Lapsenlapseni sai lapsen ja antoi miehensä kanssa tälle nimeksi Aatu!
Miten he tuollaisen nimen lapsiraukalle antoivat? Minä muistan, että kun minä olin lapsi, niin meillä oli iso sika, jonka nimi oli Aatu ja se meidän sika oli iso ja ruma! T: Isoisoäiti 82v.
Kommentit (26)
Tunnen yhden parikymppisen Aatun. Ihan kiva nimi.
Aatu, Heinrich ja Reinhard ovat ihan rehellisiä saksalaisia nimiä...
Oletko joku fäsisti?
Vierailija kirjoitti:
Aatu, Heinrich ja Reinhard ovat ihan rehellisiä saksalaisia nimiä...
Oletko joku fäsisti?
Paitsi että Aatu on suomalainen nimi. Nuo kaksi muuta ovat saksalaisia.
Tiedän kaksoset jotka ovat Aatu ja Eetu. Ei hirveän huonoja, paitsi Aatu joka viittaa Hitlerin Aatuun, eli Adolfiin. Muuten ok nimi.
Eikö Vaahteramäessä ollut renki nimeltään Aatu?
Lapseni, teini-ikäinen, on Aatu, mikäs vika nimessä? (suurin osa ihmisistä ei tunne rumaa sikaanne menneisyydestä)
Aatu on nykyään melko yleinen nimi nuorilla ja lapsilla. Oli jossain vaiheessa poikavauvojen top-listalla. Vanhat nimet ovat nykylapsilla suosiossa.
Tapasin koululaisen jonka nimi on Lemmy
Vierailija kirjoitti:
Lapseni, teini-ikäinen, on Aatu, mikäs vika nimessä? (suurin osa ihmisistä ei tunne rumaa sikaanne menneisyydestä)
Mutta Hitukan tuntee. Kieltämättä tulee ihmetelleeksi, onko vanhemmilla samaa aatteellista taustaa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Aatu on nykyään melko yleinen nimi nuorilla ja lapsilla. Oli jossain vaiheessa poikavauvojen top-listalla. Vanhat nimet ovat nykylapsilla suosiossa.
Ei hyvänen aika. Jotkin nimet saisivat jäädä historiaan, lempiniminäkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Vaahteramäessä ollut renki nimeltään Aatu?
Alfred.
Olkoon sun nimesi vaikkapa Aatu,
Polo vanhoina päivinä vaivoiksi saatu...
Kiva nimi, mutta mielleyhtymät tosiaan liikaa.
Onkohan maailmassa mitään muuta nimeä, joka noin negatiivisesti latautunut?
Aatu on ihan Suomenkielinen nimi. Älkää nyt lapsia alkako maalittamaan nimen perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Tapasin koululaisen jonka nimi on Lemmy
Mun lapsen luokalla on Jimmy, joka myös lausutaan ihan Jimmy. Kerran Hoplopissa aikoinaan kuulin suomalaisessa perheessä kun huudettiin Jamesia, ja sekin ihan James. Mielummin Aatu kuin joku tällainen.
Minä olen aina sanonut Hitleriä vain Hitleriksi, myöskään Stalinille en ole keksinyt mitään lempinimeä. Vai olisiko se sitten vaikka Joona?
No ehkä se on meidän vanhusten juttu sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kaksoset jotka ovat Aatu ja Eetu. Ei hirveän huonoja, paitsi Aatu joka viittaa Hitlerin Aatuun, eli Adolfiin. Muuten ok nimi.
Ihanko tosissaan aikuiset ihmiset harrastaa tällaisia ajatusleikkejä? Tukastakaan et sitten varmasti voi puhua?
Sika on viisas eläin, ja aika suloinen myös.