Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂
Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (672)
Ihan hyvää hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. Pitää vaan rukoilla ja toivoa että olisi viisautta lääkäreillä ja psykiatreilla. Yhteistyötä tämän mielenterveyden hoidon pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. Pitää vaan rukoilla ja toivoa että olisi viisautta lääkäreillä ja psykiatreilla. Yhteistyötä tämän mielenterveyden hoidon pitäisi olla.
Riippuu paljon paikasta
Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellä?
Vierailija kirjoitti: Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellä?
Aborttia ei voi mun mielestä pakottaa ikinä
Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.
Ymmärtääkö ne kun on raskaana eikä halua sikiölle vaarallisia lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.
Ymmärtääkö ne kun on raskaana eikä halua sikiölle vaarallisia lääkkeitä?
Ei ne ees välttämättä tiedä asiasta. Tieto kulkee huonosti ja jos tarttee niitä lääkkeitä niin vaihtoehtoja ei ole
En ymmärrä sitä kun osastolla ei ole ehkäisyä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?
Vierailija kirjoitti:
Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.
Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.
Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.
Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.
Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.
Mikä on tervetuloa-piikki ?
Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?
Kannattaa kysyä persuilta. Jokaisella varmaan erilaista näkemystä ja skitsofrenia- sekä psykokopatiahoidoista vankka kokemus. Aivan ministeritasolla.
Vierailija kirjoitti: En ymmärrä sitä kun osastolla ei ole ehkäisyä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?
Ei ne tiedä. Oletus nimenomaan ettei seksiä ole
Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?
Ei ollu ainakaan tampereella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?Ei ollu ainakaan tampereella
Eikö tuo ole aika tylyä?
Onko henkilökunnalla oma erillinen ruokalansa mihin tulee eri safkat kun potilaille?
Vierailija kirjoitti:
Millaista sairaalassa nyt on. Päivän kohokohdat on ruokailut ja lääkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on täysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitään tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissä potilaiden kanssa ja potilaita vältellään kaikin keinoin.
Ei pidä paikkaansa. Ainakaan meillä. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensä potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitä tähn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyväisiä hoitoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Millaista sairaalassa nyt on. Päivän kohokohdat on ruokailut ja lääkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on täysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitään tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissä potilaiden kanssa ja potilaita vältellään kaikin keinoin.
Ei pidä paikkaansa. Ainakaan meillä. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensä potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitä tähn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyväisiä hoitoonsa.
Onko potilailla veitset vai vain haarukat?
Periaatteessa kai tossa tilanteessa katotaan sen äidin terveys edelle, koska psykoosi on vakava tila ja muuta hoitoa ei ole. Eli pakkotilanne. (tosin jos et oo psykoosipotilas vaikka osastolla niin sit eri asia. Mun aikana oli yks anoreksiaa sairastava raskaana osastolla. Ei hajuaakaan miten onnistunu tulee raskaks)