Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** LOKALUTUSET TI-KE-TO*****

10.04.2007 |

Uus pino. Laitan kolme päivää, niin päästään sitten " vanhaan rytmiin" alk. perjantai.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin levännyt olo vaan ei pääsiäisen jälkeen ole, esikoinen sairasteli joten pari yötä mennyt todella huonolla nukkumisella. Vaan jospa se tästä taas lähtee käyntiin.

Raskaudessa on nyt melko rauhallinen vaihe. Vähäisetkin oireet alkavat kadota, tosin satunnaisesti joskus pahoinvointia vielä on lievänä. Liikkeitä en odota vielä viikkoihin joten nyt oikeastaan vaan odotellaan. Np-ultraankin on vielä reilu viikko. Onneksi viime viikolla päästiin kurkkaamaan masuun, joten siksi rauhallisin mielin tässä voi olla.

Pääsiäinen meni aika fiksusti syöden, mutta vielä en ole vaa' alle uskaltautunut. Tavoitteena on ettei paino nousisi paria kiloa enempää seuraavaan neuvolaan ja sinne on kuitenkin vielä ..öö.. 6 viikkoa. Oho, onpas pitkä aika. Sittenhän raskauskin on jo tosi pitkällä. Saapa nähdä pysyykö paino tavoitteessa. Kunhan nyt vaan ilmat taas paranevat, niin pääsee enemmän ulkoilemaankin. Pihan haravointia ym. kevättöitä ainakin on tiedossa. Eilen hakkasin halkojakin:), mutta sitä ei kyllä kovin kauaa viitsi tehdä, hieman ilkeältä jotenkin mahassa se täräys tuntuu. Tai sitten sitä vaan on yliherkkä ja kuvittelee.

Nyt töihin.

Uutu rv 11+1

Vierailija
42/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun nyt minäkin pitkästä pitkästä aikaa.. Ei ole ehtinyt paljoa kirjoittelemaan, kun arki on ollut niin kiireistä.

Pääsiäinen meni mukavasti. Lomailtiin vanhempieni luona yksivuotiaan kanssa, sekä oltiin kotona.

Mahassa ei oikeastaan ole muutoksia, mutta tuntuu, että se on jo kamala pallo. Miten teillä muilla, onko paino alkanut (jo) nousemaan?

Itsellä vaaka näyttäisi, että kiloja olisi tullut 1,8 kg aloituspainosta. Toivottavasti paino ei lähde mihinkään huimaan nousuun, koska tässä ekalla puoliskollahan niitä kiloja ei tarvitsisi liikaa saada. Sinällää kiloja ei ole tullut paljon suhteessa siihen, että maha tuntuu kamalan pyöreältä jo. Jotkut sanoo, että toisen raskauden kohdalla maha kasvaa aiemmin. Liekö paikkansa pitävää.. Kun ekassa maha kasvoi vasta 17-18 viiikon paikkeilla näkyväksi.

Ultrassa kävin parisen viikkoa sitten ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Silti joskus on vieläkin vaikeaa mieltää olevansa raskaana. Kai se alkaa vasta sitten tuntumaan, kun liikkeet tuntuvat ja maha alkaa kunnolla näkyä. Ultrassa viikkoja oli melkein viikon enemmän kun menkkojen mukaan, mutta laskettua aikaa ei alettu silti siirtämään. Sinällään se on ihan sama, koska vauva ei kumminkaan synny laskettuna aikana vaan silloin kun haluaa.. :) Esikoinen osoitti sen... Mutta ultran mukaan viikkoja alkaisi olla kasassa melkein 15, mutta mennään nyt kuitenkin menkkojen mukaan... :)

Ei muuta kun hyvää alkanutta viikkoa kaikille, pitänee lähteä siivoushommiin! :DD

t. äittä 13+5 ja 1v. poju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen sellainen gallup-kysymys, että kuinka monelle teistä tulee jokin vauva-aiheinen lehti? Ja mikä, jos jotain tulee?

Mulle tulee tällä hetkellä Kakslus.. Vauva-lehti tuli vuoden verran, mutta sitten tilasin vaihtelun vuoksi Kaksplussan. Tosin tuntuu, ettei siinä ole niin kauheasti ajankohtaisia asioita yksivuotiaan kanssa..

Vierailija
44/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee Vauva-lehti. Kaksplussaa oon joskus ostanu joitakin irtonumeroita ja tällä hetkellä tulee pari kk lahjana, mutta ei se oikein kyllä minunkaan mielestä ole ihan vauva- ja odotusajan lehti vaan ennemminki sitten vissiin vähän vanhempien taaperoiden vanhemmille. Vauva-lehteä oon lukenu/tilannu siitä lähtien kun aloin esikoista kuumeilemaan eli keväästä 2004. :)

Vierailija
45/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pääsiäinen meni aika vauhilla tuli käytyä sukuloimassa ja shoppailin vähä uusia vaatteita ja sain niiltä sukulaisiltakin kyllä niiden vanhoja vaatteita kun alkaa vanhat vaatteet kiristämään ahdistavasti..

Joku kyseli lehdistä..anoppi tilasi vauva-lehden mulle, jonka pitäs kai alkaa täs kuussa..mut eipä oo viel tullu.

Eipä tänne ihmeempiä kuulu..ruoka ei vieläkään maistu ja illalla alkaa etominen viime yönäkin heräsin kauheaan pahaan oloon..mutta eiköhän tämä tästä, kyllä ne vähän on hellittänytki..jos vaa sais jotai ruokaa alas..oli pakko käydä ostaa apteekista niitä raskausajan vitamiineja,ku alkaa pelottaa vauvan puolesta tää syömättömyys..kyllä aina vähän yritän syödä,mut se tosiaan on tosi vähän..makupalat ja keksit maistuu..mut ruoka ei.

Hauskaa päivän jatkoa!

jasminmaria 11+2

Vierailija
46/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille,

Kirjoittelen pitkästä aikaa, olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Pikkuhiljaa alkaa tuntua että valoa näkyy tunnelin päässä eli ihan kun vähän alkas helpottaa. Aloitin syömään niitä inkivääri tabujakin eli niistäkin voi olla apua. Huomenna aattelin käydä hb mittauttamassa, kun väsymys ei tunnu helpottavan. Saa nähdä saako sitä jo rautakuurin.

Meinataan lähteä toukokuussa matkalle Kiinaan, vähän hirvittää jos tämä olo ei ole parantunut, niin miten sitä selviää. Viikkoja sillon pitäs olla noin 21 eli pitäs olla jo helpompaa. Toinen mikä hirvittää on pitkä lento, no mutta eiköhän siitäkin selvitä. Ajateltiin, et nyt meidän pitää lähtee jos kerta. Sit kun vauva tulee, niin pari vuotta vierähtää varmasti ilman pitkiä matkoja. Esikoinen lähtee myös matkalle mukaan.

Ihana kuulla että jotkut tuntee jo liikkeet, itse olen välillä miettinyt et olisko ollut joku pikku hipaisu...

Tsemppiä kaikille odotukseen ja hyviä vointeja!

Mammana rv 14+2

Vierailija
47/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan varhain niitä liikkeitä tosiaan voi tuntea? Oon myös ollut tässä muutamana iltana tuntevinani oikealla alhaalla (yleensä aina sama paikka) kummaa muljahtelua. Edellisillä on tuntunut joskus 14+ tai 15+ viikoilla. Nyt rv 12+5.

Pahoinvointi vähentynyt. Heti hiipii km pelko mieleen, mutta toisaalta nuo ehkä liikkeet hieman parantaa mieltä. Ja tässähän vaiheessa pahoinvoinnin kuuluisikin alkaa vähetä.

Onko teillä muilla edelleen pissahätä tiheään? Mulla toisina päivinä/öinä hätä tunnin parin välein. Mutta sitten menee pari päivää ihan normaalisti. Outoa vaihtelua.

marrge

Vierailija
48/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran jotain uutta, että pelästyin eilen vähintään keskenmenon olevan tulossa! Oltiin laivalla ja käveltiin koko päivä, vähän väliä vihlaisi/nipisti/pisti alamahasta. Oli pakko pysähtyä ja hiljentää tahtia. Alkoi tosissaan pelottaa, mitä se merkitsi! Kun ei vuotoa ollut ja kipu meni aina ohi, en sitten huolestunut. Soitin sitten terveydenhoitajasiskolleni ja hän sanoi sen olevan normaalia kohdun kasvua. Huh kun pelkäsin jo vaikka mitä! Ei ne vauvan liikkeitä ainakaan varmaan voineet olla vielä mitenkään. Onko teillä muilla ollut vastaavaa?

Tintti rv 12+5

Vierailija
49/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit käynyt Italiassa??? Missäpäin? Me ollaan lähdössä miehen kanssa Roomaan tämän kuun lopussa pidennetyksi viikonlopuksi ja hieman jo jänskättää, että jaksaako siellä kävellä ja muuta. Pahoinvoinnin loppumista odottelen innolla, jotta pääsen maistelemaan ihania italialaisia ruokia? Miten teidän matka muuten meni, paitsi että huomasit huonon kunnon :-)?

Yrjö 14+4

Vierailija
50/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi pitää sanoa SaPalle kiitos siitä edellisen pinon vastauksestasi painonnousupohdintaani - helpotit vastauksellasi oloani kummasti! Näin ekaa odottaessa (ja vielä poissa Suomesta) sitä välillä on vähän hukassa näiden pohdintojensa kanssa.

AJLlle tsemppiä ekaan ultraan. En ihmettele, että jännittää. Aika kauan olen saanut odotella ekaa keikkaa! Minun tekisi mieli mennä ultraan harvaseviikko, mutta koetan nyt uskoa, että kaikki on hyvin ja että toukokuun alussa sitten käyn vielä täällä gynellä ja sitten kesäkuun alussa rakenneultraan Suomessa. Huoh, miten sitä malttaa odotella, jos ei mitään tuntemuksiakaan ole ennen sitä...

Tänään on kyllä ollut pahoinvointia - itku välillä pääsi, kun piti oksennella. Mutta ei onneksi mitään sen pahempaa kuin oksentelua. Sitten olo jo paranee. Itse olen myös suunnittelut käyväni hakemassa jotain raskausajan vitamiineja. Vaikka koetan syödä paljon hedelmiä ym., mutta ainahan voisi varmistaa.

Onnea teille, jotka olette jo vauvan koputteluja tunteneet! Varmasti ihana tunne <3

Gallupiin sen verran,että minulle ei mitään lehtiä tule. Hyvä idea kylläkin...

Fudgis 13+2

Vierailija
51/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti23: Mulla on kans ollut noita vihlasuja ja nipistelyjä (erittäin ikäviäkin sellaisia), mutta ne tosiaan johtuu yleensä kohdun kasvusta. Esikoisesta ei niinkään ollut niitä, mutta toista odottaessa heti perään ja sektiokin vain muutama kuukausi sitten niin ne oli aivan kamalia vihlontoja välillä.

Nytkin on satunnaisesti vihlonut ja repinyt, mutta ei niin pahasti tällä kertaa. Eikä edes joka päivä.

Välillä on aivan saamaton olo. Olen aivan vetelä ja jotenkin heikko oloinen. En käsitä mistä johtuu.

Väsymyskin hellitti jo yhdessä vaiheessa ja nyt se on palannut entistä pahempana ja muistini mukaan pitäisi jo vähentyä.

Liikkeistä: Välillä luulen tuntevani jotakin pientä mutta pistän vielä suoliston murinoiksi. En usko ennen kuin ne on täysin selkeitä muljahduksia ja kutituksia.

Tsirppana rv 14+3

Vierailija
52/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain selville np-ultra ajan... ens viikon tiistaina on 13+0 ja sillon on ultra. Olis ollu jo tänään mutta kun posti on kadottanut kutsun :o onneks sain heti uuden ajan. Rk-ultran ajankin sain tietää on sopivasti päivää ennen häitä :D

Joku mietti kuinka aikasin liikkeitä voi tuntea, mä oon tuntenu niitä nyt reilun viikon ja tänään 12+0 aluks en sitä uskonu mutta kyllä ne niitä itseään on :) nyt jo ihan tasasesti tulee illalla telkkua katellessa tuntuu ihan hyvin ku käden laittaa masun päälle :) esikoisesta oon kirjottanu rv15 tuntevani jotain, että hippasen aikasemmin tämän kanssa tuntuu...

Meillä meni pääsiäinen huomaamatta ohi :) ei mitään pääsiäisruokia tms. pihalla oltiin esikoisen kanssa ja kylässä kävi muutama ihmistä mutta siinä kaikki. Sen verran kiireinen viime viikko oli vaikka lomalla oltiinkin, että oli ihan kiva levätä pitkä viikonloppu.

Väsymystä on edelleen ja maha kasvaa hurjaa vauhtia ihan pelottaa ku torstaina saa tietää painon ja jos sf-mitan ottaa. Pelkät mammavaatteet menee enää päälle, kuitenkin aion hääpukuun itteni survota kesäkuussa :)

Eipäs muuta ku viikon jatkoja, varmaan palailen lääkärikuulomisten kera torstaina, viimeistään tiistaina ultran jälkeen.

B-E ja panda rv 12+0

Vierailija
53/53 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

galluppiin vois vielä vastata: vauva-lehti tulee tullu esikoisen odotuksen alusta asti eli kevät 2005.

:)