Kertokaa millaista on olla psykiatrisessa osastohoidossa đ
Miten alistetussa asemassa siellÀ on? Millaisia hoitajat on ja miten ne kohtelee potilaita jne.
Kommentit (502)
Moniko on siellÀ M1-lÀhetteellÀ?
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellÀ M1-lÀhetteellÀ?
Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellÀ M1-lÀhetteellÀ?Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
MitÀ noi tarkoittaa?
Siis vankiloissakin on kirjastot. Miksei sairaaloissa voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Moniko on siellÀ M1-lÀhetteellÀ?
Riippuu paikasta. Kun ite olin niin kaikki m1 tai m3
MitÀ noi tarkoittaa?
TarkkailulÀhete ja pakkohoito
Miten noi hoitajat sitten suhtautuu potilaisiin?
Vierailija kirjoitti: Miten noi hoitajat sitten suhtautuu potilaisiin?
Nuoremmat harjoittelijat oli vielÀ empaattisia, mutta kokeneemmat selvÀsti tympÀÀntyneitÀ. Onhan se ymmÀrrettÀvÀÀkin kun on vuositolkulla katselleet hulluja. LÀhellÀ elÀkeikÀÀ olevat olikin sitten jo suorastaan tylyjÀ. EttÀ eipÀ kyllÀ itseÀnikÀÀn kiinnostanut heidÀn kanssaan jutella.
SiellÀ oli hoitajissa sekÀ naisia ettÀ miehiÀ, aikalailla puolet ja puolet.
Yhteiskunnan varojen tuhlaamista sellainen hoito, josta ihminen tulee ulos vain huonommassa kunnossa. Samoin tehottomien tai pelkÀstÀÀn haitallisten lÀÀkkeiden tuputus ja pakotus ei tule halvaksi sekÀÀn. Suomalaiset veronmaksajat maksavat tÀmÀn kaiken omasta pussistaan, mutta saavatko he oikeasti varoilleen vastetta?
En oikein tiedĂ€ miten vĂ€kivallan kuuluisi auttaa minua? Vaikka olisinkin mielisairas (kuten minulle on sanottu) đ€·đ»
Olisi ihan kiva ettÀ olisi omat huoneet. Minulla huonekaveri vaihtui kokoajan ja pari kertaa joku yritti varastaa tavaroitani. ErÀs huonekaveri myös uhkaili tappamisella jos nukahtaisin, niin menin nukkumaan huoneeseen jossa ei olisi saanut oikeasti nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan varojen tuhlaamista sellainen hoito, josta ihminen tulee ulos vain huonommassa kunnossa. Samoin tehottomien tai pelkÀstÀÀn haitallisten lÀÀkkeiden tuputus ja pakotus ei tule halvaksi sekÀÀn. Suomalaiset veronmaksajat maksavat tÀmÀn kaiken omasta pussistaan, mutta saavatko he oikeasti varoilleen vastetta?
Tuskin. Olis ees terapiaa yms
VÀlillÀ joku paiskaa vesipisteen seinÀstÀ lÀpi ja juostaan porukalla ulos, sellasta normia
En ymmÀrrÀ. Ne tietÀÀ ettÀ potilast nai keskenÀÀn ja psyykelÀÀkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkÀisyÀ kun on siellÀ?
Kysy nÀiltÀ sarja jankuttajilta ne tietÀÀ .esim persu jankuttaja.
Jo ennestÀÀn karuja kokeneita ihmisiÀ, lapsuudessa kaltoinkohdeltuja kaltoinkohdellaan lisÀÀ, viedÀÀn oikeudet ja nimitetÀÀn mielisairaaksi
Psykiatria ja ideologia sen takana tuntuu vÀhÀn tÀltÀ: joku lyö sinua ja saat mustelman, sinun tehtÀvÀsi on pyytÀÀ anteeksi mustelmaa/traumaa ja peittÀÀ se, tai muuten sinulle tehdÀÀn lisÀÀ vÀkivaltaa
Kannatta kysyÀ perussuomalaisilta. Sama keneltÀ koko laumassa. Ministerit eivÀt ehdi kyykytyskiireiltÀÀn vastata mutta kyllÀ joku vesipÀÀraukka varmaan mielellÀÀn ehtii kun saa olla ÀÀnessÀ.
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ. Ne tietÀÀ ettÀ potilast nai keskenÀÀn ja psyykelÀÀkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkÀisyÀ kun on siellÀ?
Ei ne tiedÀ useinkaan. Kun nimenomaan oletus on ettei seksiÀ harrastatea ja se on kielletty (tosin sanktiota en tiedÀ).
Vierailija kirjoitti: En ymmÀrrÀ. Ne tietÀÀ ettÀ potilast nai keskenÀÀn ja psyykelÀÀkkeet on vaarallisia sikiölle. Miksi ne ei voisi tarjota ehkÀisyÀ kun on siellÀ?
Ne on kopissa usein, eli oikeesti ei ne tiedÀ. NÀin porukan tekevÀn kiellettyjÀ asioita koska valvonta olematonta. Oletus on luonnollisesti ettei kukaan tee vaan nÀinhÀn asiat ei mene. Toiseksi, miks luulet et ne maksais ehkÀsyÀ kun ei maksa mitÀÀn toimintaakaan? MeillÀ oli tuolijumppaa ja videoita youtubesta telkkarin kautta viriketoimintana. Nolla budjetti siis. EhkÀsy maksaa
Jep. Sit jos et oo sellanen johon lÀÀkkeet kÀy kuten anoreksia/itsetuhoisuus niin eipÀ noista mitÀÀ iloa paljoa ole