Milloin olet viimeksi asioinut matkamuistokaupassa?
Ostitko jotain?
Minä ulkomailla 80-luvulla, kortteja, ja Suomessa 2000-luvulla, en ostanut mitään.
Milloinkohan lopettavat tuollaiset turhuudet?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
En muista koskaan ole käyneeni sellaisessa, krääsä ei ole mieluista.
Matkamuistokin saa olla vaikkapa käyttöesine.
Matkamuistoissa löytyy astioita, vaatteita, avainperiä, avainkaulanauhoja, kukkaroita ym. Kyllä sellaiset minun mielestäni ihan käyttöesineitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Joka kesälomalla asioin ja ostan jotain. Niissä on hienompia käsilaukkuja kun isoissa marketeissa. Värikkäitä. Jossain cittarissa on vaan mustia ja ruskeita laukkuja. Plääh.
Tämä! Juuri tänään mietin samaa. Samoin tällaisista myymälöistä löytää upeita huiveja ym, jopa käsintehtyjä. Ei löydä muista kaupoista.
Mä läheti nennen kortin lomailupaikasta, enkä rasittanut sukulaisia niillä typerillä matkamuistolahjoilla. Yleensä unohdin kirjoittaa korttiin nimeni, siitä omaiset tunnistivat hyvin, että ai hän on nyt tuolla.
Berliinistä siskolle pyynnöstään 2010 minikarhun. Itselleni en osta matkamuistoja koskaan.
Uskonnot ja narkomaanit varastaa niitä asunnoista !!! Ja myy. niitä varastettuja on myynnissä kirppiksillä.
SANOMA YHTIÖ ON MUUTEN IHAN JUUTALAINEN JOS OLETTE IHMETELLYT POISTOJA .
Lähes joka matkalla käyn ainakin yhdessä. Tykkään nähdä eri paikkojen turistikrääsät, tulen niistä hyvälle tuulelle vaikken ostaisikaan, ja vieläpä kerään jääkaappimagneetteja 😀 Viimeksi Lontoossa, en ostanut mitään.
African Curiosity (?) CapeTown maaliskuun lopussa.
Hiljattain Albufeirassa Portugalissa ja ostin viinipullon, saippuoita ja pari sikäläisen hopeasepän valmistamaa korua.
Näistä saa monesti paikallisten valmistamia koruja, joten käyn.
Hmm... saatoin Porvossa käydessäni pistäytyä tänä kesänä.
Jos museokaupat lasketaan, ostin toistakymmentä vuotta sitten W&A-museon kaupasta kaulakorun ja British Museumin kaupasta kivan sateenvarjon.
Heinäkuussa kreikassa.