HS: Kokeneet mekaanikot kertovat, mitkä automerkit ovat roskaa. (Nissan Qashqai, Fiat, Renault, Peugeot, Citroën. Ford, Chevrolet)
Hyvät:
Jos haluaa käydä korjaamolla mahdollisimman harvoin, on japanilainen Toyota hyvä valinta. Sekä Emanuelsson että Kettunen kertovat, että Toyotaa näkee korjaamolla harvoin, ja silloinkin yleensä vain huollettavana.
Kettunen antaa äänen myös saksalaiselle Volkswagen-konsernille. Itse hän ajaa BMW:tä.
Myös Emanuelsson pitää saksalaisesta Volkswagenista sekä tšekkiläisestä Škodasta. Kehuja saavat myös saksalaiset premium-merkit BMW ja Mercedes-Benz. Eikä korealaisissa ja kiinalaisissakaan ole paljoa vikoja.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Fordit listalla vain niiden mallien osalta joissa on Citroenin moottori eli paskaa konepellin alla.
On ne fordin öljykylpyiset jakohihnat melkoista paskaa.
Luotettavimmat automerkit on Toyota ja Mazda.
Ihan totta kyllä että ranskalaisissa edelleen paljon sähkövikoja.
Vierailija kirjoitti:
Fordit listalla vain niiden mallien osalta joissa on Citroenin moottori eli paskaa konepellin alla.
Aika paska maine kaikilla jenkkiautoilla. En kyllä koskaan ostaisi yhtäkään sellaista. Kerran mulle oli dodge ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Luotettavimmat automerkit on Toyota ja Mazda.
Ihan totta kyllä että ranskalaisissa edelleen paljon sähkövikoja.
Entä honda?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan BMW 318i. Siinä oli juttuja, jotka hyvin kuvaa BMW:n suunnittelun filosofiaa. Siis auto oli kyllä hieno ajaa, ja konepellin alla järjestys oli hieno.
Mutta siinä oli tällainen huollon tarpeen ilmaisin mittaritaulussa. Viisi vihreää lediä, jotka sammui yksitellen, ja lopuksi syttyi keltainen sen merkiksi että tilaa huolto. Tämä ledivaloilmaisin sai virtaa omasta PARISTOSTAAN? Ja sitten se paristo piti vaihtaa. Koko kojelauta piti purkaa jotta siihen paristoon pääsi käsiksi. Arvatkaa mitä se homma tuli maksamaan, verrattuna pelkän nappipariston hintaan? Paljon.
BMW on auto, joka on rakennettu käyttäen ratkaisuja, joissa tehdas säästää vitosen, ja asiakas maksaa vitosen säästöstä kaksi tonnia.
Ei siinä mitään paristoa ole vaan toimii auton virralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen Kia menossa, ekan ostin kätettynä ja kun myin niin mittarissa 150000km, nyt toinen menossa, ostin uutena ja mittarissa 120000. Yhden akun olen joutunut vaihtamaan, muuten ei yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä. Ei tarvi veikkaillla mikä on seuraava merkki. 10v vanhaa korealaista en ostaisi.
Ajanut käytetyllä Kialla nyt reilut viisi vuotta ja ainoat huollot ovat olleet vuosihuollot. Mittarissa nyt 130000. Parin vuoden päästä ajattelin ostaa uuden Kian ja sillä ajankin sitten loppuun asti.
mullakin Kia neljän toyotan jälkeen. Vaikuttaa lupaavalta, on vähän kuin halpis-tojota :D säästetty mun mielestä oikeissa kohdissa. Ei ole esimerkiksi omaa navisoftaa. Kestävyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta lupaavalta näyttää ja kesäloman roadtrip 4000 km meni ihan mukavasti
Vierailija kirjoitti:
Se merkki keulassa on vain merkki. Ei se kerro mitään enää nykyautomarkkinassa laadussa. Citikka ja Toyota saattaa olla saman osavalmistajan osista samalla alihankkija tehtaalla tehtyjä autoja ja sitä kautta laatu ihan samaa tasoa. Sama toisinpäin ettei siinä 2022 Corolla 1.6 bensa ja 2024 RAV4 hybridissä ole välttämättä yhtään mitään samaa kuin keulamerkki ja jälleenmyyjä.
Älä nyt puhu paskaa. Citikasta ja Toyotasta ei voi puhua samassa lauseessa.
Kolmas gashkai menossa.2012,2019 ja nyt 2023 menossa.pelkillä vuosittaisilla määräaikaishuolloilla tultu toimeen.1.2 moottori ja senaikainen automaatti kuulemma surkeita eli vuodet2014-2018.muut vuosimallit sitten parempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se mekaanikko muka tietää mikä on hyvä auto. Eihän sillä ole varaa hyvään autoon.
Se että joku auto vaatii vähän huoltoa tai on helppo ja halpa huoltaa ei tee autosta hyvää. Lada on helppo ja halpa huoltaa mutta sellasta en itelle ottais.
Mistä tiedät mihin jollakin mekaanikolla on varaa? Et taida olla se penaalin terävin kynä.
No ite mekaanikkona ajelen pari milliä maksavalla autolla. Tosin en istu ratin takana vaan takapenkillä. Ja kyydissä on muutama kymmenen muutaki matkustajaa.
Jep, kuljen bussilla.
Kyl mahtaa olla komee linja-auto, jos ovh on 2 000 000 euroa. En oo itse ollut kuin puolen millin bussin kyydissä.
"The average price of a 40-foot hybrid bus typically ranges from $450,000
Hinnat riippuu moottorista ja varustetasosta. Halvin on tietty perusdiiseli halvimmalla lähiövarustuksella. Sitten kun vaihdetaan hybridiin tai sähköön niin onkin jo paljon kalliimpi, samoin joku pitkänmatkan luksus-turistibussi voi mennä helpostikin yli miljoonan. Ja suomessa on tietty tää oma hintalisänsä joka asialle kun kaikki maksaa enemmän.
Taitaa olla toyota proace + citikka ja pögötti pakurit sama auto eri keulamerkillä.
Vierailija kirjoitti:
en luottaisi ns automekaanikkojen sanoihin...siinä porukassa on monen tason tunaria...amis pohjalla kun mennään niin ei voi kovin paljoa vaatia..
Korjaa sitten itse autosi tai vie jollekin koneinsinöörille 😂
Vierailija kirjoitti:
en luottaisi ns automekaanikkojen sanoihin...siinä porukassa on monen tason tunaria...amis pohjalla kun mennään niin ei voi kovin paljoa vaatia..
Niin kokemuspohjalta ei tietenkään tiedä mitään,onneksi on vauvapalsta ja sen huippuasiantuntijat,joilla harvalla on edes autoa ,täällä se asiantuntijatieto on.
Vierailija kirjoitti:
Hybridi-Volvoa ei kukaan maininnut, vaikka niitä niin parjataan, hyvässä tai pahassa
Korjaaja ei näe niitä kun menevät suoraan paaliin, ei niitä kannata korjata.
Bemukka on paras ja rööki.
Ja bemukan ohjaimistos palaa se rööki.
Itselläni on ollut n. 30-40 autoa ja aika monta eri merkkiä.
Mikään ei ole ollut erikoisen huono tai hyvä.
Vanhat MB 200D:t olivat luottopelejä ja yllätys kyllä, Chrysler Voyager/Grand olivat erinomaisen luotettavia, sekä bensa että diesel.
Ajotavasta ja huolenpidostahan se riippuu melkoisen paljon.
Mulla oli kans. Talvella sai aina sulattaa bensatankin luukun, että sai tankattua.
:DDD
Never again.