Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on muuttanut omakotitaloon ja haluaa lainata minulta 5000 e

Vierailija
09.09.2025 |

Kuulemma maksaa takaisin 5500

3 vuoden päästä

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haluat menettää ystävän lainaa hänelle rahaa"

Vierailija
22/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankilla on keinot tutkia maksukyky. Jos pankki on sitä mieltä että ystäväsi ei pysty maksamaan enempää niin silloin kannattaa uskoa siihen. 

Itse antaisin tuon 5000€ jos hyvä ystävä, ilman että tarvii maksaa takaisin. 

Provohan tämä toki on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikillahan seisoo säästössä kymppitonneja, et on tosta noin vaan lainata 5000e.

Niin siis sä voit kyllä ihan hyvin ottaa lainan, jotta voit lainata ystävälle. Jotkut ottaa kymppitonnien lainoja, jotka lähettää rakkaalle kullanmurulle amerikkalaiselle kenraalille, jolla on nyt pankin kanssa jotain pientä hankaluutta.

Vierailija
24/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pantti ja anna. Olen minä lainannut esim. 200 jos on annettu 500 pantti omaksi siksi aikaa.

Vierailija
25/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "ystäväsi" on epärehellinen, epäluotettava ja ala-arvoinen niljake, eikä hän varmasti maksa ruplaakaan takaisin jos erehdyt luottamaan häneen.

Älä ikimaailmassa lainaa.

Vili-Poika rannikolta

Siksi se onkin ystäväni. Olen itse samanlainen niljake.

Vierailija
26/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos haluat menettää ystävän lainaa hänelle rahaa"

Jos haluat menettää ystävän, ole aasi! Pitää nyt sen verran pystyä luottamaan ja katsomaan tapauskohtaisesti, voiko antaa. Ei tarvitse epäillä ihan kaikkea. 

Vierailija
27/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä pantti ja anna. Olen minä lainannut esim. 200 jos on annettu 500 pantti omaksi siksi aikaa.

Siinähän varsinainen riistäjä!

Vierailija
28/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen velkakirja pitää ehdottomasti tehdä, missä sovitaan korosta ja takaisinmaksuajasta. Voit sitten myydä sen velanperijöille tai hakea ulosottoon.

(korosta muistat maksaa verot, ellette sovi 0-korosta)

Vierailija
29/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen velkakirja pitää ehdottomasti tehdä, missä sovitaan korosta ja takaisinmaksuajasta. Voit sitten myydä sen velanperijöille tai hakea ulosottoon.

Eikun joo 500 korkoa luvannut maksaa. Mutta siitä menee se 30% veroa.

Vierailija
30/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran voi nostaa luottokortilta. Korot on vaan jotain ihan muuta.

Vierailija
31/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lainaa, tuollaisen summan saa kyllä joltain pankilta tai luotottajalta, jos talous on kunnossa. Epäilyttävää, jos yrittää tuollaista summaa saada noin pitkällä maksuajalla sinulta. Viittaa siihen, että hänellä on talous ihan kuralla, joten et tulisi näkemään rahojasi enää.

Pankki ei anna enempää!!

Luottokortti Bank Norwegianilta. Siihen 5 tonnin luotto. Saa vaikka 10 tonnin luoton. Ellei häiriöitä.

Vierailija
32/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin ystävälle ja näin 15 vuoden jälkeenkin se ok maksamatta. Minä olen se paha ihminen kun kehtaan häneltä vaatia maksua.

Vierailija
33/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainasin ystävälle ja näin 15 vuoden jälkeenkin se ok maksamatta. Minä olen se paha ihminen kun kehtaan häneltä vaatia maksua.

Anna jo olla

Vierailija
34/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa tyhmyyttäsi täysin.

Vierailija
35/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa on summa, minkä ystäväsi saa itsekin kasaan muutamassa kuukaudessa (mikäli käy töissä).

Lainatkoon joltain sukulaiseltaan.

Vierailija
36/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaksi kertaa lainnannut kahdelle eri ystävälle vähän isomman summan. Kumpikin maksoi sovitusti takaisin. Rahaa en lainaisi, jos sen maksamatta jättäminen kaataisi jotenkin oman talouden. En myöskään lainaisi rahaa sellaiselle ihmiselle jota en tunne kunnolla tai jonka rahan pyytäminen jotenkin yllättäisi minut.

Vierailija
37/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun joo 500 korkoa luvannut maksaa. Mutta siitä menee se 30% veroa.

Haluaisin todella nähdä sen virallisen " lainapaperin", mikä on tästä kyseisestä velkasuhteesta tehty. Oliko virallinen valvojakin mahdollisesti paikalla että kaikki menee lain määräämällä tavalla🤔🤔🤭🤭

Vierailija
38/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä pieniä akuuttivippejä köyhälle opiskelijalle ovat vanhempani antaneet joitakin kertoja. Olen aina palauttanut rahat, vaikka äitini olisi sanonut, ettei tarvitse. Olen puolestani aikanaan avustanut poikaystävääni sekä miespuolista luottoystävää sähkölasku/ruokakuluissa [heidän ollessaan opiskelijana tiukoilla].

Kaikki on maksettu minulle takaisin.

Pyrin tulemaan toimeen omillani, samoin läheiseni. 'Vippaa viiskybää tai 5 satkua' ei ole meillä yleisenä tapana suuntaan tai toiseen..

Ap vielä arvioi ystävänsä luotettavuutta.

Tekee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
39/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ystävä tietää, että sinulla on tuollaisia summia lainattavaksi? 

Vierailija
40/41 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa vaan, jos olet valmis menettämään sen viiden tonnin lisäksi myös ystävän. 

Erittäin harvinaista olisi, jos et menettäisi kumpaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme