Maahanmuuttajaperheelle yli 4 000 euroa puhtaana käteen - Lehtinen: Tuollaisiin palkkasummiin on haastavaa päästä suomalaisellekin
Kelan julkaisemien tilastojen mukaan Espoossa ja Vantaalla jo noin puolet toimeentulotukea saavista on vieraskielisiä. Suomessa esimerkiksi viiden lapsen perhe saa erilaisina tukina puhtaana käteen lähes 4 500 euroa, minkä lisäksi vuokrat sekä sähkö- ja vesilaskut hoidetaan valtion kassasta. Perussuomalaisten kansanedustaja Rami Lehtinen tyrmää nykyisen järjestelmän, joka on tehnyt veronmaksajista ulkomaalaisten elättäjiä.
Jopas on kissanpäivät näillä.
https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuuttajaperheelle-yli-4-000-euroa-pu…
Kommentit (321)
Parhaimmat kuulemma saavat yli 10 000 euroa/kk . On tämä hieno maa -joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat rahat tulee kotimaisellekin perheelle. Huh huh, kun ajattelee lestaperheen lapsi- ja hoitolisiä.
En tiedä jos tuleekin mutta ovatkin suomalaisia .Ei tämä suomi ole muiden maiden sosiaalitoimisto.
Ovat suomalaisia, suomen kansalaisia, ei ne muuten noita etuja saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virallisen liturgian mukaan suomalaiset saavat täsmälleen samat edut.
Järjestelmässä on siis vakava valuvika.
Harvassa taitaa olla ne suomalaiset perheet, joissa on viisi lasta ja kumpikaan vanhemmista ei käy töissä. Sanoisin, että lapset enemmänkin jätetään tekemättä, koska työssäkäyvän taloudellinen tilanne ei sitä kestä.
Mun naapurissa asuu 7 lapsen kantasuomalaisäiti jonka mies on vankilassa. Hyvin pärjäävöt vaikka äiti ei käy edes töissä.
Ilmeisesti meidän systeemissä lähinnä työttömillä ja toimeentulotukea saavilla on varaa hankkia suuria määriä lapsia.
Itse olen työtön ja hakenut kymmeniä työpaikkoja kuukauden sisään. Lähinnä haluan muuttaa lapseni kanssa tästä maasta pois kun töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat kuulemma saavat yli 10 000 euroa/kk . On tämä hieno maa -joillekin.
:D Vai että kuulemma
Suomi on ahvenanmaalaisten sosiaalitoimisto. 4000 e/kk on kahvirahoja verrattuna ahvenanmaalaisille syydettyihin rahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut asiallista kertoa, mistä eri tuista tuo raha kertyy?
Mulla on 3 lasta ja saan ainoastaan lapsilisät, reilu 300€/kk. Mitä tukia mun on haettava että saisin esim 3 tonnia?
Se ei kuulu sinulle. Tuet eivät ole sinulle vaan ulkomaalaisille. Mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
PS-paska on tällaista järkyttyvämpää sorttia
Toivottavasti joku rikastaa tämän suvaggiakan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvassa taitaa olla ne suomalaiset perheet, joissa on viisi lasta ja kumpikaan vanhemmista ei käy töissä. Sanoisin, että lapset enemmänkin jätetään tekemättä, koska työssäkäyvän taloudellinen tilanne ei sitä kestä.
Mun naapurissa asuu 7 lapsen kantasuomalaisäiti jonka mies on vankilassa. Hyvin pärjäävöt vaikka äiti ei käy edes töissä.
Tottakai asuu! Sehän on selvä. Niinkuin huomaat meillä on Suomessakin liikaa ihmisiä jotka ovat kotona ja nostavat yhteiskunnan rahoja.
Miksi niitä haalitaan lisää tänne?
Jos äkkiseltään käskettäisiin sanomaan kumpia on enemmän suomalaisia suurlapsiperheitä jotka nostaa kelan tukia vai ulkomaalaisia niin kumpaa veikkaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä postiivista suomalaisille että jos haluaa suurperheen eli 5 lasta ja ajattelee ettei onnistu koska huono työtilanne niin onnistuu. Kummatkin vanhemmat työttöminä (kannatta siis päättää olla työttöminä ennemmin kuin kitkutella pienellä palkalla!) ja 4500€ käteen+asumiskulut maksaa yhteiskunta. Sen kun vaan perustamaan suurperhettä.
Ei viidestä lapsesta vielä kovin paljon tukia saa. Tai siitä viidennestä saa juuri tuon maksimin, about 200€, siitä eteenpäin jokaisesta saa saman
Ekasta saa jostain syystä kaikista vähiten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 lasta ja saan ainoastaan lapsilisät, reilu 300€/kk. Mitä tukia mun on haettava että saisin esim 3 tonnia?
Se ei kuulu sinulle. Tuet eivät ole sinulle vaan ulkomaalaisille. Mene töihin.
Mene itse, h u o r a
Vihervassarit yrittvät néégeröidä Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai asuu! Sehän on selvä. Niinkuin huomaat meillä on Suomessakin liikaa ihmisiä jotka ovat kotona ja nostavat yhteiskunnan rahoja.
Miksi niitä haalitaan lisää tänne?
Jos äkkiseltään käskettäisiin sanomaan kumpia on enemmän suomalaisia suurlapsiperheitä jotka nostaa kelan tukia vai ulkomaalaisia niin kumpaa veikkaisit?
Miksei suomalaiset hanki lapsia? Suurperheen pitäminen menee kyllä aivan täyspäivätyöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä postiivista suomalaisille että jos haluaa suurperheen eli 5 lasta ja ajattelee ettei onnistu koska huono työtilanne niin onnistuu. Kummatkin vanhemmat työttöminä (kannatta siis päättää olla työttöminä ennemmin kuin kitkutella pienellä palkalla!) ja 4500€ käteen+asumiskulut maksaa yhteiskunta. Sen kun vaan perustamaan suurperhettä.
Nuo tuet ei vaan ole tarkoitettu suomalaisille. Ne on ulkomaalaisille tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, ettet ole maahanmuuttaja?
Suomalaiset perheet saavat ihan samat edut.
ps. Onko totta ihan oikeasti, kun tuota aina hoetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tuet ei vaan ole tarkoitettu suomalaisille. Ne on ulkomaalaisille tarkoitettu.
Persufantasiat taas vähän lentelee omia teitänsä
No, jos näin on asiat, miksei PS nyt hallituksessa tee asialle mitään
Vierailija kirjoitti:
Saasta persut spämmii rasistisia aloituksia
Mikä tekee tästä asiasta rasistisen? Sehän on vaan puhdas fakta! Kysy kelasta, jos et usko!
Vierailija kirjoitti:
tuo taitaa vaatia yli kymppitonni kuussa bruttotuloja jotta suomalainen saa 4500€ käteen plus vuokran mikä 5 henkiselle perheelle tarkoittaa vähintään 70-100m2 asuntoa eli jotain 1500€+ kuukaudessa.
Ihan naurettava pelle maa tää suomi. v tt u että pistää raivariksi.
Ihan oikea laskelma. Kaveri tienaa n. 12000e/kk ja käteen jää 7500e.
Julkinen talous retuperällä 900,000 nuppi.