Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen äärimmäisen pettynyt jos hallitus ei kirjaa alisuoriutumista irtisanomisperusteeksi, laiskat pitäisi saada pois työpaikoilta

Vierailija
08.09.2025 |

Tuohan olisi ollut se tärkein syy irtisanoa työnekijä, mutta hallitus näyttää perääntyvän nyt kaikessa. Ja PS on tietenkin tämän takana. Muille hallituspuolueille tämä olisi käynyt. Olen itse työtön ja odotin jo vuoden vaihdetta jotta olisi voinut korvata jonkun laiskan työntekijän.

https://yle.fi/a/74-20181618

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tämä rauhoittaa palstan potkulakiöyhöttäjän? 😀

Vierailija
2/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantaja voi irtisanoa työntekijän, joka ei työtehtäviään tee. Parit varoitukset ja se on heippa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS muutti politiikkaansa kun kannatus lähti luisuun. Ottanut oikealta askeleen keskemälle.

Vierailija
5/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene trolli nukkumaan

Vierailija
6/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene trolli nukkumaan

Nyt on päivä.

Vierailija
7/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS muutti politiikkaansa kun kannatus lähti luisuun. Ottanut oikealta askeleen keskemälle.

Kokoomuksen puudelit äänestää kuten kokoomus käskee ja kakkivat matolle.

Vierailija
8/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Minä olen myös. Julkisessa terveydenhuollossa työskennelleenä ja kaiken maailman lusmuja ja työnvieroksujia katselleena olisin niin toivonut, että alisuoriutujat saisi kenkää.

Vierailija
9/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahti kaaos ja tolkuttomasti oikeusjuttuja olisi ollut ainoa seuraus noin epämääräisestä laista. Yhtä hyvin voisi vaatia "väärää asennetta" irtisanomisperusteeksi :D

Vierailija
10/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän olisi ollut hyvä uudistus näitä valtion ja kuntien ikivirkoja ja toimisuhteita ajatellen. Mutta ay-liike suojaa nimenomaan niitä, joiden irtisanominen on hankalaa muutenkin ja oikeusjuttuja tulisi. Eli pahoin pelkään sen kohdistuvan kuitenkin niihin, joiden työasema on muutenkin heikko. Vaikkapa asiakaspalvelutehtäviin, joita on helppo sorsia. Oikeusturvahan on varsin epäreilu useilla työntekijöillä ja kaikenmaailman pikkuyrittäjät ovat usein järkyttävän huonoja työnantajia. 

Vierailija
11/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oikea tapa olisi mahdollistaa irtisanominen ilman sen kummempia perusteita, mutta tehdä siitä maksullista. 

Esim niin että vuoden talossa olleelle pitäisi maksaa kuukauden palkka irtisanominajan päälle, 2v =2kk palkka, 3v =3kk palkka jne. Aina 10 vuoteen ja kuukauteen asti. 

Vierailija
12/12 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan tämä rauhoittaa palstan potkulakiöyhöttäjän? 😀

Ehkä. Mua kyllä ottaa päähän jos tämä jää pois laista. Ottaa päähän rankemmin kuin kipeä polvi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi