Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole hankkinut sähköautoa?

Vierailija
11.09.2025 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. Käyn töissä autolla joka maksoi alle 2000€ niin kuin tuhannet muutkin suomalaiset. Meillä ei ikinä tule olemaan vara sähköautoihin.

Vierailija
22/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tartte kahta autoa. Oon sinkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla on tuo vanha Volvo. Kalareissulle ei pystyisi menemään huonoja teitä jollain sähkörimpulalla.

Volvot on muutenkin kestäviä autoja. Jos tulee kolari (toivottavasti ei) niin varsinkin vanhan Volvon pellit kestää paremmin kuin nykyisten muoviautojen.

Vierailija
24/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla on tuo vanha Volvo. Kalareissulle ei pystyisi menemään huonoja teitä jollain sähkörimpulalla.

Ihan yhtä hyvin se sähkörimpula sen huonon tien kulkee kuin kartanovolvo ;)

Vierailija
25/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kokemusta on. Tarvittiin traktori vetämään se talvella sohjokelillä ihan vaan ajourista pois. Sen jälkeen mietittiin, että mihin laitetaan töpseli.

Vierailija
26/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kokemusta on. Tarvittiin traktori vetämään se talvella sohjokelillä ihan vaan ajourista pois. Sen jälkeen mietittiin, että mihin laitetaan töpseli.

No myt herää kysymys että mikä tämä sähkörimpula oli?

Itselläni ole ikinä ollut ongelmaa, ihan sama mikä keli, kinttupolku tai muu polttomoottorilla ongelmaksi katsottu kohde.

Vierailija
27/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut. Olen varsinainen duracelpupu kun työnnän autoani eteenpäin kun se p*ska ei käynnisty.

Vierailija
28/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pelleillä latausjohtojen kanssa eikä rivarin autokatoksessa ole latauspaikkaa. Ajan itselataavalla hybridiautolla 👍

Rivarin autokatoksessa ei ole sähköjä? Enpä usko.

Kaikki autokatoksien tai parkkipaikkojen auton moottorilämmitintä varten olevat pistorasiat eivät sovellu auton ajoakun lataamiseen. Meilläkin tällä hetkellä n. puolet autopaikoista on vielä niin vanhoilla johdotuksilla, ettei taloyhtiö ole antanut lupaa ladata niistä.

Taloyhtiö olette te. Itsehän päätätte kuinka takapajuinen taloyhtiö olette.

No isossa taloyhtiössä on paljon osakkaita, joille ei ole mitään merkitystä sille, että onko taloyhtiön jokainen autopaikka soveltuva sähköauton lataukselle tai onko esimerkiksi ovien lukituksessa uusin avaintekniikka käytössä. Jos ei kykene ymmärtämään, ettei taloyhtiössä toimita aina niinkuin minä haluan, kannattaa asua muuten kuin yhtiömuotoisessa asuintalossa. Miten muuten,  kumpi taloyhtiö on takapajuisempi, jos yhtiössä on 10 autopaikkaa, joista 5 on sähköauton lataukseen sopivia tai 100 autopaikkaa, joista 25 on sähköauton lataukseen sopivia. Toisessa paikkoja on 20 enemmän,  mutta ensimmäisessä on 50% ja toisessa vain 25% paikoista sähköautojen latausta varten...

Vierailija
29/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en löydä kunnollista ohjetta siihen, miten jakohihna vaihdetaan näissä 

Vierailija
30/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki Jenkki Skeidaa

Vierailija
31/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Onko kokemusta?

Vierailija
32/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Onko kokemusta?

Kokemusta taitaa löytyä :D

Vierailija
33/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä eikä tarvetta hankkia.

Vierailija
34/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pelleillä latausjohtojen kanssa eikä rivarin autokatoksessa ole latauspaikkaa. Ajan itselataavalla hybridiautolla 👍

Kaikki autokatoksien tai parkkipaikkojen auton moottorilämmitintä varten olevat pistorasiat eivät sovellu auton ajoakun lataamiseen. Meilläkin tällä hetkellä n. puolet autopaikoista on vielä niin vanhoilla johdotuksilla, ettei taloyhtiö ole antanut lupaa ladata niistä.

Mä niin uskon ettei siellä kellään pakkasaamuina soi lohkolämppärin lisäksi 1800W sisätilalämmitin.

Jos se on järjestyssäännöissä kielletty, niin taloyhtiö ei ole mahdollisista vahingoista vastuussa vaan 100% varmuudella perii vahingonkorvaykset järjestyssääntöjä rikkoneelta. Voithan sä ladata shukolatausjohdolla sitä sähköautoa jokaisesta pistorasiasta, mutta hidasta se on ja jos jotain sattuu,  niin syyllinen katsoo sua kun menet peilin eteen.

Vierailija
35/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. 

Vierailija
36/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin uskon ettei siellä kellään pakkasaamuina soi lohkolämppärin lisäksi 1800W sisätilalämmitin.

No meidän taloyhtiössä on sisätila läppärit kielletty. Ei kestä sulakkeet. Sähköremppa on tulossa  muutaman vuoden päästä.

Vierailija
37/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No isossa taloyhtiössä on paljon osakkaita, joille ei ole mitään merkitystä sille, että onko taloyhtiön jokainen autopaikka soveltuva sähköauton lataukselle tai onko esimerkiksi ovien lukituksessa uusin avaintekniikka käytössä. Jos ei kykene ymmärtämään, ettei taloyhtiössä toimita aina niinkuin minä haluan, kannattaa asua muuten kuin yhtiömuotoisessa asuintalossa. Miten muuten,  kumpi taloyhtiö on takapajuisempi, jos yhtiössä on 10 autopaikkaa, joista 5 on sähköauton lataukseen sopivia tai 100 autopaikkaa, joista 25 on sähköauton lataukseen sopivia. Toisessa paikkoja on 20 enemmän,  mutta ensimmäisessä on 50% ja toisessa vain 25% paikoista sähköautojen latausta varten..."

No onko siellä katoksessa nyt niitä autopaikkoja vai eikö ole?

Vierailija
38/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tarvittiin traktori vetämään sähköauto ajourista. Sen jälkeen me kalastajat mentiin sillä Volvolla.

Vierailija
39/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meidän taloyhtiössä on sisätila läppärit kielletty. Ei kestä sulakkeet. Sähköremppa on tulossa  muu

En usko pätkääkään koska tolpissa on aina vähintään 8A sulake.

Vierailija
40/47 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoni on sen verran hyvässä kunnossa että ei järkeä vaihtaa. Jos olisi bensa vaihtaisin niin olisi luontoystävällisempi, mutta ajan biokaasulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän