Maahanmuuttajaperheelle yli 4 000 euroa puhtaana käteen - Lehtinen: Tuollaisiin palkkasummiin on haastavaa päästä suomalaisellekin
Kelan julkaisemien tilastojen mukaan Espoossa ja Vantaalla jo noin puolet toimeentulotukea saavista on vieraskielisiä. Suomessa esimerkiksi viiden lapsen perhe saa erilaisina tukina puhtaana käteen lähes 4 500 euroa, minkä lisäksi vuokrat sekä sähkö- ja vesilaskut hoidetaan valtion kassasta. Perussuomalaisten kansanedustaja Rami Lehtinen tyrmää nykyisen järjestelmän, joka on tehnyt veronmaksajista ulkomaalaisten elättäjiä.
Jopas on kissanpäivät näillä.
https://www.suomenuutiset.fi/maahanmuuttajaperheelle-yli-4-000-euroa-pu…
Kommentit (620)
Vierailija kirjoitti:
Samat rahat tulee kotimaisellekin perheelle. Huh huh, kun ajattelee lestaperheen lapsi- ja hoitolisiä.
Mä luulen, että niissä ainakin toinen vanhempi käy töissä. Me saatiin neljän lapsen kanssa kotihoidontuki (ilman kuntalisää) ja lapsilisät. Mies kävi töissä ja maksoi verot. Lapsivähennystä ei ollut. Asumistukeen ei mitään asiaa. Ja ihan itse piti maksaa vedet ja sähköt ja kaikki muutkin menot. Tietysti jos on enemmän lapsia, saa enemmän lapsilisää. Luulen, että noissa m uuttajaperheissä saa kaikenlaista extraa, en ole varma. Ainakin ne kakkos-, kolmos- ja nelosvaimothan saa yksinhuoltajalisiä. Mutta en käsitä, mistä muuten tuollaiset summat tulee.
Nämä ovat täysin höpöhöpöjuttuja. Laki määrittelee tuet eikä niissä erotella suomalaisia ja ulkomaalaisia millään tavalla. Eli jos kuvitellaan että joku ulkomaalainen saa noin valtavasti tukea niin silloin myös samassa tilanteessa oleva kotimaalainen saa täsmälleen saman verran. Lisäksi on todettava että kukaan yksinäinen ei saa tuollaisia summia tukia missään tapauksessa. Persut eivät oikein tajua sitä että jokainen suomalainen voi halutessaan tarkastaa nämä väitteet ja todeta ne täysin öyhötykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut asiallista kertoa, mistä eri tuista tuo raha kertyy?
Mulla on 3 lasta ja saan ainoastaan lapsilisät, reilu 300€/kk. Mitä tukia mun on haettava että saisin esim 3 tonnia?
Asumistuki ja toimeentulotuki
Ja miten siitä saa kolme tonnia? Tai edes kaksi? Saako edes yhtä? eri
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme että on tunkua Suomeen.
Tervetuloa Hölmölandiaan jossa m. muuttajien eläminen kustannetaan vaikka velkarahalla.
M. muuttoa pitäisi alkaa rajoittamaan heti. Jotta Suomi pysyy eurooppalaisena hyvinvointivaltiona.
Sisäasiainministeri M. Rantanen uutisoi 2 viikkoa sitten että valtaosa Kelan rahoista menee nykyään noin 150.000 ukrainalaiselle tulijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat rahat tulee kotimaisellekin perheelle. Huh huh, kun ajattelee lestaperheen lapsi- ja hoitolisiä.
Lestaperheissä kasvatetaan tulevia veronmaksajia. Sekä tulevia veronmaksajien synnyttäjiä, jotka tekevät usein työtä hoitoalalla.
Jos miettii pohjanmaan lestaperheitä, niin he elättävät perheensä usein yrittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lestaperheissä kasvatetaan tulevia veronmaksajia. Sekä tulevia veronmaksajien synnyttäjiä, jotka tekevät usein työtä hoitoalalla.
Ellei nainen saa päähänsä, että kyseessä on sairas alistava uskonto ja hän on henkisen väkivallan uhri, jolloin yhteisö hänet hylkää.
Puhutko nyt muslimeista
Lapsillekaan ei tarvitse juuri vaatteita ostella, kunhan opettaa roadmaniksi ne.
Yhdellekään maahan tulijalle, joka ei käy töissä, opiskele suomenkieltä, pyri integroitumaan yhteiskuntaan, ei tarvitse maksaa latin latia. Jos minä lähtisin tästä lapsineni vaikka Kiinaan, ei mulle maksettaisi kotona makaamisesta mitään
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähän sylettää. Minulta loppui työt ja sain lopputilissä lomarahat ja käyttämättömät lomat myös rahana.
Ensimmäiseen 20 päivään en saanut mitään tukia, en ansiopäivärahaa, en toimeentulotukea en asumistukea. En mitään koska Kelan mielestä lomarahat riittää pitkälle toista kuukautta sinun ja lapsesi elämiseen.
Jos olisi työt jatkunut niin olisi tullut palkka ja olisin lomarahoilla voinut jotain kesällä tehdäkin, nyt ne meni kahden kuukauden vuokriin ja syötiin tyyliin makaronia ja ketsuppia.
Jotenkin tuo Kelan logiikka pisti hatuttamaan ja samaan aikaan toiset repii tosta vaan tukia tekemättä mitään. Itse olen 20v ollut työelämässä ja veroni maksanut ja kerran kun tarvitsisi apua yhteiskunnalta niin olen väärän värinen...
Sama koskee sairastumista. Teini-ikäisestä asti tehnyt töitä ja nyt kun sairastuin, niin ilman rahaa saa olla. Ei paina erityislääkärin lausunnot (onkohan niitä jo 9), eikä se, että kuntoutuspolilta tuli lausunto, että olen työkyvytön. Työterveydestä niitä on jo useampi. Kelalta tulee joka hakemukseen hylky, samoin eläkevakuutusyhtiöltä. Tein valituksen ja kohta on vuosi kulunut, eikä asiaa ole vieläkään käsitelty. Johtuuko vika siitä, että väärä väri, väärä sairaus (ei ole mielenterveyssyy) vai että rahat on kassoista loppu, mutta sitä ei kerrota julkisuuteen? Epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa. Eihän se ole ihme, jos tässä tulee vielä mielenterveysongelmiakin, jokaisen hylyn jälkeen tekee hetkellisesti mieli vetää ranteet auki hyödyttömänä kansalaisena, mutta siihen tässä varmaan pyritäänkin. Vaihtoehtona on yrittää tehdä töitä tai jäädä miehen elätettäväksi. Töissä olen ollut, lääkkeiden voimalla, joiden määrä kasvaa kuukausi kuukaudelta ja päätyen välillä sairaalahoitoon. Eihän se auta, että lääkäri suosittelee sairauslomaa, kun Kelan lääkärit kumoaa lausunnot ja ilman rahaakaan ei perheellinen selviä, saati sitten saa edes lääkkeitänsä ostettua. Kyllä tuntuu itsestään pahalta lukea uutisointia siitä, että muille jaellaan rahaa noin vaan. Tätäkö varten olen veroja koko elämäni maksellut?
Vierailija kirjoitti:
Yhdellekään maahan tulijalle, joka ei käy töissä, opiskele suomenkieltä, pyri integroitumaan yhteiskuntaan, ei tarvitse maksaa latin latia. Jos minä lähtisin tästä lapsineni vaikka Kiinaan, ei mulle maksettaisi kotona makaamisesta mitään
"Suomi on rikas maa."
Vierailija kirjoitti:
Montako pkoloista Kiinaan on muka edes otettu. Arvaan ettei yhtäkään. Miten se on eri asia kuin länsimaat?
Kyllä vit uttaa jo tuo vastikkeettoman rahan jakaminen ympäriinsä.
Olen ollut 17 vuotiaasta asti työelämässä ja alkuun ei edes eläke kertynyt minulle itselleni.
Ainoat tuet mitä on saatu, on lapsilisät. Olen työn ohessa opiskellut parikin korkeakoulututkintoa enkä edes nostanut opintotukea koko ajalta.
Tienaan 4000€/ kk ja käteen jää 2500. Puolison tulos suunnilleen samat. Lasten ollessa pieniä palkka oli kummallakin 1500 pienempi ja silti maksettiin melko isot tulojen mukaiset päiväkotimaksut kun samassa päiväkodissa oli myös ilmaiseksi käyviä sossutukilaisten lapsia viemässä paikkoja.
Jotenkin suuntaus on rakkaassa kotimaaasamne ollut koko ajan se, että muille annetaan ja veronmaksajia sorsitaan.
Talouskasvun pitäisi perustua oman kansan hyvinvointiin eikä mihinkään muiden elättämiseen. Suuntaus on jatkunut vääränlaisena pitkään enkä ole yllättynyt, että maahanmuuttovastaisuus ja persulaisuus ovat kasvaneet siinä samalla.
Suomi on epäoikeudenmukainen meille Suonalaisille keskivertopalkkaa saaville kansalaisille. Miksi meidän pitää maksaa kaikesta maksimisumma, oli kyseessä sitten uimalippu tai lasten päivähoito? Kohta pitää vielä omat vanhemmatkin hoitaa ruuhkavuodina ja työn ohessa samalla kun kaikki kulut nousee. Säästäminen ei onnistu kovin suurella potilla per kk eikä se olisi järkevääkään, koska mitään ei saa omistaa jos joutuu työttömäksi tai sairastuu.
Taidamme alkaa harkita muuttoa johonkin muuhun maahan, jossa veronmaksajia arvostetaan eikä lyödä.
Vierailija kirjoitti:
Musta on jotenkin kummallista, että näyttää löytyvän paljon Suomalaisia joiden miestä nämä todella ylimitoitetut tuet on ihan ok, tai sitten eivät usko että ne ovat totta.
Luulisi että asia huolettaisi kaikkia veronmaksajia, varsinkin kun todella helposti voi itse selvittää, että nuo summat on ihan todellisia. Miten niin monen mielestä on ihan ok, että meidän verorahoja käytetään tuollaisia määriä muiden hyväksi? Eikä nuo tuet edes ole se kokonaishintalappu! Asumistuki tulee vielä päälle. Lisäksi tulkkipalvelut, suomenkielen kurssit, erilaiset virikeryhmät, lasten koulut jne maksavat maltaita.Miten niin moni ajattelee että tämä on ihan ok? Luulisi että ihan poliittisesta kannasta ja puolueesta riippumatta kaikki haluaisivat, että verovarat kohdennettaisiin oman kansan käyttöön tilanteessa kun jo joudutaan rankalla kädellä karsimaan ihan peruspalveluista. Vaan näköjään ei.
Demariuden ytimessä on tämä globalismi. Siinä ihan jokainen maailman kansalainen on samalla viivalla suomalaisen kanssa. Mutta mitä hyötyä meille sitten on oman maan kansalaisuudesta? Miehillä on kuitenkin asevelvollisuus Suomessa ja meitä verotetaan raskaimman päälle. Pitäisi kai siitä kansalaisuudesta jotain etuakin olla verrattuna muiden maiden kansalaisiin. Nytkin demarit kertoi, että hamuavat lisää muuttajia ja että kehitysapuun tulee korotuksia, jos pääsevät vallan kahvaan. Tietysti myös itärajaa ollaan raottamassa, heti kun silmä välttää. En käsitä vasemmistolaisuutta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei nainen saa päähänsä, että kyseessä on sairas alistava uskonto ja hän on henkisen väkivallan uhri, jolloin yhteisö hänet hylkää.
Suomi ei ole mikään islamilainen klaaniyhteiskunta missä jonkun uskonyhteisön mielipiteillä on yhtään mitään merkitystä tai uhkaa mikäli haluaa elää omalla tavallaan.
Aliarvioit psykologisen painostuksen voimaa. Uhrit ja uhrien kertomukset eivät vähättelemällä katoa, vaikka lähtemättömyys olisikin heidän oma päätös pelon vuoksi.
Itseäni meinasi hatuttaa, kun huivipäinen ja suklaasilmäinen työkkärin täti eväsi päivärahani jo päättyneen yritystoiminnan vuoksi. Asia saatiin kuitenkin selvitettyä lopulta kantasuomalaisen virkailijan kanssa
Harkinnanvaraisia vasta annetaankin. Tosin ei kantiksille. Katsokaa vaikka lastenrattaita. Kenellä hienoimmat?
Sairas maa. Pitäisi vielä olla maanpuolustustahtoa. Heh. Tampereella "alaikäiset" pakolaiset asuvat KARTANOSSA. Sitten saavat ilmaiset asunnot hyviltä paikoilta.
Suomalaiset perheet näkevät nälkää
,,,,,,,,,,,tiesitkö, että tuet rullaa katkeamatta - vaikka tämä porukka "lomailee" useamman kuukauden maassa, josta lähtivät? Lain mukaan ei ole velvoitetta ilmoittaa maastapoistumisesta joten -- 4kk esim Afganistanissa ---- kiva summa tilillä takaisin tullessa.
Osa rahoista lähetetään Afrikkaan.
Suomi ei ole mikään islamilainen klaaniyhteiskunta missä jonkun uskonyhteisön mielipiteillä on yhtään mitään merkitystä tai uhkaa mikäli haluaa elää omalla tavallaan.