Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa 🙂
Miten alistetussa asemassa siellä on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellä M1-lähetteellä?
Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellä M1-lähetteellä?Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
Mitä noi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellä M1-lähetteellä?
Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
Mitä noi tarkoittaa?
Tarkkailulähete ja pakkohoito
Vierailija kirjoitti: Miten noi hoitajat sitten suhtautuu potilaisiin?
Nuoremmat harjoittelijat oli vielä empaattisia, mutta kokeneemmat selvästi tympääntyneitä. Onhan se ymmärrettävääkin kun on vuositolkulla katselleet hulluja. Lähellä eläkeikää olevat olikin sitten jo suorastaan tylyjä. Että eipä kyllä itseänikään kiinnostanut heidän kanssaan jutella.
Siellä oli hoitajissa sekä naisia että miehiä, aikalailla puolet ja puolet.
Yhteiskunnan varojen tuhlaamista sellainen hoito, josta ihminen tulee ulos vain huonommassa kunnossa. Samoin tehottomien tai pelkästään haitallisten lääkkeiden tuputus ja pakotus ei tule halvaksi sekään. Suomalaiset veronmaksajat maksavat tämän kaiken omasta pussistaan, mutta saavatko he oikeasti varoilleen vastetta?
En oikein tiedä miten väkivallan kuuluisi auttaa minua? Vaikka olisinkin mielisairas (kuten minulle on sanottu) 🤷🏻
Olisi ihan kiva että olisi omat huoneet. Minulla huonekaveri vaihtui kokoajan ja pari kertaa joku yritti varastaa tavaroitani. Eräs huonekaveri myös uhkaili tappamisella jos nukahtaisin, niin menin nukkumaan huoneeseen jossa ei olisi saanut oikeasti nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan varojen tuhlaamista sellainen hoito, josta ihminen tulee ulos vain huonommassa kunnossa. Samoin tehottomien tai pelkästään haitallisten lääkkeiden tuputus ja pakotus ei tule halvaksi sekään. Suomalaiset veronmaksajat maksavat tämän kaiken omasta pussistaan, mutta saavatko he oikeasti varoilleen vastetta?
Tuskin. Olis ees terapiaa yms
Välillä joku paiskaa vesipisteen seinästä läpi ja juostaan porukalla ulos, sellasta normia
En ymmärrä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja psyykelääkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkäisyä kun on siellä?
Jo ennestään karuja kokeneita ihmisiä, lapsuudessa kaltoinkohdeltuja kaltoinkohdellaan lisää, viedään oikeudet ja nimitetään mielisairaaksi
Psykiatria ja ideologia sen takana tuntuu vähän tältä: joku lyö sinua ja saat mustelman, sinun tehtäväsi on pyytää anteeksi mustelmaa/traumaa ja peittää se, tai muuten sinulle tehdään lisää väkivaltaa
Kannatta kysyä perussuomalaisilta. Sama keneltä koko laumassa. Ministerit eivät ehdi kyykytyskiireiltään vastata mutta kyllä joku vesipääraukka varmaan mielellään ehtii kun saa olla äänessä.
Vierailija kirjoitti: En ymmärrä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja psyykelääkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkäisyä kun on siellä?
Ei ne tiedä useinkaan. Kun nimenomaan oletus on ettei seksiä harrastatea ja se on kielletty (tosin sanktiota en tiedä).
Vierailija kirjoitti: En ymmärrä. Ne tietää että potilast nai keskenään ja psyykelääkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkäisyä kun on siellä?
Ne on kopissa usein, eli oikeesti ei ne tiedä. Näin porukan tekevän kiellettyjä asioita koska valvonta olematonta. Oletus on luonnollisesti ettei kukaan tee vaan näinhän asiat ei mene. Toiseksi, miks luulet et ne maksais ehkäsyä kun ei maksa mitään toimintaakaan? Meillä oli tuolijumppaa ja videoita youtubesta telkkarin kautta viriketoimintana. Nolla budjetti siis. Ehkäsy maksaa
Jep. Sit jos et oo sellanen johon lääkkeet käy kuten anoreksia/itsetuhoisuus niin eipä noista mitää iloa paljoa ole