Onko totta että elämä alkaa iän myötä kyllästyttämään?
Kommentit (67)
Todellakin on totta. Mutta hei, se on ihan normaalia.
Elämän perään intoilijat ne on epänormaaleja.
Ei kyllästytä enää, kun minusta tuli mummo. Sain elämälle tarkotuksen enkä ole ikinä ollut näin onnellinen.
Luulin jo että hautaan meen seuraavaksi, mutta nyt odotan ihan muita asioita, kaikki kivat asiat pikku kullanmurun kanssa joista saan voimaa ja iloa joka päivään.
N53
Eiköhän tuo ole ihan yksilöllistä. Täytän ensi kuussa 64 eikä kyllästytä yhtään. Päinvastoin. Eläke alkaa juosta vasta ensi elokuussa, mutta jättäydyin jo tämän kuun alussa pois työelämästä. Sunnuntaina lähden siskoni kanssa käymään Irlannista ja kun sieltä tulen takaisin, mua odottaa kotona vaikka kuinka paljon tekemistä. Kaikkea sellaista, mitä ei työelämässä ollessa ehtinyt tai jaksanut tehdä. 
Jotkut ketjussa mainitsi ikääntymisen mukana tulevat krempat, mutta kun sairastui jo 34-vuotiaana niin kipujen kanssa on oppinut elämään. En mä edes muista, miltä tuntuu, jos ei olisi kipuja. Tilanne ihan eri kuin niillä, joilla kivut alkavat vasta 60+ ja pitää alkaa opetella vasta siinä vaiheessa elämään kipujensa kanssa. Silloin voi helposti ajatella, ettei mistään yt enää tulee mitään, kun on näitä kipuja. Nuorena sairastuessa taas kaikkea piti tehdä kivuista huolimatta. 
Kyllästymiseen varmaan vaikuttaa sekin, mitä elämältään haluaa. Pitääkö olla jatkuvasti äksöniä ja uusia kokemuksia vai nauttiiko sittenkin enemmän yksinolosta, hiljaisuudesta ja vaikka luonnonrauhasta. 
Näin on. Kun on ollut kipuja nuoresta saakka ja silti pitänyt tehdä kaikki sama kuin terveet ihmiset, armoa ei ole annettu, on nyt eläkkeellä helpompaa, kun voi toimia oman voinnin mukaan. Mieli on kevyempi ja huolettomampi.
Tylsääkin saa välillä olla, silloinhan voi syntyä ne ihan parhaat oivallukset.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Kun on ollut kipuja nuoresta saakka ja silti pitänyt tehdä kaikki sama kuin terveet ihmiset, armoa ei ole annettu, on nyt eläkkeellä helpompaa, kun voi toimia oman voinnin mukaan. Mieli on kevyempi ja huolettomampi.
Tylsääkin saa välillä olla, silloinhan voi syntyä ne ihan parhaat oivallukset.
Juuri näin :)
Mua ei kyllästytä. Joka päivä on uusi seikkailu. Ihmisten valitus sen sijaan kyllästyttää, kun eivät osaa olla mistään kiitollisia ja syyttävät kaikesta muita. Elämästään voi tehdä huonoa tai hyvää, se on valinta.
Tämä sama.