En tunne samoin kuin ennen riitaa
Rakastan miestäni valtavasti ja hän on elämäni rakkaus. Kuitenkin, meillä oli paha riita, jossa mies uhkasi ettei tule heti takaisin kotiin. Ja sen jälkeen minusta ei ole tuntunut samalta. Tuntuu jotenkin tyhjältä, vaikka sovimme riidan jo.
Onko normaalia? Riidasta on viikko.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Mies jäi kiinni sivusuhteesta ja minä halusin käsitellä asian, mutta se ei miehelle ole sopinut. Hänen mielestä minä vellon asiassa ja kun yritän puhua siitä, miten hirveä olo minulla on ja miten turvattomaksi tuo teko oloni teki, on hänen kommenttinsa "minulla ei ole mitään sanottavaa tähän".
Ai kauhee. Varmaan ero tulee "täytenä yllätyksenä" hänelle. Ja sitten itkee täällä palstalla naisten kamaluutta.
Vierailija kirjoitti:
Olet pettynyt ja loukkaantunut, että sinulle rakas ja turvallinen ihminen on toiminut noin väärin sinua kohtaan.
Turvallisuus on järkkynyt ja sitä kautta luottamus.
Moni mies lähtee ovet paukkuen riidan jälkeen ja törkeimmät sammuttavat puhelimen ettei saa kiinni.
Henkistä väkivaltaa.
Juu, sehän on henkistä väkivaltaa että menee ottamaan hengähdystaukoa, ettei homma mene pahemmaksi. Ihan sama mitä tekee, aina miehen vika.
Tuttua. Mistään asiasta ei voi keskustella tai käydä tapahtumia läpi. Mies aina sanoo, että minun kanssani ei voi keskustella. Vaikka todellisuus on se, että olen ainoa joka yrittää keskustella ja mies on hiljaa eikä osallistu millään tavoin.
Jos näkemyksesi keskustelusta on se, että sinä kerrot mitä kaikkea mies on tehnyt väärin, etkä sen paremmin anna puheenvuoroa etkä miehen puhuessa kuuntele, vaan jyräät hänet, käy vuosien varrella näin.
Mulla riidan jälkeen meni aina n. 4 päivää että olo palautui turvalliseksi, vaikka erouhkailua ei ollut. Kyllä hermostolla menee hetki, että uskaltaa taas asettua aloilleen etenkin jos on ollut tällaista "en tule kotiin hetkeen" -juttua. Kerro miehelle, että tuollainen uhkailu ei ole oikein ja vie turvan tunteesi ja jatkossa voisi jättää tämän pois riidoista
Vierailija kirjoitti:
On minusta normaalia. Jotkut suhtautuu riitelyyn suvereenisti, niin kuin se olisi normaali tapa kommunikoida ja "kuuluu asiaan". Mutta sitten on meitä, jotka ollaan toista mieltä.
Menee hetki, että paranee sen jälkeen, kun sydän särkyy. Jos ei parane, niin ero voi olla yksi keino selvitä. Toivottavasti ei tarvitse mennä niin pitkälle. Odottele rauhassa, alkaako tunteet tasoittua ja palautuuko mies. Hänhän se on, joka siinä sekoilee ja uhkailee.
Jotain on vialla, jos riidellessä sydän särkyy.
No ihan normaalia on. Itse en olisi edes parisuhteessa missä asioita selvitetään riitelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin kestää toipua riidasta. Riidellessä mies haukkuu tosi pahasti, ja on hyvin pelottava. Ja vaikka sanoo ettei tarkoittanut mitä sanoi niin menee aikaa ennen kuin pääsen taas ns normaalitilaan.
Ei tuollainen ole millään tavalla hyväksyttävää. Omaa kumppaniaan ei pidä koskaan joutua pelkäämään. Riita ei ole mikään syy haukkua tai olla uhkaava.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pullukka riitelit?
Mistä pikkupili otti nokkiinsa🤭
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin kestää toipua riidasta. Riidellessä mies haukkuu tosi pahasti, ja on hyvin pelottava. Ja vaikka sanoo ettei tarkoittanut mitä sanoi niin menee aikaa ennen kuin pääsen taas ns normaalitilaan.
Elät väkivaltaisessa parisuhteessa.
