Miksi vain naisten ulkonäköä kommentoidaan?
Esimerkiksi jos joku nainen kuolee/tapetaan, niin heti monet kommentoivat että: Voi ei hän oli niin kaunis! Miksi naisten ulkonäköä kommentoidaan joka asiassa? Teki nainen mitä tahansa tai naiselle kävi jotain. Mutta miksi ikinä ei kommentoida miesten ulkonäköä jos vaikka mies kuolee/tapetaan tai mies tekee jotain?
Tämän osoittaa vain sen että naisia huomioidaan vain ulkonäön kautta. Heitä ei muuten noteerata. Eikö olekin hullua? Miksi ihmiset ovat tällaisia?
Kommentit (10)
Tämä maailma on aika masentava paikka. Niin ulkonäkökeskeinen.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ole ikinä edes ajatellut noin. Nykyään lehdissä lukee et joku kuoli. Itte oon vaan kuka toi oli? Nevö hööd.
No somessa varsinkin on tällaisia kommentteja.
Koska miesten ulkonäön suhteen ollaan paljon kriittisempiä. Lähes kuka tahansa puolivillainen akka on "kaunis", mutta komeakin mies on ulkonäöltään yhtä arvostettava kuin suht ruma nainen. Heidän ulkonäkään ei kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Koska miesten ulkonäön suhteen ollaan paljon kriittisempiä. Lähes kuka tahansa puolivillainen akka on "kaunis", mutta komeakin mies on ulkonäöltään yhtä arvostettava kuin suht ruma nainen. Heidän ulkonäkään ei kommentoida.
Höhö... höhöhöhö..
Ei miesten olemusta arvostella yhtään!
T:Tinttu
Koska naiset kasvatetaan olemaan kommentoimatta.
Naiset ovat itse tehneet numeron ulkonäöstään ja sen myötä mukaan tulee myös paineet. Ainakin nykyaikana.
Vertailun vuoksi Miksi vain miehiä halvekditaan jos ovat keskimittaista lyhyempiä tai kaljuuntuneita? Että joo. Kyllä miestenkin ulkonäköä pilkataan ja haukutaan ja arvostellaan.
Vaikuttaa monesti myös sille, että vaate ja pukeutumistyyleillä lrikittely ja kokeilut on enempi naisille moraalisesti hyväksyttävämpiä kuin miehille; totta kai, jossain arabi ja muslimi maassa voi olla toisinpäin
En mä ainakaan ole ikinä edes ajatellut noin. Nykyään lehdissä lukee et joku kuoli. Itte oon vaan kuka toi oli? Nevö hööd.