Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen henkilö asuu ennemmin kerrostalossa kuin omakotitalossa?

Vierailija
11.09.2025 |

Eräs tamperelainen tuttu aikoo jatkaa asumista kaupungissa kerrostalossa, vaikka juuri sai perinnöksi valtavan talon Pohjanmaalta. Hullu?? 

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh vain maalaisjuntti asuu omakotitalossa nykypäivänä?

Vierailija
22/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on tehnyt lumitöitä yhden ihmiselämän tarpeiksi, eikä jaksa sitä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä.

Mitä yksin asuva pienituloinen tekee kalliilla asumisella?

Velattomana maksan alle 300€/kk ja sähköstä n. 200€/v.

Vierailija
24/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan asua Helsingin keskustassa. En tekisi mitään jollain talolla Pohjanmaalla. Myyntiin menisi heti. 

Vierailija
25/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa naapurirapussa asuu Jorma Ollila - kerrostalossa. Kyllä, hänelläkin on vapaa-ajanasunto kuten meilläkin, hänellä vain isompi.

Taitaa suurin osa yritysjohtajista, nykyisistä ja entisistä asua kerrostalossa Helsingissä. Ainakin kävelevät iltalenkillä vastaan. Ja veikkaan, että heillä on se halonhakkuupaikka kesämökillä tai fi tarvitse veikata, tiedän, kun Talouselämä sen kertoi.

Vierailija
26/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei kiinnosta piha yms työt pätkääkään. Kokeiltu on kun talon perin eikä ole mun juttu. Muuten ehkä olisi viihtynyt mutta laiskana ja mukavuuden haluisena ei kiinnostanut lämmitykset, puun pilkonnat, pihan kolaukset yms aikaa ja vaivaa vaativat hommat kerta kaikkiaan yhtään. Miksi vaivautua kun pääsee helpommalla valitsemalla itselle paremmin sopivan asumismuodon? Omakotitalon laitoin vuokralle (koska vaiva on pienempi kun järjestellä talon ulko töihin tekijöitä, vuokrafirma hoitaa kaiken) ja asun itse kerrostalossa. 

Vierailija
27/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa tuntuu turvallisemmalta..

Tämä ja ei tarvii tehdä pihatöitä. Ei maksaa yksin jotain katon korjausta tai muuta vastaavaa. 

mut vuokran maksaminen kivaa?

Vierailija
28/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mukavuudenhaluinen. Asun mielummin kerrostalossa, kuin omakotitalossa. En jaksa raataa pihalla ja puutarhassa, enkä korjata jatkuvasti ränsistyvää omakotitaloa. Omatkotitaloissa on aina jotain pielessä ja joku nurkka vaatii korjaamista. Ne ovat pohjattomia rahasyöppöjä. Mielummin tyytyväisenä kerrostalossa, kuin uupuneena ja stressautuneena omakotitalossa.

Et ole tainnut asua omakotitalossa 

Vierailija
29/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilava kerrostaloasunto kivoilla näkymillä, mukavaa on. Sitten pieni mökki luonnon helmassa, niin lähellä että voin ajaa sinne ihan milloin haluan metelöimään läpi yön jollain tuuballa jos semmoinen yhtäkkiä tuntuisi elämän laatua nostavalta toiminnalta

Vierailija
30/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan asua Helsingin keskustassa. En tekisi mitään jollain talolla Pohjanmaalla. Myyntiin menisi heti. 

Hyi saatana helsingin keskustassa kerrostalo luukku. tappaisin itseni jos tollaseen koppiin laitettaisiin.

Vierailija
31/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ja ei tarvii tehdä pihatöitä. Ei maksaa yksin jotain katon korjausta tai muuta vastaavaa. 

Et ole omistusasunnoista kuullut?

T. M54, omistan 12 kerrostaloasuntoa.

Vierailija
32/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta pihatyöt ja haluan asua keskustassa. 

Vierailija
33/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy töissä, niin silloin on asuttava työn lähellä. Missään pohjanmailla ole mitään työpaikkoja.

Eli siis kaikki melkein 180 000 pohjanmaalaista on työttömiä?

Onpa siellä vähän porukkaa. Muutama lakupötkö voitais laittaa täältä Etelä-Suomesta sinne tuomaan kulttuuria. 

Täällä Vaasassa kyllä on omiakin. Puhutaan yli sataa eri kieltä. 

Vierailija
34/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mukavuudenhaluinen. Asun mielummin kerrostalossa, kuin omakotitalossa. En jaksa raataa pihalla ja puutarhassa, enkä korjata jatkuvasti ränsistyvää omakotitaloa. Omatkotitaloissa on aina jotain pielessä ja joku nurkka vaatii korjaamista. Ne ovat pohjattomia rahasyöppöjä. Mielummin tyytyväisenä kerrostalossa, kuin uupuneena ja stressautuneena omakotitalossa.

Et ole tainnut asua omakotitalossa 

Ei ole ! tuo tyyppi selittää ihme paskaa jatkuvasti ränsistyvää voi saatana mitä lapsellista paskaa.iltoja sinne neukkukuutioon pistähän vuokra tilille niin katselen taas jotain kivaa ostettavaa.

Vierailija
35/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi saatana helsingin keskustassa kerrostalo luukku. tappaisin itseni jos tollaseen koppiin laitettaisiin.

Taitaa olla moni ok-talo pinta-alaltaan pienempi kuin minun kt-koppi...

Vierailija
36/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1999 ollaan asuttu talossa, nyt on mitta täynnä ja jos markkinat paranevat ja joku ostaa talomme, toive toteutuisi.

Nyt tilaa on reilusti 330m2 ja mietimme minkä kokoiseen mutettaisiin, reilusti pienenpään kuitenkin.

Vierailija
37/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole omistusasunnoista kuullut?

T. M54, omistan 12 kerrostaloasuntoa.

olen.mut  toivottavasti en enään kerrostalo luukkuun joudu.

Vierailija
38/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tiennyt päivänselvästi, että omakotitaloon olen palaava (lapsuudenkoti oli meille varta vasten rakennettu omakotitalo.) Minun ei ole ikinä tarvinnut miettiä sekuntiakaan, että haluanko oman talon. Ainoa asia, jota tulen kaipaamaan on tämä korkealla asuminen. Tosin en asu nyt niin korkealla kuin haluaisin, mutta menettelee tämäkin. Pelkään kyllä korkeita paikkoja, mutta kaikkeen tottuu. Olisi ihanaa olla niin korkealla, että voisi mennä alasti ikkunan eteen eikä tarvitsisi pelätä kenenkään näkevän (paitsi droonin.............)

Vierailija
39/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla moni ok-talo pinta-alaltaan pienempi kuin minun kt-koppi...

Joo sehän on selvä.

Vierailija
40/200 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen henkilö muuttaisi Pohjanmaalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi