Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on kaapit täynnä upouusia kivoja kenkiä. Tässä iässä lihoin ja kengät eivät mahdu eikä vaatteetkaan, ei edes nahkahanskat.

Vierailija
07.09.2025 |

Tämä on todella kurjaa tässä ikääntymisessä että tulee painoa lisää eikä sille voi mitään. Ei riipu pelkästään ruoan ja liikunnan määrästä. Laihduttaminen tosi vaikeaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinted? Myös tietynlaiset miehet tykkää ostaa naisten kenkiä, mutta väliäkö sille kuka siellä vintedin toisessa päässä on.

Vierailija
2/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla turvotusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Lihominen ei vaikuta kengän kokoon.

Vierailija
4/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa ajan kanssa. Jalka leviää painon alla ja tarvitaan isompia kenkiä. 

Vierailija
5/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni huomaa tuon siinä 40-60 -vuotiaana. Vartalon malli muuttuu niin että entiset vaatteet eivät enää sovi. Vanhemmiten myös jalkakaaret laskevat, joten jalka levenee ja pitenee sekä alkaa turvota kun lymfakierto heikkenee. Aika viedä vaatteet kiertoon.

Vierailija
6/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kengännumero 35 ennen kuin sain lapsia. Nyt se on 37.

Kaikki liian pieniksi käyneet kengät kiertoon vaan, turha niitä on hillota komerossa.

Vierailija
7/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa. Huomattavastikin. Ihan itsekin koettua. Oikeassa olet ap. Otapa ruokahalua vähentävä laihdutuslääke käyttöön. Se tasaa verensokerinkin. Tepsinyt minullakin hienosti, vaikka on sairauskin, joka hankaloittaa painonhallintaa. Olen viisikymppinen. Myös jos käytössä on verenpainelääke, saattaa nilkka ja jalkapöytä turvota erityisesti iltaa kohti reilustikin.

Vierailija
8/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat lainalaisuudet silloinkin pätee, lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Itse en ole kerännyt grammaakaan lisää painoa, kun en mätä leipää ja muuta höttöä iltaisin napaani ja elämäntapa on aktiivinen. Ei toki voi syödä samaan tapaan kuin nuorena, mutta tuo että ihan hupsista keikkaa vaan tuli painoa lisää, niin ei pidä kyllä paikkansa. Jokainen gramma läskiä on itse suuhun laitettu.

Höpö höpö. Et ymmärrä yksilöllisyydestä, hormoneista, huonosta unesta, geeneistä, iästä , sairauksista ym mitään. Vanhanaikainen kommentti, joka ei perustu nykytietoon. 

Vierailija
9/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni laski jalan holvikaari oikeasti yhden talven aikana sen verran että keväällä meni kaikki muut kun talvikengät uusiksi..ja lihoin talven aikana joku 3kg, se sitä tuskin aiheutti, vain ikä. Eli jouduin siirtymään H-lestin kenkiin tai ottamaan numeroa isomman kengät kun ennen. Tähän päälle vielä alkava vaivaisenluu toisessa jalassa.

Vierailija
10/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselläni laski jalan holvikaari oikeasti yhden talven aikana sen verran että keväällä meni kaikki muut kun talvikengät uusiksi..ja lihoin talven aikana joku 3kg, se sitä tuskin aiheutti, vain ikä. Eli jouduin siirtymään H-lestin kenkiin tai ottamaan numeroa isomman kengät kun ennen. Tähän päälle vielä alkava vaivaisenluu toisessa jalassa.

Onnea, olet onnistunut pilaamaan jalkasi. 

Vierailija
11/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat lainalaisuudet silloinkin pätee, lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. Itse en ole kerännyt grammaakaan lisää painoa, kun en mätä leipää ja muuta höttöä iltaisin napaani ja elämäntapa on aktiivinen. Ei toki voi syödä samaan tapaan kuin nuorena, mutta tuo että ihan hupsista keikkaa vaan tuli painoa lisää, niin ei pidä kyllä paikkansa. Jokainen gramma läskiä on itse suuhun laitettu.

Höpö höpö. Et ymmärrä yksilöllisyydestä, hormoneista, huonosta unesta, geeneistä, iästä , sairauksista ym mitään. Vanhanaikainen kommentti, joka ei perustu nykytietoon. 

No jos tuo mantra teitä lohduttaa niin menkää vaan sillä. Omapahan on häpeänne ja kilonne. Toivottavasti maksatte elintapasairaudetkin omasta pussistanne, ettei tule meidän terveellisesti eläneiden maksettavaksi.

Vierailija
12/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös raskaudet (painon kertyminen) madaltaa jalan holvikaarta. Tälläin jalka levenee. Vanha sanonta, että jalka kasvaa numeron/raskaus. 

Vierailija
13/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo mantra teitä lohduttaa niin menkää vaan sillä. Omapahan on häpeänne ja kilonne. Toivottavasti maksatte elintapasairaudetkin omasta pussistanne, ettei tule meidän terveellisesti eläneiden maksettavaksi.

En edes ylipainoisena ollut noin kärttyinen kuin sinä. Hellitä vähän sinäkin. 

Vierailija
14/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien materiaali vanhenee, kiertoon vaan. Mulla oli 10 vuotta parit kengät kaapissa, hajosivat ihan itsekseen. Nykyajan liimat ja muovit ei kestä. Pohjat lähtee.

Jos kokonahkaa ja tehty ennen 90-lukua niin silloin voivat kestää.

Vierailija
15/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla voi olla kaapit täynnä upouusia kenkiä jotka eivät mahdu jalkaan? Etkö sovita kenkiä kaupassa?

Vierailija
16/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös raskaudet (painon kertyminen) madaltaa jalan holvikaarta. Tälläin jalka levenee. Vanha sanonta, että jalka kasvaa numeron/raskaus. 

Mulla kävi juuri noin😅

Ei ylipainoa.

Vierailija
17/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei liho syömättä. suun kautta ne kalorit kroppaan menee ja ylimääräinen kertyy rasvakudoksena ylipainoksi.

Voi kait ne jalkaankin asti vaikuttaa, kun tarpeeksi turpoaa. Kehottaisin silti harkitsemaan muuta tekemistä ja ajankäyttöä kuin herkut, syömisen ja ahmimisen.

Vierailija
18/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helve## terveysguru siellä jankuttaa. Vissiin näytät ihan kuivan kesän oravalta, toivottavasti maksat omasta pussista anoreksiasi.

Vierailija
19/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimpien tutkimusten mukaan ihminen lihoo koska syö liikaa. Ihmisen aineenvaihduntaa ei juuri muutu elämän aikana, mutta liikunta vähenee monella ikääntyessä. Osa kuitenkin liikkuu hautaan asti eivätkä liho. Päinvastoin moni laihtuu ikääntyessä sillä ruokahalu pienenee vuosien mittaan ja kun aineenvaihdunta on sama tuloksena on painon tippuminen.

Sairauksista lääkäri osaa kyllä kertoa. Erittäin harvalla ihmisellä sairaus itsessään nostaa painoa, monella kyllä laskee sitä.

Vierailija
20/23 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommetteja. Miehenä ostin joskus loaferit, koko 41 (normikoko 42). Pari kertaa pidin niitä baarireissuilla, tuli syksy ja piti vaihtaa talvikenkiin. Painoa ja pituutta oli silloin 170cm/58kg. Elämä heitteli ... ilmeisesti IBS-kohtaus ja paino putosi takaisin siihen 58:aan (enimmillään oli numerot toisinpäin eli 85).

Kokeilin niitä samoja kenkiä - ei puhettakaan, hyvä että mahtuivat edes jalkaan (saati että niillä ois pystynyt kävelemään...).

Mietin, että mitenkäs tässä nyt näin? Ilmeisesti ostaessa oli ollut nestevajaus ja oli sopivat, nyt sitten normaali, eivätkä mahdu enää jalkaan. Eihän se kenkä voi mitenkään pienentyä noin paljon???

....

Juurikin tuo: heitän hiit .... keräykseen, käyttäkööt joku muu (sapettaa vaan se "muisto", kun olin pienituloinen, laitoin ne vähät rahat johonkin .... typeriin kenkiin). Tuo holvikaari-juttu voi oikeasti olla toinen syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän