.:*:. KOTILOT .:*:. vko alku 15 .:*:.
ei näkynyt alotusta... tai sit mun silmään ei pistänyt... taitaa väki olla vielä pääsiäis tunnelmissa!
VALTAVAT ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!! TEITÄ TAIS OLLA 3 KPL!!! <3 <3 <3 ONNITTELUT NYYTEISTÄ... oli muutenkin aika poksumis viikko toi viime viikko...
Pääsiäis sitten melkein jo ylitetty!! *sis. vali vali*
ei tunnu suppareita tai muutenkaan mitään mikä rajoittais touhuamista, tosin välillä toivois että sais olla edes hetken rauhassa ja nukkua pitkään!!
Omaan oloon ei mitään muutosta juuri.. yöt on alkanu meneen päin persettä suoraan sanottuna!! Nukahtaminen on vaikeeta kun ei asentoo meinaa löytyä.. sitten kun nukahtaa niin hetken päästä pitää vaihtaa jo asentoo kun joka paikkaan (varsinkin lonkkiin ja lantioon) sattuu älyttömästi eikä sen jälkeen meinaa enään untakaan saada.. sellasta torkkumista noi yöt.. aamulla väsyttää ja suututtaa!!
Ei ollu kun viime viikko kun hehkutin hyvää oloa ja muuta niin nyt sit taas kaikki heittää härän pyllyä!!! Mieskin raivostuttaa niin suunnattomasti.. tekis mieli pakata reppu ja mennä hermo lomalle!!
Vielä olis se 2 kk ainakin jäljellä... kuinka tässä kestää... kyllä nauttiminen raskaudesta alkaa loppua...
Närästää, ahdistaa, liitokset huutaa leipää.. ym ym!!
Tällästä valitusta täältä päin.... mutta ainakin hieman helpottaa omaa oloo kun saa sitä jonnekkin näin purkaa..
mani ja purri 31+4
Kommentit (50)
Ja voitte arvata et olo on helpottunu :) Pituutta pienellä ihmeellä oli 14mm eli varmaan hedelmöitys on tapahtunu oletettua myöhemmin. Nyt vaan voin toivoa et kaikki menee jatkossaki hyvin ja loppuvuodesta meillä on pieni vauva sylissä. Isosiskot on jo kauan toivonu vauvaa kuten meki! Kiitos niille teistä jotka annoitte voimia jaksaa toivoa parasta ku ite pelkäsin vaan pahinta. Voinkohan nyt siis liittyä teijän seuraan vaikka ihan pienissä viikoissa ite vasta meenki? Kaikki täällä tuntuu olevan jo raskauden keski- tai loppuvaiheilla. Kai täältä joku alkuvaiheessa olevaki löytyy?
Täällä kyseltiinki millon lapset on syntyny. Esikoinen helmikuussa ja kuopus maaliskuussa ja tytöt on nyt 5 ja 3 vuotiaat. Kolmannen laskettuaika on marraskuussa. Ite oon syntyny myös helmikuussa mut mies joulukuussa eli aika loppu ja alkuvuodesta on meillä juhlittu synttäreitä.
Nyt aamupalan laittoon!
Tarald joka on nyt tosi helpottunu, viikolla 7-8 varmaan
Jos ehtis nyt paremmin keskittyä kirjoitteluun.
Naksulle hurjasti onnea! Tiesittekös sukupuolen etukäteen? :)
Luna: Kurjaa noi tipat. Mitä merkkiä annoit? Meillä esikoinen ei kärsiny yhtään devitolista, mut kuopukselle kävi vaan ne toiset, joiden nimeä en muista. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehdot.
Vauvakuumeesta: Lisää lapsia en aio tehdä vaikka tulis sata kuumetta. Hermot ei kestä tätä verenvuodon pelkäämistä nytkään. 3-4 lasta on kyllä aina ollu tavoite joten eiköhän tämä riitä, etenkin kun nyt on kahta sukupuoltakin lapsia. Meillä on sovittu, että mies menee vasektomiaan, mut mun äiti sai mut täs yks päivä lähes raivon partaalle, kun se totes " kai sä nyt varmistat, että enempää ei teille tuu, ei oo mitään järkeä riskeerata uusilla raskauksilla mitään" . Joo, tajuan, mutta SE EI OO SEN ASIA! Äiti ite on aina halunnu suurperheen ja kolme lasta isä suostui vain tekee. Ja jotenkin se on aina jääny katkerakskin siitä, meinaako se nyt etten mäkään sais tehdä enempää... Argh. Sit se siis ehdotti ja suositteli mulle sterilisaatiota, vaikka ittelle sille tuli komplikaatioita (verenvuoto ei meinannu loppua). Mä sanoin, että meillä mies menee vasektomiaan, kun se on miehille riskittömämpi ja vaivattomampi. Sehän oli ihan kauhuissaan, että mä pakotan miehen tollaiseen operaatioon... Mä ite joudun kuitenkin koko ajan pelkäämään hätäsektiota/sektiota ja miehelle ei muka tollaista pientä päiväkirurgista nipsautusta vois suorittaa. AAAAAARGH. Mies kyllä jännittää sitä vasektomiaa, mut tosi asia on se, että jos mä synnytän tän tavalla tai toisella, niin sillä ei voi olla pokkaa mutista vastaan. :D
Mut vauvakuumeeseen vielä, että joku joskus sanoi, että jokainen nainen kaipaa AINA vielä sitä yhtä lasta. Eli ehkä joskus vaan pitää päättää, koska se viimeinen tulee. Mulle toi päätös tulee olemaan melko helppo, kun kaks raskautta menny verenvuotojen pelossa...
Kantoliina: Mulle ne trikooliinat on kans mysteeri. Mut tykästyin toisen kanssa sellaiseen maya wrap pouchiin. Helppo heittää päälle ja helppo laittaa vauva sinne. Ei mitään sitomisia tms.
Pikkupilu: Mä osaan ennustaa noi ultran painoarviot jo muutenkin, kun kulkee aina sitä alarajaa... :D Tekayn sivuilta siis kattelen sen painoarvion ja aina se on ollu siinä alarajalla. Näillä viikoillahan keskimäärin kuuluis painaa jo paljon enemmänkin.
Meillä on edelliset syntyny marras- ja lokakuussa ja tämä tekee nyt tuloaan touko-kesäkuulle. Synnytykset kesti; ekasta 16h ja tokasta 8h, joten jos samaa kaavaa mentäis, niin kolmashan ois 4h. Sopii mulle... :D Mut tosi asiassa tokaa synnytin kyllä 5vrk, san paperit mitä sano...
Eilen nlassa kaikki ok. hb 109, eli eipä kovin isoa nousua oo, mut toisaalta 2,5vkoa sitten pvk:sta mitattuna hb oli 100, eli tuo sormenpäästä otettuhan näyttää vähän vähemmän kuin oikeesti on. Luulisin, että mulla se on 115 eli onhan tuon vuodon jälkeen ihan hyvin nousua silti. Sf oli jotain ihan älytöntä, 30,5cm. Tytöistä mentiin alakäyrillä. Th kokeili vatsanpäältä, samoin kuin aamulla lääkäri kandeinensa. Kaikki oli sitä mieltä, että mun vatsan päältä on vaikea arvioida miten se siellä on. Mut kyllähän ultra sen rt:n näytti, joten siitä lähdetään... Tosin potkut tuntuu ylhäällä molemmissa kulmissa, joten en tajua miten se niitä jalkojaan siellä pitää... Kovin ylhäällä silti vielä pyörii koko poika. Mut kaipa se kohta laskee, kun kohtu osuu kylkiluihin jo. Painoa oli tullu vaan 90g/vko! :O Mut ton vuodon jälkeen oon vaan levänny ja oon huomannu, että kaikki turvotukset on lähteny sen ansiosta!
Jos nyt menis löpisee muualle... :D Tänään tulee mun vanhemmat yökylään, kun mies on huomenna töissä enkä saa lapsia mihkään. Aiotaan illalla grillata. :)
Hulda 31+1
Hienoa, että sullakin raskaus jatkuu! Onhan täällä alkuraskaudessakin olevia mun mielestä ollu, mut eivät vissiin vielä niin paljon osallistu keskusteluun? Musta on kiva, että täällä on ihan alussa olevia ja sitten noita vauvallisiakin. Tää on vähän kuin meidän samassa tilanteessa olevien olohuone. :)
Niin, näitä onkin taidettu jo kysyä, mut nyt kun monelle se kolmaskin on jo syntynyt, niin menikö kolmas samaa kaavaa kuin muutkin? Eli syntyikö millä rv:llä, minkä painoisena jne? Kun jonkun teorian mukaanhan lasten pitäis syntyä aina aiemmin ja vähän kookkaampana kuin edelliset.
Mulle lääkäri sanoi, että tää saattaa poksauttaa lapsivedet aiemmin jos on isompi kuin siskonsa, kun mulla on toi kohtu rajallinen. Mut tiiä sit. Enemmän se tosin pelotti silloin kun tää oli perätilassa.
Jos minäkin ehtisin taas kirjoitella!!
Ensinnäkin Taraldillle paljon positiivisia ajatuksia! Nyt kun syke on nähty, niin todennäköisempää, että kaikki todellakin menee loppuun asti hyvin!! Eli turvallisin mielin vaan. Vaikka ainahan sitä pelkää ja koko ajan ja vielä sitä pahinta :)...ainakin minä! Onnellista odotusta!
Ja sitten vauva onnitteluita...Naksulle lämpimät onnittelut!!!!!!! olikos teitä vielä muita...
Hulda, tosi kurjaa, että odotuksesti on noin " stressaavaa" tarkoitan siis pelko tiputtelusta. Minä olisin itse varmasti myös ihan hermona...ja vessssa käynnit olisi varmaan painajaisia. Mutta koita nyt kuitenkin jotenkin nauttia...ja eihän nyt vuotoa ole vähään aikaan tullut?
Ajatella teitä joilla on jo oma nyytti kainalossa, niin me ollaan vielä alkumetreillä, silti saadaan samana vuonna omat nyytit...tosin silloin teidän nyytit ovat jo tosi isoja!
Pikkupilu: musta se Hyvinkään sairaala oli iso...ja sekava...oli niin monta ulko-ovea ja meistä oli tosi huonosti opasteet...no, mutta eihän siellä ole tarkoitus sitten " homehtua" kauaa siis sariaalassa..jos vaan kaikki menee hyvin. Ja juu oli remopntti vielä...pora jyrisi.
Mulla oli istukka taas etuseinässä ja tällä kertaa myös ihan alhaalla...toivottaavasti nousee vielä. Mites onko teillä muilla ollut alhaalla koko raskauden? Miten meni? Mua vähän pelottaa jos jää alas..... varsinkin kun olen tälläinen nopea synyttäjä...että jos alkaakin tulla " aikaisin" . Kun eikös muuten leikata jos on alhaalla kohdun suulla? No, ehkä minäkin murehdin asiaoita vähän liian aikaisin..
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!!
MR ja sintti rv12+6
Mulla istukka oli np-ultrassa kohdunsuun päällä, mut rakenneultrassa nousi jo pois. Rv 24+1 istukan reuna oli peräti 1,4cm kohdunsuusta poispäin. Osa sanoo, että se voi aiheuttaa noi verenvuodot ja osa, että ei... :/ Eilen yritin kysellä ultrassa, että missä se istukka nyt menee, mut lääkäri totes kaikkeen melko ylimalkaisesti, vaikka halusin numeroita.
Huomenna tulee 3 vkoa täyteen siitä verenvuodosta. Eikä vuotoja oo tullu sen jälkeen, jos sitä rusehtavaa vanhaa vuotoa ekan viikon aikana ei lasketa.
Hulda 31+1
On ollut ihan oikeasti kiirettä, töissä olen kouluttanut sijaista ja tämän viikon olen ollut lomalla.
Paljon taas tapahtunut, ja olen kyllä niin laiska etten viitsi kaikkia viestejä edes lukea....sori =(
Naksulle onnea...ihanaa pikkuinen prinsessa.
Kontrolli ultra oli ja meni...Onneksi avasin suuni ilmoittautuessani ja kysyin kuka lääkäri on ultraamassa. Sanoin että en halua sellaista nuorta joka ei tiedä mistään mitään, ja että jos saa oikein valita niin haluan sen saman lääkärin joka oli ultraamassa ensimäisellä kerralla. No tädithän soittivat minulle ylilääkärin ultraamaan ( oli vielä jossain kokouksessa mutta tuli silti), ja kaikki on ok...jäsenet ja pää olivat samoilla viikoilla ja kystä oli hävinnyt. ´Kohtuvaltimot toimivat moitteettomasti ja Alma oli ihan reippaan kokoinen n.2000g. Lääkäri totesikin että jos menee täysiaikaiseksi on varmastui yli 4kg. Mennään vielä synnytystapaarvioon vk 37. niin katsotaan sitä painoa sitten. Sanoin sille lääkärille että minulle on aivan sama onko suuri kunhan kaikki vaan on kunnossa, tavalla tai toisella vauva ulos saadaan.
Eipä tarvitse sitä enään murehtia, Almalla kaikki ok, oikein vierähti suuri taakka harteilta.
Neuvolassakin kävin tällä viikolla, painoa on tullut kaikenkaikkiaan 4kg lisää joten siitä ei tarvitse murehtia, paineet alhaalla kuten ennenkin, hemppa oli nyt noussut 118...jippii. Sovittiin tädin kanssa etten neuvola lääkärille mene (on taas joku uusi ja ei ennen äitiysneuvolassa ollut) kun kerta olen käynyt äitiyspolilla niin tiuhaan. Seuraava neuvola käynti sovittiin sitten äitiysloman ensimmäiselle päivälle....siihen on enään kaksi viikkoa.
Supistelee, närästää ja suonikohjut vaivaa mutta eipä sen kummepaa, onneksi sentään saan nukuttua (vielä) joku tuolla valitteli ettei ole kovinkaan helppoa.
Vaunut käytiin ostamassa, ne saadaan ehkä ensi viikolla kun kerta en mitään esittely vaunuja kelpuuttanut haluan ihan paketista revityt =)
Aurinkoista viikonloppua ja hyvää mieltä kaikille.
JB72 & Alma rv 32+5
Ok, mäkin olen sellaisessa käsityksessä, että on yleistä , että siirtyy vielä täsä vaiheessa. Ja ultraaja sanoikin hyvin " iloisin mielin" , että ei sitä kannata nyt miettiä. Katsotaan sitten rakenne uä:ssä. Se onkin sitten toukokuun vika päivä.
Toivotaan, että vuoto pysyy sulla jatkossakin poissa...kerta säikähdys saisi riittää . Pidän peukkuja! Ja juuri tuo epätietoisuus on tylsää!
MR
Täällä päivät menee ihan liian nopeaan ja tuntuu että vauva muuttuu ja kasvaa silmissä. Hulda taisi kysellä siitä sukupuolesta, ei tiedetty etukäteen. Rakenneultrassa kävin, mutta vauva oli huonossa asennossa niin ei saanut selvyyttä. Oli mulla ehkä vähän tyttö aavistus, kun koko raskaus oli niin erilainen kuin pojilta. Mies alkoi myös loppuajasta puhumaan pimusta.
Mä tuskailen näitten rintojeni kanssa, kun on toi maito noussut oikein kunnnolla. Pakko välillä vähän tyhjentää, kun on niin pinkeä olo. Sama juttu ollut aiemminkin, joten tuttua puuhaa.
Eilen oli tytöllä eka kertaa mekko päällä ja näytti siinä tosi suloiselta. Ens viikolla on kyllä pakko mennä osteleen jotain tyttö-vaatetta.
Kirjoittelen synnytystarinaa sit joku päivä...Nyt kahville...
NAKSU ja NASU 5pv
Mä ajattelin olla laiska enkä kirjoita mitään, kun ei oo mitään muuta kuin naristavaa, mut on niin hiljaista täällä ollu, et pakko nostella pinoa!
Eilen olin ihan maassa, mut fyysisesti ihan ok olo. Tänään heräsin vähän pirteämpänä, kun mies näytti vihreää valoa sille, että saan mennä huolineni 3d/4D-ultraan vinkumaan... :D Mut nyt sit grillattiin ja mä tulin tuossa ravanneeksi etupihan ja keittiön väliä melko vauhdilla. Alkoi tuntua paineen tunnetta tuolla alhaalla ja kun kävin pissalla, niin sen jälkeen vihloi lievästi virtsarakon/istukan seudulla. (Mullahan oli tollainen, mut 10 kertaa voimakkaampana ennen sitä vuotoa.)
Mä en tajua mitä toi voi olla ellei sit se istukka. Miten ikinä se istukka selviää synnytyksestä jos se alkaa itekseen kotona. :( Pelottaa, että se irtoo eikä vauva sit pelastu, jos ei olla lähellä leikkaussalia.
Nlan th tosin väitti, että istukka vois irrota ilman kipujakin. Tooosi rauhoittavaa. Mä oon NIIN hajoamassa tän pääkoppani kanssa.
Mut kiva, että aurinko paistaa! Mies sai eilen tuon meiän 3,5-vuotiaankin vihdoin innostumaan pyöräilystä. Ja tosiaan on grillailtu tässä nyt jo monena päivänä, kun se on niitä harvoja " juhlallisuuksia" mun arjessa nyt kun ei oikein mihkään viitti lähteä. Korkeasaareen ois kiva päästä, mut eipä tämä mamma siellä kävelis.
Hulda 31+3
toi lähestyvä synnytys mua. Elän aina jossain ihme kuplassa, jossa kuvittelena kaiken jatkuvan kuten aina ennenkin. Mutta hoksasin tossa, että ei tässä ole enää monta meitä välissä kun tulee mun vuoro lähteä nyyttiä hakemaan.
Äsken vaivauduin vasta kaivamaan laatikoita poikien pieniksi jääneille vaatteille, jotta saan hyllyyn tilaa vauvan tamineille. Että kun ajatus tuli nyt, niin ehkä sit toimin jo kuukauden päästä pikku paniikissa.
Lapalepa, Luna, huiskutin ja Naksu (muistinkohan kuin ihmeen kaupalla kaikkia nimerkit oikein), onnittelut nyyteistä!
Vauvakuumeesta joku pisti. Häpeäkseni täytyy sanoa, että ei ole vielä tämäkään putkahtanut ulos kun jo mietin seuraavaa. Mutta oikeestaan mulla ei ole varsinainen vauvakuume vaan lapsikuume, tuntuu vaan ettei tämä meidän perhe ole vielä kokonainen. Tais olla se uus Ruotsin lapsikasvatusihme jossain lehtiartikkelissa kun sanoi, että joka nainen kaipaa 4-5 lasta ja vasta kun ne on saanu, tulee tunne että riittää. Tiedä häntä, mutta tuntuu että vois pitää mun kohalla paikkaansa. Viidestä oon jo ollut valmis tinkimäänkin, kun alkuraskaus alkoi tällä kertaa ahistaa.
( ¤ ) Nuhasta huolimatta olo on mitä parhain. Unet sujuu, selkä ei kolota, keuhkoja ei paina, ihan käsittämättömän mukava olla tässä kropassa nyt (olosuhteet huomioon ottaen). Joku kyllä pistää hengästymään herkästi vähäsestäkin liíkunnasta, mutta voi johtua nuhasta, univelasta (tulee muuten tiistaina kuukausi täyteen risasia öitä ja sairastelua millon kenenkin osalta), huonontuneesta yleiskunnosta kun ei ole päässyt tautien takia kävelyille. Tosin mun mukavuutta on vissiin lisännyt läskin katoaminen, viimiseen 6 viikkoon ei ole paino noussut, viimeksi oli jopa laskenut 600 g. Että jotain seuraamuksia sokereitten kyttäämisistä.
Joko sait Hulda vastauksen niihin sokerirajoihin? Täällä meillä ne on paasto 5,0 ja tunti ruuan jälkeen 6,8. Musta vaan on käsittämätöntä että sulla on vielä totakin ristinäs, vauvan ison koon takiako sitä katotaan sullakin....? Ei vaan, taishan siihen liittyä jotain muutakin juttua kuin pelkkä vauvan koko.
Toinen yllätys neuvolassa (painon laskun lisäksi) oli se, että sf-mitta oli 37 cm (vkolla 35+3). Teki " pikku" hyppäyksen ylöspäin se käyrä. On se kyllä mennyt koko ajan siellä viivojen yläpuolella, mutta aiemmista raskauksista se ei ollut tolla luvulla edes viimeisillä viikoilla. Mutta tais kyllä olla kiinni vauvan asennosta, oli niin täysin pystysuorassa siinä, että tais samalla saada sen pää-perämitan :-)
Ens viikolla neuvolalääkäri, sit seuraavalla polilla ultra muksun koosta, ja viimeks käydessä sanoi että vois sitten katella käynnistyksen tarvetta... Kyllä täytyy sanoa että en ihan ois vielä valmis parin viikon päästä olemaan vauva kainalossa (kuten sanoin, muutosvastarinta vaikuttaa).
rv 36+0
Ei mulla isoa lasta pitäis olla tulossa ja normaalistikin oon taipuvaisempi verensokerin liialliseen laskuun, kuin nousuun, mut th oli sitä mieltä, että kun painoa tuli niin paljon tuossa viime käynneillä, että pitäis ne sokerit tarkistaa. Mut ihan hyvältä nuo nyt on näyttäny...
hulda taasen, 31+3
Oli aivan pakko tulla tännekkin kertomaan että meille on tulossa pikku nelonen,tää on kyllä aivan ihana tunne että oon taas jo raskaana:)
meillä meni pääsiäinen ihan hyvin paitsi sain tietää että yx mun tosi hyvä ystävä on kuollut,ja sen takia on vähän mieli maassa nyt..
Mansemammalle onnittelut nelosesta! :) Teillä kyllä vilskettä riittää, kun vanhinkin nelosen syntyessä vasta kolme täyttänyt :)
Itsestä alkaa tuntua jo että vois ottaa aika lisän, että tää vauva tulee " liian" nopeasti ;) Ja sit taas joka toinen hetki tuntuu, että menis nää vikatkin viikot ja syntyis jo :D Meillä suurin muutos ennen vauvan syntymää on kuopuksen siirtäminen esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Se olis tarkoitus totetuttaa tässä parin viikon sisään. Ja saa nähdä mitä siitä tulee :b Ja vielä kun saisi tuon kuopuksen opetettua sisälle päiväunille, niin hyvä olisi. Rupee olemaan taas niin kuuma tuossa meidän pihalla nukkua, kun siihen aurinko porottaa just päiväuniaikaan, eikä saa mihinkään kunnolla varjoon. Tuntuu vaan, että tulee toisellekin koko ajan uusia asioita mihin pitää tottua :/
Viikonloppukin meni äkkiä. Eilen oli synttärit, ja vanhemmat kävi kakkukahvilla :) Ihanaa kyllä, kun ilmat alkaa taas lämmetä :D
Omassa olossa ei ihmeempiä. Oon päättänyt, että ens viikosta rupeen " hyvä" lakkoon :) Ettei tulis lopussa sitä painoa niin kauheasti :/ Saa nähdä miten onnistuu! Täytyy tänään vielä syödä kakkua, niin ei jää häiritsemään ;)
Neuvolasta sain viimeksi sairaalan esitietolomakkeenkin :) Tuli siitä mieleeni, että meinaako kukaan synnyttää polikliinisesti? Itse synnytin kakkosen niin, ja tarkoitus olisi tämä kolmonen synnyttää myöskin jos vaan kaikki menee hyvin :) Kakkonen siis syntyi klo 00.35 ja samana päivänä lähdettiin klo12 aikaan kotiin. Olo oli kuin ei olisi synnyttänytkään, ja kaikki meni hyvin. Lääkärin tarkastuksessa käytiin uudelleen vielä parin päivän päästä.
Eipä muuta tällä erää.
PP rv31 <3
Mulla on ihan sama. Yöt menee heräillessä. Jokainen asennon vaihds vie aikaa ja voimia. Mulla kans lonkat ja lantio kipeytyy ja oon pientä lievitystä saanu kun käytän isoa tyynyvuorta tukena. (Päällimmäinen jalka siis koukussa.) Mut kun ei sille yhdelle puolelle pelkästään voi koko yötä nukkua ja jos kylkeä kääntää niin pitää tyynyt asetella toiselle puolelle... Juu, teen elämästäni tosi hankalaa, mut ilman noita tyynyjä en kyllä saa kivulta nukuttua.
Ja viikkoja on vielä vähemmän kuin manilla. :(
Mä niin odotin tätä kevättä, että pääsee kävelylle kun aurinko paistaa ja päästään jännäämään tunnelmia koska tulee lähtö synnärille. Pöh. Kaikki tuntuu menevän NIIN pieleen. Kävelyt on kielletty, pihalla oon istuskellu ja täyttäny ristikkoa. Voishan tossa tietty grillata, kun vähän lämpenee... Mut synnytyksen odottamisessa ei oo enää mitään jännää. Pelkään vaan että verenvuoto alkaa taas ja hirveellä sählingillä ja suunnittelemattomuudella tästä lähdetään. Ja alatiesynnytyskin näyttää käyneen täysin mahdottomaks ajatukseks, kun ei tuo ukko käänny rt:aan. Plah...
Maaliskuisilla tais olla pinossaan käytössä " kolme plussaa" joka päivä ja se ois kyllä hyvä meillekin, ettei unohtuis, että joka päivässä on varmasti jotain positiivistakin. ;)
+ Ei turvota
+ Miehellä vapaapäivä
+ Pasha on hyvää
Hulda 30+4
Täällä supistelee ihan oikeasti 5-10min välein ja kipeetä tekee. Mies lähti viemään lapsia mummolle. Lähtö tulee kyllä näillä suppareilla illan aikana...(toivottavasti)
Naksu ja Nasu rv40+2
täällä jännätään teidän puolesta.. toivotaan että pääset noilla suppareilla jakautuun!! Stemppiä!!!
mulla ihan sama juttu noitten tyynyjen kanssa!! kamalaa yöshowta!!
Naksulle Tsempit ja voimia!! Toivottavasti pääset matkaan ja saat pian Nasun masun toiselle puolelle!!
Vieläkö Naksun jälkeen on paljon poksuvia jotka vois poksua tällä viikolla? :D
Annoin lopulta tänään vauvalle ekan tipan sitä pahamaineista d-vitamiinia ja täällähän me nyt valvotaan, kun poika on kiljunut yhdeksästä saakka... :( Eipä paljon houkuttele jatkaa sitä vitamiinin antoa... Tultiin vauvan kanssa evakkoon tänne yläkertaan, että saa mies edes nukkua. Onneks otin päiväunet tänään niin ei mua vielä väsytä, mut vähän hirvittää et kauanko täällä joudutaan kökkimään. Nyt poju on taas hiljaa ja nukkuu vatsallaan mun rinnalla, mut välillä herää kiljumaan sellasta kimeetä kipuitkua :( Kamalaa kun tietää et sitä sattuu eikä voi mitenkään auttaa.. Pitää vaan sylissä ja hyssytellä ja hieroa massua. Vaakatasoon kun koittaa laskea niin huuto alkaa... Kivat vitamiinit.
yökyöpelit Luna ja Aarre