Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisista syistä olette saaneet lievennystä työnhakuvelvoitteeseen?

Vierailija
11.09.2025 |

Järjetöntä pelleilyä koko velvoite.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et halua hakea töitä? Siksi se velvoite on olemassa.

Olisi tarkoitus pyrkiä omaehtoiseen opiskeluun, mikä tarkoittaisi kokopäiväistä opiskelua, jolloin on päätöntä että päivärahan edellytyksenä on silloin olla kokoaikaisesti työmarkkinoiden käytettävissä, ts. hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa, vaikka todellisuudessa ei ole käytännössä mitäänmahdollisuutta työllistyä.

Opintotuelle ja lainalle vaan niin kuin muutkin.

Miksi, jos omaehtoinen opiskelu on mahdollista?

Koska olet elätti, joka rapauttaa hyvinvointivaltion kivijalan. Opinnot kuuluu hoitaa lainalla eikä verorahalla loisimalla.

Syö persees.

Vierailija
22/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puolisen vuotta työttömänä loppu- ja alkuvuodesta. Sain lievennystä, koska mulla oli työkokeilupaikka (jonne sitten työllistyin) sekä osa-aikatyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en ole varma. Mut laitettiin pari vuotta sitten johonkin työttömän terveystarkastukseen jossa käytiin läpi diagnoosit (tuki- ja liikuntaelin sairauksia) sen jälkeen ilmoitettiin että "työkykyä tulee kartoittaa" ja käskettiin jäädä odottamaan jatkoa. Poistettiin siinä samalla kaikki työnhaku velvotteet ja sen jälkeen asiaan ei ole palattu vaikka olen kysynyt. 🤷 Et kai mä vapauduin terveydentilan takia? Eipä noista papereista kyllä syytä selviä sen tarkemmin, eikä edes kysymällä. 😂

Vierailija
24/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tarkoitus pyrkiä omaehtoiseen opiskeluun, mikä tarkoittaisi kokopäiväistä opiskelua, jolloin on päätöntä että päivärahan edellytyksenä on silloin olla kokoaikaisesti työmarkkinoiden käytettävissä, ts. hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa, vaikka todellisuudessa ei ole käytännössä mitäänmahdollisuutta työllistyä.

Koska olet elätti, joka rapauttaa hyvinvointivaltion kivijalan. Opinnot kuuluu hoitaa lainalla eikä verorahalla loisimalla.

Mitä helvettiä lousit , jos sinulla on jo tutkinto. Muuta töiden perässä kuten aikuisen kuuluu. Urp@

Vierailija
25/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on enimmäkseen elämäntilanteen vuoksi sekä kuntouttavia paikkoja on hyvin niukasti. Mulla ei oo siis ollenkaan. Mulla on seuraava aika ens kuussa saa nähdä minne joudun.. mieluummin olisin kuollut

Vierailija
26/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna en ole varma. Mut laitettiin pari vuotta sitten johonkin työttömän terveystarkastukseen jossa käytiin läpi diagnoosit (tuki- ja liikuntaelin sairauksia) sen jälkeen ilmoitettiin että "työkykyä tulee kartoittaa" ja käskettiin jäädä odottamaan jatkoa. Poistettiin siinä samalla kaikki työnhaku velvotteet ja sen jälkeen asiaan ei ole palattu vaikka olen kysynyt. 🤷 Et kai mä vapauduin terveydentilan takia? Eipä noista papereista kyllä syytä selviä sen tarkemmin, eikä edes kysymällä. 😂

Töitä saa hakea ihan ominpäinkin. Ei siihen mitään te tai sosiaalitanttaa väliin tarvita.

Vierailija
27/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmianna työpaikkasi. Sinne kaikki työhaluttomat hakemaan, kun niin kovasti heitä haluatte. 

Vierailija
28/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raju päihteiden käyttö. Heroiini ostoksille,siis!

Vierailija
29/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit saada työkkäristä rahaa jos et ole töihin käytettävissä?  Itse muinoin opiskelin ammatin liiton ansiosidonnaisen rahoilla, mutta eikö tuo etuus lopetettu, kaikessa viisaudessaan?

Pöljä. Omaehtoinen opiskelu tarkoittaa sitä että opiskellaan "liiton rahoilla". Tai ansiosidonnaisen loputtua työmarkkinatuella.

