Onko täällä muita, jotka ei käytä huuhteluainetta pyykin kanssa?
Itse en käytä. Toki käytin silloin, kun asuin lasteni kanssa, mutta näin yksin asuessa en.
Kommentit (54)
Käytän etikkaa. Pesuaine on emäksistä ja avaa vaatteen kuidut. Hivenen hapan huuhteluvesi sulkee vaatteen kuidut. Tämä tekee vaatteista pehmeämpiä ja auttaa siihen, että jos vaatteeseen tulee tahra, niin se ei niin helposti pinty, kun ei pääse imeytymään kuitujen väliin niin helposti.
Ei ikinä. Yksi syy-jos elastinisuus se katoaa. Esim. treeni-teksiset vaatteet kuidut tukkeutuu ja ne eivät ole enää funktionaalisia. Tissiliivit, sukkien resorit, alusasut -lycraa jne. Heikebtyy, tukkeutuu jne. Muille pyykeille ei siksi, että se pyykin oma puhdas tuoksu on vaan paras. Pesuainekin on LV color ja white. Kyllä pyyheliinat pysyvät sopivina jos pehmeyttä muka haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Pellavalakanoihin laitan pyykkietikkaa, eivät rypisty aivan yhtä helposti niin.
Muuten en käytä, ne haisevat pahalta.
Tämä. Pellava varsinkin kärsii huuhteluaineesta, pyykkietikka toimii niissä.
Mä. Se vie aikaa, ei ole hyväksi luonnolle.....PYYKILLE puhumattakaan ! Mitä siin on sellast, et sitä pittöööööö käyttöö??? Sit käyttävät tyhmät ihmiset ! En oo käyttänyt sitä KOSKAAN, enkä ala ikinä käyttäänkään sitä !!! Se HAISEEEEEEEEE !!!!!! Ei siitä oikeesti oo mitään hyötyyyyyyyyyyyy !!!!
mieto etikka vaan ja pesukone kiittää. Varsinkin hajusteelliset huuhteluaineet pitä lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi puhtaaseen pyykkin sotkea jotenkin haisevaa töhnää ???
Samasta syystä kuin naisille työnnetään kaikkea muutakin joutavaa kemikaalia ja myrkkyä eli "koska vaan täytyy" + tuoksuu ihanalta, vailla vaikka yleensä haju onkin keinotekoisen myrkyllinen käry. Sitten laumasielut kantaa rahansa myyntimiehille, kun ei ole luonnetta poiketa massasta.
Aloin pitää airbnb:tä, joten nykyään käytän aina. Liinavaatteille huuhteluaine, pyyhkeille etikka. Muuten pyyhkeistä tulee korppuja ja vieraa voi vahingossa kuvatessaan itse saada viiltohaavoja.
Käytän etikkaa huuhteluaineena. Pesuainetta en pane siihen lokeroon vaan suoraan rummulle. Pesen kaikki pyykit vähintään 60 asteessa, kalvovaatteet 30 astetta. Puhtaat vaatteet tuoksuvat puhtaalta, eikä kone haise koskaan tunkkaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Käytän liinavaatepyykin huuhteluaineena pyykkietikkaa, muutoin en käytä mitään huuhteluaineita.
Ei niitä tarvita.
Sama. Pyyhkeillekin saatan laittaa pyykkietikkaa kyllä. Hajusteetonta.
Joskus tuli kokeiltua ja en huomannut eroa aiempaan, joten en nähnyt syytä tuolle kustannukselle.
Varmaan paljon auttaa se teelusikallinen pyykkietikkaa parin kymmenen litran vesitilavuudessa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Aloin pitää airbnb:tä, joten nykyään käytän aina. Liinavaatteille huuhteluaine, pyyhkeille etikka. Muuten pyyhkeistä tulee korppuja ja vieraa voi vahingossa kuvatessaan itse saada viiltohaavoja.
Mä taas tykkään vähän karkeista pyyhkeistä, en osaa sanoa miksi. Ehkä se hieroo vähän ihoa samalla ja vilkastuttaa näin verenkiertoa.
Vain johonkin sähköiseen vaatteeseen. Esim villapaitaan. Ennemminhän huuhteluaine pilaa kankaan kuin parantaa.
En ole käyttänyt kuin silloin hyvin harvoin kun pesen r-collectionin anorakkeja.
Treenivaatteille käytän välillä desinfioivaa huuhteluainetta ettei ala haisemaan. Muulle pyykille en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas tykkään vähän karkeista pyyhkeistä, en osaa sanoa miksi. Ehkä se hieroo vähän ihoa samalla ja vilkastuttaa näin verenkiertoa.
Karkeat korppupyyhkeet on ihan parhaita! Jossain on ollut sellaisia ällön plötkyjä pehmopyyhkeitä tuntuu ettei niillä saa edes kuivattua itseään kunnolla.
En tajua ketkä niitä edes ostavat? Huuhteluaineen tarkoitushan on vähentää sähköisyyttä _tekokuituvaatteista_, mutta ei saa käyttää tuulipukuihin, farkkuihin, tietenkään esim. pyyhkeisiin. En edes omista täystekokuituisia vaatteita, pl. ne tuulipuvun takit ja housut.