Uusi miss Suomi vain 167 cm
On kyllä lyhkäinen missiksi, mutta mielestäni kyllä tosi kaunis. Riittääköhän tuo pituus miss Universumissa, mitä luulette? Näin pituuden miss Supranational kisasta kertovalla nettisivulla. Ollut silloin 19v (2022). Ei tytöt enää 19v jälkeen kasva. Poika voi kasvaakin, osa monta senttiäkin. Toisaalta on siellä voittaneet jotkut 2000-luvulla 165-170 cm pituudella kuten Olivia Culpo. Tuommoisia tummia tyttöjä siellä vaan on 13 tusinaan ja monet tosi leikeltyjä. Viime vuonna voitti se kaunis Tanskan blondi ja Matilda pärjäsi hienosti. Eikä ihme, Matildassa on jotain kuningatarmaista ja salaperäistä.
Kommentit (105)
Ei ole makuuni, taustasta viis. Näyttää drag-mallilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuressa maailmassa mallit ovat 184 cm.
Mutta missi on eri asia kuin malli. Missin tulee olla kaunis, ei ole pituusvaatimusta Suomessakaan enää eikä miss Universumeissa. Mallit voivat olla jopa rumia, harvoin ovatkaan klassisen kauniita. Voi olla iso nenä jne. Mutta malli esittelee vaatteita ja mallin taas tulee olla pitkä. Menestyvän malllin täytyy nykyisin olla vähintään 176-179 cm.
No Suomessa ehkä pystyy olemaan176, mutta se on ihan vauvojen pituus.
Miksi missin tarvisi olla pitkä? Lyhyt voi olla kaunis siinä missä pitkäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se pidempi kuin suomiakka keskimäärin.
Pidempi?
Perehdytään tilastotietoihin. Uskallan väittää suoralta kädeltä, että suomiakat keskimäärin ovat lyhyempiä kuin 167 cm. Suomalaisten miesten keskivertopituus on 177 cm ja naiset ovat keskimäärin 13 cm lyhyempiä kuin miehet. Joten tästä voidaan päätellä miten maa makaa.
Nyt puhuttiin nuorista naisista. He ovat keskimäärin 167 cm nykyään. Tuo tilastosi on vanhemmista sukupolvista. Minä tutkin päivittäin kasvukäyriä. Keskimäärin 18v tyttö on nykyisin 167 cm.
T. terkka
Vierailija kirjoitti:
Ihan sievä mutta Miss Suomihan hän ei voi olla.
Tämä! Mulle Miss Suomi tarkoittaa täysin suomalaista neitoa eikä mitään sekasikiötä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta missi on eri asia kuin malli. Missin tulee olla kaunis, ei ole pituusvaatimusta Suomessakaan enää eikä miss Universumeissa. Mallit voivat olla jopa rumia, harvoin ovatkaan klassisen kauniita. Voi olla iso nenä jne. Mutta malli esittelee vaatteita ja mallin taas tulee olla pitkä. Menestyvän malllin täytyy nykyisin olla vähintään 176-179 cm.
Tässäkään ole oikeastaan mitään järkeä, että mallin tulee olla pitkä koska esittelee vaatteita. Ihan kuin lyhyiden ihmisten heille oikean kokoiset päällä vaatteet näyttäisivät jotenkin huonoilta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se pidempi kuin suomiakka keskimäärin.
Nuoret suomiakat kyllä keskimäärin on juuri tuon pituisia, 167 cm.
Itse asiassa maahan muuton seurauksena keskipituus on Suomessa kääntynyt lasku-uralle.
Uusimmat kasvukäyrät Suomessa nuorten naisten kohdalla näyttävät kyllä heidän keskipituudekseen 167 cm.
Olisivatko vahingossa mitaneet perseestä napaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuressa maailmassa mallit ovat 184 cm.
Mutta malleilla ei ole muotoja. Joten se siitä.
Victoria's secret???
No silikonilla tehdyt muodot
Hän on ihan nätti, mutta ei sanoinkuvaamattoman kaunis.
Pitäisi olla, jos edustaa Suomea.
Suomessa on jo niin paljon ulkomaanneekereitä että miesten ja naisten keskipituus on alkanut laskea ensi kertaa historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, lyhyet naiset näyttää ihan lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkään ole oikeastaan mitään järkeä, että mallin tulee olla pitkä koska esittelee vaatteita. Ihan kuin lyhyiden ihmisten heille oikean kokoiset päällä vaatteet näyttäisivät jotenkin huonoilta :D
Just näin. Ja kun tuonkokoisia naisia kuin nuo mallit on hyvin pieni vähemmistö ja vaatteet on tarkoitettu kaikille, niin miksi niitä joku kirahvi esittelee.
Minusta on paljon parempi, että missi on lyhyempi ja keskimääräisen nuoren naisen kokoinen. Ja mieluusti normaalipainoinen. Paljon samaistuttavampi nuorille. Terve, kaunis, sopivan liikunnallinen ja fiksu/taitava/koulutettu olisi paras roolimalli. Normaalius ja terveys on kaunista. Mieluummin mallitkin olisivat lyhyempiä ja pyöreämpiä. Siis semmoisia, mitä on suurin osa ihmisistä. Näkisi paremmin, miltä vaate näyttäisi mahdollisesti itselläkin. Mallimaailma ja ihanteet on aina olleet jotenkin hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Ja kun tuonkokoisia naisia kuin nuo mallit on hyvin pieni vähemmistö ja vaatteet on tarkoitettu kaikille, niin miksi niitä joku kirahvi esittelee.
Ne "kirahvit" muistuttaa ihmistä, toisin kuin hobitit.
Ne "kirahvit" muistuttaa ihmistä, toisin kuin hobitit.
Hobitti muistuttaa kyllä enemmän kuin kirahvi.
Vierailija kirjoitti:
Koska tällä palstalka in verraten konservatiivinen käsitys siutä miten pitkä itse kunkin tulee olla.
Esinerkiksi minä tuota missiä lyhyempänä miehenä en joidenkin mielestä ole lainkaan mies koska olen niin pitkä korjaan lyjhyt kuin olen ja lisäksi vielä kaljuuntunut, niin joidenkin mielestä tähän yhtälöön kuuluu myös, että ninulla on pakko olla huono itsetunto ja sitä kautta tarve uhriutua tai halu rajoitraa.kumppanini kenkävalintoja.
Tai kuinka yksinkertaisesti näyttämme kumppanini kanssa sirkuksesta karanneilta, jos kuljemme rinnakkain; hän kun sattuu olemaan minua (ja tätä vasta valttua missiä) huomattavasti pidempi. - Mutta ehkä se, että minä olen kumppani vastaavasti painavampi on auttsnut meitä pysymään tasapainossa.
Niin tai näin on vähän tylsää kun ihanteet siitä mitä miehen tai naisen tulisi olla ulkoisilta olemukseltaan vaikuttaa muuttuvan hitaasti, vaikka vähän kummastuttaa, että vuelä 2020 luvulla jaksetaan vääntää siitä millainen misdin pitäisi olla. Mutta eihän sen kai pitäisi olla yllätys kun kuluneen vuoden aikana on ollut useampikin juttu siitä kuinka on ihan hyväksyttyä haaveilla siitä, että voisi olla ja elää kotirouvana tai deittailemalla "sratus miehiä" minusta vähintäänkin hämmentävää. Mutta joidenkin mielestä vain kateellinen kun itselläni tuskin olisi varaa tai mahd. vastaavaan elämään; mitä se sitten mieheltä ikinä vaatisikaan....
Ihan vitsi koko missikisa nykyään. Ei nämä pärjää missään. Mietin yhä, että mistä ihmeestä rumia tyttöjä valitaan, kun maamme on täynnä kauniita naisia. Taso laskenut roumasti. En viitsi edes katsoa
Mitä väliä? joutavat kisat joka tapauksessa