Miksi puhutaan "Ylen sarjasta", vaikka kyseessä on ulkomainen sarja?
Ihmettelen taas. Ei se ole Ylen sarja, ellei Yle ole sitä tehnyt tai teettänyt.
"Ylen uuden sarjan..."
"brittisarja"
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/27822933-a3e6-4465-9692-e7baaa8…
Kommentit (13)
Kiitos vinkistä. Shetlandsaarten murhien viimeisin kausi, sekä Karen Pirie tuli juurí katsottua ja Yle pihtaa Happy Valleyta jakso kerrallaan, joten tämähän tuli sunnuntai-iltani piristykseksi kuin tilauksesta. Lienee kai turha mainita, että olen brittijännärien suurkuluttaja, siis nimenomaan minisarjojen.
Mitä tulee aloittajan mielensäpahoittamiseen, niin täysin turhaa. Jokainen kyllä ymmärtää, mitä sillä Ylen sarjalla tässä yhteydessä tarkoitetaan.
Miksi puhutaan "minun autosta" vaikka on vaan haltia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhutaan "minun autosta" vaikka on vaan haltia?
Mahtaako mytologiset olennot ajella autoilla?
Ei oo välii mistä maasta, kuha on Ylellä.
Vierailija kirjoitti:
Koska sarja on pyörinyt Ylellä vuosikausia ja ensi esitys on ollut Ylellä. Tai Yle on osallistunut kansainväliseen tuotantoon.0
Et sitten jaksanut linkkiä vilasta edes otsikon vertaa? Kyseessä on aivan uusi sarja. Siinä ei myöskään Yle ole edes osatuottajana.
Silti en jaksa aloittajan tavoin tuosta mieltäni pahoittaa, koska ymmärrän varsin hyvin, mitä sillä "Ylen sarjalla" tarkoitetaan. Minusta on pelkästään hyvä, että se kanava mainitaan joka sarjaa esittää, koska nykyään kanavia ja suoratoistopalveluja on niin valtavasti. Minulle on aivan yhdentekevää, missä muodossa se sarjaa esittävä kanava minulle kerrotaan.
Viittaa varmaan siihen että sarjaa esitetään ylellä? Voisi kai ilmaista pidemmin vaikka "yle esittää BBC:n tuottaman jakson sarjasta sejase"
Näyttääpä tutulta tuo näyttelijä kuvassa. Kuvan perusteella olisin luullut jo nähneeni sarjan, mutta jos kerran joku uutuus on, niin pitää katsoa.
Yle on ostanut sen.
En minäkään ole tehnyt autoani, mutta se on mun, koska ostin sen.
Eihän Ylellä ole kuin vähän omaa tuotantoa, uutiset, osa urheiluselostuksista ja joku ajankohtaisohjelma ehkä nyt tulee mieleen. Suomalaisetkin sarjat on yleensä jonkun tuotantoyhtiön tekemiä, vaikka ne näytetään YLE:llä. Eli yle on ostanut ne Kaikkiin muihin se on ostanut oikeudet. Esimerkiksi jopataitoluistelun GP-kisat mitkä tuli Helsingistä viime marraskuussa näytti YLE, mutta siellä ei näkynyt lainkaan paikalla yhtään YLE:n autoja, eli televisioinnin hoiti joku muu. Olin paikalla ja näin sen firman auton, tosi pienellä porukalla ja kalustolla hoidettiin se televisiointihomma. En muista firman nimeä.
Koska sarja tulee Yleltä, ja sitten asia käy ilmi otsikosta/lauseesta, kun sanotaan Ylen sarja. Porukka tietää mistä katsoa.
Ylellä oli joskus työmaaruokala jonka nimi oli Ylensyöjät.
Vierailija kirjoitti:
Näyttääpä tutulta tuo näyttelijä kuvassa. Kuvan perusteella olisin luullut jo nähneeni sarjan, mutta jos kerran joku uutuus on, niin pitää katsoa.
No jos olet katsellut parhaillaan Ylellä pyörivää Happy Valley sarjaa, niin ei ihme jos näyttää tutulta. Siinä tosin hän on tyystin erilaisessa roolissa naispoliisin nyhverönä siskona. Onhan hän toki useissa muissakin tunnetuissa brittisarjoissa näytellyt, aina Coronation streetistä ja Downton Abbeysta lähtien. Itse muistan hänet parhaiten Benidormista sen invamopolla cruisalleen mammelin tyttärenä.
Koska sarja on pyörinyt Ylellä vuosikausia ja ensi esitys on ollut Ylellä. Tai Yle on osallistunut kansainväliseen tuotantoon.0