Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrisesta osastohoito

Vierailija
07.09.2025 |

Kiinnostaa millaista osastolla on. Saako tyttis tai poikkis vierailla jne.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä millään osastolla ole nähnyt mitään ikkunoita/laseja, joiden takaa hoitajat katselisi. Osastoilla on potilashuoneet ja taukohuone, jossa saa keittää teevettä tai kahvia. Lisäksi vierailuhuone, hoitajien huone, tv-huone, suihkuhuone.

Pitkäaikaisosastolla on myös pyykkikoneet. Saunaankin voi päästä ja pelaamaan pingistä. Toiset on niin levottomia, että kävelee vain ympyrää.

Hoitajilta saa pyytäessä kamman, hammasharjan ja -tahnan, sairaalavaatteita, siteitä yms. Ja tietysti lääkkeitä. 

Onko totta ettei esimerkiksi rintsikoita saa käyttää?

No en oo ite kuullu ikinä tuollaisesta ettei olis saanu. 

Vierailija
22/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä millään osastolla ole nähnyt mitään ikkunoita/laseja, joiden takaa hoitajat katselisi. Osastoilla on potilashuoneet ja taukohuone, jossa saa keittää teevettä tai kahvia. Lisäksi vierailuhuone, hoitajien huone, tv-huone, suihkuhuone.

Pitkäaikaisosastolla on myös pyykkikoneet. Saunaankin voi päästä ja pelaamaan pingistä. Toiset on niin levottomia, että kävelee vain ympyrää.

Hoitajilta saa pyytäessä kamman, hammasharjan ja -tahnan, sairaalavaatteita, siteitä yms. Ja tietysti lääkkeitä. 

No en oo ite kuullu ikinä tuollaisesta ettei olis saanu. 

Se johtuisi oletettavasti siitä että niitä voi käyttää... itsensä päättämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. En tiedä voidaanko ne kieltää pahasti itsetuhoiselta potilaalta, mutta tällaisesta en ole itse koskaan kuullut.

Vierailija
24/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti säännöt voivat vaihdella riippuen osastosta ja potilaasta. Toiset pääsevät ulos hoitajan seurassa, toiset yksinkin, toiset myös omaisten kanssa. Myös kotilomia myönnetään voinnin ja tilanteen mukaan. Toiset saavat ulkoilla vain sairaala-alueella, toiset voivat käydä myös kauempana. Myös se vaikuttaa, totteletko sovittuja aikoja, yritätkö karata jne. 

Vierailija
25/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omaiset pääsee vierailemaan?

Vierailija
26/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
27/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tahdosta riippumaton hoito eroaa muusta osastohoidosta?

Vierailija
28/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ollut kerran 1,5 kk ja kerran jopa karkasin suljetulta kun en kestänyt sitä paskaa

veli ollut 3 kertaa ja sanoi että se on maanpäällinen helvetti, niin onkin ja riivaajia täyn nä ja lääkärit ja hoitajat ovatr pahoja, he myrkyttävät sinut vain lääkkeillä ja kaikki on kuin helvetissä. mieluummin menisin vankilaan kuin sairaalaan enää ikinä.

Vierailija
29/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse ollut kerran 1,5 kk ja kerran jopa karkasin suljetulta kun en kestänyt sitä paskaa

veli ollut 3 kertaa ja sanoi että se on maanpäällinen helvetti, niin onkin ja riivaajia täyn nä ja lääkärit ja hoitajat ovatr pahoja, he myrkyttävät sinut vain lääkkeillä ja kaikki on kuin helvetissä. mieluummin menisin vankilaan kuin sairaalaan enää ikinä.

Ootko m vai n, minkäikäisenä olit hoidossa ja mitä pahaa siinä oli?

Vierailija
30/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneminen onnistuu vessassa. 

Vierailija
31/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerrann jouduin sinne ja psykoosi vaan paheni  pian laitettiin alasti yöksi psykoosissa suljettuun pehmustettuun huoneeseen, ajantaju meni ja oli kuin putkassa, kauheeta

ootko m vai n?

m30

Vierailija
32/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneminen onnistuu vessassa. 

Kenen kanssa?

Vierailija
33/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi neutraali paikka se on. Toki voit huonolla tuurilla päätyä sinne arkkuunkin, minne olit alunperinkin menossa. 

Vierailija
34/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulta unohtunut ottaa lääkkeet? Kannattaa ottaa ajallaan, että pysyt kunnossa.

Vierailija
35/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huoneessa jossa ei ollut mitään ja hoitajat tarkkailivat videokameran avulla. Vyöt sun muuta otettiin pois etten voinut tappaa itseäni.

Vierailija
36/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miten omaiset pääsee vierailemaan?

Päivittäin onnistuu. Yleensä toiveena on vierailut vierailuhuoneessa tai ulkoillen, ellei potilaalla ole oma huone. Potilaan voinnin mukaan.

Jos omainen tuo osastolle jotain kiellettyä, esim alkoholia, hänelle voidaan antaa porttikielto.

Vierailija
37/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin huoneessa jossa ei ollut mitään ja hoitajat tarkkailivat videokameran avulla. Vyöt sun muuta otettiin pois etten voinut tappaa itseäni.

Tässä varmaan tarkoitetaan eristyshuonetta. Se on huone, jossa ei ole huonekaluja tai mitään muutakaan. Ja siellä on kamera, joita potilashuoneissa ei ole. 

Ilmeisesti olit itsetuhoinen. 

Vierailija
38/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin toivoin ettei kukaan tulisi katsomaan koska olin niin huonona. Puhelimen olisi voinut myös ottaa pois, sain tehtyä sillä aika paljon tuhoa.

Vierailija
39/39 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin toivoin ettei kukaan tulisi katsomaan koska olin niin huonona. Puhelimen olisi voinut myös ottaa pois, sain tehtyä sillä aika paljon tuhoa.

Minustakin sekavassa tilassa olevilta pitäisi ottaa puhelin säilöön. Itse en ihan tuhoa saanut aikaan, mutta monenlaista epämääräistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme