Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko heti Suomen kansalaisuuden Japanin kansalaisuuteen, jos saisit mahdollisuuden?

Vierailija
08.09.2025 |

itse kyllä heti. Japani on hieno maa, paras ruoka hieno kulttuuri, toisin kuin Suomi, jossa kaikki on pilalla ja lisää tuodaan ulkomailta ihmisiä ja muslimeja. vaikka Suomessa on sossukela, ottaisin japanin kansalaisuuden heti ja opettelisin  vaikka kielen ja olisin töissä Japanissa.

never coming back to this shit land finland. Japani paras!

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraan erästä filippiiniläidtä tubettajaa, joka on asunut 8 vuotta Japanissa, osaa kieltä, on hyvässä työssä, on hoitanut asiansa mallikkaasti ja on avoliitossa japanilaisen miehen kanssa.

Eivät löydä uutta asuntoa, koska niissä on kielto ulkomaalaisille.

Kuulostaa erikoiselta, jos kerran avopuoliso on japanilainen. Suorastaan vaikea uskoa, enkä uskokaan. Japanissa asuu sentään hirmuinen määrä ulkomaalaisia.

Vierailija
122/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan erästä filippiiniläidtä tubettajaa, joka on asunut 8 vuotta Japanissa, osaa kieltä, on hyvässä työssä, on hoitanut asiansa mallikkaasti ja on avoliitossa japanilaisen miehen kanssa.

Kuulostaa erikoiselta, jos kerran avopuoliso on japanilainen. Suorastaan vaikea uskoa, enkä uskokaan. Japanissa asuu sentään hirmuinen määrä ulkomaalaisia.

Voit käydä katsomassa, kiva kanava: 

@LouCslife

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, japanilaiset kunnioittavat vanhoja arvoja, ovat ahkeria, eivät loiseläjiä taakakseen ja tekevät huipputekniikkaa joka alalla.

Vierailija
124/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä paljon Japanivihamielisiä suomipatriootteja vaikka suomi olis kuinka paska maa. Jota se nykyään ja pitkään on ollutkin. Eli lähtisin. Sieltä löytyy kaikenlaista eikä modernit nuoret ole samanlaisia kuin vanhoolliset. Niitä löytyy suomestakin  vanhoollisia.

Japani. Hieno kulttuuri, ruoka, taide. Siellä eletään jo tulevaisuudessa.

Japanilaisessa kulttuurissa ei ole mitään hienoa. Kun tajuat että kaikki on feikattua ymmärrät asian. 

Uskoisin että joku ylilaudan punanenä kohkaa jostain japanista, luulee että se on joku taivas. 

JUntin mielestä ei tietenkään ole hienoa. Eikä kulttuuria. Sokea ei näe, kuuro ei kuule mutta paljon puhuu.On hienompaa olla metsäläisuomalainen joka haluaa asua tulevaisuuden pikkujenkkilässä. Missä puhutaan englantia ja arabiaa.  

Vierailija
125/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä katsomassa, kiva kanava: 

@LouCslife

Kiitos. Katsoin kanavalta videota mikä kertoo vuokrakäytänteistä ja se on mielestäni hyvin neutraali, todeten haasteet ja vaikeudet, esimerkiksi sen, että takaajana pitää olla japanilainen. Ei kuitenkaan ollut mitään mainintaa siitä, että eivät löytäisi asuntoa. Kyse oli lähinnä siitä, ettei ole niin helppoa kuin jossain muualla.

Vaikka monet vuokranantajat eivät vuokraisikaan ulkomaalaisille, osa kuitenkin vuokraa. Toisaalta jos avopuoliso on japanilainen ja asuvat yhdessä, niin luulisi olevan paljon helpompaa. Itse olen asunut kahdessa vuokra-asunnossa Tokiossa. Toisella kertaa takaajana oli japania puhuva suomalainen ja toisella silloinen japanilainen avopuolisoni. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
126/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun suomalaiset rasistit haaveilee muutosta maahan, jossa olisivat itse rasismin kohteena.

Tämäpä. He hajoaisivat siihen kun he eivät saisikaan olla omia itsejään eli viedä tilaa ja olla äänekkäitä, ja individualistisen ajattelutapansa mukaan tärkein henkilö huoneessa. Ei, Japanissa otetaan muut huomioon kaikessa, maamuille ei ole poikkeussääntöä vaikka olisit valkoinen tai muumikansaa. Veikkaan että aika nopeasti Japanin käytännöt alkaisi tuntua rassenassen mielestä.. kommunistisilta! 😱

Ihan sairasta ulosantia. Joku pakkomielle nyt kohkata jostain rasseista ja nasseista, taas. Eli vassarikommari-vauhdissa. Miksi olet tässä ketjussa? Sinulla ei ole mitään sanottavaa täällä, persulässytykset eivät kuulu tänne. Ainoa rasisti olet sinä joka haukut suomalaisia iha

Minulla on itseasiassa paljonkin asiaan sanottavaa, Japanissa pitkään asuneena, toisin kuin kaltaisilla öyhöillä jotka ette tiedä mistä edes puhutte. Tämä ketju on täynnä viestejä joissa rasistit ylistää Japania nimenomaan siltä näkökannalta ettei siellä ole (tietynmaalaisia) ulkomaalaisia. Mikä ei tietysti ole totta. Ja he itse olisivat siellä maamuja, mutta se ei ole osa heidän fantasiaansa, koska valkoinen mies on heistä kuningas missä tahansa. Sekään ei ole osa heidän fantasiaansa etteivät he koskaan pystyisi oikeasti muuttamaan sinne. Jos ihminen ei pärjää kotimaa Suomessakaan (ei ystäviä tai parisuhdetta koska antisosiaalinen ja vihaa kaikkia, paskaduuni tai kelatuet, yleistä saamattomuutta) niin vielä huonommin saa Japanista asunnon, töitä joilla elättää itsensä, viisumin tai kansalaisuuden, oppii kielen ja kulttuurin, sopeutuu paikallisten joukkoon eli löytää ystäviä ja parisuhteen/perustaa perheen. Tossa on jo niin monta askelta että kaikki LBH:t (losers back home) joiden maahanmuuttamisen motiivi on pelkkä japanofilia luovuttaa heti alkuunsa, kun realiteetit lyö luulot pois.

Vierailija
127/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut katsella Japania sillä silmällä, että voisin myydä kaiken omaisuuteni, sijoittaa ne ja muuttaa sinne elämään pääomatuloilla. Japani on kalliiksi maaksi paljon halvempi kuin uskoisikaan, ja esimerkiksi Suomea halvempi. 

Ja keino saada viisumi sinne löytyy, eli se ei ole ongelma.

Vierailija
128/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut katsella Japania sillä silmällä, että voisin myydä kaiken omaisuuteni, sijoittaa ne ja muuttaa sinne elämään pääomatuloilla. Japani on kalliiksi maaksi paljon halvempi kuin uskoisikaan, ja esimerkiksi Suomea halvempi. 

Keino? Siis käytännössä joko työviisumi - jolloin et eläisi pelkällä pääomatuloilla vaan Japanin työpaikkasi palkan tarvitsisi olla paremmasta päästä että työviisumi tippuu - tai puolisoviisumi jolloin sinun pitäisi löytää japanilainen puoliso joka pystyy todistamaan mm. että kykenee elättämään sinut, ja teidän täytyy todistaa viranomaisille valokuvin tms. tavalla että kyseessä on oikea avioliitto eikä valeavioliitto.

Vierailija
129/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääneet jostakin vaihdosta paitsi.

Vierailija
130/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaam! En haluaisi asua maassa jossa minua pidettäisiin aina toisen luokan kansalaisena. Japanilaiset ovat sisäänpäin lämpeneviä ja karsastavat ulkkareita. Olisi vaikea sopeutua siellä työelämään, kulttuuriin, kieleen ja ruokaan. Voisin kyllä muutta ulkomaille, mutta sen pitäisi olla joku länsimaa.

Näistä samoista asioista valittaa Suomeenkin mutaneet Suomalaisista. M33

Vierailija
131/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, Suomen passi on yksi maailman vahvimmista! 

Vierailija
132/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena kadehdin maata, joka asettaa oman kansan ykköseksi.

Olisi kannattanut arvostaa suomalaista ilmaista peruskoulua sen verran että olisit oppinut lukemaan ja ymmärtämään lukemaasi. Saattaisit myös ymmärtää että myös Japanissa moni ihminen voi todella huonosti ja tuntee ettei heidän maansa välitä heistä. Jotkut heistä varmasti luulevat samalla tavalla kuin sinä että kaikki paha heidän elämässään on jonkun muun(maalaisen) vika.

Vierailija
133/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Populaarikulttuurin ja turistien Japani on vähän eri asia kuin oikea Japani. Varsinkin jos olet väärän värinen ja länsimaiseen vapauteen tottunut nainen. 

Onneksi on olemassa Irak ihan teitä varten.

Vierailija
134/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keino? Siis käytännössä joko työviisumi - jolloin et eläisi pelkällä pääomatuloilla vaan Japanin työpaikkasi palkan tarvitsisi olla paremmasta päästä että työviisumi tippuu - tai puolisoviisumi jolloin sinun pitäisi löytää japanilainen puoliso joka pystyy todistamaan mm. että kykenee elättämään sinut, ja teidän täytyy todistaa viranomaisille valokuvin tms. tavalla että kyseessä on oikea avioliitto eikä valeavioliitto.

Kuten sanoin, keino löytyy. En nyt sitä tarkemmin tässä lähde avaamaan.

Vierailija
135/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, Suomen passi on yksi maailman vahvimmista! 

Japanin passi on vielä vahvempi.

Vierailija
136/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten s

Miksi et? Anonyymi palsta. Ei se mikään salaisuus varmasti ole.

Vierailija
137/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tuntea Japanin työkulttuuria 😂

Vierailija
138/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ja osin fanitankin Japania. Haluan ehdottomasti mennä joskus käymään siellä. Ollut jo pitkään haaveeni. Jenkeissä asuessani seurustelin japanilaisen miehen kanssa.

Tosiasiassa en usko, että kestäisin sen maan työkulttuuria kun näännyn töissä jo Suomessakin. Naisen asema myös käsittääkseni ei kummoinenkaan. En myöskään toivoisi sitä kouluvaatimuslistaa ja stressiä lapsilleni. Lisäksi ihan liikaa ihmisiä joka paikassa. 

Vierailija
139/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Japanin työelämä on jopa japanilaisten itsensä mielestä yhtä helvettiä nykyään. Japanissa ei hyväksytä muita kuin japanilaisia ikinä japanilaisiksi ja he alkavat kyllästyä ap:n kaltaisiin fetisisteihn. Japanilaiset ovat kuolemassa sukupuuttoon ja ovat yksinäisempiä kuin missään muualla maailmassa. Japani on historiansa pahimmassa talouskriisissä ja se on paljon syvempi kuin Suomessa.

Mistä v####a olet tuommoista tietoa saanut? Joo Japanin valtiolla on velkaa paljon mut toisin kun Suomessa se on maan sisäistä, mikä on mille tahansa valtiolle se paras  vaihto ehto. Japanilainen työ elämä on kopioitu Amerikkalaisilta ja se on kyllä raskas tyyli, mutta sitä ollaan koko ajan tuomassa tännekin. Yksinäisyydestä ja lapsikadosta kärsii kaikki sivistysvaltiot. 

Itse kyllä ottaisin Japanin kansallisuuden, jos siihen joskus tarjoutuu tilaisuus. M33

Itse muuten saan joskus viellä Japanista muutaman satasen eläkettä.

Vierailija
140/160 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Opettelisin kielen ja olisin töissä Japanissa"

Sanoo hän, ikään kuin olisi helppo prosessi, joka ei vie vuosikymmentä vähintään.

SInullakin on näköjään Suomen oppiminen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi