Kenen etu se on, että kipeitä lapsia viedään päivähoitoon?
Vanhemman! Eli pääsee töihin pakertamaan, koska tylsäähän se sairaan lapsen hoito on. Sitten tartutetaan vielä muutkin päivähoidossa. Puhumattakaan miten kurjaa on katsella selvästi sairasta lasta :(
t. päiväkodin täti
Kommentit (20)
Kukaan vanhempi ei vie lasta hoitoon koska kipeetä lasta on " tylsä" katsella!!!
Surkea provosointi. Todella sosiaalitaidoton moukka kirjottaa tämmöstä roskaa.
korvaamattomia. Ja samalla saavat " statuksen" henkilö joka huolehtii työnsä
joukossa on kotiäitien sairaita lapsia-Mikähän niillä on ajatuksena kun kotona ovat mut puolisairas lapsi hoitoon - Herätkää vanhemmat!
Tai voihan niin tehdä, mutta pätkätyösuhteet projekteissa ei kyllä enää jatku. Tätä on työelämä tänä päivänä niiden SAK:n suojelemien duunariammattien ulkopuolisessa maailmassa.
En jaksa edes mainita mistään mahdollisista sydänpussitulehduksista, joita voi jälkitautina tulla ellei parane rauhassa ensin...
Suuri osa lapsista on puolet vuodesta aina joko tulossa flunssaan, flunssassa tai siitä toipumassa. Siis yskätöntä ja nokan valumatonta viikkoa on vaikea löytää. Siinä sitä kysytäänkin työelämän joustoja!
kipeitä.
Olin viime viikon kokonaan pois kun alkuviikon oli esikoinen yskäinen ja loppuviikon kuopus. Huomenna olisi työpäivä, mutta taidan olla taas pois kun esikoisella näkyy räkä valuvan.
Itsekästä viedä kipeät lapset hoitoon. Kukaan ei ole korvaamaton töissä.
mutta eipä ole vaihtoehtoja. Toistaiseksi en ole keksinyt vielä parempaa tapaa elättää itseni ja lapseni kuin työnteko. Ja työstä saa nykyään pitää oikeasti kiinni, ettei se lähde kävelemään. Itselläni on ainakin jatkuvasti deadlinejä, joita joudun esimiesasemassa valmistelemaan. Tottakai hoidan sairasta lasta kotona tarvittaessa, mutta ymmärrän mainiosti äitejä, jotka vie puolikuntoista lasta töihin. Onneksi meidän tyttö on tosi terve. Nytkään ei ole puoleen vuoteen ollut edes flunssaa.
Ts. ei se sairaan lapsen palkallinen hoitovapaa ole mikään sairasloma vaan mahdollisuus järjestää sairaalle lapselle hoitaja äkillisessä tilanteessa. Kuulostaa aika hauskalta, jos olet pokkana toista viikkoa pois flunssien takia. Mitäs jos olisit etsinyt lapsillesi hoitajan kotiin?
Vierailija:
kipeitä.
Olin viime viikon kokonaan pois kun alkuviikon oli esikoinen yskäinen ja loppuviikon kuopus. Huomenna olisi työpäivä, mutta taidan olla taas pois kun esikoisella näkyy räkä valuvan.
Itsekästä viedä kipeät lapset hoitoon. Kukaan ei ole korvaamaton töissä.
on niin niiiiiiin vaikeeta olla pois töistä, tiedän että on palavereja sun muita, mutta on se inhottavaa lapselle olla puolikuntoisena hoidossa.
Ja näitä tapauksia valitettavasti on, olen itsekin ottanut aamulla vastaan puolikuntoisen lapsen klo 7.00 ja jo aamupalalla mittaamme kuumeen joka on ihan kuumetta eikä mitään lämmön nousua.
Ja kun soitamme vanhemmalle töihin, siis niille joilla on vaikeeta olla pois, niin voi kun sitä ei millään ehditä heti kohta puoliin tulla hakeen pois, no on työmatkat ja kaikki, mutta täytyy ymmärtää et jos joku sairastuu oksennustautiin ja näitä tapahtuu tosi paljon päiväkodissa, niin se haku kestää joillan tosi tosi kauan. Isompikin lapsi itkee että eikö häntä jo aleta tulla hakeen kotiin.
kun on ollut iso leikkaus kesken. Olen leikkurissa hoitajana ja siitä on vähän hankala lähteä kesken sydänleikkauksen.
Mutta nykyään teen niin, että en ole poissa lapsen sairauden takia, koska esim. korvatulehduksen takia ei saa saikkulappua ellei ole kuumetta. Aina on joku yksityinen lääkäri, joka kirjoittaa viikon, kaks saikkua mulle vaikka selän takia. Saan palkan ja hoitaa sairaat lapset kotona.
että jos joku muu joka ajattelee samoin, tuo myös sen sairaan lapsen hoitoon ja tällöin muut sairastuvat;
Yksi kipeä lapsi tuodaan päikkyyn
-->hän tarttuttaa ryhmän 20 lapsesta 10
-->viikon päästä 10 muuta lasta on kipeänä
-->kymmenen perheen äiti/isä joutuu olemaan pois töistä
-->iso määrä työtä jää tekemättä/siirtyy eteenpäin yhden vanhemman itsekkyyden vuoksi
+myös hoitajat voivat sairastua
-->ei ehkä saada sijaisia
-->kaikkien lasten hoito huononee, kun puolet hoitotädeistä kotona sairaina.
Vaikka on noro ja rotavirusta liikenteessä paljon!?
päiväkotien tädit tällaiset äidit kuriin. Soitto vaan työpaikalle ja määräätte hakemaan. Toimitte näin sitten jatkossa aina. Ei ne kauaa tuo sinne sairaina lapsiaan.
lapsen etua siinä vain pidemmän päälle ajatellaan, että saadaan rahaa, millä perhe elätetään tai että ei tule potkuja töistä.
Olin 5kk töissä päiväkodissa ja yhdellä pojalla rohisi rinta ja vuosi räkä nokasta melkein sen koko ajan mitä siellä olin. Äiti raskaana ja kotona olisi voinut lapsensa kotona piettää kunnolla että olisi poika parka parantunut. Äitin sisko kuulemma lääkäri niin olisi jo varmasti pystynyt tutkituttamaan pojan kunnolla. Musta ei ainakaan ole kovin normaalia että rintarohisee ja rkä valuu putkeen puolisen vuotta.
Tuolla Kaksplussan puolella juuri puhutaan siitä, että joku on viemässä 9kk lapsen hoitoon!! JOS TEILLÄ ON VARAA SAADA SE LAPSI, HOITAKAA SE ITSE MYÖS LOPPUUN!!! Töitä voi tehdä koko loppuelämänsä, lapsi ei ole lapsi kuin muutaman vuoden elämästään...nykylapset aikuistuvat liian aikaisin, kiitos kuuluu osaksi teille " kiireisille" vanhemmille, joilla ei ole aikaa antaa lapsen kasvaa rauhassa. Kaikkialle on aina kamala hoppu!
ainoa joka vastaavasta tilanteesta ehkä hyötyy on, työnantaja. Ei tarvitse heti hommata sijaista.
Lapsi tuodaan kipeänä hoitoon ja sitten sairastuu lapsen hoitokaverit ja MEIDÄN PERHE!!! Välillä kyllä ketuttaa aika tavalla... Jos lapsi on selvästi sairaan näköinen, ei jaksa ulkoilla tai yskii koko ajan ja nenä valuu runsasta eritettä niin silloin lapsi kuuluu KOTIHOITOON.