Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (297)
Eniten ihmetyttÀÀ, kun somessa ihmiset valittaa kun eivÀt pÀÀse osastolle. Usein vielÀ sellaisia, joilla osastojaksoja takana. PelkkÀÀ ihmisten sÀilyttÀmistÀ se on. Mutta miksi ihmiset nimenomaan haluaa osastolle?
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttÀÀ, kun somessa ihmiset valittaa kun eivÀt pÀÀse osastolle. Usein vielÀ sellaisia, joilla osastojaksoja takana. PelkkÀÀ ihmisten sÀilyttÀmistÀ se on. Mutta miksi ihmiset nimenomaan haluaa osastolle?
EhkÀ osa saa oikeasti apua sieltÀ. On niistÀ se hyvÀ, etu et jos itsemurhariski niin siellÀ voi se pahin mennÀ ohi
Uudelleen joutuminen on pelottava ajatus, kesti niin paljon aikaa saada aivot toimimaan ylilÀÀkinnÀn jÀlkeen
En siis tarkoita ettÀ yhteiskunnan piikkiin pitÀisi tarjota pillerit ja liukkarit naisille JA miehille mutta se ettei kondomeja voi ostaa kanttiinista edes omilla rahoilla? Puhumattakaan siitÀ ettÀ lÀhettipalvelut on pannassa
Vierailija kirjoitti:
ElÀmÀnhallinta kenties hukassa, ei huvita kokata ja muuta sellaista. MikÀs siellÀ sitten tÀysihoidossa ollessa ja varattomalle varmaan joku kela korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElÀmÀnhallinta kenties hukassa, ei huvita kokata ja muuta sellaista. MikÀs siellÀ sitten tÀysihoidossa ollessa ja varattomalle varmaan joku kela korvaa.
Ei korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ei korvaa.
Miten saa siis rahaa kun on osastolla?
Vierailija kirjoitti:
Kysy nÀiltÀ sarja jankuttajilta ne tietÀÀ .esim persu jankuttaja.
Miksi et itse kerro, olethan kuullut vassari tovereiltasi nÀitÀ kokemuksia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei korvaa.
Ei kai ne kaikki siellÀ olevat nyt mitÀÀn miljonÀÀrejÀ ole vaan usein työkyvyttömiÀ ja rahattomia joten korvaukset juoksee.
Olen ollut kaksi kertaa. EnsimmÀisellÀ kerralla pari kuukautta ja toisella kertaa viikon. Tarvitsin kyllÀ hoitojaksoa koska olin pahasti psykoottinen varsinkin ensimmÀisellÀ kerralla. Osastolla aloitettiin lÀÀkitys ja pÀivÀrytmi pyöri ruokailuiden ja erilaisten ryhmien mukaan. Huono puoli oli se ettÀ lÀÀkitys oli vÀÀrÀ koko osastojakson ajan ja kesti 3 vuotta löytÀÀ sopiva lÀÀke, vasta neljÀs oli sellainen missÀ ei ollut liian pahoja sivuvaikutuksia.
TÀllÀ sivustolla paljon ihmisten kokemuksia ja tietoa psykiatriasta sekÀ siitÀ miten sitÀ tulisi muuttaa. Suosittelen kovasti jos aihe kiinnostaa! Valtavirtapsykiatrian ongelmia kuvataan sekÀ tieteen ettÀ kokemusten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaksi kertaa. EnsimmÀisellÀ kerralla pari kuukautta ja toisella kertaa viikon. Tarvitsin kyllÀ hoitojaksoa koska olin pahasti psykoottinen varsinkin ensimmÀisellÀ kerralla. Osastolla aloitettiin lÀÀkitys ja pÀivÀrytmi pyöri ruokailuiden ja erilaisten ryhmien mukaan. Huono puoli oli se ettÀ lÀÀkitys oli vÀÀrÀ koko osastojakson ajan ja kesti 3 vuotta löytÀÀ sopiva lÀÀke, vasta neljÀs oli sellainen missÀ ei ollut liian pahoja sivuvaikutuksia.
Sekstailitko siellĂ€ osastolla đ
Antipsykootit rampauttavat ihmisen seksuaalisesti. Se ettÀ verrattain nuorten ihmisten seksuaalisuus tuhotaan on suht julmaa. Olen rukoillut samaa nÀille pahantekijöille mitÀ ovat tehneet minulle. Ottaisitteko itse piikitettynÀ aineita jotka tuhoavat teiltÀ halut ja kyvyt? No, sitÀhÀn ei kysytÀ. Verrattavissa murhaan, kemiallinen kastraatio. Ei hullut pÀÀse lisÀÀntymÀÀn. Kaikki ilo vaan elÀmÀstÀ pois, se on oikein. MitÀ sitÀ seksillÀ tekisikÀÀn, muuthan senkin pÀÀttÀvÀt puolestasi eikö?
Vierailija kirjoitti:
Antipsykootit rampauttavat ihmisen seksuaalisesti. Se ettÀ verrattain nuorten ihmisten seksuaalisuus tuhotaan on suht julmaa. Olen rukoillut samaa nÀille pahantekijöille mitÀ ovat tehneet minulle. Ottaisitteko itse piikitettynÀ aineita jotka tuhoavat teiltÀ halut ja kyvyt? No, sitÀhÀn ei kysytÀ. Verrattavissa murhaan, kemiallinen kastraatio. Ei hullut pÀÀse lisÀÀntymÀÀn. Kaikki ilo vaan elÀmÀstÀ pois, se on oikein. MitÀ sitÀ seksillÀ tekisikÀÀn, muuthan senkin pÀÀttÀvÀt puolestasi eikö?
Ja jos joku tulee sanomaan ettÀ ethÀn sinÀ ketÀÀn saisi muutenkaan kun olet hullu niin kyllÀ minÀ olen ihan kykenevÀ ihmissuhteisiin. SeksiÀ oli viimeksi vain pikkuisen valju harrastaa tunto poissa?? Ai mutta sekin toki johtui vain viasta pÀÀssÀni. Osastolla piikitetyillÀ hermomyrkyillÀ ei tekemistÀ asian kanssa. Psykiatrien mukaan kaikki sivuvaikutukset muutenkin johtuvat aina viasta potilaan pÀÀssÀ.
EntÀ jos on valmiiksi raskaana kun joutuu osastolle? Joutuuko silti ottamaan noita sikiölle vaarallisia lÀÀkkeitÀ?
Miten siellÀ voi sheivata kun terÀt on oletettavasti kielletty?
Mun kokemukset on vaihtelevia
Olen karannut muutaman kerran osasto hoidosta.
Mut yks kiva muisto on et sain musiikkiterapiassa tehdÀ parin biisin levyn musiikkiterapeutin Kaa nauhoitettiin ;D
Ja Roucherin mustetahratestistÀ on jÀÀny vaan mieleen perhonen.
On ollut monia jaksoja osastolla.
Nyt en enÀÀ menis ellei olisi oikeesti joku... Hmmm... MikÀ.
On se sillain ettei jos kotona pÀrjÀÀ mut joskus psykiatri saattaa tehdÀ todella isoja virheitÀ kun pÀÀttÀvÀt potilaan asioista