Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei montaa tonnia tarvitse säästöjä, että pääsee maaseudulle ok-taloon elämään sitä kaivattua onnellista ja vapaata elämää.

Vierailija
11.09.2025 |

Miksi ette muuta, vaan valitatte asiasta palstalla?

https://huutokaupat.com/osasto/asunnot

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri halusi pois stadista syistä joita ei voi sanoa koska vihervassarit suuttuu. Myi kämpän stadista, osti maalta rintamiestalon halvalla jonka kunnosti viimeisen päälle itse ja edullisesti. Järvestä nostaa kalat, marjat ja sienet hakee metsästä, perunat, porkkanat, raparperit ym. omasta pihasta. Riistan saa vaihdossa itse tekemiinsä tuotteisiin. Hankki muutaman kanankin.

Ei voisi olla onnellisempi. 

Vierailija
22/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://huutokaupat.com/kohde/5651127/ulosmitattu-kiinteisto-inkeroisis…

Kohdassa kiinnitykset:

"Myytävään omaisuuteen kohdistuvat panttioikeudet raukeavat ja kiinnitykset jäävät voimaan. Sähköinen panttikirja (1 kpl) rahamäärältään 160 000 € siirretään ostajalle tai ostajan määräämälle."

Nyt en ymmärrä. Tarkoittaako tämä, että ostamalla pikkurahalla tuon kiinteistön, otan myös 160 000€ velat itselleni?

Miten tuollaiseen purkukuntoiseen pommiin on saatu 160 000€ kiinnitykset? Osaako joku sanoa mikä tässä on taustalla?

Mun mökkeröllä oli myös avoimia kiinnityksiä isommasta arvosta, mitä itse siitä maksoin. Vanhat markkamääräiset kiinnitykset on muutettu automaattisesti euromääräisiksi. Ehkä mökkerö on joskus ollut enemmän arvoinen, mutta en usko, että pankki myöntäisi lainaa noita kiinnityksiä vastaan, vaan tekisi kriittisen oman arvion mökin vakuusarvoksi.

Sinänsä ihan hullua, että nuo kiinnitykset voi kuolettaa ilmaiseksi, mutta niiden poisto MML:n rekisteristä maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri halusi pois stadista syistä joita ei voi sanoa koska vihervassarit suuttuu. Myi kämpän stadista, osti maalta rintamiestalon halvalla jonka kunnosti viimeisen päälle itse ja edullisesti. Järvestä nostaa kalat, marjat ja sienet hakee metsästä, perunat, porkkanat, raparperit ym. omasta pihasta. Riistan saa vaihdossa itse tekemiinsä tuotteisiin. Hankki muutaman kanankin.

Satusetä/täti/ameeba siellä tarinoi.

Vierailija
24/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että kun talo on ostettu muutamalla tonnilla, niin kiinteistön kulut loppuvat siihen? 

Kaupungissa kela/sossu rahoilla asuvat kuvittelevat tällaisia järjen vastaisia asioita. Minulla maksaa pelkät polttopuut 3000€/vuosi. Sähkö kylkeen 120€/kk siirto 60€/kk käyttö. Siihen auto ja muuta jännää kulua. Kallista on maalla asua. Onneksi on töitä. Palkka on vain huono. 3000€/kk brutto. Saisi olla 8000.

Niin, mutta sinä et maksa kuukausittain vuokraa tai yhtiövastiketta lainkaan - ja menee ne sähkölaskut kaikilta ja vielä enemmän, jos ei voi puilla lämmittää.

Ja melkein kaikki tarvii auton, jollei nyt ihan kauppakeskuksien ym lähellä asu.

Vierailija
25/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva jaksaa enää ryhtyä metsästäjä-keräilijäksi kun samat antimet saa kaupasta vähemmällä vaivalla. Ja jää aikaa muuhunkin elämiseen.

Vierailija
26/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kaupungissa säästetyt rahat pitäisi tuhlata homeiseen maaseututaloon ja muuttaa paikkakunnalle jossa ei ole työtä eikä palveluja. Ei kovin järkevää???

Vaikka oletkin ummehtuneeseen koppiasumiseen tottunut ja oppinut.  Ei silti tarvitse mitään hometaloa ostaa, totut siihen raikkaaseen kyllä.

Vierailija
27/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

"Myytävään omaisuuteen kohdistuvat panttioikeudet raukeavat ja kiinnitykset jäävät voimaan. Sähköinen panttikirja (1 kpl) rahamäärältään 160 000 € siirretään ostajalle tai ostajan määräämälle."

Nyt en ymmärrä. Tarkoittaako tämä, että ostamalla pikkurahalla tuon kiinteistön, otan myös 160 000€ velat itselleni?

Miten tuollaiseen purkukuntoiseen pommiin on saatu 160 000€ kiinnitykset? Osaako joku sanoa mikä tässä on taustalla?

Mun mökkeröllä oli myös avoimia kiinnityksiä isommasta arvosta, mitä itse siitä maksoin. Vanhat markkamääräiset kiinnitykset on muutettu automaattisesti euromääräisiksi.

Sinänsä ihan hullua, että nuo kiinnitykset voi kuolettaa ilmaiseksi, mutta niiden poisto MML:n rekisteristä maksaa.

Ei se täysin maksuton ole. Ei ainakaan ollut kun metsäpalstan myin.  Ostaja halusi kiinnitykset pois 

Vierailija
28/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii. Auton, tulot, osa ei halua vanhaa kaivoa tai taloa, vaan oman.

Vierailija
29/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Mun mökkeröllä oli myös avoimia kiinnityksiä isommasta arvosta, mitä itse siitä maksoin. Vanhat markkamääräiset kiinnitykset on muutettu automaattisesti euromääräisiksi.

Miksi sitten kiinnityksiä kutsutaan rasitteiksi jos niillä ei ole väliä?

Vierailija
30/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Ei tarkoita vaan sitä, että tuo kiinteistö on kiinnitetty tuon arvoisella panttikirjalla. Silti sen arvo voi olla vaikka 6000 euroa, joten panttikirja on oikeastaan pelkkää paperia. Kiinnitykset ovat tärkeämpiä.

Vierailija
31/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Mun mökkeröllä oli myös avoimia kiinnityksiä isommasta arvosta, mitä itse siitä maksoin. Vanhat markkamääräiset kiinnity

Yksinkertaisimmillaan rasite on kansankielellä esimerkiksi tieoikeus, joka on kiinnitetty eli merkitty maarekisteriin.  

Vierailija
32/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Kiinnityksiä voi olla useankin vuoden takaa. Ja useana kertana. Ne näkyvät edelleen jos niitä ei poistata erikseen. Sillä ei ole mitään väliä jos kiinnitykset ovat velattomia. 

Vierailija
33/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Kiinnityksiä voi olla useankin vuoden takaa. Ja useana kertana. Ne näkyvät edelleen jos niitä ei poistata erikseen. Sillä ei ole mitään väliä jos kiinnitykset ovat velattomi

Miksi ne ei poistu automaattisesti?

Vierailija
34/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Käsittääkseni aiempi omistaja on kiinnittänyt sen 160 000 euron arvosta eli jos ostaisit sen et olisi pankille velkaa vaan sinulla olisi valmiina pankissa luottoa/lainaa 160 000 euron edestä, remonttiin ym kiinteistöön liittyvää tarvetta varten.

Mistä pankista saa luottoa/lainaa, eikä sille kuitenkaan olisi velkaa? 

Vierailija
35/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vieläkän oikein ymmärrä tuota huikeaa kiinnitysten määrää ja miksi sitä ei ole poistettu.

Vierailija
36/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se palstan ok-trolli asuu jo ja kukaan muu ei halua. Siksi ne hinnatkin on halpoja :D

Vierailija
37/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdassa kiinnitykset:

Käsittääkseni aiempi omistaja on kiinnittänyt sen 160 000 euron arvosta eli jos ostaisit sen et olisi pankille velkaa vaan sinulla olisi valmiina pankissa luottoa/lainaa 160 000 euron edestä, remonttiin ym kiinteistöön liittyvää tarvetta varten.

Mistä pankista saa luottoa/lainaa, eikä sille kuitenkaan olisi velkaa? 

Tietysti on velkaa jos otat sen luoton. Kiinnitystä vastaan saat sen.

Vierailija
38/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään ok-taloa vaadi. Itse asun rivitalossa maaseudulla onnellista ja juuri sellaista elämää kuin haluankin elää. Mulla on ollut talo mutta ei maaseudulla enkä halunnut taloa kun tänne muutin 13 vuotta sitten.

Vierailija
39/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vieläkän oikein ymmärrä tuota huikeaa kiinnitysten määrää ja miksi sitä ei ole poistettu.

Jos kiinnitykset siirtyvät velattomina ostajalle niin nehän ovat vain etu.

Vierailija
40/40 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiinnitykset siirtyvät velattomina ostajalle niin nehän ovat vain etu.

Selitä vielä rautalangasta tyhmälle miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi