Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (672)

Vierailija
301/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Entä jos on valmiiksi raskaana kun joutuu osastolle? Joutuuko silti ottamaan noita sikiölle vaarallisia lääkkeitä? Miten siellä voi sheivata kun terät on oletettavasti kielletty?

Jos joudut pakkohoitoon niin antipsykootteja saat koska ne on ainut lääkehoito psykoosiin. Mitä teriin tulee, et saa sheivata. Teriä ei anneta. vasta kun oot vakaantunu niin voit saada valvotusti sheiverin

 

Eli niitä lääkkeitä joutuu syömään vaikka ne vahingottaisi sikiötä 😮

Periaatteessa kai tossa tilanteessa katotaan sen äidin terveys edelle, koska psykoosi on vakava tila ja muuta hoitoa ei ole. Eli pakkotilanne. (tosin jos et oo psykoosipotilas vaikka osastolla niin sit eri asia. Mun aikana oli yks anoreksiaa sairastava raskaana osastolla. Ei hajuaakaan miten onnistunu tulee raskaks)

Vierailija
302/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. Pitää vaan rukoilla ja toivoa että olisi viisautta lääkäreillä ja psykiatreilla. Yhteistyötä tämän mielenterveyden hoidon pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää hoitoa ollut kajaanin keskussairaalassa. Ja oulun yliopistollisella osastolla. Pitää vaan rukoilla ja toivoa että olisi viisautta lääkäreillä ja psykiatreilla. Yhteistyötä tämän mielenterveyden hoidon pitäisi olla.

Riippuu paljon paikasta

Vierailija
304/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellä?

Vierailija
305/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Voiko ne sitten pakottaa aborttiin siellä?

Aborttia ei voi mun mielestä pakottaa ikinä

Vierailija
306/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.

Vierailija
308/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.


Ymmärtääkö ne kun on raskaana eikä halua sikiölle vaarallisia lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Tervetuloa-piikki on?

Vierailija
310/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.

 

Ymmärtääkö ne kun on raskaana eikä halua sikiölle vaarallisia lääkkeitä?

Ei ne ees välttämättä tiedä asiasta. Tieto kulkee huonosti ja jos tarttee niitä lääkkeitä niin vaihtoehtoja ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä kun osastolla ei ole ehkäisyä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?

Vierailija
312/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista muista lääkkeistä kuin Tervetuloa-piikistä on oikeus kieltäytyä. Ei sitä tietenkään siellä informoida ja painostus on kova ja saattaa vaikuttaa vapautumiseen.

Joku kyseli noista taloudellisista puolista. Osastolla on mahdollisuus tavata sosiaalityöntekijää, jolta voi saada apua jos on onnistunut sotkemaan raha-asiansa.

Osaston päivämaksut on aika kalliita, en tarkalleen tiedä. Jos on oikeutettu toimeentulotulotukeen niin maksavat sieltä niinkuin muutkin terveydenhoitomaksut.

Sosiaalityöntekijä ja myös potilasoikeusviranomaisen yhteystiedot löytyvät osaston ilmoitustaululta.

Potilaan on kuitenkin itse pidettävä huolta näistäkin asioistaan.

Mikä on tervetuloa-piikki ?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?

Vierailija
314/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä persuilta. Jokaisella varmaan erilaista näkemystä ja skitsofrenia- sekä psykokopatiahoidoista vankka kokemus. Aivan ministeritasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En ymmärrä sitä kun osastolla ei ole ehkäisyä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja silti kondomeja ei voi ostaa edes omilla rahoilla. Haluaako ne oikeasti abortteja?

Ei ne tiedä. Oletus nimenomaan ettei seksiä ole

Vierailija
316/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?

Ei ollu ainakaan tampereella

Vierailija
317/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko osastolla esimerkiksi jouluruokaa ja kuusi?

Ei ollu ainakaan tampereella


Eikö tuo ole aika tylyä?

Vierailija
318/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko henkilökunnalla oma erillinen ruokalansa mihin tulee eri safkat kun potilaille?

Vierailija
319/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista sairaalassa nyt on. Päivän kohokohdat on ruokailut ja lääkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on täysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitään tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissä potilaiden kanssa ja potilaita vältellään kaikin keinoin. 

Ei pidä paikkaansa. Ainakaan meillä. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensä potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitä tähn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyväisiä hoitoonsa.

Vierailija
320/672 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista sairaalassa nyt on. Päivän kohokohdat on ruokailut ja lääkkeenjako. Loppuaika vaan odotellaan. Pakkohoidossa on täysin alisteisessa asemassa. Ei ole mitään tietoa milloin saat seuraavan kerran raitista ilmaa. Hoitajia vituttaa olla tekemisissä potilaiden kanssa ja potilaita vältellään kaikin keinoin. 

Ei pidä paikkaansa. Ainakaan meillä. Itse syön ruokani ja juon kahvinikin potilaiden seurassa. Pakkohoitoon joutuessa tilanne on yleensä potilaalle tietenkin kamala paikka. Googlella löytyy perusteet pakkohoitoon, en niitä tähn laita..ehdottomasti suurin osa potilaista on tyytyväisiä hoitoonsa.


Onko potilailla veitset vai vain haarukat?