Jättäkää ne siat. Tein niin, eikä kaduta! Yksikään riita ei tämän nykyiseni kanssa ole jäänyt yön yli muhimaan, silloin harvoin kun niitä edes tulee vastaan. Eikä riitely ole enää inhottavaa ja epäreilua, vaan rauhallista keskustelua siitä, mistä ollaan eri mieltä tai mikä tuntui pahalta.
Stonewalling tappaa kaiken luottamuksen ja läheisyyden suhteesta, se on vaan ajan kysymys.
Huvittavia nämä liitot🤭 kuka pakottaa elämään näin.
Vierailija kirjoitti:
On minusta normaalia. Jotkut suhtautuu riitelyyn suvereenisti, niin kuin se olisi normaali tapa kommunikoida ja "kuuluu asiaan". Mutta sitten on meitä, jotka ollaan toista mieltä.
Menee hetki, että paranee sen jälkeen, kun sydän särkyy. Jos ei parane, niin ero voi olla yksi keino selvitä. Toivottavasti ei tarvitse mennä niin pitkälle. Odottele rauhassa, alkaako tunteet tasoittua ja palautuuko mies. Hänhän se on, joka siinä sekoilee ja uhkailee.
Ap ei kerro, mitä riita koski ja mitä itse on sanonut ja tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jäi kiinni sivusuhteesta ja minä halusin käsitellä asian, mutta se ei miehelle ole sopinut. Hänen mielestä minä vellon asiassa ja kun yritän puhua siitä, miten hirveä olo minulla on ja miten turvattomaksi tuo teko oloni teki, on hänen kommenttinsa "minulla ei ole mitään sanottavaa tähän".
Ai kauhee. Varmaan ero tulee "täytenä yllätyksenä" hänelle. Ja sitten itkee täällä palstalla naisten kamaluutta.
Mikä ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se muuttaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä mitä riita koski ja kuka sanoi mitä? Riidat ja tuollainen käytös eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen.
"Henkinen väkivalta ei jätä mustelmia, mutta sen vaikutukset ovat usein pitkäkestoisia ja vakavia.
Se voi aiheuttaa esimerkiksi:
masennusta, ahdistusta ja univaikeuksia
itsetunnon ja omanarvontunnon romahtamista
eristäytymistä ja yksinäisyyttä
fyysisiä stressioireita, kuten päänsärkyä ja vatsakipuja
vaikeuksia luottaa muihin ihmisiin myös myöhemmissä ihmissuhteissa.
Naisten Linja"
Miettikää oikeasti, miksi ette arvosta itseänne? Mikä on se syy, että olette valmiita luopumaan terveydestänne? Miksi annatte kohdella itseänne huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ihan syystä. Tuo ei eroa mitenkään siitä, että löisi sinua - mustelmillakin ja murtuneilla luillakin menee aikaa parantua.
On se ollut fyysisestikin väkivaltainen ja kyllä tämä henkinen pahempaa on kuin mustelmat. Sama
Samoin kävi omassa suhteessani. Mies katosi täysin muutamaksi päiväksi, eikä mikään ole ollut enää niin kuin aiemmin.
Niistä lämpimistä rakkaushuuruista oli hurja romahtaa suoraan masennuksen syövereihin. Hätään.
Tästä on jo useampi kuukausi ja vaikuttaa siltä, että itseäni suojellakseni olen tehnyt tapauksen jälkeen erotyötä. Samalla olo on kuin kävelisi munankuorilla, yhteys itseen jossain määrin rakoilee. Suhde on enää hiuskarvan varassa ja odotan vain sopivaa hetkeä.
Harmi sinänsä, mutta mikäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja ihan syystä. Tuo ei eroa mitenkään siitä, että löisi sinua - mustelmillakin ja murtuneilla luillakin menee aikaa parantua.
On se ollut fyysisestikin väkivaltainen ja kyllä tämä henkinen pahempaa on kuin mustelmat. Sama
Jos joku lyö, niin silloin asiasta tehdään rikosilmoitus.
Älkää nyt naiset luulko itsestänne liikoja, se on kumma kun te käytätte aina tuota seksi korttia. Näyttää pikkuhiljaa siltä että teille se seksi on tärkeämpää kuin miehille, onhan se itsellenikin käynyt selväksi kun baariin erehtyy tuopille niin aina ollaan kimpussa ja koskettelemassa.
Vaihtakaa levyä, kiitos.