Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et itse ole korkeakoulutettu, pidätkö yliopiston käyneitä arvossa?

Vierailija
24.11.2025 |

Olen työväen sukua ja muistan, miten kotonani maistereita kunnioitettiin ja opettajien ja lääkärien ajateltiin olevan jotain yli-ihmisiä. Lukeneita, fiksuja, hienostuneita, rikkaitakin.

Nyt kun olen itse käynyt yliopiston, huomaan, että ihan tavallisia ihmisiä me kaikki ollaan. Keskustelunavaus tuli mieleeni, kun jossain tilanteessa huomasin erään työttömän matalapalkkaisen suhtautuvan minuun jotenkin kunnioittavasti ja itseään häveten. Juuri niin minäkin tein nuorena työttömänä, kun tuttavat esittelivät maisteripuolisoitaan, jotka kyselivät minun töistäni... Se oli niin kiusallista.

Mites te muut?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työttömyys hävettää. Miksi aina pitää ensimmäisenä kysyä ammattia?

Vierailija
2/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta koulutuksen perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa vain ihmisen käytös ja mitä se saa aikaan.

Vierailija
4/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä arvossa ku kaikkia muitaki. Ihminen on aina ihminen vikoineen ja ongelmineen heikkouksineen ja harhaluuloineen, ihan sama mitä kouluja siinä on käyty. Yleensä kaikkein älyttömin teksti tulee nimenomaan korkealle koulutetun suusta, seki on tavallaa uskonto siinä missä muutki, kaikki muut on harhateillä paitsi me koulussa istuneet 

Vierailija
5/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto kesken jäänyt.  Arvostan valmistuneita. 

En nyt ylenpalttisesti ja jokaisessa on vikansa, totta kai.

Vierailija
6/6 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä arvostan yliopistosta valmistuneita asiantuntija-työssä olevia enemmän kuin amiksen kesken jättänyttä syrjäytynyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä