Isokokoiset dissaavat hoikkia
Olen itse hoikka. En arvioi koskaan ihmistä koon perusteella ja mielestäni on tosi ok olla minkäkokoinen haluaa olla.
Olen kuitenkin törmännyt useasti pluskokoisten ihmisten osalta törkeää kommentointia hoikista.
Eräs +kokoinen naapuri puhui minulle (ikäänkuin selittäen omaa painoaan, ilman että itse painosta puhuin mitään) miten ei haluaisi olla pakkasen raiskaama pulkan naru, vaan pitää olla jotain pehmustetta luoden ympärillä. Yksi pluskokoinen työkaverini puhui miten "nykyisin pitää olla luuviulu ja se on hirveän rumaa kun luut törröttää". Vastaavanlaisia kommentteja olen kuullut useita häneltä.
Viimeisimpänä kuulin kun uimahallissa kaksi hyvin isokokoista naista nauroivat miten "jollakin oli nenä isompi kuin tissit".
Itellä menee tällaisten kanssa ihan luu kurkkuun, että mitä näissä tilanteissa pitäisi sanoa? Minusta ihan oksettavaa toisten vartaloiden kommentointi mihinkään suuntaan.
En muista aikuisiällä kuulleeni kertaakaan kenenkään arvostelevan lihavia/lihavuutta ääneen, mutta laihuutta useita kertoja. Eihän sen näinkään päin saisi olla ok?!
Itselläni ei pääse nuo kommentit ihon alle, koska olen tosi sujut kroppani kanssa, mutta välillä mietin, onko näillä ihmisillä pyrkimys tarkoituksella puhua tällaisia juuri minun kuullen.
Kommentit (26)
Osa ihmisistä on tyhmiä ja ilkeitä. Se ei näy ulospäin, käytös paljastaa. Heidän sanansa voivat satuttaa, eikä aina ole selvä pyrkivätkö he ilkeyttään satuttamaan vai tyhmyyttäänkö satuttavat.
Elämä helpottuu kun oppii sen että antaa vieraiden sanojen haihtua ilmaan, niillä ei ole väliä. Ei hyvät eikä pahat sanat määritä sinua vaan se mikä olet.
Ei kannata takertua edes niihin kehuihin, ottaa niistä sen hetkellisen ilon jos tahtoo muttei ota niitä rakennusaineiksi omaan persoonaan.
Valitse itse ne "esikuvat" joiden sanoilla on painoarvoa ja kasvata vahva sisäinen luottamus itseesi. Tiedä arvosi, seiso ylpeänä.
Ja anna muillekin arvo sellaisena kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Isokokoinen=pitkä
Pitkä = pitkä
Iso = pitkä + leveä
Vierailija kirjoitti:
Olen itse entinen anorektikko ja törröttävät luut ovat todella rumia. On kuin Auschwitzistä karanneiden kerho. Olen hoikka, en lihava. Miksihän on muuten niin paljon läskejä loukkaavia sanja, jos laihat eivät ole niitä keksineet? Menisikö taas niin kuin molempiin suuntiin?
Jaa-a. Mistä edes tiedät, ovatko keksijät naisi vai miehiä? Mitä jos se oli joku riidankylväjä myrkkykieli, joka on itsekin isokokoinen, mutta haluaa pahan olon purkamisen kohteekseen jonkun kolmannen osapuolen? Tai kaksi huonoitsetuntoista spekuloi keskenään, että millähän kaikilla hirveyksiää ne hoikat voisivat meitä solvata?
Aika hyvä nyrkkisääntö on, ettei arvostele ihmisiä ollenkaan. Siis mistään. Pysyy vaan erossa ikävistä tyypeistä ja keskittyy omiin tekemisiinsä, ja viettää aikaansa mukavien tyyppien kanssa, jotka eivät juoruile tai arvostele.
Ja isokokoisten pitäisi maksaa lentokoneen toisesta penkistä, jos tursuavat yli istuimen.
Lisäksi ylipainovero olisi kyllä kehitettävä, koska yleensä yp:t kuluttavat kilojensa takia enemmän terveyspalveluitakin.
Miksi normaalipainoisten pitäisi maksaa heidän sairauksistaan sentin senttiä?
Ihmisissä on paljon pahuutta.. Tällä palstalla varsinkin se ilkeys ja pahantahtoisuus on hyvin nähtävissä. Tämä pahuus kumpuaa kuitenkin aina henkilön omasta huonovointisuusesta!
Pettäjät ovat kovia epäilemään muita pettämisestä ja kohdistamaan huonon omatuntonsa aiheuttamaa vihaa muihin. Sama pätee niihin, joilla on itsetunto-ongelmia, suhteessa kokoonsa, painoonsa tai ihan mihin tahansa muuhunkin. Ovat usein erittäi ilkeitä ja haluavat nähdä muut huonona. JA tämä on vieläpä osittain sen heidän huonon itsetuntonsta lähde: kun täyttää päänsä myrkyllä, harvemmin on itsellekään mitään muuta kuin myrkkyä jaettavana.
Pysy vaan ap erossa näistä ja keskity itse puhumaan omasta kehostasi kauniisti ja myös toisten kehoista, tai sitten jätä ne ihan kaikkinensa rauhaan. Älä alennu heidän tasolleen, tai mene mukaan tuohon ollenkaan.