Lapsilisät vain köyhille
Heille jotka niitä todella tarvitsee. Typerää että valtio antaa varakkaille rahaa jotka he laittaa sijoitustilille. Valtio joutuu ottamaan lainaa sen takia.
Kommentit (91)
Se ei meille käy! Lapsilisä ei mystisesti ole lainkaan sosiaaliturvaa varakkaillekin.
T: Kokoomus
Jos on yli 2000€/kk tulot, niin kaikki tuki pois.
Lapsilisät kokonaan kaikilta pois. Ne lisääntykööt, joilla on itse varaa elättää lapsensa
Jokainen lapsi on lapsilisän arvoinen.
Kokoomuksen mielestä vain rikkaille pitäisi olla lapsilisät ja mieluiten tuplana.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät kokonaan kaikilta pois. Ne lisääntykööt, joilla on itse varaa elättää lapsensa
Paitsi oli varaa kun lisäännyin. Mutta ei sitä aina tiedä mitä elämä tuo eteen 18 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lapsi on lapsilisän arvoinen.
Mutta moni vanhempi ei ole. Parempi olisi tukea sitten vaikka köyhiä jollain maksusitoumuksella jolla voi ostaa lapselle vaatetta ja ruokaa. Tai jollain paketilla jossa on vaatteita ja ruokaa, niin menisi varmemmin sitten oikeasti sille lapselle, eikä vaikka tupakkaan ja viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi oli varaa kun lisäännyin. Mutta ei sitä aina tiedä mitä elämä tuo eteen 18 vuoden aikana.
Tuki voitaisiin antaa muuna kuin rahana ja vain köyhille.
Suomessa on jo ihan tarpeeksi tuloperusteista tukemista.
Oma 3-lapsinen perheeni olisi luultavasti luettu liian hyvätuloiseksi, jos lapsilisät olisivat jonkun tulorajan mukaan. Mies oli ihan hyvässä työssä. Itse olin opiskelija ja minimituloilla. Miehen veroprosentti oli suuri.
Naapurissa asui perhe, joka sai tuloperusteisesti asumistukea ja toimeentulotukea.
Käteen kuussa jäävä rahamäärä oli molemmissa perheissä sama. Molemmat käyttivät kaiken lapsilisän peruselämiseen.
Jos lapsilisä olisi ollut tuloperusteinen, olisimme olleet lapsilisien verran köyhempiä, kuin naapurit.
Pakkoruotsin lopettamisesta tulisi satojen miljoonien säästöt. Halukkaat voisivat toki pitää valinnaisaineena.
Miksei lapsille saisi säästää? Haluatte että kaikki ovat yhtä köyhiä?
Vierailija kirjoitti:
Alunperin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille suurperheille. Keskusta halusi rahan kaikille. Lapsilisät pitäisi tehdä tuloraja. Varakkaat säästää ne lisät lapsilleen. Nyt on useita todella köyhiä perheitä joilla raha on todella tärkeä Ei näillä lapsilla juuri ole harrastuksia. Hyvä kun saavat ruokaa ja vaatetta.Säästötoimet kohdistuu aina eniten muutenkin jo köyhiin ja vähävsraisiin lapsiperheisiin. Myös kaikkien heikonpiosaisten elämä kurjistuu aina vaan enemmän
Miksi meidän asiamme hyvin hoitaneiden pitäisi aina vaan maksaa ja maksaa muiden eläminen? EI MUUTEN KÄY.
Kyllä sopii minulle kunhan ovat kantasuomalaisia .
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsin lopettamisesta tulisi satojen miljoonien säästöt. Halukkaat voisivat toki pitää valinnaisaineena.
Tämä on tosi.Tuo typerä rkp :n puheenjohtaja voisi muuttaa ruotsiin kun on niin itseään täysi.Tuollaisella kannatuksella voisi laittaa ne housut jalkaansa eikä hölöttää turhan päiväisiä.
Lapsilisät pois kaikilta. Toiset saa sen sitten toimeentulotuessa.
Miksi kaikki tuet ja verovarat täytyisi jakaa niille, jotka ei niitä maksa ?
Mikä olisi tuloraja ja miten sitä valvottaisiin, kk vai vuositasolla? Paljonko valvontasysteemin rakentaminen ja ylläpito maksaisi, ja paljonko tämä säästäisi taas lapsilisän kuluja? Mikä olisi siis nettohyöty?
En ole KOSKAAN nähnyt kenenkään vastaavan näihin ihan ensimmäisenä kysyttäviin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi tuloraja ja miten sitä valvottaisiin, kk vai vuositasolla? Paljonko valvontasysteemin rakentaminen ja ylläpito maksaisi, ja paljonko tämä säästäisi taas lapsilisän kuluja? Mikä olisi siis nettohyöty?
En ole KOSKAAN nähnyt kenenkään vastaavan näihin ihan ensimmäisenä kysyttäviin kysymyksiin.
Nykyään kun on tulorekisteri, valvonta voitaisiin varmasti automatisoida siten että joka kuukausi arvioitaisiin kuuluuko perheelle tuki vai ei. Tosin sen tekemiseen varmaan menisi vuoden tai kaksi säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen mielestä vain rikkaille pitäisi olla lapsilisät ja mieluiten tuplana.
Johan se Marin tuplasikin ne silloin aikanaan. Siitäkin tuli iso lovi valtion kassaan.
Alunperin lapsilisät oli tarkoitettu pienituloisille suurperheille. Keskusta halusi rahan kaikille. Lapsilisät pitäisi tehdä tuloraja. Varakkaat säästää ne lisät lapsilleen. Nyt on useita todella köyhiä perheitä joilla raha on todella tärkeä Ei näillä lapsilla juuri ole harrastuksia. Hyvä kun saavat ruokaa ja vaatetta.Säästötoimet kohdistuu aina eniten muutenkin jo köyhiin ja vähävsraisiin lapsiperheisiin. Myös kaikkien heikonpiosaisten elämä kurjistuu aina vaan enemmän