Tosi huono olo päikkärien jälkeen
Muilla samaa?
Nukuin puolen tunnin päikkärit ja heräsin tosi huonoon oloon. En oikein tiennyt, oksettaako, onko kakkahätä, pyörrynkö, onko sydänkohtaus (sydän hakkasi) vai mikä. Noustuani jalat tutisivat ja edelleen oli se outo taju menee -olo. Menin yläkertaan keittämään teetä ja syömään leipää. Jalat olivat edelleen kuin spagettia ja päässä tuntui oudolta. Olo parani kun söin ja join, ja sitten tuli se kakkahätäkin. Ihan normi vatsa, ei mitään tautia.
Nuorempana oli alhaiset verenpaineet ja vaivasivat joskus herätessä. Se oli kuitenkin erilainen olo kuin tämä. Samoin olen herännyt närästykseen ja kuvottavaan oloon, ja sekin oli erilainen kuin tämä. Olen kerran myös meinannut pyörtyä ja sekin tuntui erilaiselta kuin tämä. Mikä ihme tää oikein oli?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Onko niska-hartiaseutu jäykkänä? Torkkujen aikana lihakset pääsi rentoutumaan ja painamaan jotain verisuonta tai hermoa.
Niinhän se kiristyessäkin voi tehdä.
Rentoutuessa voi myös käydä niin että keho rentoutuu ja alkaa taas toimia eri tavalla ja tämä pieni epätasapainotila aiheuttaa oireita.
Jep. Päiväunilta herääminen tuntuu kuin saisi sydänkohtauksen. Sydän hakkaa ihan hulluna, sekava olo, joka paikkaan sattuu ja joskus tuntuu, että aivot ei herää ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty nukkumaan päikkäreitä. Ihan hirveän krapulainen olo tulee, kun herään. Aikoinaan kun tein epäsäännöllistä komivuorotyötä ja piti nukkua pitkin viikkoa ties mihin aikaan päivästä, voin todella huonosti. Meni vatsa sekaisin, en pystynyt syömään.
Nyt onneksi säännöllinen päivätyö ja menen joka päivä aikaisin nukkumaan ja herään tosi aikaisin virkeänä ennen kellon soimista. Myös viikonloppuisin. Rytmi on hyvä, ei väsytä päivällä kuin silloin tällöin. Ja ne aikaiset aamut (klo 5-6) ovat nykyään ihan parasta aikaa päivästä.
Luultavasti asia olikin vain niin että vuorotyö ei sopinutkaan sinulle. Itsekin nukuin kolmivuorotyössä ollessani hyvin huonosti ja varsinkin yövuorojen jälkeen. Pahaa oloa seurasi välillä ja kuvotusta.
Päivätyö minullekin on ollut parempi tai kaksivuorotyö enemmänkin sitten jatkossa.
Vaihdevuodet tai alhainen verensokeri. Ja se verenpaine.
No ei ole. Ehkä itsekin tiedät, heikotusta/että et ole syönyt. Eiköhän, jos oikeasti tulisi hätä sen tietäisit, ja hakeutuisit hoitoon. On mullakin ollut tuollaista, enpä ole mihinkään hakeutunut. Ei oikein kiinnostanut lukea sun kakkahädästä.
Minulla on aina päikkäreiden jälkeen sellainen samanlainen iljettävä olo kuin aamuisinkin, ettei meinaa maistua mikään pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Ehkä itsekin tiedät, heikotusta/että et ole syönyt. Eiköhän, jos oikeasti tulisi hätä sen tietäisit, ja hakeutuisit hoitoon. On mullakin ollut tuollaista, enpä ole mihinkään hakeutunut. Ei oikein kiinnostanut lukea sun kakkahädästä.
Anteeksi mutta miksi jätät tällaisen nollakommentin? Etkö lukenut muita kommentteja? Ap ei nimenomaan tiedä mistä on kyse ja haluaa vertaistukea. Hän myös sanoo että oli syönyt. Turha kommentoida jos ei ole mitään sanottavaa.
Itse en nuku päikkäreitä. Jos joskus olen nukkunut, niin pää on aivan sekaisin loppupäivän. Tuntuu etten herää ollenkaan, on sellainen sumuinen ja vetämätön olo enkä saa enää mitään aikaiseksi.
Ap mittasi huvikseen verenpaineen ja sehän olikin matala, 96/67! Varmaan voi selittää osaltaan asiaa, vaikka ei matalista paineista yleensä nyt noin isoja oireita tule.
Keho saattaa oireilla voimakkaasti ja kohtauksista voi seurata jälkiolojakin.
Fyysiset oireet ovat täysin luonnollisia mutta aina jos huolettaa niin voi käydä lääkärissä, siltikin useasti voidaan huomata ettei fyysisille oireille löydy syytä.