Ei montaa tonnia tarvitse säästöjä, että pääsee maaseudulle ok-taloon elämään sitä kaivattua onnellista ja vapaata elämää.
Miksi ette muuta, vaan valitatte asiasta palstalla?
Kommentit (34)
Meinaat, että kun talo on ostettu muutamalla tonnilla, niin kiinteistön kulut loppuvat siihen?
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että kun talo on ostettu muutamalla tonnilla, niin kiinteistön kulut loppuvat siihen?
joo
https://huutokaupat.com/kohde/5651127/ulosmitattu-kiinteisto-inkeroisis…
Kohdassa kiinnitykset:
"Myytävään omaisuuteen kohdistuvat panttioikeudet raukeavat ja kiinnitykset jäävät voimaan. Sähköinen panttikirja (1 kpl) rahamäärältään 160 000 € siirretään ostajalle tai ostajan määräämälle."
Nyt en ymmärrä. Tarkoittaako tämä, että ostamalla pikkurahalla tuon kiinteistön, otan myös 160 000€ velat itselleni?
Just eilen palstalla sanottiin, että okt-asuminen on kalleinta. Haukuttiin idiooteiksi kaikki, jotka luulivat muuta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6215344/joo-omaa-tyhmyytta-joutua-uloso…
Kommentti 13 (ketjun ap passiivis-aggressiivisesti)
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Kommentti 14:
Oletko täysi idiootti? 1400€ nettotulot on pienet jos asuu omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Just eilen palstalla sanottiin, että okt-asuminen on kalleinta. Haukuttiin idiooteiksi kaikki, jotka luulivat muuta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/6215344/joo-omaa-tyhmyytta-joutua-uloso…
Kommentti 13 (ketjun ap passiivis-aggressiivisesti)
Opettele lukemaan. Mä asun omakotitalossa.
Kommentti 14:
Oletko täysi idiootti? 1400€ nettotulot on pienet jos asuu omakotitalossa.
okt-asumista on monenlaista. Osaava tyyppi voi päästä pienillä kuluilla, lämmitys on se ratkaiseva kuluerä.
Vierailija kirjoitti:
Kohdassa kiinnitykset:
"Myytävään omaisuuteen kohdistuvat panttioikeudet raukeavat ja kiinnitykset jäävät voimaan. Sähköinen panttikirja (1 kpl) rahamäärältään 160 000 € siirretään ostajalle tai ostajan määräämälle."
Nyt en ymmärrä. Tarkoittaako tämä, että ostamalla pikkurahalla tuon kiinteistön, otan myös 160 000€ velat itselleni?
Miten tuollaiseen purkukuntoiseen pommiin on saatu 160 000€ kiinnitykset? Osaako joku sanoa mikä tässä on taustalla?
Tilillä 50 euroa. Jeee sillä maalle.
Vierailija kirjoitti:
Tilillä 50 euroa. Jeee sillä maalle.
Töissä käymällä muutaman tonnin säästää vuodessa.
Ei ikinä, ei missään tapauksessa. Asun mieluummin Helsingin keskustassa vuokralla. Täällä ei tarvita edes autoa. Enkä valita mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa kela/sossu rahoilla asuvat kuvittelevat tällaisia järjen vastaisia asioita. Minulla maksaa pelkät polttopuut 3000€/vuosi. Sähkö kylkeen 120€/kk siirto 60€/kk käyttö. Siihen auto ja muuta jännää kulua. Kallista on maalla asua. Onneksi on töitä. Palkka on vain huono. 3000€/kk brutto. Saisi olla 8000.
Autottomana ei olisi varaa muuttaa itärajalle vaikka saisin talon ilmaiseksi. Siellä voi helposti olla lähimpään kauppaan 50km ja lähimmälle auratulle kevyenliikenteenväylälle paljon pitempi matka.
Asun maalla 10 km kunnan keskustasta. Tää talo on edesmenneen äitini talo jonka perin. Iso tontti noin 3000 neliötä ja sitten tontin takana on metsää 700 metriä kertaa 300 metriä suunnilleen. Vanha talo tää on , mun vanhemmat rakensi tämän 1974 mutta tein remontin 2016 kun äiti oli kuollut ja perin tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo
Siinä se vaan on, pysyy pystyssä
Niin että kaupungissa säästetyt rahat pitäisi tuhlata homeiseen maaseututaloon ja muuttaa paikkakunnalle jossa ei ole työtä eikä palveluja. Ei kovin järkevää???
Vierailija kirjoitti:
Kohdassa kiinnitykset:
Käsittääkseni aiempi omistaja on kiinnittänyt sen 160 000 euron arvosta eli jos ostaisit sen et olisi pankille velkaa vaan sinulla olisi valmiina pankissa luottoa/lainaa 160 000 euron edestä, remonttiin ym kiinteistöön liittyvää tarvetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo
Oot harvinaisen yksinkertainen tapaus. Talosta maksat vähintään kiinteistöveron, sähkön, jätemaksut, vakuutukset, ehkä tiemaksun. Mikäli on puulämmitys, niin ne polttopuutkin maksavat, mikäli ei ole omaa metsää mistä kaataa puita.
Vierailija kirjoitti:
Asun maalla 10 km kunnan keskustasta. Tää talo on edesmenneen äitini talo jonka perin. Iso tontti noin 3000 neliötä ja sitten tontin takana on metsää 700 metriä kertaa 300 metriä suunnilleen. Vanha talo tää on , mun vanhemmat rakensi tämän 1974 mutta tein remontin 2016 kun äiti oli kuollut ja perin tämän.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Kohdassa kiinnitykset:
Ei, vaan tuon arvosta voi saada lainaa kiinteistöä vastaan.
Mulla on kyllä talo kaupungissa ja ympärivuotinen mökki maalla. Mutta ongelma on siinä, että kun se "ei montaa tonnia säästöjä" ei vielä riitä. Kun tarttee se vapaakin elämä jollain kustantaa. Juoksevia kuluja kuitenkin on kaikilla.
Tai no, ehkä meillä on eri näkemys vapaasta elämästä, mutta mulle vapaus ei ole sitä että kasvatan ihan kaiken ruokani itse (tarvitsisin sen muutaman tonnia myös koneisiin sitä varten) tai elän ilman autoa tai vaikka sähköliittymää että voin käyttää sähköä tasan sen verran kun koen tarpeelliseksi.