Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂

Vierailija
11.09.2025 |

Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.

Kommentit (297)

Vierailija
281/297 |
26.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mun kokemukset on vaihtelevia 

Olen karannut muutaman kerran osasto hoidosta. 

Mut yks kiva muisto on et sain musiikkiterapiassa tehdÀ parin biisin levyn musiikkiterapeutin Kaa nauhoitettiin ;D

Ja Roucherin mustetahratestistÀ on jÀÀny vaan mieleen perhonen.

On ollut monia jaksoja osastolla.

Nyt en enÀÀ menis ellei olisi oikeesti joku... Hmmm... MikÀ.

On se sillain ettei jos kotona pÀrjÀÀ mut joskus psykiatri saattaa tehdÀ todella isoja virheitÀ kun pÀÀttÀvÀt potilaan asioista

Vierailija
282/297 |
26.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttÀÀ, kun somessa ihmiset valittaa kun eivÀt pÀÀse osastolle. Usein vielÀ sellaisia, joilla osastojaksoja takana. PelkkÀÀ ihmisten sÀilyttÀmistÀ se on. Mutta miksi ihmiset nimenomaan haluaa osastolle?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/297 |
26.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmetyttÀÀ, kun somessa ihmiset valittaa kun eivÀt pÀÀse osastolle. Usein vielÀ sellaisia, joilla osastojaksoja takana. PelkkÀÀ ihmisten sÀilyttÀmistÀ se on. Mutta miksi ihmiset nimenomaan haluaa osastolle?

EhkĂ€ osa saa oikeasti apua sieltĂ€. On niistĂ€ se hyvĂ€, etu et jos itsemurhariski niin siellĂ€ voi se pahin mennĂ€ ohi 

Vierailija
284/297 |
26.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Uudelleen joutuminen on pelottava ajatus, kesti niin paljon aikaa saada aivot toimimaan ylilÀÀkinnĂ€n jĂ€lkeen

Vierailija
285/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MikÀ on tuolijumppa?

Vierailija
286/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En siis tarkoita ettÀ yhteiskunnan piikkiin pitÀisi tarjota pillerit ja liukkarit naisille JA miehille mutta se ettei kondomeja voi ostaa kanttiinista edes omilla rahoilla? Puhumattakaan siitÀ ettÀ lÀhettipalvelut on pannassa

Vierailija
287/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ElÀmÀnhallinta kenties hukassa, ei huvita kokata ja muuta sellaista. MikÀs siellÀ sitten tÀysihoidossa ollessa ja varattomalle varmaan joku kela korvaa.

Vierailija
288/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ElÀmÀnhallinta kenties hukassa, ei huvita kokata ja muuta sellaista. MikÀs siellÀ sitten tÀysihoidossa ollessa ja varattomalle varmaan joku kela korvaa.

Ei korvaa. 

Vierailija
289/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa. 

Miten saa siis rahaa kun on osastolla?

Vierailija
290/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy nÀiltÀ sarja jankuttajilta ne tietÀÀ .esim persu jankuttaja.

Miksi et itse kerro, olethan kuullut vassari tovereiltasi nÀitÀ kokemuksia !

Vierailija
291/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa. 

Ei kai ne kaikki siellÀ olevat nyt mitÀÀn miljonÀÀrejÀ ole vaan usein työkyvyttömiÀ ja rahattomia joten korvaukset juoksee.

Vierailija
292/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi kertaa. EnsimmÀisellÀ kerralla pari kuukautta ja toisella kertaa viikon. Tarvitsin kyllÀ hoitojaksoa koska olin pahasti psykoottinen varsinkin ensimmÀisellÀ kerralla. Osastolla aloitettiin lÀÀkitys ja pÀivÀrytmi pyöri ruokailuiden ja erilaisten ryhmien mukaan. Huono puoli oli se ettÀ lÀÀkitys oli vÀÀrÀ koko osastojakson ajan ja kesti 3 vuotta löytÀÀ sopiva lÀÀke, vasta neljÀs oli sellainen missÀ ei ollut liian pahoja sivuvaikutuksia.

Vierailija
293/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

https://madinfinland.org/

TÀllÀ sivustolla paljon ihmisten kokemuksia ja tietoa psykiatriasta sekÀ siitÀ miten sitÀ tulisi muuttaa. Suosittelen kovasti jos aihe kiinnostaa! Valtavirtapsykiatrian ongelmia kuvataan sekÀ tieteen ettÀ kokemusten kautta.

Vierailija
294/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kaksi kertaa. EnsimmÀisellÀ kerralla pari kuukautta ja toisella kertaa viikon. Tarvitsin kyllÀ hoitojaksoa koska olin pahasti psykoottinen varsinkin ensimmÀisellÀ kerralla. Osastolla aloitettiin lÀÀkitys ja pÀivÀrytmi pyöri ruokailuiden ja erilaisten ryhmien mukaan. Huono puoli oli se ettÀ lÀÀkitys oli vÀÀrÀ koko osastojakson ajan ja kesti 3 vuotta löytÀÀ sopiva lÀÀke, vasta neljÀs oli sellainen missÀ ei ollut liian pahoja sivuvaikutuksia.

Sekstailitko siellĂ€ osastolla 🙂

Vierailija
295/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Antipsykootit rampauttavat ihmisen seksuaalisesti. Se ettĂ€ verrattain nuorten ihmisten seksuaalisuus tuhotaan on suht julmaa. Olen rukoillut samaa nĂ€ille pahantekijöille mitĂ€ ovat tehneet minulle. Ottaisitteko itse piikitettynĂ€ aineita jotka tuhoavat teiltĂ€ halut ja kyvyt? No, sitĂ€hĂ€n ei kysytĂ€.  Verrattavissa murhaan, kemiallinen kastraatio. Ei hullut pÀÀse lisÀÀntymÀÀn. Kaikki ilo vaan elĂ€mĂ€stĂ€ pois, se on oikein. MitĂ€ sitĂ€ seksillĂ€ tekisikÀÀn, muuthan senkin pÀÀttĂ€vĂ€t puolestasi eikö?

Vierailija
296/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antipsykootit rampauttavat ihmisen seksuaalisesti. Se ettĂ€ verrattain nuorten ihmisten seksuaalisuus tuhotaan on suht julmaa. Olen rukoillut samaa nĂ€ille pahantekijöille mitĂ€ ovat tehneet minulle. Ottaisitteko itse piikitettynĂ€ aineita jotka tuhoavat teiltĂ€ halut ja kyvyt? No, sitĂ€hĂ€n ei kysytĂ€.  Verrattavissa murhaan, kemiallinen kastraatio. Ei hullut pÀÀse lisÀÀntymÀÀn. Kaikki ilo vaan elĂ€mĂ€stĂ€ pois, se on oikein. MitĂ€ sitĂ€ seksillĂ€ tekisikÀÀn, muuthan senkin pÀÀttĂ€vĂ€t puolestasi eikö?

Ja jos joku tulee sanomaan ettÀ ethÀn sinÀ ketÀÀn saisi muutenkaan kun olet hullu niin kyllÀ minÀ olen ihan kykenevÀ ihmissuhteisiin. SeksiÀ oli viimeksi vain pikkuisen valju harrastaa tunto poissa?? Ai mutta sekin toki johtui vain viasta pÀÀssÀni. Osastolla piikitetyillÀ hermomyrkyillÀ ei tekemistÀ asian kanssa. Psykiatrien mukaan kaikki sivuvaikutukset muutenkin johtuvat aina viasta potilaan pÀÀssÀ.

Vierailija
297/297 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EntÀ jos on valmiiksi raskaana kun joutuu osastolle? Joutuuko silti ottamaan noita sikiölle vaarallisia lÀÀkkeitÀ?
Miten siellÀ voi sheivata kun terÀt on oletettavasti kielletty?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi kahdeksan kaksi