Vierailija
30/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 10 kk palkkatukitöissä ja sinä aikana itselle mahdolliset haettavat paikat tippuivat kunnolla. Sain siis perusteltua tälle hetkelle yhden paikan pakon, viime vuonna ennen töitä se oli 2.

Vierailija
31/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin olet päätoiminen opiskelija? Näin se nyt muillakin menee. Et sinä voi vaan päättää, että nytpä opiskelen työttömyyskorvauksella.

Vierailija
32/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sellainen systeemi on olemassa, että opintoja saa hoitaa verorahoilla, niin ei ole väärin sitä käyttää. Tukehdu kateuteesi, peräkammarin poika. 

Vierailija
33/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasasin pitkät litaniat mitä en voi enkä halua tehdä, vetosin ikääni ja omaa alaa edes lähellä olevia työpaikkoja ei yksinkert. täällä päinkään ole. 

Ainakin silloin joku vuosi sitten oli tosi järkevä se työkkärin henkilö, antoi aika hyvin siimaa joka suhteessa. 

Vierailija
34/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtunut ranne. 3 paikan sijasta sain hakea vain 2 paikkaan 😁

Vierailija
35/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanoin sanallakaan että tarvitsisi? Tai etten olisi hakenut? Tai että ylipäätään olisin koskaan tarvinnut työllistymiseen työkkärin apuja? Yhtään työpaikkaa kun en sieltä ole tähän päivään mennessä saanut ja olin työ elämässä 39 vuotta ennenkun viimeisin firma jossa työskentelin (12 vuotta) sanoi tekijänsä irti ja ajautui konkurssiin kolme vuotta sitten Tässä puhuttiin tuosta velvotteesta jota kommentoin, ei siitä miten toimin. Onko sinulla lukihäiriö? Vai vain ongelmia tekstin sisäistämisessä? Hieman on vähän alle 60 vuotiaan ollut vaikea löytää työtä vaikka kolmen vuoden aikana olen työkkärin poistamista velvotteista pätkääkään piittaamatta hakenut satoja paikkoja. Enään en asiasta stressaa enkä kysele, samapa tuo minulle kun eläke kolkuttelee muutenkin ovella. Ei kannattaisi vetää johtopäätöksiä kun ei tiedä mistään mitään. Lukemaan kyllä kannattaisi opetella eikä väännellä ja käännellä asioita omasta päästään. 

Vierailija
36/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin olet päätoiminen opiskelija? Näin se nyt muillakin menee. Et sinä voi vaan päättää, että nytpä opiskelen työttömyyskorvauksella.

Eihän sitä kukaan itse päätäkään, vaan lupa tulee viranomaiselta. Huomattavasti järkevämpää opiskella työttömyyskorvauksella uusi työllistävä ammatti kuin pööpöillä "työllistettynä" jossain kierrätyskeskuksessa. Järjestelmä ei vaan ymmärrä sitä että päätoiminen opiskelu ei mahdollista päätoimista työntekoa ja siksi myös opiskelevilla on työnhakuvelvoite.

Vierailija
37/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valmentaja itse tajuaa, että haettavia työpaikkoja on rajallisesti.

Vierailija
38/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen asia mistä varoitettiin v. 2020 oli opiskelu eli älä opiskele yhtään mitään ennen kuin olet sopinut asiasta työkkärin kanssa. Lupa työttömyystuella opiskeluun ei ole automaatti, vaan edellyttää luvan.

Vierailija
39/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osatyökyvyttömyyseläke invalidisoivan sairauden takia ja toistaiseksi voimassa oleva nollatuntisopimus.

Työkyky on todella heikko. Joka vuosi joudun olemaan kuukausia sairauslomalla. Tälläkin hetkellä on sairauslomalla. Toivun isosta leikkauksesta. Kuntoutus etenee siten, että saan liikkua 1-2 minuuttia yhtäjaksoisesti muutaman kerran päivässä.

Vierailija
40/65 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valmentaja itse tajuaa, että haettavia työpaikkoja on rajallisesti.

Haettavia paikkoja on maailma täynnä. Luuletko, että ne kaikki ovat työmarkkinatorissa? Kukaan täysijärkinen pomo ei sinne laita yhtään mitään. Työpaikat kuuluu kysellä omin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä