Miksi kannatat ennemmin veronkorotuksia kuin leikkauksia valtion menoihin?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jos kannattaisin leikkauksia, asuisin Keniassa.
Miksi et asuisi Singaporessa? Siellä ei ulkomaalaisilta peritä ollenkaan tuloveroa!
Miksi joko tai, kun voit saada molemmat äänestämällä kokkelipersuja! XD
ap ei mainitse mitään että vuonna 2014 suomessa oli 300000 matua ja vuonna 2024 600000,siksi ilmoitan ketjun asiattomaksi
Persaukiset kannattavat aina veronkorotuksia, koska he eivät niitä itse maksa.
Koska pelkkien leikkausten tie alkaa olla loppuun kaluttu. Esimerkiksi sosiaali-ja terveyspalveluiden hyvinvointialueiden rahoitus on retuperällä ja valtakunnan infra sen kuin rapistuu. Koko Suomessa ei esimerkiksi edelleenkään ole toimivia langattomia yhteyksiä, jotka mahdollistaa sujuvan etätyön.
Valtion rahat menevät nyt maanpuolustukseen. Eräässä ajankohtaisohjelmassa todettiin, että jos panostukset puolustusvoimiin lasketaan pois, valtion talous olisi suurin piirtein tasapainossa.
Koska terveyskeskusten lakkauttaminen on kohtalokasta maaseudun sairaille. Tupakkaveron nostaminen ei.
Koska järjestelmä ruokkii tuloeroja, ja verotus on konsti jolla niitä tasataan. Eriarvoinen yhteiskunta on tutkitusti kaikille huono verrattuna siihen että on joku kohtuus.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä luotan dempukkakompukoihin. Ei leikkauksia, ei veronkorotuksia (paitsi rikkaat) vaan investoidaan vaan lisäääääääää. Kyl sitä Rahaa On.
Maailmasta löytyy monta esimerkkiä maista, joissa valtion rooli on minimaalinen. Yllättävän monen tällaisen maan tarina ei ole järin menestykäs.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan leikkauksia, kunhan ne eivät kohdistu minuun.
Kun naapurilta leikataan ja hän joutuu varastamaan henkensä pitimiksi, niin sinä maksat hänen vankeinhoitokulunsa. Kaikki leikkaukset päättyvät sinuun.
No itse kannatan leikkauksia mm. osinkoja maksaville pörssiyhtiöille, osaan valtionyritysten johtajien palkkoihin, yksityisen terveydenhuollon kelakorvauksiin ylipäätään kaikenlaiseen kaverikapitalismiin. Myös yhteisöveron suunniteltu alennus pitäisi perua.
Kannatan leikkauksia myös esim. ruoan, liikuntapalveluiden, lääkkeiden, kirjojen, joukkoliikenteen, kulttuuripalvelujen alv:iin.
Kannatan veronkorotuksia, jos rahat käytetään järkevästi esim. terveydenhuoltoon, infraan ja koulutukseen. Ja nostovaraa on esim. pääomatulossa ja listaamattomien yritysten osinkoverotuksessa. Olen sitä mieltä, että kikymaksut voi siirtää työnantajalle.
Molempia tarvitaan. Rahaa tuhlataan turhuuksiin ja tärkeistä asioista säästetään. Kaikkien pitää maksaa veroja. Aina eikä mitään porsaanreikiä, kikkailua ja verosuunnittelua rikkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä luotan dempukkakompukoihin. Ei leikkauksia, ei veronkorotuksia (paitsi rikkaat) vaan investoidaan vaan lisäääääääää. Kyl sitä Rahaa On.
Mitä selität? Tämä hallitushan antoi mittavat veroalet painottaen hyvätuloisiin (10 000e/kk). Asiantuntijoiden mukaan tällä ei ole juuri minkäänlaista taloutta piristävää vaikutusta. Sen sijaan pienipalkkaisten aseman vahvistaminen heijastuu aina talouteen.
Ymmärrätkö kuinka nolo olet? Muutama kymmenenvuotias ylilaudalla on kanssasi samaa mieltä ja luulet olevasi jotenkin vitsikäs?
Yhteiskunnassa raha jakautuu hyvin epäreilusti ja epätasaisesti. Verotuksella näitä eroja voidaan hieman tasata.
Pidän siitä että Suomi on hyvinvointivaltio ja että kaikista pidetään huolta. Kannatan molempia. Menojen järkiperäistämistä ja verojen korottamista talouden tasapainottamiseksi. Kuten Tanskassa tehtiin ja itse asiassa tehdään edelleen. Valtio kun ei niitä tuloja saa muualta kuin veroista niin pitää katsoa mitkä ovat ne ydintoiminnot joita hyvinvointivaltiolta odotetaan. Jos päädytään hyvinvointivaltion purkamiseen niin toimii sekin mutta huonossa suhdanteessa maastamuutto kasvaa huomattavasti koska töitä pitää lähteä etsimään muualta. Samoin yhteiskuntarauha on mennyttä mutta kaikella on hintansa kuten sanotaan. Eivät ja pakenemaan kyvyttömät jää tienvarsille kuolemaan vaan tilalle kasvaa rikollisuus ja levottomuus. Mutta ihan miten hallitus vain haluaa olipa se sitten minkä värinen tahansa. Elämä jatkuu vaikka Suomi kuolisi.
Molemmat on ok, kunhan ne kohdistetaan oikein.
Nyt tämä hallituksen leikkauslista on taas ihan hölmöläisten peitonjatkamista.