenterveyden hoidon pitÀisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvÀÀ hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. PitÀÀ vaan rukoilla ja toivoa ettÀ olisi viisautta lÀÀkÀreillÀ ja psykiatreilla. YhteistyötÀ tÀmÀn mielenterveyden hoidon pitÀisi olla.
Riippuu paljon paikasta
Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellÀ?
Vierailija kirjoitti: Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellÀ?
Aborttia ei voi mun mielestÀ pakottaa ikinÀ
Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettÀvÀ huolta nÀistÀkin asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lÀÀkkeistÀ kuin Tervetuloa-piikistÀ on oikeus kieltÀytyÀ. Ei sitÀ tietenkÀÀn siellÀ informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijÀÀ, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston pÀivÀmaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedÀ. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltÀ niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
SosiaalityöntekijÀ ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvÀt osaston ilmoitustaululta.
YmmÀrtÀÀkö ne kun on raskaana eikÀ halua sikiölle vaarallisia lÀÀkkeitÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YmmÀrtÀÀkö ne kun on raskaana eikÀ halua sikiölle vaarallisia lÀÀkkeitÀ?
Ei ne ees vÀlttÀmÀttÀ tiedÀ asiasta. Tieto kulkee huonosti ja jos tarttee niitÀ lÀÀkkeitÀ niin vaihtoehtoja ei ole
En ymmÀrrÀ sitÀ kun osastolla ei ole ehkÀisyÀ. Ne tietÀÀ ettÀ potilast nai keskenÀÀn ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?
Vierailija kirjoitti:
MikÀ on tervetuloa-piikki ?
Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?
Kannattaa kysyÀ persuilta. Jokaisella varmaan erilaista nÀkemystÀ ja skitsofrenia- sekÀ psykokopatiahoidoista vankka kokemus. Aivan ministeritasolla.
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ sitÀ kun osastolla ei ole ehkÀisyÀ. Ne tietÀÀ ettÀ potilast nai keskenÀÀn ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?
Ei ne tiedÀ. Oletus nimenomaan ettei seksiÀ ole
Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?
Ei ollu ainakaan tampereella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?Ei ollu ainakaan tampereella
Eikö tuo ole aika tylyÀ?
Onko henkilökunnalla oma erillinen ruokalansa mihin tulee eri safkat kun potilaille?
Vierailija kirjoitti:
Millaista sairaalassa nyt on. PÀivÀn kohokohdat on ruokailut ja lÀÀkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on tÀysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitÀÀn tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissÀ potilaiden kanssa ja potilaita vÀltellÀÀn kaikin keinoin.
Ei pidÀ paikkaansa. Ainakaan meillÀ. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensÀ potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitÀ tÀhn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyvÀisiÀ hoitoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Millaista sairaalassa nyt on. PÀivÀn kohokohdat on ruokailut ja lÀÀkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on tÀysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitÀÀn tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissÀ potilaiden kanssa ja potilaita vÀltellÀÀn kaikin keinoin.
Ei pidÀ paikkaansa. Ainakaan meillÀ. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensÀ potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitÀ tÀhn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyvÀisiÀ hoitoonsa.
Onko potilailla veitset vai vain haarukat?
Periaatteessa kai tossa tilanteessa katotaan sen Àidin terveys edelle, koska psykoosi on vakava tila ja muuta hoitoa ei ole. Eli pakkotilanne. (tosin jos et oo psykoosipotilas vaikka osastolla niin sit eri asia. Mun aikana oli yks anoreksiaa sairastava raskaana osastolla. Ei hajuaakaan miten onnistunu tulee raskaks)