Lapsenlapseni sai lapsen ja antoi miehensä kanssa tälle nimeksi Aatu!
Miten he tuollaisen nimen lapsiraukalle antoivat? Minä muistan, että kun minä olin lapsi, niin meillä oli iso sika, jonka nimi oli Aatu ja se meidän sika oli iso ja ruma! T: Isoisoäiti 82v.
Kommentit (26)
Aatu on ihan normaalissa puhelielessä aina yhdistetty Hitleriin. No eipä siinä jos haluaa että pentua kutsutaan natsiksi kunhan aloittaa koulun.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nimi, mutta mielleyhtymät tosiaan liikaa.
Onkohan maailmassa mitään muuta nimeä, joka noin negatiivisesti latautunut?
Maailmassa? Tarkoittanet länsimaita? Maailmassa on melkoinen määrä ihmisiä joilla ei ole hajuakaan kuka Hitler oli.
Trollialoitus lienee. Aatu ei ole suosituimpien pojannimien listalla niinä vuosina, jotka tarkistin.
Haja-Aatuja voi muutama löytyäkin, kun Pisa-tulokset, lukutaito ja sitä myöten historiantuntemus ovat kovasti laskeneet.
Vierailija kirjoitti:
Aatu on ihan normaalissa puhelielessä aina yhdistetty Hitleriin. No eipä siinä jos haluaa että pentua kutsutaan natsiksi kunhan aloittaa koulun.
Niin, eihän sitä tiedä, mutta vikahan ei ole nimessä, vaan muiden lasten vanhemmissa.
Ja varmasti riippuu paljon asuinpaikasta, kun nuoruudessani tunsin yhden Aatun, enkä ensimmäistäkään kertaa kuullut häntä nasseksi kutsuttavan.
Aatu-nimi on ollut suurta muotia vuodesta 2000 alkaen. Se on annettu tänä aikana 4667 pojalle, kun 1900-luvulla se annettiin vain 1871 pojalle.
No antakee armoa, kyllä hitleristä ennen muinoin puhuttiin aatuna. Samoin kuin carl Gustav on Kalle Kustaa.