Pistänkö poikki ystävän kanssa?
Kysyin ystävääni kahville ja taas alkoi tutut selitykset ettei hän jouda eikä pysty. Olin niin kyllästynyt että latasin sitten suorat sanat. Tekstasin suurinpiirtein että tämä oli sitten tässä, ja ystävyyden kuuluu olla vuorovaikutteista. Enkä jaksa lukea hänen lukuisia selityksiään siitä miksei kahvittelu onnistu. Tuli pitkää litaniaa, ja kuinka ystävyyden kuuluu säilyä, vaikka ei näkisi toista vuosiin. Olin eri mieltä. Kirjoitin ettei minua kiinnosta kaveruus, jos toisesta ei kuulu mitään vuosiin. Ajattelin ensin ghostata tämän ystävän, koska minulla melkein napsahti päässä taas nuo samat selitykset miten hän ei jaksa minua tavata. Yhtäkkiä kuulemma keljuilin hänelle. What? Eikö ole melko keljuilua jatkuvasti bannata kaveriaan keksimällä selityksiä, jotka ei enää mene läpi? Mitä teen?
Kommentit (37)
Huhhuh. Ovat vaan tyytyväisiä nämä "ystäväpommitusten" kohteena olevat, kun pommittajat lakkaavat rimputtelemasta.
Onko nää pommitushullut jotain teinejä vai muuten vaan sekaisin?
Näen kavereitani 1-4 kertaa kuukaudessa. Joskus lounaalla töiden ohella. Joskus taas pidemmän kaavan mukaan illanviettoa tai käymme jossain tapahtumassa. Juteltua tulee paljon. Tällaista on ystävyys.
Millainen ei ole ystävä? Sellainen tyyppi, joka raportoi sinulle some-postauksiensa sisältöjä yhä uudestaan ja uudestaan. Hän käyttää sinua yleisönä, jolta saada palautetta koskien hänen elämänsä hienoja asioita. Hän haluaa tulla noteeratuksi. Katkaise tuollaiset kaverisuhteet välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Näen kavereitani 1-4 kertaa kuukaudessa. Joskus lounaalla töiden ohella. Joskus taas pidemmän kaavan mukaan illanviettoa tai käymme jossain tapahtumassa. Juteltua tulee paljon. Tällaista on ystävyys.
Millainen ei ole ystävä? Sellainen tyyppi, joka raportoi sinulle some-postauksiensa sisältöjä yhä uudestaan ja uudestaan. Hän käyttää sinua yleisönä, jolta saada palautetta koskien hänen elämänsä hienoja asioita. Hän haluaa tulla noteeratuksi. Katkaise tuollaiset kaverisuhteet välittömästi.
Mullakin on kokemusta tällaisesta "ystävästä", jolle olin vaan hänen oman monologinsa yleisö. Jos yritin kertoa omista asioistani, niin hän saattoi alkaa puhua kesken lauseeni omista peräpukamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on myös tuollainen ystävä , kehuu itseään miten hyvä hän on , tuossa ja tässä, ja työssä jne.
ja haukkuu työkaverinsa
hyvä ystävä hän ei ole.
Pidät kuitenkin ystävänä? Mitä se sinusta kertoo 🤔
Voi hyvänen aika.Ei se ole helppoa kun ei ole 20 vuotta hankkia uusia ystäviä elämään. On vaan välilä nieltävä.
Jatkat elämääsi ilman häntä.
Niin mäkin olen tehnyt omalla kohdallani.
Ehkä hän ei voi hyvin ja ei vaan jaksa tai ei tosiaan jouda.
On minullakin joskus mennyt hermot niihin kömpelöihin selityksiin miksi ei ehdi jne. Lopulta vaan annoin olla ja etsin muuta kahvitteluseuraa. Hankin nipun harrastuksia ja muutin kauemmas. Etäännyin näistä "ystävistä" ihan tietoisesti mutta en polttanut siltoja takanani. Satunnaisesti viestitellään ja soitellaan.
Nyt olisinkin yhtäkkiä haluttua seuraa siihen tähän ja tuohon aktiviteettiin kun aiemmin kukaan ei kysellyt mihinkään.
Oikeat ystävät kyllä erottuu lopulta joukosta, anna ajan kulua mutta älä lähettele mitään "erokirjeitä" koska sitten ne välit ei ainakaan enää.lämpene uudestaan vaikka haluaisitkin.
Millä varoitusajalla pyydät kahville? Itsellä ruuhkavuosissa saattaa mennä pari viikkoa putkeen, niin että hyvä kun ehtii suihkuun. Sitten yhtäkkiä saattaa tulla iltapäivä jolloin olisikin aikaa, mutta tietenkään kukaan muu ei juuri silloin ehdi ex tempore kahville. Monesti pitää jo edellisellä viikolla viimeistään kysellä, että molemmat osapuolet saa varattua kalenteriin aikaa.
mikä suomalaisiin on mennyt päivittäin näitä ystävä sitä kaveri tätä nyyh nyyh. mielestäni osoittaa että narsistit eivät tajua etteivät ole haluttua seuraa.
Ns.ystäväni ei ole enää työelämässä eikä elä lapsiperhearkea, joten ainakaan tällaisiin kiireisiin ei voi vedota. Päätin että annan asian olla. Ihmetyttää etten muutenkaan ole ollut yhteydessä pitkään aikaan, ja sitten hän keksii liudan selityksiä miksei voi tavata. Tai ei itse asiassa kerro mitään selitystä. Täytin pyöreitä ja olisin tarjonnut synttärikahvit jo kesällä, mutta rouvalle ei ilmeisesti passannut silloinkaan, koska mitään ei kuulunut. Luultavasti hän ei sitten pidä seurastani, tai kaikki muut ovat tärkeämpiä. Hän kirjoitti että ystävä voi olla, vaikka ei tapaa vuosiin toista. Minä taas vastasin että en tiedä jaksanko olla enää kaveri, jos toisesta ei kuulu vuosiin mitään. Eiköhän se ala olla silloin hyvän päivän tuttu? Kehui kuinka hänellä on kavereita rippikouluajoista. Minulla ei ole kavereita rippikoulusta. Tällaisessa asiassa meni sukset ristiin. Luonteidemme erilaisuus johtikin syvään kuiluun. Tulin siihen tulokseen. Ja kuten sanottua suksikoot hän vaikka Sudaniin ja hommaan uusia kavereita, jos niitä löytyisi. Ap
" En tajua näitä ihmisiä, jotka pommittavat jatkuvasti entisiä kavereitaan, jotka eivät selkeästi halua olla tekemisissä. Jos toinen ei koskaan ota itse yhteyttä eikä halua nähdä, niin pitää olla aivoissa jonkunlainen vika, jos ei tuosta ymmärrä hommaa."
Onko GOUSTAAMINEN palstalaisista kiva tapa?
ette osaa kertoa (ex) kaverille asiaa?
Minua on alkanut nyppimään erään ystävän jatkuva itsensä ylistäminen, suoraan ja epäsuorasti antaa joka välissä ymmärtää, kuinka erinomainen hän on, kuten myös hänen sukunsa, miehensä ja lapsensa, jne. Jopa asuinalue, mistä on kotoisin, on niin hieno, ettei ole ollut voinut olla vaikuttamatta hänen hyvään kehitykseensä. En ole hänelle kateellinen, mutta rajansa kaikella. Elämässä tulee tilanteita, jolloin pitkäaikaisiakin ystävyyssuhteita joutuu punnitsemaan uudelleen.
Unohda tuo tuttavuus. Se ei tule ikinä tuosta muuksi muuttumaan.
Eli kysymisen sijaan tektasit?
Jos haluaa jotain hoida se soittamalla tsi kasvotusten. Varsinkin jos asioit vain yhden ihmisen ksnssa ei ole syytä olla soittamatta. Jos käytte säännöllisesti kahvilla, niin sitten toki voi laittaa viestiä tyyliin sopiiko tänään.
Miksette osaa olla ystäviä keskenänne? Empaattiset?
Sanokaa mitä vain, mutta voimaantunut ego estää suhteet.
🤣🤣🤣 Ei näin.